28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Jak se rodí samoživitelka

Problémy samoživitelek vyskakují ze všech médií a sociálních sítí. A převažuje jednostranný pohled na nevinné matky s hladovými dětmi. Tento trend v minulých dnech posvětila vláda, když schválila návrh zákona o státem zálohovaném výživném.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Müller 23.6.2020 22:03

Rozhodování o zálohovaném výživném je složité, měly by mu předcházet kvalitní studie a hodinářská práce s nastavením parametrů, aby dobrý záměr neměl negativní následky. Nic takového nepozoruji. Stát z neplatičů výživného nic nevyrazil dnes a nic nevyrazí ani v budoucnu. Takže to zaplatí funkční rodiny. To je potřeba si přiznat. Chceme to? Nechceme? Pomůže to těm dětem? Nepomůže? To je skutečně těžká volba.

J. Kanioková 23.6.2020 17:24

Velké díky, paní autorko, naprostý souhlas !

Děsí mě ta rozvodovost.. Co z těch dětí vvyroste ? Co si převezmou za hodnoty ? Z kluků vyrůstají mamánci, z děvčat většinou maxi feministky.

Š. Hašek 23.6.2020 21:28

No, uvidíme. Oni uvidějí, paní Kanioková.

J. David 23.6.2020 17:13

Neměla píchat bez "ochrany". Nebyla by samoživitelkou.

Š. Hašek 23.6.2020 21:29

Pravdivé.

Ale předsudečně nenávistné. Každý si píše svůj osud, pane Davide.

Š. Hašek 23.6.2020 12:29

Neuznávám výraz samoživitelka. V současné praxi modernostátu je to VYDRŽOVANKA.

Její rodiče, kámoši/otcové dětí, ona sama, ...... ti všichni se smějí. Kdo jí platí "SAMOŽIVITELSTVÍ"???

Slabý stát neumí dostat základní výživné pro děti od jejich otců? Základní výživné pro děti, pro novou generaci. Samoživitelky nemusí kouřit a ......

Stát hlavně vymýšlí, kdo bude platit jinému jeho "způsob života".

Živitelé vzájemní, sezdaní, s dítkami mají také starosti.

Zkráceno.

A. Pakosta 23.6.2020 13:48

Zde s Vámi, pane Hašku, souhlasím na sto procent.

V. Pavelka 23.6.2020 10:56

Při vší uctě k paní autorce ,proč tím nepohla její vláda, šéfa s Gulami.?[>-]:-)

D. Polanský 23.6.2020 9:47

Znám pouze 3 samoživitelky, docela hezké mladé dámy a jak píše autorka, člověk je tvor párový, takže toho se drží i ony a hlavně být samoživitelkou je někdy docela dobrý kšeftík. Rozpad roviny? To už bych se musel rozpadnout tisíckrát, ale slib je slib. Nebo je to jenom něco čistě formálního? Tak proč ten slib nezmění? Budete spolu žít v dobrém i zlém, dokud vás to bude bavit.

V. Braun 23.6.2020 9:02

Tak jsem dle titulku čekal vhled do příčin rozpadu rodin, ale nic takového v článku bohužel není.

D. Polanský 23.6.2020 9:49

U mužů především upgrade partnerky a u žen, že narazí na atraktivnějšího samce. Co vás to v životě neučili?

A. Pakosta 23.6.2020 8:39

Autorka má pravdu v tom, že zlo rozpadlých rodin se přenáší na potomstvo. Rozhlédněte se kolem sebe po svých příbuzných a známých - kolik tam najdete případů, že lidé, jejichž rodiče se rozvedli, sami žijí v trvalém harmonickém manželství? Já mám v celém svém okolí takový případ jeden, a to ještě má dotyčné manželství k harmonii opravdu daleko - jen jsou oba již ve věku, kdy se rozvod fakt nevyplatí.

Š. Hašek 23.6.2020 12:39

Neustále se motáme kolem pojmu RODINA.

Zřejmě dosti dnešních má pocit, že "rodina je ráj pozemský, který si objednají přes Alzu".

Přeji všem vzájemně se živícím rodinám, s třemi dětmi, vše dobré.

Zkráceno.

A. Pakosta 23.6.2020 13:46

Vás opravdu, pane Hašku, napadlo tohle, když jste četl můj příspěvek? Hm, kuriózní.

Naprosto nevidím v rodině nějaký svatý grál nebo "ráj na zemi" natožpak ke koupi, ať už v Alze či kdekoli jinde. Rodina je pouhý přírodní a milióny let osvědčený princip, jak efektivně přivést na svět a vyvést do světa potomstvo. Není tomu tak u všech druhů - kuře například je schopné samo se uživit, hned jak se vylíhne z vejce. Ale řada jiných druhů živočichů je na tom jinak - mláďata vyžadují tu méně, tu více péče. Kočka například vychová své "děti" klidně sama a nikoho k tomu nepotřebuje. Mláďata slonů zas jsou skupinově vychovávána několik let v jakési školce, tvořené širší rodinou "po přeslici" - matka, babička, tety. Primáti mají většinou skupinová "manželství", u lidí se osvědčilo i párové soužití. Ale teprve naše skvělá civilizace experimentuje zase a znova se státní péčí o mladou generaci - a opakovaně se ukazuje, že je to spíš špatně než dobře, a že i "špatní" rodiče jsou lepší než žádní.

Š. Hašek 23.6.2020 16:43

No, napadlo.

Neboť v rodině (lidské) cosi vidím. Stále. A čím dál tím víc. Viz ty vydržovanky státní.

Nekomentuji totiž způsob soužití vlků, slonů, i když ta matka- kočka, to je dost poučné ...... . To ani nebylo předmětem článku. Ani netvrdím, že rodina jest "riviéra od rána do večera".

Jen tak si myslím .....

J. Kanioková 23.6.2020 17:26

1*****

J. Síbek 23.6.2020 7:13

Měl bych pár připomínek k tomu guláši,kterému se nadneseně říká "mezilidské vztahy"

Že se rodiče obvykle nedohodnou asi těžko stát změní,ale spousta problémů by odpadla,pokud by se jasně stanovil způsob výpočtu výživného,včetně případných změn při změně situace.

Tzv "doporučení" nemusí a ani většinou žádný soud nerespektuje.(Výsledky "doporučení" vidíme v souvislosti s koronavirem ve Švédsku.)

P. Staronový 23.6.2020 8:49

Ta myšlenka jasného stanovení z nejasných východisek se mi dost líbí. :-P

V. Braun 23.6.2020 9:05

Možná by stačilo určit zákonem dolní a horní limit, nyní doporučený, učinit závazným.

Z. Lapil 23.6.2020 16:51

Dolní limit bude buď mizivý, nebo více či méně často nesplnitelný. A horní limit - proč?

Nemluvě o tom, že - je-li dítěti určeno právě a jedině výživné - bychom se při troše zlé vůle dostali k tomu, že se od výživného odečte i cena oběda, který dítě snědlo na "předávacím víkendu".

Já mám zkušenost se stavem, kdy jeden (rozvedený) rodič teoreticky 100% živí jedno dítě, druhý druhé. Prakticky to funguje tak, že "otcovo" dítě občas přijde s nářkem na způsob "on mi tatínek nezaplatil angličtinu", zatímco matčino má od téhož táty mobil, jaký by mu máma v životě nekoupila. Neboli vztah těch dvou rozhodně není ideální, ale nějaké minimální nebo maximální (tady ke všemu doplňkové) alimenty by rozhodně nic nevylepšily.

Nemluvě o variantě, kdy jeden z rodičů dítěti platí třeba stavební spoření, protože ty peníze rozhodně nechce dát do ruky tomu druhému.

L. Písařík 23.6.2020 6:42

Do chatrné stavby rodiny vysílaly torpéda obvykle ženy. Činily tak se zvláštní zaujatostí, prudkostí a touze po úspěchu .......(Čestmír Vejdělek: Návrat z ráje 1956) Tedy: Nihil nuovum sub solle.

P. Hatina 23.6.2020 3:09

Inu, slovy klasika,

"Když se dva lidé zpronevěří, neuzdraví je ani lék a víckrát si už neuvěří."

potom už vlastně nic jiného než soud o prachy nezbývá...:-/

F. Žůrek 23.6.2020 2:39

Rozpad rodiny, rozpad společnosti. A teď se zeptejme: proč? Ano, proč?

Vážená paní prezidentko, taková je dnes společnost, kterou jsem si vytvořili.

Zíral jsem, jak se bývalý premiér (za ODS) RNDr. Nečas líbá se svou novou skvělou ženou. Rozvedl se a vzal si "lepší" ženu.

Proč? Proč? Proč? "Všichni žijeme v blázninci" je název knihy od pana psychiatra z IKEM a má velkou pravdu. Proč???

(Proč to "mládí" je tak nevychované? Tož běda plácnout dítě přes zadek!!!, řekl by TGM i Komenský... Tisíckrát běda!!! Na to jsou ZÁKONY!!!)

Zkrátka, máme se dobře a to je dobře (nevychovaná mládeži)!? Zdař Bůh!

PS: Podívejte se ještě na "vylomeniny" ve Stuttgartu. Píše se o tom vedle a příčiny jsou stejné.

J. Jurax 23.6.2020 1:52

No, samoživitelka vzniká taky tak, že si spočítá, že s dávkami od státu - protože sama málo vydělá - na tom bude líp, než kdyby žila s otcem svých dětí v rodině.

Takže tatínek je formálně hlášen u rodičů, nejsou sezdáni - a jinak je od rodiny ani moc nepoznáte.

R. Langer 23.6.2020 7:31

No - ano. :-(

P. Staronový 23.6.2020 8:51

Taky.

Š. Hašek 23.6.2020 12:41

Jo.

A považuji takové počty/počítání za kolosální průs.... společnosti.

Otec si občas povzdychl a pronesl .... vyhnat na mráz!