20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ráž 1.7.2011 14:14

Znásilňovat přírodu a po tisíciletí ověřovanou úlohu muže a ženy

se pokoušeli komunisté, nově bruselští diktátoři a různé feministické organizace založené převážně ženami, které se neumí zařadit ve své sexuální orientaci.

Jeden moudrý "guru" řekl: "Žena může být přirozeně šťastná jen tehdy, když neopustí svoji ženskou úlohu, kterou jí universální moudrost lidstva určila, to jest starat se o děti a vnitřní funkčnost rodiny,a mužskou roli (zaměstnání a pod) si užívat jen jako koníčka.Muž může být doopravdy šťastný, když dokáže být úspěšný ve své roli živitele a ochránce rodiny...a hierarchické rodinné činnosti přírodou určené ženě vykonává nikoliv jako povinnost, ale s radostným očekáváním" (volně přeloženo)

A nezajímavý je také postřeh mého kamaráda, sexisty a děvkaře jak vyšitého, který na toto téma řekl: "Čím více se nějaká žena navenek staví do až šovinistické role extrémní feministky , tím víc mi nadbíhá, posluhuje mi doma líp než uklizečka a když ji odkopnu, tak je vlezlá a denně brečí do telefonu abych se k ní vrátil"

A do třetice: V jedné talk show na otázku moderátora proč je mezi americkými intelektuálkami tak populární feminismus, odpověděla Eve Enslerová(autorka známé Vagina Monology) : "Feminismus je populární, protože mezi americkými muži je velmi obtížné najít opravdového Chlapa"

Myslím si, že se zbytečně moc zabýváme aktivitami různých v podstatě nešťastných vychýlenců místo toho, abychom více energie věnovali tomu, abychom za pomocí vzájemného respektu směřovali ke štěstí důsledným plněním úlohy, která je každému muži a každé ženě předávána tisíciletým vývojem lidstva.

J. Rázl 30.6.2011 19:46

Gender...

Tak mám pocit, že naši politici napříč všemi stranami, včetně našich zákonodárců a za pomoci dalších horlivých pomocníků (media, odbory, lobisté, ..... ono by se to sem všechno nevešlo) se nám tu snaží zavést jakýsi "nadpohlavní", universální a totální Genderionalismus, abychom stratili a naše děti nikdy nezískávaly schopnost si uvědemovat kdo jsme co a co jsme kdo. Doufám, že se jim to nepovede a že si budeme stále vědomi kdo jsme (lidi) a co jsme. Není totiž podstatné kdo a co jsme, ale jací jsme.

M. Prokop 30.6.2011 21:54

Re: Gender...

U nás byli hlavními nositeli tohoto idiotismu zelení, ale stejně se nám to sem táhne z Brusele jak smrad.

J. Rázl 30.6.2011 19:15

Moudrost není zázrak, ale dar.

Moudrost není zázrak, ale dar. Zázrakem je setkání s někým, kdo byl tímto darem obdarován. Smekám před Vaší schopností vystihnout podstatu problému a citem pro rovnováhu a schopností doopravdy oduševněle se pokusit sdělit svůj názor. Ale to se dnes moc nenosí. Dnes je v módě popírat nepoíratelné, zamlčovat neutajitelné a "přeřvávat" svůj vlastní deficit svého vlastního názoru a svědomí. Děkuji.

M. Prokop 30.6.2011 18:32

Když chce někdo ovládat jiné a už není úspěšný

najde si jiné oblbovadlo.

Miloševič nahradil skomírající komunismus nacionalismem.

Zajímalo by mne, v čem jsou neúspěšné ty "gendernány".

B. Pauk 30.6.2011 15:14

Bez rozdílu pohlaví

Existují zákony logiky, které naštěstí nelze znásilnit konjunkturálními taženími ať už tzv. genderovými či jinými, při nich jde vždy jen o to - podchytit dostatečně velkou frustrovanou skupinu, postavit se "do jejího čela a chránit údajně její zájmy" za poslední, z této skupiny vylákané, peníze na vlastní účet za šarlatánské a nereálné přísliby. I ženy by mohly pochopit:

 http://www.seaplanet.eu/index.php/cs/souvislosti/18-souvislosti/324-pravni-stat-je-spoluvlastnictvi-oban-nikoliv-koist-politik

R. Langer 30.6.2011 12:43

Moc pěkný

a poučný článek. Děkuji!

L. Ott 30.6.2011 11:43

Naprostý souhlas

Jsem rád, že jsou na světě dvě lidská pohlaví, protože právě ta rozdílnost dala vzniknout nejlepším dílům člověka a jen díky různosti lidstvo stále přežívá. Nechci, aby moje děti byly bezpohlavními tvory.

J. Anděl 30.6.2011 11:31

Je to tak

Moc hezký článek, četl jsem ho hned, jak vyšel na blogu idnesu. Z původní zprávy o švédské školce jsem byl poměrně konsternovaný a musím říct, že dodneška s mi to vrací do mysli. Vychováváme maličkou slečnu, tak proto.

D. Švik 30.6.2011 11:52

Re: Je to tak

Ta školka byla soukromá ? V tomhle spatřuji skutečné nebezpečí- když se úřady rozhodnou linkovat nám životy a už od školy děti "vychovávat" v nějaké zcestné ideologii. Tohleto nesmíme do školství připustit.

J. Anděl 30.6.2011 12:07

Re: Je to tak

O tom se myslím ve článku nepíše. Chápu, na co narážíte, ale ani vám nevím, jestli u školek je tak zásadní rozdělení na soukromé a státní, protože školka není povinná (nebo je ten jeden předškolní rok? já nevím). U povinných aktivit, kterým se nelze vyhnout, souhlasím s tím, že nesmíme připustit debilizaci.

Ačkoliv za socialismu jsme s tím taky nic nenadělali. Možná nás zase čeká (a kdy to vlastně opravdu zmizelo, že?) přístup, kdy něco jiného vám říkají ve škole, něco jiného si říkáme doma, a o tom, co si říkáme doma, radši ve škole nemluv...

D. Švik 30.6.2011 12:38

Re: Je to tak

Povinný je jeden předškolní rok. Toho bych se právě nechtěl znova dožít- v naprosto zásadních věcech "korigovat" školu. Nedávno jsem dělal zakázku na základce a narazil jsem na učebnu ENVIRONMENTÁLNÍ výchovy...mé děti zatím nechodí do školy a nevím jestli to je nějaký doplňkový předmět....ale měl bych velmi velký problém posílat děti do školy, kde je budou učit, že holčičky a chlapečci jsou stejní a, že MATKA příroda musí být zachována ve stavu, v jakém byla před tisíci léty. 

J. Anděl 30.6.2011 12:50

Re: Je to tak

Dokud bude možné alespoň v jisté míře o věcech diskutovat, je šance. Že se budou objevovat i nápady, které se nám nelíbí, je jasné.

K diskutování - nejde zdaleka jenom o tématiku ekologie nebo vztahů mezi pohlavími či o sex, jde vůbec o otevřenost učitelů a autorit s dětmi o tématech diskutovat. A nebo jen předkládat fakta a ve zkoušení požadovat opakování těchto "fakt".

Budou-li děti debatovat o rolích pohlaví či o tom, zda je rodná země otčinou, vlastí či matkou, je to ještě v pohodě. Jinými slovy, dokud bude smět bez problémů říct: mně se zdá divný, aby spolu žily dvě žirafy a adoptovaly si krokodýla, mně se zdá normálnější, když si žirafák s žirafou adoptují žirafátko, je to ještě v klidu. Pokud na takové prohlášení vypukne konflikt, horší známka, šikana či volání rodičů na pohovor, bude zle.

D. Švik 30.6.2011 13:18

Re: Je to tak

Souhlasím, že důležitá je diskuze- je tu téma, třeba environmentalismus, a možnost provnávat různe trendy, pro a proti argumenty...jakmile, ale "škola" začne vydávat nějakou ideologii za tu "správnou", "státem uznanou", jsem ve třídě a dělám "pořádek". Jinak bych hlavní náplň školství viděl spíš v seznamování s empiryckými fakty a jejich souvstažnostmi, než "patlání se" v nejrůznějších ideologiích.

D. Švik 30.6.2011 15:29

Re: Je to tak

empirický- samozřejmě

M. Moravcová 30.6.2011 10:47

Prima článek,

já jsem ženou ráda, líbí se mi muži a doufám, že můj muž je rád mužem a líbí se mu ženy.

D. Švik 30.6.2011 10:45

Příroda nic nechce

Až na to, že příroda /mrkve, lesy,řeky a červotoči.../ samozřejmě nic nechce, je to dobře napsaný článek. To Švédsko je skutečně děsivé. Před časem proběhla informace, že na jednom gymnáziu zrušili na chlapeckých toaletách pisoáry- k vůli genderové vyváženosti...Nesmíme dopustit, aby se něco takového stalo normálním.

S. Ševeček 30.6.2011 10:14

Jo, je to pěkně napsáno a z diskuse je patrné, že tomu žencký rozumějí líp

Proč ne.

Jenom bych varoval před tak opěvovaným ženským “multitaskingem” - pak začasté bývá dítě zněčistěno, rýže rozvařená, pečené kuře vyschlé na troud a na zahrádce polovypleno.

J. Anděl 30.6.2011 11:46

Re: Jo, je to pěkně napsáno a z diskuse je patrné, že tomu žencký rozumějí líp

Ono je to někde mezi a kromě multitaskingu ještě mají lidé spoustu dalších vlastností a míru pozornosti a pečlivosti :). Ale ten principielní rozdíl znát je.

M. Varadinková 30.6.2011 12:53

Re: Jo, je to pěkně napsáno a z diskuse je patrné, že tomu žencký rozumějí líp

Multitasking není žádný ženský rozmar, ale holá nutnost.  Pokud nemáte k dispozici placenou kuchařku, uklízečku, chůvu k dětem, údržbáře, zahradníka, tak ženě nic jiného nezbývá, neže toto všechno najednou zvládnout, zejména, pokud její muž tráví  většinu času "na lovu" (tedy v práci, na služebních cestách apod.) a ona je na děti, dům a zahradu dost často sama. Takže musíte paralelně radit dítěti s domácím úkolem, přitom žehlit nebo připravovat večeři, mezitím operativně posadit menší dítě na nočník ... to se prostě bez multitaskingu řešit nedá. I samotné vaření není nic jiného, než multitasking.

S. Ševeček 30.6.2011 13:01

Re: Jo, je to pěkně napsáno a z diskuse je patrné, že tomu žencký rozumějí líp

Vážená paní Varadinková, moje paní se zajisté vyznačuje jistou dávkou "female multitaskingu" - je ostatně velmi ženská - a je skutečnou paní domu a hlavou rodiny. Je schopna zvládnout i exaktní discipliny ... vždycky říkám, že jako doktorka teoretické kybernetiky umí perfektně uklízet, řídit vůz a její pečené kuře je lahůdkou; obzvláště odležené v chladničce do druhého dne.

J. Anděl 30.6.2011 13:53

Re: Jo, je to pěkně napsáno a z diskuse je patrné, že tomu žencký rozumějí líp

Nejde nutně o schopnost zvládnout hodně věcí, ale skutečně mezi ně umět rozestřít jakousi povrchovou paralelní pozornost. I já si poradím s tím, být celý den s dítětem sám, ale jdu na to nejspíš jinou cestou, jednotlivosti řeším jinak, snažím se zařídit si to přesto tak, abych vždy dělal v danou chvíli jen jednu věc, akorát mezi těmi věcmi častěji přepínám. Chvíli vařím a chvíli hlídám dítě. Těch pár minut, co sypu rýži do hrnce, je dítě v rukou Božích :-).

Ostatně vařím často a rád a to vaření je dobrej příklad. Protože chci-li uvařit víc chodů najednou, musím si udělat přesnější rozvrh, abych v jeden okamžik dělal jen jednu věc (maximálně k tomu občas nadzvedl pokličku nebo tak něco). Protože právě operativní multitasking mi nedělá dobře a když se mi to vymkne, něco se mi připeče, nebo mi dítě spadne do hrnce. A když budu muset hlídat dítě, asi se nepustím do receptu obalovaných kapustových rolek s domácím sýrem, rajčatovou omáčkou s rozinkami a pulau, ale spíš udělám čínu :) (a dost možná se mi někde něco trochu připálí).

J. Kadeřábek 30.6.2011 14:30

Máte pravdu paní Varadinková,

vždy jsem jako dítě obdivoval svoji matku, která vtrhla ze zaměstnání do domácnosti jako povodeň, vařila, prala, žehlila a mezi tím kontrolovala moje úkoly do školy. To nasazení je v genech a chlapi jsou od přírody líní (čest výjimkám).

J. Kanioková 30.6.2011 20:03

Nevěřím, že je to nasazení v genech,

prostě ženskou takhle vycvičí situace, když mužský na rodinu a domácnost kašle. Nemyslím to ve zlém, ale prostě se zabývá svými prioritami, zájmy, koníčky. A absolutně odmítá svůj podíl na odpovědnosti za rodinu a domácnost. Žije si přesvědčen, že když už pracuje a nosí dom výplatu, tak že má vystaráno, Což je nefér. 

Na druhou stranu mě to naučilo poradit si se vším - s problémy s elektřinou, s truhlařinou, s opravami odpadů, s vrtačkou i ostatními nástroji, apod.  Ke všemu, co je pro ženskou samozřejmostí, tj. zaměstnání, nákupy, vaření, veškerý úklid, praní, žehlení, veškerá starost o děti i s učením, přibylo i tohle, když jsem nejdřív informovala, pak už prosila, pak soptila a.... nic.  Sliby, sliby, sliby.  Jak ráda bych byla bývala jemnou křehkou ženuškou...

Feministkám bych nejraději pořídila jiný glóbus, tak jako enviromantistům, zeleným, komunistům, islamistům a prostě takovým všelijakým pošukům..

J. Terlecká 30.6.2011 9:58

ano, souhlas

Moc pěkně napsané. Mělo by to číst co nejvíce lidí

M. Hoblík 30.6.2011 9:06

Nijak netoužím po bezpohlavním člověku!

Úplná rovnost mezi muži a ženami nastane, až budou oba čůrat ve stoje a bez drža!

K. Janyška 30.6.2011 8:23

Rovnost má být jen před zákonem ! Jinde je nutno zachovat nerovnost, vyvine-li se tam samovolně... Dzp.

P. Boublíková 30.6.2011 7:56

O té pošahané školce už tu někdo na NP psal

a při té příležitosti jsem si vzpomněla na učitelku našich dětí, která je důsledně vedla k používání pojmu "mezinoží".

Hezký článek, akorát s těmi pavouky nevím: nejsou pavouci pod pánskou rozlišovací schopností, tudíž není vymetání pavouků taky ženská práce? U nás doma chytají pavouky kočky.

J. Anděl 30.6.2011 12:04

Re: O té pošahané školce už tu někdo na NP psal

Mluvíte o rozlišovací schopnosti u pavouků, nebo u pavučin? Já si hezkého pavouka všimnu, zaprášené pavučiny u stropu už méně často. Ale je fakt, že se mnou klidně pavouk bydlet může, s mou ženou ne.

To ovšem řešíme jedině někde na chatě nebo ve stanu, doma se o to taky postarají kočky.

Jojo, mezinoží. Existuje takový hezký příběh, četl jsem ho několikrát v různých knihách, je dost oblíbený jako příklad. Jdou dva mniši krajem a u řeky je mladá dívka, která potřebuje přes řeku, ale bojí se. I vezme ji jeden z mnichů a přenese jí (gender aktivistky v tuto chvíli asi dostávají infarkt). Pak jdou dál, mlčky, a asi po hodině říká ten druhý mnich: "víš, že máme zapovězeno dotknout se ženy, jak jsi jí mohl přenést?" A první mnich na to: "já tu dívku položil na druhém břehu. Ty jí pořád ještě neseš?"

A tak. Gender jsou sexem a pohlavím posedlí víc, než člověku stojí za to.

J. Rázl 30.6.2011 19:28

Re: O té pošahané školce už tu někdo na NP psal

Vážená paní, ačkoliv patřím k té méně vydařené polovině lidstva, pochopil jsem bez problémů, že každá žena má od boha na řešení problémů (např. "pavouci")výběr ze tří možností:

1) Vymete "pavouky" sama

2) Pořídí si "kočku"

3) Npřestane být ženou a tím docílí toho, aby i ten, komu "pavouk" nevadí si ho všimlˇa i v případě abslutní pavoukovy absence ho pečlivě vymetl.