28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Dnes kriplové, zítra cikáni

Podívejte se na něj, kapitalistu jednoho, kriplové se mu nerentujou, tak je vozit nebude. Dnes to jsou vozíčkáři, zítra to budou děti, židi nebo cikáni!, volá dav.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Heusinger 4.11.2013 19:20

Re: Tkže moment, možná, kdyby se Regiojet

Neexistuje. Pokud byste si přečetl můj ranní příspěvek neptal byste se.

Od rána tvrdím, že Jančura se v této situaci chová dle pravidel. Nechovají se však stěžovatelé.

Těžko by ČD něco vracely. I když Jančura je excelentní žalobníček.

P. Vaňura 4.11.2013 17:31

Re: Vážený,

Toto je ale případ pro úřad na ochranu hospodářské soutěže!

P. Vaňura 4.11.2013 17:30

Tkže moment, možná, kdyby se Regiojet

obrátil na EU, klidně by se mohlo stát, že ČD budou dotaci vracet.

Existuje nějaká povinnost být schopen dopravovat vozíčkáře? Pokud ano, měla by města povinnost vyměnit ze dne na den VŠECHNY tramvaje a autobusy za nízkopodlažní.

E. Heusinger 4.11.2013 16:57

Re: Asi jste neviděl

Železnici znám mnohem lépe než Vy.

E. Heusinger 4.11.2013 16:55

Re: Vážený,

Faktum je, že vlastníkem jsou ČD.

E. Heusinger 4.11.2013 16:54

Re: Vážený,

Který kapitalista má za povinnost půjčovat "výrobní prostředky", chytrolíne?

Když něco používám, tak za to ve slušné společnosti zaplatím. Toužíte s Jančurou po socialismu?

Nádraží patří ČD, koleje SŽDC hlupáčku.

J. Kuka 4.11.2013 16:45

Re: Vážený,

Problem je ten , ze ty plosiny dostaly CD prakticky zadarmo z penez EU . To ze nebyly prevedeny uz davno na SZDC je sfinarna non plus ultra .

V. Kain 4.11.2013 16:16

Re: Vážený,

Podle vás by si měl pan Jančura asi postavit svoje vlastní nádraží a natáhnout zřejmě i vlastní šíny.Tady je jasná jedna věc a to,že komunistické dráhy tímto způsobem chtějí zlikvidovat obávaného konkurenta.Ostatně soukromí taxikáři by asi taky měli jezdit po vlastních silnicích.Za komunistů jste drželi h..u a krok a dneska byste chtěli všechno.

P. Kmoníček 4.11.2013 13:31

Re: Asi jste neviděl

Nechte už toho Heusingera,on je přece dokonalý,všude byl a všechno zná.

V. Vaclavik 4.11.2013 13:20

Kdybych sam byl na voziku

tak bych se prave proto ozval na obranu Jancury. Povazoval bych za ostudu brat se za nejake takove pravo, zvlast kdyz u statnich drah tu moznost dopravy uz mam. Ale vozickari musi mit vsechno jako ostatni - nizke ceny jizdenek a jizdni rad presne jak se jim to nejvic hodi - nejsou ochotni pristoupit na zadne omezeni (jezdit jen s CD a prizpusobit se jejich jizdnimu radu), aspon to tak z jejich mlceni vypada.

Myslim ze vetsina vozickaru jsou skromni lide, kteri si uvedomuji, ze jim neprinalezi se nejak hlasite dovolavat svych prav, spis prave naopak, a je chybou, ze je neni slyset prave v takovych situacich, jako tato. Nejspis se za ne berou ti, kteri je pouzivaji jen jako zasterku, jak se dostat na kobylku soukromym dopravcum a nestydi se vyuzit cehokoli na dosazeni sveho cile.

R. Hroza 4.11.2013 12:49

souhlas

souhlas

Š. Šafránek 4.11.2013 10:38

Re: Madam to asi nečetla celé...

Možná jsem nečetl pozorně, ale mám pocit, že přesně takové je vyznění autorčina článku a vy jste to pochopil opačně.

E. Heusinger 4.11.2013 10:14

Vážený,

Vy nežijete v tržním hospodářství?  Když nechci, tak nasadím vysokou cenu.  Je povinnost něco půjčovat?

Jančura se nestyděl z Prahy do Liberce jezdit za 1 Kč dokud neodrovnal konkurenci.

Koneckonců Jančura si může plošinu koupit. Jančura se nestydí používat nádraží ČD a neplatit "ošlapné"?

Platit úklid, teplo a světlo mají jen ČD?

E. Heusinger 4.11.2013 10:08

Já nejraději cestuji

ČD expresy, ve kterých je zařazen jídelní vůz (nový). Ceny jídla a pití nepředražené.

E. Heusinger 4.11.2013 10:06

Re: Asi jste neviděl

Ale jel, asi tisíckrát více než Vy.

G. Zahradníček 4.11.2013 9:12

Kdyby to byli cikáni, bylo by ve vlaku

bezpečno.

P. Kolář 4.11.2013 9:06

Re: Asi jste neviděl

Asi jste před Jančurou nikdy nejel vlakem.

J. Vavruška 4.11.2013 8:50

Madam to asi nečetla celé...

RegioJet uvedl, že za jedno (!) použití plošiny si jejich konkurent, České dráhy, nestydí vzít 3600 až 7200 Kč.

Kdyby si to měli invalidé platit ze svého v ceně jízdenky, vyšla by je cesta vlakem do Ostravy na podobné peníze jako letenka.

Při ceně jízdenky kolem 300 Kč by to znamenalo, že na jedno použití plošiny by Regiojet odevzdal tržby z dvaceti čtyř cestujících (v zisku by to bylo mnohem více) svému konkurentovi, za pouhé "zapůjčení" plošiny.

Paní Payerová si neuvědomuje, že toto cenové schéma je dlouhodobě neudržitelné, a že RegioJet tváří v tvář takovému vydírání těžko může dělat něco jiného než snažit se vozíčkáře naložit holýma rukama.

J. Mannheim 4.11.2013 8:46

Re: Asi jste neviděl

měl jsem to štěstí jet do Prahy Jančurou a zpátky supermoderním Pendolinem, jen jedna poznámka, ta půlhoďka navíc u Jančury mi vůbec nevadila

E. Heusinger 4.11.2013 7:22

Re: Není to tak jednoduché

Na S kartách mi vadila povinnost i pro toho kdo má bankovní účet.

Asi před rokem mi vadila srdcervoucí reportáž TV o tom jak stewardi soukají do žlutého vagonu vozíčkáře a jak si Jančura stěžuje na zlé ČD , že nechtějí zapůjčit plošinu. Jaksi se zapomnělo, že v tržních vztazích je normální si zapůjčení smluvně ošetřit a zaplatit.

E. Heusinger 4.11.2013 7:16

Asi jste neviděl

nové vlaky a vagony ČD. A asi jste nejel vlakem  dvacet let.

Fotbalu a železnici rozumí každý.

L. Novák 4.11.2013 6:51

Profesionální obhájci "práv imobilních občanů"...

Před rokem a půl jsem odstavil auto a začal jezdit MHD. Způsob, jakým jsou upraveny např. tramvaje pro převoz vozíčkářů mi připadne jako naprosto šílený a bezohledný vůči "většinovým cestujícím" trmácejícím se každodenně za prací. Nevím, jestli někdo počítal celkové náklady na všechny povinné úpravy veřejných dopravních prostředků a stanic, ale někdy mám dojem, že by vyšlo levněji zaplatit vozíčkářům spec. upravené komfortní taxi na objednávku, než šikanovat většinovou populaci, která to všechno musí zaplatit ze svých daní, cestováním "hybridními" vozy, které už z vnějšku připomínají speciálně upravený náklaďák.

P. Boublíková 4.11.2013 6:06

Re: Není to tak jednoduché

Jo, tak si myslím, že Jančurovo prohlášení "vadí" jenom Krásovi; ve skutečnosti mu ovšem nevadí, nýbrž je to voda na jeho mlýn.

Stejně tomu tak bylo v případě S-karet, ale tomu myslím pan Heusinger nevěřil...

J. Schwarz 4.11.2013 5:47

Re: Není to tak jednoduché

Rozpočtu se asi neulevilo, zato je lépe vidět jak je to mezi lidem s tou "solidaritou" ve skutečnosti. Zvlášť vezmeme-li v potaz že MHD / sockou / milionáři a bohatci - údajní původci veškerého "sociálního zla " -  zpravidla nejezdí, mělo by být prostředí vozů MHD ukázkou vstřícnosti a lidského tepla. Průkazka, neprůkazka.

P. Kolář 4.11.2013 5:26

Re: Je to tak jednoduché

Zaplaťpánbůh za ten repasovaný šrot,který znamená v českých poměrech málem luxus.Jančura totiž cestující povýšil na zákazníky a tak se k nim také chová.

J. Schwarz 4.11.2013 5:15

Lidi byli krvelační

co je svět světem, různé ty "humanistické"  výkřiky nemají smysl někomu "potřebnému" pomoct ale naopak prostřednictvím onoho "potřebného" jinému ublížit... Život ve společnosti je jako na sopce - pohodlnější, úrodnější půda,  ale nikdy nevíte kdy to zase bouchne... Za lidma má smysl zajít chcete-li něco směnit, ale potom zase zmizet a koukat na ně z bezpečné vzdálenosti...

L. Krajicek 4.11.2013 1:17

Re: Není to tak jednoduché

Mnohem pravděpodobnější je, že povyk nezpůsobili ani tak "řadoví" vozíčkáři, jako spíš profesionální pachatelé dobra, mezi které nepochybně patří i pan Krása. Počet vozíčkářů majících zájem o přepravu vlakem bude jistě minimální, takže by tomu měl odpovídat i počet vlaků vybavených technikou, jejíž cena se jistě nepohybuje v tisících ani desetitisících korun.

Jestli ono to nebude nějak tak jako s parkovacími místy "pro invalidy". Před každou poliklinikou nebo větším obchodním centrem je jich asi tak 20x víc, než tam kdy současně zaparkuje invalidních občanů. Zejména dnes, kdy došlo k drastickému oddrábkování průkazek na zeleně okřížkovaná sedadla v MHD a stejná průkazka a označená vozidla tím i ztratila právo stát na vyhrazeném parkovišti.

Moc by mě zajímalo, jakým způsobem se na státním rozpočtu projevilo to, že těžce chodící občan se nyní bez průkazky musí doprošovat, aby ho v MHD pustili sednout.

E. Heusinger 4.11.2013 0:25

Je to tak jednoduché

Stačí se podívat do jízdního řádu, které vlaky jsou vybaveny pro cestující na vozíčku. Na spojích Praha - Ostrava to jsou všechny spoje Leo - Expres, všechny spoje Pendolino a všechny Expresy ČD  Praha - Žilina. V expresech jsou řazeny zcela nové vozy uzpůsobené pro vozíčkáře.  Jančura tuto přepravu neposkytuje, protože jezdí s repasovaným šrotem.

Takový spojů je do Ostravy plno, každou hodinu. Stěžovatelé by se měli zastydět, že neumí číst v jízdním řádu nebo nedovedou zacházet s internetem.

Tož tak.