28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Chce to přestat blbnout

Tento rok je rokem absolutně nesoudných médií, která díky svému aktivismu a snaze vytlouci z koronáče téměř bez výjimky kapitál a příjmy od inzerentů a zvýšení nákladu či sledovanosti prokázala svůj úpadek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kejkrt 1.1.2021 11:22

Pokud jde o existenci nějaké evidence nebo průkazu, nemám problém.

Pokud jde o nějaká NADpráva pro očkovance, tak tam problém mám, zejména proto, že je zde již přes 100000 osob, které onu pitomou nemoc prodělaly, a současným tempem jich bude 200 tisíc v prvním lednové dekádě - a ti budou mít všichni imunitu srovnatelnou s tou, kterou dává očkování - možná i trvanlivější. (viz doc. I.Koutná, Brno, prof. Beran, Hradec K.).

J. Jurax 31.12.2020 22:28

Ano.

Je dobré se řídit úslovím "Inteligenta nenaserou!"

V. Navrátil 31.12.2020 20:02

Osvěžující

K. Filip 31.12.2020 19:55

Co k tomu dodat? Lidi, používejte svůj vlastní racionální rozum, nedejte se zmanipulovat Piráty, TOP09 a jinými bolševiky. Vše nejlepší v nových, doufám lepších časech.

B. Mráz 31.12.2020 19:30

Absolutní souhlas s prvním odstavcem.

P. Boublíková 31.12.2020 14:45

Už jen čistě z hlediska "skladového hospodářství" je potřeba mít přehled, kam se vakcíny poděly. Jestli dodávkou 100.000 dávek bylo skutečně naočkováno 100.000 lidí a půlka nezmizela na černém trhu.

Hezkého Silvestra všem.

M. Šejna 31.12.2020 13:21

Ještě k tomu osvědčení o očkování:

předpokládám, že kritikové toho osvědčení (nebo potvrzení) o očkování jsou úplně stejnými kritiky lustračního osvědčení nebo bezpečnostní prověrky.

;-D

Je někdy opravdu zábavné, jak propagátoři různých kádrových prověrek, bezpečnostních prověrek a propagátoři lustrací, mají najednou kopřivku jen při pomyšlení nad tím, že by byl vyžadován na určité věci nebo vstup někam očkovací průkaz.

D. Müller 31.12.2020 13:33

Pane Šejno, obávám se, že jste namíchal jablka z hruškami. Problém očkování je v tom, že kolem vás nevytvoří bariéru a neochrání vás. Jen váš imunitní systém bude lépe a rychleji připraven na obranu. Z toho ale vyplývá, že i tak můžete být po nějakou dobu zdrojem infekce. Dokonce s nemocí můžete i lehnout. Jen ten průběh by měl být výrazně mírnější. Což je fajn, ale na nějaký pocit nadřazenosti to nestačí. Pořád bude lepší potkat zdraveného neočkovaného než "lehce" nemocného očkovaného. Navíc nabývám dojmu, že za seznam nejvíce bojují lidé, co stejně nikam nechodí a sedí doma na zadku :-) Ať si to napíše doktor do karty a tím by to mohlo končit.

P. Milan 31.12.2020 13:40

Obávám se, že vaše teorie o výhodách zdravého neočkovaného před "lehce" nemocným očkovaným je poněkud "v luftě".

Realita je že potkáte spoustu zdravých, ať už očkovaných nebo promořených a pak, pokud nejste sám očkován, stačí potkat jednoho nemocného , s největší pravděpodobností také neočkovaného a už v tom lítáte.

O následcích nutnosti restriktivních opatření, až lockdownů, pro ekonomiku ani nemluvě.

Nejde o nějaký pocit nadřazenosti, ale o prostou nutnost, zabránit šíření nákazy.

D. Müller 31.12.2020 14:06

Já sám mám k očkování pozitivní vztah, ale dovolil bych si poukázat, že i očkovaným se nemusí vytvořit protilátky a mohou onemocnět. Onemocní i očkovaní, jen průběh bude mírnější nebo dokonce žádný a budou po nějakou dobu infekční. Žádná evidence na tom nic nezmění. Po roce či dvou začne další kolo s přeočkováním. Nechal bych to na zápisu u obvodního lékaře, tam je i očkování proti tetanu apod. A nikomu to žíly netrhá.

Navíc jak už jsem psal níže je naše diskuze zbytečná, a jedná se jen o rétorické cvičení, protože prakticky žádné vakcíny nemáme :-)

J. Kadeřábek 31.12.2020 15:38

Protože Pfizer ani jiní výrobci nejsou schopni deklarovat dobu účinnosti je možné, že to přeočkování bude potřebné třeba za 6, 3, 1 měsíc.;-D

D. Müller 31.12.2020 12:49

Celý ten spor o očkované a neočkované je postavený na hlavu. Jednak bude trvat minimálně rok než se dostane vakcína ke všem těm, kteří ji chtějí. Jakmile bude stoupat odolnost populace, tak bude počet nemocných klesat. Naočkovaným lidem bude celkem fuk, že se neočkovaní "promořují" přímo aplikací viru a nikoliv vakcínou. Časem bude stoupat důvěra. Proto si myslím, že je spor pouze virtuální a zastánci autoritativních opatření v něm vidí příležitost povolat morálku do boje se zbytkem společnosti. Je to přeci tak sladké přinutit někoho k podvolení.

Jsem zastáncem přístupu "žít a nechat žít". Energii věnujme tomu, aby vláda konečně zajistila vakcíny těm, co ji chtějí. Nemarněme jí v neproduktivním sporu s lidmi skeptickými a opatrnými. Nemáme jejich zkušenosti, třeba mají své oprávněné důvody, které neznáme. Těším se až si očkovaní i neočkovaní zase dáme jedno točené s pěnou. Pro drtivou většinu z nás to dobře dopadne.

Hezký nový rok!

P. Milan 31.12.2020 12:01

Zvěřina, lepší než obvykle:

Očkování zakázat

Pomůže boj proti diskriminaci šíření nemocí?

Zvýhodnění očkovaných spoluobčanů je represí pro neočkované. To je převládající názor právníků, zcela v souladu s naší ochranou proti diskriminaci. Jenže i ten nejohleduplnější člověk získává očkováním nespornou a neoddiskutovatelnou výhodu proti každému, kdo se neočkuje. Navíc očkování je dobrovolným aktem, a když se někdo neočkuje, zcela vědomě na sebe bere rizika i nevýhody s tímto spojené. Bude tedy po Česku chodit parta antidiskriminačních právníků a každému očkovanému přerazí lešenářskou trubkou ruku (do které se nechal očkovat), aby očkovaný nebyl zvýhodněn? Žerty stranou, ale „nespravedlnost“ spojenou s očkováním lze odstranit jediným způsobem, zákazem očkování.

Je jen otázkou času, kdy budou jednotlivé státy vyžadovat pro vstup do země očkování proti covidu. To můžeme řešit tím, že je označíme za necivilizované a budeme nad nimi ohrnovat nos. Pak se ale i u nás objeví soukromníci, kteří budou na svých akcích vyžadovat totéž. Ti pak stanou před soudem. Ale zakazují-li již dnes například výtržníkům pořadatelé vstup na fotbalová utkání, proč bychom nesměli totéž zakazovat neočkovaným. A vysloveně se musíme netěšit na soudní spor o to, že nějaký neočkovaný jedinec si bude u soudu vynucovat právo vstupu do domova seniorů uprostřed sezony respiračních chorob. Vždyť důležité je nediskriminovat. Na mrtvé se nikdo neptá.

Zajímavé je, jak právnické hlavy zanedbávají (a tedy diskriminují) ty, kteří ze zdravotních důvodů vakcinaci podstoupit nemohou a pro které by bylo nejlepší ochranou, aby se nás naočkovalo co nejvíc. Jsou tito diagnostikovaní jedinci méně důležití než odmítači vakcín „z důvodu svědomí“?

Covid už nás neopustí a s každou sezonou můžeme počítat s jeho návratem, bude tedy velmi zajímavé, jak se jako společnost postaráme o to, aby se neopakovalo to, co proběhlo letos. Nebo nám ti mrtví a ožebračení nestojí za spor, protože nejvyšší metou je nediskriminovat?

M. Šejna 31.12.2020 13:10

Ano, tohle je opravdu dobrý text od Zvěřiny.

Já jen doplňuji, že buďto se proočkujeme k normálnímu životu, který tu byl před covidem, nebo očkování budeme bojkotovat, ale pak se k normálnímu životu už nevrátíme.

P. Milan 31.12.2020 13:42

To s vámi souhlasím, jen s podotknutím, že ten návrat k normálnímu životu není očkováním zajištěn, jen očkování poskytuje největší naději.

D. Müller 31.12.2020 13:51

Mrtví a ožebračení celého světa spojte se! Do boje za seznamy a covid pasy!

Pane Zvěřino, když se necháte očkovat, může vám být celkem fuk, jestli nějací svéhlavci nikoliv. Měl byste být z hlediska Darwinovi teorie výběru druhů ve výhodě a imunní. Leda byste nevěřil účinkům vakcíny, pak by ale seznamy neměly smysl.

Řešíte problém, který neexistuje. Nemáme vakcíny! 10 tisíc je jako když plivnete do moře.

Chcete očkovací průkazy? Ale co s těmi na které se ještě nedostalo? A co s těmi, kteří očkovaní byli, ale nevytvořili se jim protilátky? Bude to cca 1-10 ze sta? Celý spor je přitažený za vlasy. Nakonec to na nějaké pakárně asi skončí, protože jako živočišný druh milujeme nelogičnosti. Ale za 5 let si na to nikdo nevzpomene nebo vzpomene a bude si klepat na hlavu. Jen z našich daní zmizí dalších 100-200 milionů za nový státní registr.

P. Pepax 31.12.2020 11:46

Ten Skalický je ale opravdový retardovaný maml.s.

P. Kmoníček 31.12.2020 11:17

Nevěřil bych tomu, že s Vámi budu někdy úplně souhlasit. A přece !

M. Malovec 31.12.2020 10:50

Kdo byl někdy na pionýrském táboře, dnes dětském táboře nebo ve škole v přírodě ví, že předložení očkovacího průkazu bylo samozřejmostí a nemusel být zvlášťní vzdělanec, aby chápal, že to bylo opodstatněné.

Přesto jsem si nepřipadal jako sledovaný americkou CIA.

M. Valenta 31.12.2020 10:56

Česko a pionýrský tábor - výstižné.

M. Malovec 31.12.2020 10:59

Co na to říct. Stejně jako s rouškami, pane Valento.

M. Šejna 31.12.2020 11:12

Valenta na to jde tak nějak politicky korektně a ideologicky nezávadně podle příruček pravdolásky.

Některá slova prostě nesmíte použít. Černocha nesmíte nazvat černochem a slovo pionýr je politicky závadné, i když v USA je toto slovo výrazem pro průkopnictví. Napřiklad americké kosmické sondy Pioneer, nebo označení pro americké osadníky divokého západu.

M. Malovec 31.12.2020 11:29

Nechme ho být.

P. Milan 31.12.2020 13:50

Používat můžete co chcete (zatím ani za černocha místo afroameričana není trest). Slovo "pionýr" prostě komouši zprofanovali podobně jako slovo "soudruh", původně také bez negativní konotace. Ani "solidarita" neznamenala nedobrovolnou zlodějnu, ale dobrovolný soucit. Význam slov se mění užíváním, občas i ukradením, viz třeba dnes ukradené slovo "liberální".

J. Kombercová 31.12.2020 17:24

Tak ať si pan Valenta z politických důvodů vymění slovo "pionýrský" za "skautský", pořád to bude tábor našich! dětí.

P. Dvořák 31.12.2020 12:04

Valento, pamatuji dobu, jak po pravdoláskovém sameťáku přišli do pionýrské klubovny jacísi prašiví skauti v hnědých mundurech s lilií na kravatě (co mi ta hnědá jen připomíná?) a vyhnali děcka, kteří to měli jako pionýrskou klubovnu, kterou si sami vybudovali. Jedny děcka normálně okradly druhá děcka.

Takže si nech ty svoje žgryndy o tom, co je výstižné. Výstižné je to, co si pamatují ty vyhnaná děcka a jak je to naučilo rozeznávat, že demokracie je vždy jen pro někoho.

O. M. 31.12.2020 13:25

Kdy a kde se to stalo?

P. Dvořák 31.12.2020 20:44

Někdy v r. 1990 v ZŠ Masarova 3 v Brně.

P. Milan 31.12.2020 13:47

Asi jsem starší ročník než vy. Já si pamatuji, jak naši skautskou klubovnu, skutečně skauty vybudovanou, ne přidělenou nějakým úřadem, obsadili SSMani. A zrušili celého Junáka a rozkradli jeho majetek.

O vámi napsaném dost pochybuji. Jednak skauti kradou o dost méně než příslušníci jiných organizací, druhak ani po plyšáku nebyla zrušena vlastnická práva, naopak, občas byla vrácena (zdaleka ne vždy). Pokud už by k vámi popsané situaci došlo, byla snadno řešitelná dle práva. Katastr nemovitostí, vlastník.

P. Dvořák 31.12.2020 20:48

Pochopitelně nešlo o nemovitost, kterou by si děti postavily. Byla to jakási dříve stavební buňka, která byla v blízkosti školy poté, co se dostavělo sídliště. Ale vybavení si děcka udělaly samy.

Do dnes na to ti moji dnes už čtyřicátníci vzpomínají. A milují skauty.