28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Čása 14.8.2011 13:55

Duchovní hodnoty a víra

Jen bych chtěl podotknout, že samotné duchovní hodnoty nemusí mít zcela nic společného s vírou nebo náboženstvím.

Základem múže být i správný žebříček morálních hodnot, který sice vychází v Evropě převážně z křesťanství, ale není to jediná základna. I východní teologie (taoismus, šintoismus) mohou být základem pro dobrou morálku.

F. Hereit 13.8.2011 17:58

Nechť se ....

Článek se mi líbí, je přesvědčívý i pravdivý, jenže .....

Jenže závěrečný odstavec začíná slovy "Nechť se ...." Kdo a kde je ono všemocné SE, které dokáže naplnit všechna uvedená přání? Je to vyšší moc, společnost, lidé? Já vím, že chtít odpověď na tyto otazníky je jako požadovat kvadraturu kruhu. Ale snad bylo možné alespoň naznačit autorovy názory na to, co se má a dá dělat, aby se uskutečnily jeho bohulibé představy následující za úvodním "Nechť se ".

J. Kanioková 13.8.2011 14:39

Na to, že na fotce, autore, vypadáte jako mládě,

nepíšete špatně. Jen nevím, jestli je ještě nějaká naděje, že by věřících přibývalo. Nevěřím. Prostě věda je dnes natolik populární a její informace tak samozřejmé, že ti, kteří nejsou odmala vychováváni ve víře, už věřit nezačou. Jistě jako vždy a ve všem, jsou výjimky, ale to se dá spočítat na prstech. Já nevěřím v nějaké nadpozemské tvory nevěřím a považuji to za jednu z ideologií, ale jsem přesvědčena, že s ubývající vírou začal nárůst těch negativních jevů, které se mi pranic nelíbí. Jenže co s tím, když školství na výchovu téměř rezignovalo. Tedy ne, že by učitelé sami od sebe, to jen ti šíbři, kteří o školství rozhodují a dopustili takovou šílenou unifikaci a nesmyslných omezení pro kantory - jako že se nesmí dítka dotknout, ani kdyby bylo sebedrzejší a bůhvícoještě.. Prostě pseudohumanisti tady taky nadělali neskutečné škody. No a nejposlednější zásahy a změny ve výuce, tak to je naprosto sebevražedné a běhá z toho mráz po zádech. Už se skoro vůbec nevolá ke zkoušení u tabule, dítka jsou zkoušena převážně testy! Probůh, co mi dalo práce, když jsem chtěla cosi opsat od spolužáka, když to mělo více slov. Přesto to šlo. Ovšem s testy, nakouknout, jestli zaškrtl a, b, c, tak to už je naprosto brnkačka. Sms-ková komunikace, odšrtávání v testech, no,  zkuste po těch děckách chtít, aby napsaly pár vět.. bída. Neumí to, neumí se vyjadřovat víc než sms stylem. Jak jim může utkvět v hlavách nějaká delší či složitější formulace. A ať se vezme kterýkoliv předmět, je to stejné. Výuka šla směrem usnadňování tak dlouho, že už nejen kantoři na středních školách, ale už i na VŠ řvou, že aby mohli začít učit své učivo, musí nejdřív doučit študáky učivo mnohdy i ze základky.

Školství šlo do háje, nenáročnost až zbabělost, kvalitní učitelé se vytrácejí, protože ti noví prošli tímtéž školstvím. A děcka? Kupecké počty, nedejpánbu trojčlenku, po něm nechtějte, to nezvládá... To se možná doučí až na nějaké té škole vysoké... Ale hlavně nepřetěžovat a nevytvářet komplexy! A doma se

J. Kanioková 13.8.2011 15:05

dokončení

doma se na to kašle, protože současné generace tou nenáročností jsou nasáklé téměř dokonale. A egoismem. No, "svobodná výchova", aby se "nenarušila osobnost dítěte". Kdo za to může? Hyperkorektnost, nepřirozeně vnesená vstřícnost a ústupnost, nenáročnost. doma lhostejnost. Neochota trestat, protože to není in. Abychom z těch nebožátek náhodou nevyhovali pokřivenou osobnost.

Tyhle zrůdnosti vnesli pseudointelektuálové, teoretici a zcela pominuli fakt, že každé dítko je jiné a i reakce okolí tedy musí být různá. Můžu říct za sebe, že jsem byla takový fracek, že mírnost se narosto míjela účinkem. Domlouvací a omlouvací kantoři mi byli k smíchu, kdežto ti, kteří se se mnou nemazlili a vyřizovali si to se mnou okamžitě, ty budu uznávat až do smrti, pamatuji si jejich jména i tváře. Nesmírně jsem jim vděčná. Ty omlouvací, hodné, ty si nepamatuju ani jednoho, prostě ve mě nezanechali nic, žádný pocit, byli mi lhostejní. Taky asi nic mě nenaučili. Proto to, že zglajchštaltovali školství, to dovedli k "dokonalosti". Pokud to s děckama doma nedohánějí obětaví rodiče, je průšvih.

Jenže rodiče byli těmi pseudohumanisti taky zmanipulováni, spousta z nich se ráda uchýlila k alibismu, že jako "svobodná osobnost". A tak z děcek rostou nevychované, někdy i agresivní tlupy, které nemají pořádnou budoucnost. Proto jich spousta (kvůli ambicí rodičů) jde na humanitní obory VŠ, kde se uplatní každý ....  Prý mlamoj má právo, dokonce snad nárok! Má vysokoškolský diplom z humanitních věd a nikdo ho nechce zaměstnat - chtějí po něm práci a znalosti, a ne jen kecy...

Ale já sjela z víry na výchovu, což je podle mne důležitější. Víra v téhle technické době už lidem nic moc říkat nebude. Jenže desatero by mělo být naprosto zásadní znalostí, pod kůží. No, jak to těm dětem vštípit? Jedině rodiče, jenže kdo to dostane do těch rodičů, jejichž výchovu zprznily levičácké bláboly...  Prostě výchova je absolutní základ, víra už moc ne. A školský systém, v tomhle je k nápravě strašně moc práce..

J. Kanioková 13.8.2011 17:17

No a zrovna jsem narazila na skvělý článek o tom,

o čem jsem psala

http://www.novinky.cz/domaci/241723-s-malymi-vytrzniky-je-kriz-i-na-ceskych-skolach.html?ref=boxE

J. Ráž 13.8.2011 8:33

Stojí za přečtení

Kéž by takových článků bylo více..a nejenom na těchto stránkách

T. Pansky 13.8.2011 1:10

Pane Zemanku, piste prosim dal ... V posledni dobe ...

... jsem si vsiml vasich clanku zde na Psu. Povazuji je za velmi inspirativni. Stoji za precteni. Preji hezky den. top0625top@live.com