28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
oponent 24.4.2007 21:11

Co by......, kdyby.....

článek je hloupým teoretizováním ve stylu: Co by se stalo, kdyby Napoleon prohrál bitvu u Slavkova. Napoleon bitvu neprohrál, Evropa se podle toho vyvíjela.........Baroš gesto vůči černochovi udělal, tak proč řešit situace co kdyby.

Mír 24.4.2007 18:45

Baroš už několikrát prokázal, že je hloupý, že je z formy a chytá celebritovinu,

tak halt bude po zásluze odměněn. To koště Košťálovic by bylo velkorysejší...;-P

Mír 24.4.2007 18:41

Klokane, ani pravá ruka se nesmí zvedat,

řvát Heil či nosit staroindický symbol slunce na tričku. Fouj, to je hnusný co?

Klokan 24.4.2007 15:46

No nevim, nevim ....

Ono už se nesmí někomu říct že smrdí když tak tomu skutečně je ? Něco jako kouřeni na zastávkách, helma na kole, placeni za TV když mám elektroměr a tak ? hmmmm

jepice 24.4.2007 16:14

Re: No nevim, nevim ....

Kdyby chtěl kdokoli na Barošově místě /kdokoli s vychováním/ tomu hráči sdělit, že smrdí, v domnění, že ten o tom neví, asi  by volil úplně jiný způsob. Takhle jenom dal najevo,  že ho chce naštvat a ponížit. A to by platilo, ať by byl ten hráč černý anebo bílý, ať už by smrděl anebo voněl jak fiala, v každém případě by se Baroš ukázal jako křupan. A pokud vím, vůči bílému hráči nikdy takové gesto neudělal.

fafnir 24.4.2007 16:53

Re: Re: No nevim, nevim ....

je poněkud komické,že po té spoustě let v Anglii,co měl Baroš spoustu různobarevných spoluhráčů a protihráčů se najednou ausgerechnet ve Francii stane díky jednomu gestu rasistou.A také to vypadá,nikdo ze zde přítomných krasoduchů nehrál fotbal ani jako kluk.Jinak by takovou pitomost nerozmazával.A mimo to,proč se někomu nesmí dát najevo že smrdí,když má jinou barvu pleti.

Bubik 24.4.2007 16:59

Re: Re: No nevim, nevim ....

no, Baroš mi je ukradenej, stejně jako i jiní čutálisti. Nedělám si ulize o tom, že by fotbalisti byli duchovním výkvětem národa, koneckonců jejich profesí je se honit na hřišti a dávat góly

Ale na rozdíl od jepice bych si nikdy nedovolil u kohokoliv, ani u fotbalisty stavět na jednom gestu. Na rozdíl o jepice netuším,  co autor gesta chtěl a zamýšlel, pokud mi to neřekl. A na rozdíl od jepice taky nevím, co by si Baroš či kdokoliv jiný vůči komukoliv dovolil nebo nedovolil, co by udělal nebo neudělal, když to zatím neudělal

Je pěkné, že jsou mezi námi hlupáky tací, co vědí, že jepice...... .8-o

jepice 24.4.2007 19:22

Re: Re: Re: No nevim, nevim ....

No, ono to asi bylo všem  kolem jasné, že nešlo o zdvořilé upozornění na nelibý tělesný pach. Jen mnozí účastníci téhle diskusi by to všem takhle rádi vysvětlili.

Kunhuta 24.4.2007 18:46

Re: Re: No nevim, nevim ....

Jepice, nedej se. Sohlasím s Tebou. Právě proto, že je Barošovým posláním honit se na hřišti a bere za to peníze, dost velké, protože se díky tomu nemálo křupanů může v hledišti odreagovat, tak by se měl chovat tak, aby ty křupany pozvedal, byť rozhodně nepatří mezi duchovní výkvět národa.

Sportuju hodně často a někdo opravdu smrdí víc a někdo míň. Nemyslím si, že by to byl problém kopané hrané na volném vzduchu. Každopádně, všichni dobře ví, ať se to někomu líbí nebo ne, že o smrad tady opravdu nešlo.

Rew 26.4.2007 1:54

Vim, vim sve

Koneckoncu je to vyraz odporu vuci nekomu, nezavisle na prave pachu.

A ja rozhodne nemam poneti, proc nemam pravo ten odpor vyjadrovat na publiku.

Co to je za politkorekce?!

Kunhuta 24.4.2007 14:24

Co chtějí černoši?

Clay napsal v 11:26, že by měl reagovat sám zmíněný černoch a zamezit řešení situace, jakožto rasistické urážky. Ano, bylo by nejlepší, aby vzniklý požár hasili jiní. Jenže, víme, co černoši opravdu chtějí?

Pokud znáte film Lidská skvrna s Anthony Hopkinsem a Nicole Kidman, tak víte, že není moc jasné, co černoši chtějí. Hopkins, původem černoch, své kořeny popřel, aby mohl dělat "bělošskou" kariéru. To, že nakonec přijal na svou univerzitu za učitele černocha, což tehdy bylo velice ojedinělé, ho vůbec neomlouvá. Zapřel své rodiče. A jeho rodiče ho naopak učili, že má být na svou barvu pleti hrdý.

Problém je, že jsme se jako běloši narodili a něco, jako hrdost či potupu své bílé kůže, vůbec neřešíme. Přijde nám to zcela nepatřičné, a třeba nechápeme, že pro někoho to může být nejen velice důležité, ale též dost bolestné.

Jak bylo řečeno, gesto je to rozhodně křupanské a hloupé, a v daném kontextu i rasistické.

A je mi líto, Baroš si své exemplární potrestání zaslouží.

občan z kraje města 24.4.2007 13:44

všechno je k něčemu dobré

Na základě reakcí černochů na uvedené gesto, jsem pochopil, že všichni černoši smrdí (nebo většina). Zatím jsem neměl možnost k nim čuchat, tak jsem to nevěděl, ale jejich reakci si nedokáži jinak vysvětlit. Potrefená husa vždy nejvíc kejhá. Vždyť když u nás někdo řekne proti neplatičům nájemného, okamžitě se ozvou Romské spolky, že je to napadání Romů.

BA 24.4.2007 13:28

Co je a co neni cesky rasismus

Zajimave je komentovan cesky rasismus na www.ireporter.cz

Pete 24.4.2007 12:19

Ještě k Barošou tzv. odstínu - pravděpodobně jen

pár hlupáků si dokáže nevšimnout, že Baroš je není jméno českého původu. Nakonec komisař EU se jmenuje Baroso, že by to byl Čech? A co třeba Zuzana Navarová, Rudolf Cortéz aj. Takže jeho tmavší pleť patrně bude souviset spíše s tímto jižanským původem.

Pete 24.4.2007 12:13

To je přesné. Je dokonce možno vyvodit,

že rasisticky smýšlejí právě ti, kteří to gesto za rasistické považují. Představme si, že by naopak Mbia toto gesto dělal na Baroše, nazývali by také tito Mbiu rasistou? Jistě že ne. A v tom je jádro pudla - oni sami přiřkli Barošovu gestu rasistický podtext pouze proto, že Baroš je bílý a Mbiu černý. Rasisté jsou tedy oni.

Rew 26.4.2007 2:08

Re: To je přesné. Je dokonce možno vyvodit,

***Představme si, že by naopak Mbia toto gesto dělal na Baroše, nazývali by také tito Mbiu rasistou? Jistě že ne.***

Jo, mysleli bych. Urcite, nabeto. Ale by se bali vyjadrit.

oakman 24.4.2007 11:51

Koneckonců

při pohledu na Barošův "odstín" si nejsem jist, jestli je "rasismus" ten správný termín. Musíme se zeptat Čunka, co mají cikáni proti černochům....on to ví;-D

jepice 24.4.2007 12:27

Re: Koneckonců

Čunek coby Čech je rasově vzato euroasiat stejně jako Cikáni. Takže se klidně Čunka zeptejte. Určitě vám moudře odpoví, jak je jeho zvykem.

Ludva 24.4.2007 16:32

Re: Koneckonců

No, pro Čechy by to bylo trochu polehčující, kdyby se jednalo o urážku Indočecha Euroafričanovi.

clay 24.4.2007 11:21

je to prosté

pokud by měl Baroš tyhle konflikty s černými hráči častěji, pak je úvaha o rasismu na místě. Pokud má s nimi naopak přátelské vztahy, pak se zde jedná o výraz jistého křupanství, které je mediálně vděčnější než úmyslně nastavená noha nebo nakopnutá achilovka. Urážka hráče je "humanisticky" vnímána více než jeho byť úmyslné zranění.

clay 24.4.2007 11:26

Re: je to prosté

mimochodem být oním uraženým černým hráčem, obviním z rasismu každého, kdo by tento konflikt neřešil jako urážku hráče ale jako urážku černého hráče.

Saša 24.4.2007 10:59

Realitou je, že všichni černoši smrdí.

Oni všichni lidé smrdí. Jenomže běžný zápach černochů vnímáme my indoevropané jinak než běžný zápach jiných indoevropanů. Jde o "skupinově odlišný smrad".

Našinec, který toto neví a náhle náhodně se s tím setká, může být velice zaskočen. A pak se tedy může dopustit politicky nekorektního gesta. Aniž by ovšem tím gestem chtěl nějaký rasismus vyjádžřit - on totiž takový nezkušený běloch ještě neví, že v daném případě nešlo o individuální smrad, ale o smrad kolektivní.

Nebo jinými slovy: kdo běhá, potí se a tedy smrdí. Každý bez ohledu na barvu pleti. Ale běžící propocený spoluběloch bude každému bělochovi smrdět jinak než běžící propocený černoch. A jde-li o prvního propoceného běžícího černoha, s kterým se setkal, nutně ho to velmi zaskočí. Protože pro samou politickou korektnost mu ještě nikdo neřekl, že jiné rasy smrdí jinak.

Ši-ball 24.4.2007 13:37

Re: Realitou je, že všichni černoši smrdí.

Z vl. zkušenosti z kolejí na Strahově vím, že když se černoch vysprchoval,museli jsme v koupelně vyvětrat, nebyli jsme na pižmo zvyklí. Nicméně,Barošovo gesto sice nebylo rasistické,ale buranské určitě, skoro se zdá,že pokud se tento hráč nedostane každý týden na stránky bulváru,není ve své kůži.

Saša 24.4.2007 15:19

Neurážejte burany!

Vždyť ten člověk je fotbalista, tak co urážíte slušné a poctivé burany.

jepice 24.4.2007 10:56

Souhlasím s oakmanem,

že když někdo žije v cizí zemi, měl by být opatrný v gestech, protože než pozná místní zvyklosti, může nadělat pořádnou paseku.

Francouzi bezesporu pochopili Barošovo gesto jako těžkou urážku s rasistickým podtextem.  Vychází to z jejich zkušeností. Naše jsou jiné, proto tu mnoho lidí vidí morální odsouzení Baroše jako přemrštěné.  Možná si teď ale sami dají pozor, aby o dovolené ve Francii nedávali nápadným gestem najevo, že jim někdo smrdí.

Ladik53 24.4.2007 10:50

To gesto

S tím Barošem je to stejné jako s Topolánkovým prostředníčkem ve Sněmovně. Když už teda ukazoval Kalouskovi že je jednička, tak proč se potom za to omlouval. Já být Kalouskem, tak mu za takovou jedničku dám po hubě. A to stejné Baroš. Proč se teda omlouval, když to nebylo rasistické.

Ludva 24.4.2007 16:30

Re: To gesto

Třeba to Milan od ODS pochytil, když jim dělal předvolební reklamu.

jaran 24.4.2007 10:38

Souhlas

To gesto - trapný a hloupý - udělal fotbalista na fotbalistu. Měli mu dát, co já vím, dvakrát stop za nesportovní chování a nebylo co řešit.

oakman 24.4.2007 10:18

Jiný kraj, jiný mrav

Pokud to tele z Vigantic podepsalo profesionální smlouvu v zemi, kde se barevní spratkové baví vypalováním předměstí, musí chápat, že bílí jsou poněkud v defenzivě a radši ostentativně ukazují na bílý rasismus, než aby přijali pravdu o tom, barevném. Mají to o to složitější, že kolonialismus je připravil o status beránků božích a současná situace permanentní občanské války v téměř všech francouzských koloniích je "zásobuje" dalšími a dalšími tisíci darebáků, kteří hledají žvanec v zahradách bývalých bossů. To je jen taková obdoba komunismu - chátra si vytvoří "morální právo" na ovoce ze stromu pracovitých.... Po letech v Británii byl blb z Vigantic měl vědět své. Neví, je to blb. Pošlete křupana do světa a on jen dělá to, co místní lid. Není to rasismus, je to jen vidlácké sprosťáctví, v našem životě běžné. To jen Frantíci to vidí politicky, že. Oni i Baroš si s námi mohou potřást ruku - jsme všichni vítězní pokrytci.

Starý J. 24.4.2007 10:04

Do tramvaje nastoupili tři bezdomovci

ve strašném stavu, evidentně některý z nich měl plné kalhoty, nebo dokonce všichni tři. Se stejným gestem jako Baroš jsem odešel na druhý konec tramvaje.

Dokážete si představit, co by bylo, kdyby některý z nich byl cikán, nebo černoch? Už bych byl rasista jak řemen!

Pane Šlechta, podstatu pseudohumanitních hlupáků jste vystihl velice přesně! Na co si vlastně hrajeme? Je to přesně jak jste to napsal! Kdyby takové gesto předvedl vůči bílému hráči, nikdo by to ani nekomentoval. Jen jako nevhodné a nesportovní. Takhle celá Evropa řeší rasismus Baroše. Jsem zvědav, kdy se tím začnou zabývat orgány EU. Ještě nějakou závaznou vyhlášku na to téma by to chtělo!