19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Je sčítání důležité?

Tento text je určen všem, kteří protestují proti vyhlášenému sčítání. Na jaře 2021 proběhne po deseti letech pravidelné sčítání lidu, domů a bytů, tedy pravidelný cenzus. Již o sčítání psal zde na Neviditelném psu Aston.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Vlasák 31.7.2020 21:11

Tak od někoho od ODS bych něco takového nečekal. Trochu méně státu, prosím.

R. Gural 8.9.2020 17:24

Od bývalé ODS bych to taktéž nečekal. Ale proč se tomu divíte u této v současnosti libdemácké partaje?

V. Loula 31.7.2020 20:50

Vzpomínám, jak kamarád při jednom takovém sčítání nebo výzkumu do kolonky Pohlaví napsal "Mám".

V. Heidlerová 31.7.2020 16:47

Sčítání lidu je velmi užitečné. Jenže v něm se nepodchytí všechny zásadní údaje o vývoji a stavu společnosti. Např. - českou národnost si může zvolit i člověk, který k této národnosti nepatří, ale údajně se Čechem cítí. Tak se ztrácejí cenné údaje o vrstvách obyvatel, které ani dobře česky nemluví nebo nesložily zkoušku z jazyka a historie, jak je tomu v USA. Dodnes nikdo neví, kolik u nás žije romů, protože by bylo nekorektní vytknout tuto příslušnost před závorku. Lžeme si sami do vlastní kapsy. Rv

Š. Hašek 31.7.2020 18:33

Tak je důležité velmi? Nebo málo?

Poněvadž se tam nepodchytí asi 83 údajů!? Skoro bych -rom- psal -Rom-.

Závidím Vám snění, že ti inkousti podchytí důležité údaje. Hlavně údaj, že máte koupelnu větší jak 4m kvadrát. Nad tím bude zasedat vláda dva dny.

Zkráceno.

S. Donát 31.7.2020 12:39

V druhém odstavci autor slibuje:"Pokusím se v tomto textu popsat, proč je sčítání nenahraditelné a jaké cenné údaje poskytuje, ale nedělám si iluze."

Ne, ani se nepokusil. Jediný argument, který "odpovídá" na otázku v nadpisu je, že jinde to dělají také. Kdyby se autor místo urážek raději zaměřil na věcné argumenty, udělal by lépe. K čemu přesně tedy to sčítání je? Na to jaksi autor opomněl odpovědět.

Mimochodem, můj mobilní operátor přesně ví, kde se nachází můj mobilní telefon, nikoliv já. Ale věřím, že se těšíte, až všichni dostaneme povinně čip pod kůži. A moje banka přesně ví maximálně to, kolik a ze kterého bankomatu si vyberu peníze, o mých nákupech netuší nic.

M. S 31.7.2020 12:38

"Typicky lze tento příklad doložit na místě obvyklého bydliště. Drtivá většina mladých lidí, kteří opouštějí rodné hnízdo, ještě po dlouhou dobu má původní trvalou adresu, jsou v databázích, kde bydleli s rodiči, ale často deset a více let bydlí jinde."

A ten formulář jím, prosím pěkně, přijde kam?

V. Svoboda 31.7.2020 15:28

Ten soudruh z ODS je chytrej asi jako jeho kolega z Řeporyj. Mají databázi obyvatel a když natáhnete brka tak první co mají zajištěno je zablokování důchodu. Dále mají databázi katastrofického úřadu a všichni vlastníci jsou aktuální. Takže z toho sčítání zjistí jen jestli máte splachovací hajzl. Jsou jenom neschopní a líní je využít.

Š. Hašek 31.7.2020 19:10

.......... protože drzoun z Řeporyj se dal na podrobné študium dějepisu dne 7. května 1945 v Praze.

P. Havel 31.7.2020 12:00

Autore, souhlasím s Vámi.

Ale i kdyby např. kolegové z katedry demografie (kteří nejvíc znají všechna pro a proti okolo cenzů) sepsali sebeodbornější traktát, tak ani oni Internetový Zdravý Selský Rozum stejně nepřesvědčí.. To ale určitě neznamená, že by se mělo rezignovat na osvětu, dialog atd.

Š. Hašek 31.7.2020 14:15

Pane Havle,

znám jednoho velice vzdělaného člověka, nejen z jedné katedry. Také nemá ZSR z diskusních sítí moc v lásce, je k nim ale laskavý. Ale protože nemá jen tu jednu demografii, vysekne Vám za pět minut asi třináct důvodů, proč údaje toho sčítání posunou ZNALOSTI STÁTU asi o tři milimetru kupředu. Mně se to zdá málo. Jsem praktik. A počítám daně.

Mimochodem. Jsou (zřejmě přiblblé) země, které tohhle vědí a nahradily to "anketou" mezi občany, ze které potom "vymodelují státní moudra". Mají ouředníky, kteří si s počitadly tykají.

A neobtěžují se dlouhými schůzemi, kde ti moulové řeší, jakou pokutu dají všem těm, kteří neodpoví na přihlouplé otázky stran počtu hodin na chatě ročně.

Zkráceno. Hlavně tu osvětu! A skrze Moravce!

M. Veleba 31.7.2020 14:24

Jenže autor se neobtěžoval sepsat odborný traktát, dokonce ani neudal jediný relevantní důvod, proč stát potřebuje vědět třeba to, zda máme doma televizi. Až to udělá (nebo jej zastoupíte vy), můžeme diskutovat. Ovšem to, co uvedl v článku snad ani nemůže myslet jako argumenty ani autor.

Š. Hašek 31.7.2020 14:49

Samozřejmě.

Jen se pošklebuje. Variantně vymyslel kolosální špek a ironii (na kterou jsem ovšem i já skočil).

Myslím, že relevantní důvody toho špektáklu v naší digitální době ani nelze vymyslet. Vymyšleným pohádkám dnes nevěří ani tříletí.

P. Havel 31.7.2020 16:46

Dobré odpoledne, díky za pěkné reakce :-) Myslím, že by bylo super, kdyby třeba zde na NP časem proběhl nějaký dejme tomu 10-dílný důkladný seriál z pera odborníka a postupně se probraly i ty kontroverze, které "sčítání lidu" asi nepřekvapivě provázejí..

(Osobně radši to vyplním jednou za 10 let než to hrotit a nechávat to na velkém online bratru)

Š. Hašek 31.7.2020 18:37

Pokud si cokoliv zaplatíte, můžete debatovat a sčítat každé úterý. I délku sekání pažitu na vaší chalupě.

Demokracie začala tím, že volič svoje přání hned doložil fakturou/směnkou/majetkem. Dřív to Řekům asi rychlejc zapalovalo. Dneska je to dost v luftě.

Mě do toho netahejte. Umím počítat. Státní finance jako moje finance.

Též příjemný podvečer.

P. Havel 31.7.2020 20:54

Zhruba jak často počítáte své ctihodně zdaněné groše? ;-)

T. Zlesa 31.7.2020 10:54

Úplně vidím Neffa, nebo redaktora, když se rozhodoval, že tu dá tenhle článek :-):-) "To si zase diskutéři smlsnou nad takovou pitominou." :-):-)

T. Zlesa 31.7.2020 11:02

No, ale vážně - potřebujeme osvětu ve smyslu, že politici by měli usilovat o ZKROCENÍ státní mašinerie. Ve směru potřebnosti, nízké ceny služeb státu, jednoduchosti pro občana.

Klasický český politik je z 80% bývalý úředník státu nebo aktuální úředník, který pochopil, že to je cesta, jak si zachovat pozici nebo dokonce postoupit výše... vypouštění rybníků se od nich nedá očekávat. Budeme se sčítat i za 100 let. ;-€

Š. Hašek 31.7.2020 11:14

No, ale vážně .....

Ráno vždy hledám na internetu nějaký politicko odborně úřední odbor, který mi poradí s denním programem! Maj zablokovaný linky. Asi čekají na to sčítání, aby mě zařadili.

Já to minule zkusil vyplňovat, z momentálního rozmaru. Bylo veliké štěstí, že ta paní roznašečka listin byla už pryč a manželka se furt mile usmívala a věčeře byla vynikající ..... .

Taky jsem to zkusil elektronicky, to bylo ještě "větší žrádlo".

I. Pávek 31.7.2020 11:44

A že jich tu na to skočilo ve svém rozhořčení spravedlivém nad troufalostí státu. ;-D

P. Krešňák 31.7.2020 10:33

Pane Perlín, zatím jsem si myslel, že budu volit ODS. Po Vašm článku to tak nebude. Argumenty nás rozuprdů již napsali diskutující přede mnou. Nejveselejší je jak píšete k čemu sčítání slouží jak nám ti mladí lidé bydlí jinde než jsou hlášeni. Státu, pane, je do toho kde kdo byhlí h..no. Krešňák

Z. Lapil 31.7.2020 10:46

Ne tak úplně. Skrze počty obyvatel stát rozděluje daně, skrze trvalé bydliště se platí odvoz odpadu...

Š. Hašek 31.7.2020 11:00

Zde se domnívám, že pan Křešňák to napsal "úplně".

Kvůli tomu, že v domě nesedí všechny počty do mrtě, se sčítání nedělá. Zkráceno.

Pochybuji, že po sčítání se sofort předělá rozdělení daní a na mě s předsedou vlítnou, do SVJ, že jako máme jednu duši špatně!

Jednou jedna v TV (asi nechtíc) přiznala, že to zpracovávaj tři roky. Docela na facku. Tu jednu tak šacuji na 40 čistého, kancelář s klimatizací. Doufám, že z minula aspoň počet kočet na venkově dorovnali ku dnešku.

Není mi dvacet.

Z. Lapil 31.7.2020 21:51

Souhlas, ale ne úplně :-).

Šlo mi o rozdělení vybraných daní obcím. To se aktualizuje jednou za pět let, a to podle trvalého bydliště. Vím to od té doby, co se u nás na vsi měnil územní plán (rekreační oblast na rekreačně obytnou), mimo jiné proto, aby bylo možné v chatách trvalé bydliště - bydlelo tam překvapivě dost lidí, kteří jiné bydlení neměli.

Čímž ze dne na den vzrostl počet obyvatel o nějakých 40% (aktuálně asi 170 lidí), a řešilo se, nevím, jak moc úspěšně, že 170hlavá obec bere peníze na 120 lidí a nejbližší "kontrolní bod" je za tři roky.

J. Kohout 31.7.2020 10:58

Podobně. Kdysi jsem volil ODS ...

Pokud první dva a poslední odstavce obsahují hlavně urážky a dehonestace odpůrců (rozumprdové, ...), autor zjevně zakrývá nedostatek reálných argumentů.

Délka nicneříkajících blábolů to jen potvrzuje.

"... moderní sčítání lidu v 19. století ..." ;-)

S. Donát 31.7.2020 12:42

ODS jsem volil dlouhá léta. Čím dál více se skřípěním zubů. Teď už ani to skřípění nepomáhá a Perlínové tomu ještě dávají korunu. Sbohem.

M. Veleba 31.7.2020 15:09

Ale on je jen člen... v každé straně se najde hromada exotů, to byste nemohl volit nikoho. Blbý je, že se to v podpisu proklamuje, Fiala by mu měl dát po koulích ;-D

J. Jirka 31.7.2020 10:05

"Slušnému člověku to přece v naší zemi nemůže nijak uškodit," řekl si Němec Samuel Kohn a při sčítání lidu v roce 1933 a s klidným srdcem napsal do rubriky vyznání slovo "židovské"...

P. Hatina 31.7.2020 10:02

To jsem se zasmál, takže sčítání se u nás provádí od roku 1869, a žádné nebezpečí zneužití prý nehrozí. Pan Perlín jaksi pozapomněl, jak se dejme tomu "hodily" údaje ze sčítání z let 1929-30, když se po válce dle Benšových dekretů podle nich určovalo komu se mají konfiskovat majetky..:))

Bohužel, to riziko trvá..A namísto hloupých frazí o nějakých "sumárních výsledcích" by to chtělo vysvětlit, proč naopak musí ty konkrétní dotazníky vyplnit lidé s plnýmí jmény, aby to měli dnešní i budoucí úředníci a politici (a taky policajti) pěkně pod kontrolou...

J. Jirka 31.7.2020 10:13

1. nepiš

2. když píšeš, nepodepisuj

3. když podepíšeš, tak se nediv...