18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Chraňme svou svobodu!

Život a zdraví nebo svoboda? Takhle mnoho lidí staví otázku dodržování či nedodržování nepopulárních „protikovidových“ opatření. Pletu se, nebo tu ve skutečnosti žádné takové dilema není?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 22.10.2020 20:32

Autor článku (Zdeněk Roller) píše: "...Transplantovali mi v roce 2018 játra. ..." Hm. A co mozek?

Minulý týden se mi líbila interpretace Tomáše Halíka známého Ježíšova výroku. Souvisí to s tou obavou Zdeňka Rollera o svobodu, Halík ale oposkytuje hlubší vhled do života pozemského. Nejde o roušku přes hubu.

Zopakuji zde úvahu Tomáše Halíka (na aktualne.cz): ... Ježíš pronáší onu známou větu: Dávejte císaři, co je císařovo, a to, co je Boží, Bohu. ... ; skutečný smysl téhle věty je třeba hledat. ... Pamatuji se, jak v době tzv. normalizace kněží z Pacem in terris, ti, kteří se nechali zastrašit, koupit či vydírat komunisty, hájili svou kolaboraci s režimem právě touto větou: vždyť vládě dáváme jen to, co po nás chce, to jí patří, ale v náboženské oblasti, tam se držíme Boha. ...

... Jsem hluboce přesvědčen, že smysl té Ježíšovy věty je tento: Nedávejte císaři, co je Boží.

Nedávejte mocnářům především vládu nad tím, co je nejdůležitější – to je vaše svoboda, svoboda vašeho svědomí a ze svědomí plynoucího jednání. Nad vaším svědomím žádná lidská vláda nemá a nesmí mít moc. Zde odpovídáte pouze a jedině Bohu.

P. Milan 22.10.2020 15:53

Jo.

Omezování svobody praktikuje EU i většina států v ní úplně jinak, než rouškami.

Jen ta naděje v posledním odstavci je lichá. Nedají si pokoj.

V. Kučer 22.10.2020 14:41

Pokud nenosíte roušku po transplantaci ohrožujete jenom sám sebe, na rozdíl od současného koroňáku. Transplantace ale není levná záležitost, chirurgové odvedli ve vašem případě dobrou práci, proto byste se měl snažit být tady co možná nejdéle a zapojit se dle možností do pracovního procesu.

V. Kolman 22.10.2020 12:39

To je stejné, jako s kouřením.

Přece mi nebude nikdo zakazovat kouření mojí oblíbené cigaretky kdykoli a kdekoli, když JÁ! se u toho cítím tak dobře! Je to MOJE PRÁVO! a nikdo mě nesmí omezovat!!! Co na tom, že to silně vadí ostatním nekuřákům, alergikům............

Je to marný, je to marný, je to marný, je to marný!

V. Kučer 22.10.2020 14:32

Pokud kouříte někde venku ohrožujete jenom sám sebe. Dokonce ušetříte státu na důchodu protože kuřáci se dožívají nižšího věku. Já kouření propaguji i když jsem nekuřák, kuřákům říkám, hodně kuřte, je hodně důchodců. Pouze ti mladší se musí mírnit protože musí pracovat na můj důchod.

P. Milan 22.10.2020 15:55

A hlavně je to blbost. Nikdy poslední dobou nešlo o "kdekoliv a kdykoliv", ale o to, že nekuřák do kuřácké hospody NEMUSÍ. Tam leze každý dobrovolně. Jenže to pokrokoví dobroserové nepřekousli.

M. Hoblík 22.10.2020 10:39

Pane, nemusíte se bát o svobodu! Umřete statečně, svobodný.

R. Benýšek 22.10.2020 9:52

Nechápu, že když autor dosud po nás zdravějších nepožadoval, abychom ho chránili svými rouškami a rozestupy před nákazami ne-covidovými, a vystačil si sám s rouškou a další rozumnou sebeochranou, proč nyní schvaluje státní mocí vnucenou ochranu před koronavirem SARS-CoV-2 (zatímco u těch ne-covidových infekcí i nadále kvůli němu rouškovat a rozestupovat nemusíme? tam si stejně jako dosud pohlídá vlastní ochranu sám?).

R. Vacek 22.10.2020 10:06

Svoboda nenosit roušku je podobná, jako svoboda náhodně si střílet z revolveru. Přece mě, nestřeleného, nebude nikdo omezovat v tom, abych si kolem sebe jen tak nestřílel. A ten, kdo se bojí, že ho trefím, tak ať zůstane doma, nebo si vezme neprůstřelný oblek.

R. Benýšek 22.10.2020 10:28

Můj komentář byl o tom, že se podivuji nad tím, že dosud autorovi nevadilo jen nosit zdaleka ne 100%ně účinný neprůstřelný oblek, a nepožadoval, aby lidi kolem něj přestali střílet z revolverů (i přesto, že někteří střílející mají ty revolvery opravdu velké ráže). A že u ne-covidových infekcí nejspíše tento postoj zastává i nadále (nikde nenaznačil opak). A že změnil ho jen a pouze u viru SARS-CoV-2.

R. Vacek 22.10.2020 10:45

Jiné infekce téměř jistě neznamenají pro společnost takové nebezpečí a proto není potřeba proti nim vystupovat tak razantně. V zemích, kde poznali SARS a MERS takto drastická opatření přijímali i proti nim. U nás se jedná o premiéru a u druhé vlny jsme zklamali.

D. Zítko 22.10.2020 11:33

Taky nechápu, vždycky je něco za něco.

J. Kubík 22.10.2020 9:47

To zní jakoby to řekl neomylný Václav Klaus.

Odpovědnost nesou všichni. Opozice , někteří novináři i někteří lékaři, zkrátka všichni kdo se veřejně vyslovovali proti opatřením. Ale i ti kdo neudělali nic.Pokud jde o vládu tak ta měla tvrdá data už dávno a vůbec nechápu proč někdo z těch co ta data pro vládu připravovali je nezveřejnil. Když se včera lidé nahrnuli do obchodních center bylo mi jasné, že velká část české populace ještě nic nepochopila. V Německu vláda postupovala racionálně podle informací z Kochova ústavu. Merklová neříkala každý den něco jiného. Takže selhali bůhví už pokolikáté české politické elity jako celek, ale hlavní politickou odpovědnost nese Babiš, protože si zvykl na to rozhodovat o všem sám a s nikým se o ničem neradit. Ukázali se zde meze možností řízení státu jako firmy.

P. Zinga 22.10.2020 9:29

Z tohoto pohledu bylo nejsvobodněji za komoušů.

J. Svoboda 22.10.2020 10:42

To se vám, starým lidem stává, že si idealizují obraz svého mládí, námořníku.

Pěkný den.

F. Navrátil 22.10.2020 9:20

Člověk žije ve společnosti. Svoboda jednotlivce tedy musí respektovat zájmy ostatních členů společnosti. Jinak chápaná svoboda je projevem asociálního egoismu. Tedy s výjimkou, že jste Robinson nebo žijete sám v zemljance mimo civilizaci.

P. Zinga 22.10.2020 9:32

Blbost. A není společnost povinná respektovat mé zájmy? Navíc: jaké zájmy?Kolektivistické, fašisto-komunardní smýšlení. Nebo asiatské?

F. Navrátil 22.10.2020 9:55

Společnost respektuje vaše zájmy, pokud nejsou v rozporu nebo dokonce v protikladu se zájmy ostatních. A nehledejte v tom teoretické myšlenkové konstrukce. Ve společnosti to funguje jinak. Když budete považovat za nezadatelný projev svobody chodit sousedovi za manželkou, on zase bude považovat za projev svobody bacit vás sekyrou. A nehledejte v tom kolektivistické, fašisticko-komunardní nebo asiatské smýšlení.

J. Nevrkla 22.10.2020 8:27

Za vlasy pritazenych příkladů se dá najít spousta. Lépe bude používat zdravý rozum, vážit rizika, klady a zápory. Zivoreni v izolaci a depresi určitě většina nebude chtít.

R. Langer 22.10.2020 0:42

Ano, pane autore, chraňte sebe a svou svobodu! Ale hlavně nesahejte na svobodu těm ostatním. :-P

V. Kolman 22.10.2020 5:13

SVOBODA JE POCHOPENÁ NUTNOST! ;-D;-D;-D

J. Jaroš 22.10.2020 5:28

Mohl by jste prosím konkretizovat kde autor sahá na svobodu ostatních?

R. Langer 22.10.2020 5:45

Ať si autor nosí roušky a je zavřený doma zcela svobodně, dle vlastní úvahy, ale ať do toho nekecá ostatním...

J. Svoboda 22.10.2020 7:16

Nedodržovat hygienická opatření v době pandemie není svoboda, ale nezodpovědnost.

Pěkný den.

A. Poláková 22.10.2020 10:15

Když naprosto pominu ohrožení ostatních, žádám vás tímto, abyste podepsal závazné prohlášení, že v případě nutnosti zdravotního ošetření se tímto plně vzdáváte ve prospěch těch, ketré jste potenciálně nakazil. Vaše případné ošetření, pokud bude ještě místo, jde plně na vaše náklady. Potom bude vaše rozhodnutí ,skutečně vaše rozhodnutí. takhle se jenom vezete na naivitě vašich bližních.

Z. Lapil 22.10.2020 13:51

A mně to zavírání doma vyhovuje. Víte, jak je teď ve vlacích volno? :-)

(Opravdu je, nekecám)

I. Polák 22.10.2020 10:09

Budu se opakovat, ale budiž: Ve válce umírají lidé za svobodu své vlasti, dnes umírá část populace za svobodu svých spoluobčanů nenosit roušky!

V. Kolman 22.10.2020 12:56

Domyšleno do důsledků:

Za války jsou ti, kteří zabijí největší počet nepřátel (souhrnné označení těch, kteří mluví jiným jazykem, bydlí jinde a mají jiného velitele, ale se kterými bychom mohli v době míru sedět společně u piva), jsou za toto VYZNAMENÁNI a VELEBENI!!!

V době míru jdou za zabití - byť jen jednoho jediného občana do ťjurmy.

To jsou paradoxy pane Vaněk.

Z. Lapil 22.10.2020 14:01

Ne ne. Nepřítel vhodný k zabití je jedině a právě ten, kdo na sobě má uniformu aktuálně nepřátelské armády.

To je jeden z problémů na izraelsko - palestinském pomezí: nejen že neexistují nepřátelští vojáci, ale člověk nikoliv v uniformě je civilista, i kdyby po vás střílel z dalekonosného děla. Samozřejmě: člověk bez uniformy zastřelivší - třeba i šutrem z praku - vojáka je vrah jako každý jiný, ale to už někteří nechtějí slyšet.