20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Je politika špinavou hrou pro pár vyvolených?

Nikdy to nebude jen suchá úředničina, pouhá správa veřejného majetku a odborné diskuze nad nejrůznějšími problémy. Kdo teď pozoruje dění kolem vyšetřování letadel CASA, může si ukroutit hlavu nad počínáním některých zainteresovaných politiků, protože dohady o tom, co kdo řekl a jak to bylo myšleno, připomínají trapností telecí léta prvních lásek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 25.7.2012 13:12

Souhlasím s autorkou

V téměř stotisícovém městě měla ODS v době těsně po slavném cinkání klíči méně než 100 členů (mezi nimi žádný účetní, žádný ekonom, 1 právník...) Uvážíme-li že na obsazení místní rady, zastoupení v oblastní radě, kandidátky do voleb je potřeba cca 20 lidí pak nemůže překvapit, že jsou to stále titíž lidé (ti na spodních místech kandidátek jsou obvykle jenom jako "křoví"). Nelze přehlédnout vinu, kterou na tom nesl (svou nepolitickou politikou,) V. Havel.

Uvědomíme-li si, že "zapálený" začínající politik je vystaven devastujícímu poznání, že bude považován minimálně za zloděje i kdyby byl reinkarnací mistra J. Husa, že cca 80% jeho práce tvoří schvalování příkazů Bruselu a cca 80% výdajů vlády jsou nezměnitelné výdaje mandatorní a že jeho vystoupení proti např. zelené bruselské (EU-hujerské) mafii znamená riskovat své zničení pomocí EU-hujerským tiskem přičinlivě vyrobené aféry, pak musíme dojít k závěru, že naše politická scéna je o něco lepší, než by se dalo čekat.

V. Ondys 23.7.2012 12:54

:))))))))) Pak se ale nabízí otázka

Proč dávat tak mocnou zbraň do ruky všem, kteří ji neunesou po zdrcujících salvách na ostatní, a vymezit státu jenom naprosto nezastupitelnou roli v našich životech místo levičáckých představ a masochistického blábolení?

T. Blecha 23.7.2012 15:52

Re: :))))))))) Pak se ale nabízí otázka

Ano minimální stát je to co by to chtělo. Ale jak se k němu dostat? Krvavou revolucí, nebo demokraticky. Politická strana, která chce minimální stát ale potřebuje taky spoustu členů, kteří budou stranu držet na cestě k minimálnímu státu. Jenže jak píše autorka, většina lidí považuje (kvůli komunistické minulosti našeho státu) členství v politické straně za něco opovrženíhodného.

R. Misák st. 23.7.2012 12:04

Tohle je bohužel smutná realita

lépe už to snad ani nejde napsat. Dík. Jenže vetšina  naší společnosti si to uvědomí až už bude pozdě.

V. Kain 23.7.2012 19:51

Re: Tohle je bohužel smutná realita

Voliči volí např. ODS či ČSSD tedy strany.Pochopitelně,že na prvních místech kandidátky jsou známé profláklé a známé tváře.A tak se můžeme setkávat již více jak dvacet let např. s Markem Bendou.Co udělal pozitivního pro tuto zem tento fešák? Nic! A nic ani dělat nebude.Vpříštích volbách bude opět na předních tedy volitelných místech kandidátky.Samozřejmě není jediný kdo si vychrochtává v intrikách.Umějí tito politici něco jiného? Ne! A proto by jim voliči měli vystavit červenou kartu.

T. Blecha 23.7.2012 10:45

Plně souhlasím s autorkou.

A musím dodat, že od doby co jsem vstoupil do politické strany tak taky spousta známých na mě hledí jako na blázna.

M. Hatlák 23.7.2012 8:38

Odpověď:

otázka z textu:

A co zbytek republiky? Co voliči? Vyhovuje jim ta situace? Mají pocit, že mají, co si zasloužili? Pokud ne, tak co by měli dělat?

odpověď:

Pokuď se nevzchopí polisie a justice, pak by bylo lepším řešením nejprve tradiční česká defenestrace a až potom řešení uváděné v článku. A před defenestrací skontrolovat kam defenestrovaní budou padat. Změna politiky v naší zemí bude muset bolet, a to ne obrazně řešeno ale doopravdy.

R. Brzák 23.7.2012 9:36

Re: Odpověď:

Obávám se, že tato cesta je již vyzkoušena - vede vždy k eskalaci násilí, které rozvíří společenské bahno a v tomto kalu se daří nejlépe ne štikám, ale rovnou sumcům...

Myslím, že spoléhat se na možnost ovlivnit dění jednou za pár let ve volbách je přinejmenším velmi nejisté. Autorka má pravdu v tom, že je potřeba vstupovat do stran a snažit se o jejich změnu. Protože však takovéto společenské vzedmutí, které ještě ani nenastalo, nemívá dlouhé trvání, dalším nutným krokem je změna ústavy - atd směrem k řekněme švýcarskému modelu. Kdo bude tvrdit, že je na referenda náš národ nezralý - ano, ale jen chybami při jejich uplatňování se mohu poučit, jak dozrát k opravdu demokratické společnosti.

I. Schlägel 23.7.2012 8:15

Generační výměna politiků

úzce souvisí s generační výměnou voličů. S tím nic nenaděláte. Je evidentní, že 23 let od revoluce je na změnu málo.

A. Bocek 23.7.2012 7:57

Politik má být bohatý, mravní a charismatický.

Bohatý = ekonomicky úspěšný ( žádný nepraktický mamlas z jiného světa).

Mravní = společensky úspěšný ( nepodvádí manželku, děti, sousedy, spoluobčany).

Charismatický=rychle inteligentní ( dokáže formulovat a řešit).

Takové lidi politika neláká , za tuto lenost jsou potrestání tím, že jim vládnou vandráci, bez morálky , sympatie a empatie.

P. Fiala 23.7.2012 6:58

TV přenosy z parlamentu dolního

TV přenosy z parlamentu dolního naznačují jak funguje a též role jednotlivců - je to moc zákonadárná. Nicméně nemáme přenosy z Vlády - moci výkonné.

A tak můžeme jen tušit ZÁVISLOST moci zákonodárné  na moci výkoné, když ministr financí vlády navrhne zákon o Státním rozpočtu a sám si ho schvaluje coby poslanec.

P. Pavlovský 23.7.2012 1:42

Stoprocentně souhlasím, každý ať začne u sebe!

Já jsem byl od podzimu 1990 v ODA, byl sem prvním předsedou její první krajské, totiž pražské, organizace. Přesto jsem byl po roce 1992 v podstatě vyštípán.

Už jako důchodce jsem vstoupil v době vnitrostranické krize do SZ - na podporu Bursíka. Registrován jsem tam dodnes, ale kromě občasného psaní tam či onam už nemám na nic sílu, především ne na schůzování - život už se mi krátí..

Radil jsem, aby se SZ dala dohromady se STaN, zelení by přece mohli být ideově i dost konzervativní (nemusí to být "melouni!") , jde jim přece o zachování a obnovu stávajích i zašlých hodnot. Proč by k těm přírodním nemohli přibrat i ty společenské?

A VY JSTE, PROSÍM,ČLENKOU KTERÉ STRANY?

P. Pavlovský 23.7.2012 6:51

Re: Stoprocentně souhlasím, každý ať začne u sebe!

VY JSTE, PANÍ PAYEUROVÁ, ČLENKOU POLITICKÉ STRANY? POKUD ANO, KTERÉ ?

L. Krajicek 23.7.2012 0:34

Hloupý a přežitý článek 5 :

Politický systém je založen na svobodném a dobrovolném vzniku a volné soutěži politických stran respektujících základní demokratické principy a odmítajících násilí jako prostředek k prosazování svých zájmů.

Zkrátka bez členství ve straně si ani neškrtnete. I jako nezávislý musíte kandidovat za nějakou stranu. Neskutečně hloupé, přežité, výhodné pro splolečenství vyvolených.

Taková kmotrárna.