28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S/kept/i/cus Max/im/us 14.3.2007 15:45

Voda také není neškodná a co má být?

Autor je konzervativní pomatenec, co se bojí svobody, jelikož ostatní i sebe považuje za nesvéprávné.

Jinými slovy chce bezpečí klece :-(

quetzal 16.3.2007 9:54

Re: Voda také není neškodná a co má být?

skeptiku pleteš si svobodu s anarchií

portwyn 14.3.2007 15:36

Doplnil či upravil bych závěr článku

Viděl bych vazbu příčina - následek:

Kouzelným šémem Západu byl liberální stát naplněný lidmi s konzervativním duchem., ale protože Evropa  důsledně likviduje také konzervativní morální principy v řadách svých občanů relativizací čehokoli nesobeckého, nezbývá jí, než zadupat liberálnost státu... atd.

Rozpad společenského řádu přináší poptávku po stabilizaci, po vyplnění prázdnoty. Kde ale chybí jakékoli morální principy, které jsou trvale zesměšňovány a převraceny, nastupuje regulace.

Jinak ale soudím, že zabývat se články M. Komárka je mrháním časem. On je právě jedním z věrozvěstů svobody jednotlivce bez ohledu na kohokoli a cokoli.

Štváč 14.3.2007 15:13

laik

Nesvéprávný blábol s příkladem Číny se téměř nedá číst. Těžká neinformovanost a neznalost tzv. problematiky s demagogickým závěrem.

Pepa Jetel 14.3.2007 13:58

Možná máte pravdu v tom,

že odklon od konzervativních hodnot povede euatl. civilizaci postupně do pekel.

V těch ostatních věcech se už ale mýlíte. Nechápu, proč si berete na paškál zrovna drogy a konkrétně marihuanu, jejíž škodlivost i společenská nebezpečnost je naprosto minimální (vůči alkoholu, například.)

Je samozřejmě hloupé paušálně odsuzovat všechny zákazy jako "omezování svobody", na druhou stranu přílišné příkaznictví škodí zřejmě více. Je proto třeba pečlivě vážit, co který zákaz přinese za pozitiva a negativa, a zákaz marihuany by byl z tohoto hlediska kontraproduktivní.

Jiří Zahrádka 14.3.2007 14:32

Re: Možná máte pravdu v tom,

Nesouhlasím. O větší škodlivosti účinků marihuany na řidiče (v porovnání s alkoholem) jsem se letmo zmínil v článku. Je toho ale na téma marhány více.

Mimochodem, když někdo hulí trávu, zasmradí tím velmi intenzivně dost velký prostor, obávám se. A mně osobně je z toho smradu dost zle. Věřím, že nejsem jediný. Může to znít jako argument proti marihuaně komicky, ale moje bolest hlavy je pro mě významné negativum, způsobené mé osobě nějakým huličem. Mám právo na to, aby mi bolest hlavy ten vyhulenec nezpůsoboval.

Pepa Jetel 14.3.2007 14:48

Re: Re: Možná máte pravdu v tom,

Promiňte, ale to, o čem píšete, jsou tak okrajové jevy vůči jiným nepříjemnostem a nebezpečím, že mi přijde zbytečné o nich diskutovat. A o větší škodlivosti účinků marihuany na řidiče než alkohol bych si dovolil pochybovat - zatímco opilec má tendenci přeceňovat své schopnosti, jet rychle a neúměrně riskovat, zhulenec naopak při i 30 km/h bude mít pocit, že jede moc rychle.

Jiří Zahrádka 14.3.2007 15:45

Re: Re: Re: Možná máte pravdu v tom,

Ano, v tom testu Autosalonu to také prezentovali jako překvapivé, že marjána vyšla hůře...

Okrajový jev to není, neboť - znovu opakuji - reagoval jsem na tezi, že prodávání ani užívání drog nikomu neubližuje. A to není pravda.

Souhlas, řešit by se měly i jiné problémy. Nesouhlas s postojem, že toto není velký problém. Když komentátor nejčtenějšího prodávaného deníku napíše, že užívání ani prodej nejsou problémem, tak je téma nastolené a já pouze reagoval. Navíc, plevel se musí odchytit včas. Až Vám zadusí celý záhon, je pozdě mudrovat. Nebo jinak, až Vám zhulenec vymlátí ženu a dceru v autě, přestane to pro Vás být okrajový problém.

jízlivec 14.3.2007 16:59

Re: Re: Re: Možná máte pravdu v tom,

To o pocitech zhulenců je něčím podloženo? Ptám se vážně, mělť jsem až dosud předtsvau, že zhulenec je "veselý a bezstarostný", což není vhodné rozpoložení řidiče. Ostatně ustrašenost také...

jízlivec 14.3.2007 17:01

Re: Re: Re: Re: Možná máte pravdu v tom,

představu, samozřejmě - asi bych neměl tolik pít ani hulit...

Pepa Jetel 14.3.2007 17:30

Re: Re: Re: Re: Možná máte pravdu v tom,

Slyšel jsem to a i četl. Kde, to už nevím. Neobhajuju to, jen polemizuju, že je to horší než opilost.

nemo 14.3.2007 21:26

Re: Možná máte pravdu v tom,

Společenská nebezpečnost maryhuany je minimální? Kde jsi na to přišel? Mám pár známých co dlouhodobě hulí a všichni jsou totálně vygumovaní. Jeden je v současné době v blázinci s paranoiou.

quetzal 14.3.2007 11:22

šmarjájosef ... mám pocit. že přispěvatelé totálně nepochopili hlavní sdělení článku

autor se, podle mého názoru, snažil sdělit, že liberalismus je fajn, ale musí být doprovázen osobní zdrženlivostí, dodržováním jistých zásad/hodnot připisovaných hlavně konzervativcům - neboť bez toho se nám jaksi společnost rozpadne. To není alkáči versus smažky.

Klíčová část článku je tohle: "Svoboda provázaná s vědomím odpovědnosti především za sebe, ale i za

své bližní. V nynější Evropě je však jakákoli odpovědnost považována

málem za středověké tmářství. Rodina je přežitý model, děti jsou často

jen nežádoucím vedlejším produktem sexu."

baltazar 14.3.2007 11:44

Re: šmarjájosef ... mám pocit. že přispěvatelé totálně nepochopili hlavní sdělení článku

To je sice hezký, ale proč to hází právě na to půlprocento zhulených a nevšímá si majority nezodpovědný populace?

quetzal 14.3.2007 11:50

Re: Re: šmarjájosef ...

no asi má na ně pifku, třeba mu syn kouří marjánku a on to nemůže vydejchat, nebo to prostě použil jako příklad, protože to bylo to první, co ho napadlo. Není to jedno?  Faktem je, že do těch, co kouří marihuanu se naváží kde kdo, ale kvůli tomu snad nemusí být nášlapní na každou zmínku o kouření, ne?

Hlavně ale jde v článku o něco jiného.

BOMBON 14.3.2007 15:03

Re: Re: Re: šmarjájosef ...

no, pak by si clanek mozna zaslouzil i jiny nazev (krome jineho obsahu)

portwyn 14.3.2007 14:53

Re: šmarjájosef ... mám pocit. že přispěvatelé totálně nepochopili hlavní sdělení článku

Quetzale, přesně R^R^R^

oakman 14.3.2007 8:37

Výkřik do tmy!!!

No, to nám tu ještě chybělo. Na socialistických pivních barikádách se objevil "pobožný střelec". Autor by zrejmě opět rád oživil věčný spor místních průtokových ohřívačů piva s nekonzumenty kvašených otrub. V zemi, kde obžerství a chlast je národní doměnou se mi tyhle kecy vždy líbí nejvíce. Vážený pane, postarejte se nejdříve o širokou rodinu třičtvrtě milionu alkáčů, kteří bezpochyby povraždili víc lidí v autě, zmlátili víc manželek a dětí, útočí ožralí na kolemjdoucí atd. Ale to je vlastně v pořádku. České hovado, posáklé pivem nechť drží pec a kope svůj jazyk v otrubách!!!!

BOMBON 14.3.2007 10:46

Re: Výkřik do tmy!!!

R^R^R^!!!

LOJR 14.3.2007 7:20

Jenom by mne zajímalo, kolik zdejších obyvatel si dalo tu práci a na webu Nejvyššího soudu se s příslušným rozhodnutím skutečně seznámilo

Navíc soudruzi novináři zapomněli (ale možná to ti pitomci skutečně nevědí), že příslušným rozhodnutím ani v této věci se obžalovaným nedostalo jakéhosi konečného pardonu, nýbrž Krajský soud v Hradci Králové znovu musel rozhodnout o odvolání obžalovaných proti rozsudku soudu okresního. Pointa? Oba obžalovaní nakonec odsouzeni byli (usnesení KS H. Králové ze 14.11.2006, sp.zn. 10To 291/2006). Jinak kdo by se chtěl seznámit s oním rozhodnutím NS, tak spisovka je 3 Tdo 687/2006.

julo 14.3.2007 6:27

Nesuhlasim s nadpisem clanku

Nesuhlasim s nadpisem clanku protoze drogy skodi v jakekoliv podobe.Zacina se to frtanem

pivem a konci trvdou drogou.Pak je na zamysleni opojeni politikou a moci.Konci to schizofrenii

halucinaci a púocitem pronasledovani ci pronasledovanim jinych nenadrogovanych obycejnych lidi.

LOJR 14.3.2007 7:24

Re: Nesuhlasim s nadpisem clanku

To se julo dost zásadně pleteš. když si dáš každý den frťana nebo třeba dvojku červeného, tak svému zdraví dokonce prospíváš, v tom se lékaři vzácně shodují. Moc se omlouvám, že ti kazím obvyklou faťáckou onranu. :-D

LOJR 14.3.2007 7:26

Re: Re: Nesuhlasim s nadpisem clanku

Sákryš, dvakrát měř a jednou řež. Ale tahle stokrát opakovaná kravina o škodlivosti všech "drog" mně skutečně vytočila.

sam 14.3.2007 9:13

Re: Re: Re: Nesuhlasim s nadpisem clanku

Nektere drogy jsou taky v podstate leky - v malem mnozstvi ;) A o tom to je. Heroin byl dokonce uplne puvodne snad lek proti kasli (ale s tim si nejsem uplne jisty). Zneuzit se da vsechno - vcetne "nesmiritelneho" boje proti drogam. Akorat Vas za dvojku cerveneho nezavrou. Clovek, ktery leci alzheimra konopim, tohle stesti nema.

LOJR 14.3.2007 9:26

Re: Re: Re: Re: Nesuhlasim s nadpisem clanku

Ono je kouření konopí trestné? Fakt? A léčivý účinek konopí byl prokázán nějakými vědeckými studiemi? Ten heroin raději ani nekomentuji. Když si dáte každý den po večeři dvojku suchého červeného, nejlépe z nějaké modré odrůdy s vysokým obsahem resveratrolu, bude to mít  skutečně příznivé účinky na vaše zdraví, příslušné odborné studie již existují. Když si každý den dáte jointa, bude z vás něco jako J.X.D.

patejl 14.3.2007 10:08

Re: Re: Re: Re: Re: Nesuhlasim s nadpisem clanku

ano, lecivy ucinek byl prokazan a leky z konopi se v nekterych statech bezne pri lecbe nekterych nemoci pouzivaji. dale kuprikladu kodein, navykovy derivat opia se bezne pouziva proti kasli, to vam asi take zcela uniklo. a mohli bychom pokracovat dale kokainem drive pouzivanym jako anestetikem, halucinogennim LSD - uspesne pouzitym pri lecbe psychickych poruch a mohli bychom pokracovat dale a dale. nevim z jakeho duvodu si alkoholove smazky dovoluji divat se na uzivatele jinych latek spatra, zvlast kdyz jsou v podstate v jednom pytli s fetaky tvrdych drog. Rv

LOJR 14.3.2007 12:29

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesuhlasim s nadpisem clanku

Rád se poučím, co takhe nějaké odkazy? Zvláště údajná úspěšnost LSD při léčbě psychických poruch je pro mne absolutní novum. Konopí jako léčivo v některých státech? Kde? Alkoholová smažka je někdo, kdo si dá denně panáka destilátu nebo dvojku vína a je v "jednom pytli s feťáky tvrdých drog"? V rauši musí takový patejlův komentář vypadat možná dokonale, já ho ale vidím jen jako snůšku keců.

David Werner 14.3.2007 13:08

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesuhlasim s nadpisem clanku

patejl si to poplet. LSD se drive pouzivalo v psychoterapii na vyvolavani traumatickych zaziktu treba z detsvi. Vedle toho slouzil LSD jako psychotomimetikum k vyvolavani umelych psychoz pri zkouskach novych psychofarmak.

Prestalo se s tim protoze LSD ma teratogenni ucinky! Takze zadna "Little Sweet Drug".

dejmal 14.3.2007 14:24

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesuhlasim s nadpisem clanku

Pri odbouravani alkoholu v jatrech se alkohol (za pusobeni enzymu alkoholdehydrogenazy) meni na acetaldehyd, ktery je vysoce reaktivni a reaguje s dalsimy molekulamy acetaldehydu za vzniku komplikovanych struktur, pripominajicich opiove derivaty a take interagujicich s opiatovymi (endorfinovymi) receptory, umistenymi na nervovych vlaknech. Tudiz ucinek alkoholu nejvice pripomina ucinek morfia/heroinu apod.

David Werner 14.3.2007 15:17

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesuhlasim s nadpisem clanku

Ona se vetsina acetaldehydu nepromeni pomoci enzymu aldehyddehydrogenasa na kyselinu octovou (prave ze aldehydy se nechaji rychleji oxidovat nez alkoholy?