29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Autocenzura

Zaujal mne článek na serveru Echo24 s názvem Spojené státy pod vlivem autocenzury. Dvě třetiny Američanů se bojí říkat, co si myslí. A jak je to u nás? Co ty? Nemáš strach říct svůj názor, který je odlišný od mainstreamu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 4.8.2020 16:11

Dobrý popis toho, čím jsme si prošli..

a díky EU nejspíš budeme muset projít znovu, což odmítám. EU čím dál víc připomíná RVHP !!!

Brrr..

P. Adámek 3.8.2020 23:32

Ve mně například právě články na NP vzbuzují naději, že se snad tomu současnému západnímu šílenství, včetně autocenzury, vyhneme. A snad k tomu přispějí i vzpomínky nás starších na minulý režim.

J. Jurax 3.8.2020 21:42

Ano..

Díky EU si uvědomujeme, že existují nějaká pravidla a řád a že někteří je mohou beztrestně porušovat nebo ta pravidla změnit podle své potřeby. Namátkou kritéria přijetí eura, dublinský systém, kvóty ...

J. Jurax 3.8.2020 21:46

Pardon, patří pod příspěvek pi Netolické 3.8.2020 20:08

J. Kanioková 4.8.2020 16:03

Naprosto přesně !

J. Jurax 3.8.2020 21:34

Velmi přesně a pravdivě napsáno.

Jsem ročník 49, takže jsem si to prožil..

L. Netolická 3.8.2020 20:08

Pane autore, EU jsme i my a díky za to! Rozhodně kvůli dotacím nemusíme papouškovat, to od nás nikdo nežádá, ale neměli bychom podvádět. A jsme u toho. Díky EU si uvědomujeme, že existují nějaká pravidla a řád a to je nutno dodržovat. Že ANO, pane Babiši?

J. Jurax 3.8.2020 21:44

Ano.

Díky EU si uvědomujeme, že existují nějaká pravidla a řád a že někteří je mohou beztrestně porušovat nebo ta pravidla změnit podle své potřeby. Namátkou kritéria přijetí eura, dublinský systém, kvóty ...

J. Kanioková 4.8.2020 16:05

Hodně naivní !

EU = RVHP 2.o., stačilo EHS !

R. Meišner 3.8.2020 19:18

díky autore,, lépe to říct nešlo. R^R^

D. Polanský 3.8.2020 18:01

Otázkou je, jaký flek by dnes zastával autor, kdyby nebylo roku 1989. Ale jak je vidět je pružný, z politiky neodešel, jenom absolvoval menší transformaci.

J. Dočekal 17.8.2020 23:01

Ale odešel ... byl jsem v SSM, v žádné politické straně. Do roku 1989. Ke Svobodným jsem vstoupil až v roce 2014. Po 25 letech. A tato strana opravdu není o "výtahu k moci".

M. Pivoda 3.8.2020 16:11

Dočekal: "... Nezbývá než doufat, že z toho ... vyrostou stejně jako já, bývalý vysoký funkcionář SSM. "

Chybný příklad. Proč?

Článek jsem dnes (výjimečně!) téměř celý pročetl, a přišel jsem k serióznímu závěru, že bývalý vysoký funkcionář SSM Dočekal (dnes Zastupitel Prahy 6, místopředseda Svobodných) vůbec z ničeho nevyrostl. Pouze přeřadil na vedlejší výhybku. Nebylo mu osudem souzeno z něčeho vyrůst.

Na rozdíl od někdejšího vysokého funkcionáře, a dnes aktivního českého politika, jsem já strávil cca 1 rok života v USA.

J. Dočekal 17.8.2020 23:03

Zdravím. Viz můj komentář výše. Svobodní jsou od r. 2014 mojí první politickou stranou. Od revoluce jsem se 25 let o politiku zajímal pouze jako občan.

V. Chrastina 3.8.2020 15:59

Nemělo by se zpomínat na tak zvané Kádrové oddělení v každém tehdejším národním podniku, což byla odnož StB, která fízlovala zaměstnance a podávala udání za sebemenší prohřešek proti straně a vládě, aby měl komunistický režim přehled o to, koho mají trestat.!!

V. Braun 3.8.2020 14:53

Ale no tak autore, jen se nebojte. Myslíte si, že ženy patří k plotně a ne do vedoucích pozic například? Jen se nebojte a řekněte to. Nebo že homosexuálové, až jste jinak pro svobodu všech a člen Svobodných, nemají mít stejná práva? Přece nejste srab abyste se (auto)cenzuroval, ne?

V. Petr 3.8.2020 15:17

Řekněme to jinak

1) Žena může zastávat vedoucí funkci, ALE nemá právo aby ji dostala právě ona. Jakékoliv zvýhodňování i znevýhodňování kohokoliv je nepřípustné. Platy ve firmě ovšem mohou být i zcela individuální.

2) Rodina je svazek muže a ženy, protože jen z takovéhoto svazku se může narodit dítě. Žádná jiná skupina osob rodinu tvořit nemůže ani si práva rodiny nemůže nárokovat.

3) Homosexuálům nelze dovolit, aby svou úchylkou obtěžovali malé děti, třeba v rámci "výuky" ve školách.

Je toto dostatečně jasné!

V. Braun 3.8.2020 16:04

No vida, a pak že se lidé autocenzurují. Pan Petr klidně označí homosexualitu za úchylku a ani se nezastydí. Inu, asi si změny přístupu nevšiml.

"Svět a chápání (homo)sexuality se mění a zásadní zlom přišel před 30 lety. Jenže někteří si toho nevšimli."

https://zoommagazin.iprima.cz/vyroci/homosexualita-neni-nemoc#:~:text=Homosexualita%20byla%20pova%C5%BEov%C3%A1na%20za%20nemoc%20%C4%8Di%20%C3%BAchylku.&text=Homosexualita%20je%20norm%C3%A1ln%C3%AD!,zam%C4%9B%C5%99en%C3%A9%20na%20jedince%20stejn%C3%A9ho%20pohlav%C3%AD.

J. Novák 3.8.2020 16:54

Dobrovolná a vědomá sexuální preference osoby stejného pohlaví JE odchylka od většinového (tedy normálního, je-li normou poměrné zastoupení) biologického chování. Existence dvojpohlavního světa stojí na principu mísení genetických informací jedinců dvou různých pohlaví (víc jich zatím v pozemské biologii neznáme) za účelem zachování druhu.

Tvrdit, že homosexualita není úchylkou je lež. A slušný člověk nelže. Bez ohledu na sexuální orientaci. A rovněž to nemá vůbec nic společného s homofobií, fašismem a dalšími žvásty nevzdělaných pokrokářů. Je to tázka čistě biologická, nikoli politická.

Skutečnost, že je homosexualita úchylkou nesmí mít podle Ústavy této země žádný vliv na lidská práva a jejich uplatňování. Toto ustanovení bylo sice porušeno zákonem o registrovaném partnerství, ale protože to homosexuální osoby v jejich legitimních právech neomezuje, nevnímal bych to jako zásadní problém. Nicméně je třeba, aby se podobné legislativní zmetky v našem právním řádu již dále nešířily.

J. Jurax 3.8.2020 22:01

No, Váš odkaz hovoří pouze o tom, že homosexualita byla vyškrtnuta ze seznamu duševních chorob. O tom, zda je úchylkou, odchylkou či vrozenou vadou, nestandardní sexuální orientací či jak se to ještě dá víceméně korektně nazvat neříká nic.

D. Polanský 3.8.2020 18:03

No jo, co ale když obtěžuje normální učitel kupříkladu na výšce holku, která musí existenčně udělat zkoušku?

J. Novák 3.8.2020 20:17

Tak se dopouští trestného činu.

J. Kanioková 4.8.2020 16:14

1*****

J. Novák 3.8.2020 15:35

Pane Braune, promiňte, ale co to je za nesmylné dilema, zda ženy patří k plotně či do vysokých pozic (čert ví čeho)? On snad někdo rozhoduje o tom, kam patříte Vy, kam patří modroocí, hubení, tamovlasí, kam patří ženy s malým nosem či velkými ústy... ??? Vy jste v Ústavě této země nebo v zákonech našel nějaké tvrzení, že ženy patří pouze k plotně a každá žena, která nebude u plotny bude potrestána, nebo naopak, že každá žena, které nebude v nějaké vedoucí pozici bude přeoperována na muže, nebo co se tu vlastně snažíte nastolit za virtuální dilema? A máme tu snad nějaký ústavní zákon, který upírá homosexuálům nějaká práva na základě sexuální orientace? Ano, zákon o registrovaném partnerství je protiústavní, protože dává některým lidem odlišná práva na základě jejich sexuální orientace, ale to je marginální problém, a když už se to stalo (a stát nemělo), nechme to být (neumím si představit, jak to napravit a přitom nenapáchat v právním rámci ještě větší škody). "Řešíte" neexistující dilema. Žádné zákony, který by homosexuály, transvestity, pedofily, nekrofily či zoofily činili právně nerovnoprávnými neznám.

Nechcete přestat řešit neexistující problémy a začít se věnovat existujícím? Třeba tomu, že EU je druhou nejpomaleji rostoucí vyspělou ekonomikou planety, hned v závěsu za Eurozónou? To je REÁLNÝ problém!!! A rozhodně není žádný problém v tom, kam patří ženy. O tom, nechť si každá rozhodne, jak bude chtít.

V. Braun 3.8.2020 16:07

Nějak mi nejde do hlavy v jakých tématech se autor cítí být natolik utlačován až se autocenzuruje. Výše uvedené jsou jen dva příklady, které mi přišly na mysl. Ale budu rád, když autor svůj článek doplní a ta témata popíše.

J. Novák 3.8.2020 16:36

Například to může být humor. Nedávno jsem zaznamenal velkou nelibost pokrokářů nad vtipem o tom, že je fajn být majitelem fotbalového klubu, neboť je to dnes jediný legální způsob, jak si koupit černochy.

V. Petr 3.8.2020 19:27

A co třeba "All lives mater..."

J. Novák 3.8.2020 20:18

R^

P. Staronový 3.8.2020 15:40

Je úplně jedno, zda si to autor myslí nebo ne (jako člen liberálních Svobodných nejspíš ne). Průser je, že KDYBY si to myslel, už by se musel bát to napsat. A jelikož jsou to názory blbé, ale ne trestné, je to dost nebezpečné.

Jo a dodatek, ti homosexuálové MAJÍ stejná práva, ale chtějí ještě nějaká nadpráva.

Takže, článek jste nejspíš nepochopil.

V. Braun 3.8.2020 16:00

Kdyby si to myslel tak ať to klidně napíše. Schytá kritiku od těch, co si myslí, že to jsou názory blbé, toť vše. Jiná věc by byla, kdyby byl ve funkci, kde by mohl například rozhodovat o výběru na vedoucí pozice, tam by názor o ženách a plotně, který jsem zvolil náhodně jako příklad, opravdu vadil.