17.4.2024 | Svátek má Rudolf


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
marie 1.10.2007 23:25

potřebujeme nejen dobré učitele, ale také morálku,

otevřete si to a laskavě si počtěte, co jsme za lidi:"

 http://zpravy.idnes.cz/bloggerka-cesi-delaji-ostudu-ve-finsku-dhl-/zahranicni.asp?c=A070929_143703_zahranicni_

třitečky 1.10.2007 21:56

Nejde jen o učitele

Nejde jen o učitele. Taky o vědce, doktory... Primární je zlomit tu nejhorší část děditství po předchozím režimu - zbavit se uměle implantované nedůvěry vůči elitaám. Jinými slovy - konečně skončit s tou vzpourou z roku 48, kdy se v této zemi vzbouřila lůza proti civilizaci.

glosátor 1.10.2007 21:21

Špatně nastavené hodnoty

Dokud bude se bude společnost jako celek vzhlížet v  nadstandardně placených vrcholových sportovcích, co nedokáží dát dohromady holou větu, avšak skvěle dopraví kus tvrdé gumy nebo nafouknuté kůže mezi tři tyče, pak nemohou mít učitelé se svými patnácti - dvaceti tisíci hrubého požívat odpovídající společenskou vážnost a žáci motivaci se něco naučit. Vždyť přece i bez vzdělání, avšak s manuální  dovedností cvičené opice dotažené k absolutní dokonalosti se dá tak pohádkově žít. Totéž platí o většině hvězd a hvězdiček populární hudby i šoubyznysu . Většinou se v rozhovorech chlubí, jak jim matematika skutečně nic neříkala a školou spíše prolézali. No, a dotáhli to na výsluní prvních  stránek bulváru. Lid si zkrátka žádá chléb a hry.  Žádný program ministerstva školství, vlády či EU   to nemůže zvrátit. 

učitel 1.10.2007 19:59

realita!!!???

Je všeobecně známo, že většinou na PF se hlásí studenti středních škol, kteří se téměř na jiné školy nedostanou a po ukončení stejně profesi nevykonávají (proto většinou učí důchodci). Jednotlivé pracovní skupiny Akreditační komise sledují: publikační činnosti hlavně impakty, správně vyplněné tiskopisy. Podrobně uvedené sylaby předmětů přednášek a cvičení z předmětů akreditovaných oborů (což jsou docela obyčejné osnovy, které se na zákl. školách odbouraly). Dále vyžadují patřičnou skladbu docentů a profesorů a asistentů pro jednotlivé stupně (Bc. a Mgr.) - ta procenta se trochu liší. Dosaženou vědeckou hodnost (opět v určitém poměru podle Bc. a Mgr. stupně akreditovaného oboru). Popřípadě přihlížejí ještě k věkové struktuře garantů přednášených předmětů.

Co je ovšem důležitější - v malém státě (jako je ČR) se lidé z oborů znají a příslušná PF a spřízněná pracoviště, která měla to štěstí, že byla nominován do příslušné pracovní komise si hlídá své (i když se oficiálně k podaným akreditacím zástupce příslušné PF nevyjadřuje) a buď předložené "podrží" (příště oni zase "podrží" naše) nebo "smete" protože "přece nám nepolezou do zelí".

petrk 1.10.2007 16:39

Nechápu

co pány a paní nekvalifikované učitele tak rozčiluje, vždyť je to běžné a normální v řadě oborů a upraveno řadou zákonů. Chceš být revizní technik, nemáš maturitu ? Nikoho nezajímá, že to děláš celý život a líp, než nějaký vyjevený maturant bez pořádné praxe, z hrušky dolů !Takže, Vy co učíte, učte se především pořádně sami a laskavě nás přestaňte otravovat pořád nějakými Vašimi problémy, prostě si je každý sám vyřešte, jak to u nás musely udělat již statisíce lidí !

nepolitik 1.10.2007 17:42

Re: Nechápu

A nutil Vás někdo ten text číst? Četl jste ho snad dobrovolně? (Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

PetrK 1.10.2007 16:26

Marasmus ve školství

Jsem již postarším absolventem vysoké školy technického směru a posledních pár let se věnuji výuce odborných předmětů na střední škole. Zároveň mám možnost sledovat ostatní kolegy. Na základě toho tvrdím, že mnoho "nevysokoškoláků" dokáže učit lépe než řada diplomovaných pedagogů. Rovněž si dovolím tvrdit, že "Doplňkové pedagogické studium" je většinou nanic, protože přednášející často popírá to, co říká jeho kolega, ale přednášející to mají jako dobrý melouch. Zkrátka - někdo na kantořinu má a někdo ne, nemluvě o praktických zkušenostech. A tady je hlavní problém - škola má vychovávat pro praktický život a ne učit reprodukování pouček.

nepolitik 1.10.2007 17:48

Re: Marasmus ve školství

Větou: "Zkrátka - někdo na kantořinu má a někdo ne, nemluvě o praktických zkušenostech." jste uhodil hřebíček na hlavičku. Na kantořinu musí být nejen vědomosti, ale především talent. Měl jsem jednoho kolegu, který byl vynikající programátor, ale když měl vysvětlit jak nějaký program funguje, tak to byla bída a utrpení. My ostatní jsme mu vůbec nerozuměli. Ještě jeden dotaz. Také jste si všiml toho, že na vzdělání si nejvíce zakládají ti, co složili maturitu nebo státnici s odřenýma ušima a zádama? ;-)

h 1.10.2007 20:42

Re: Marasmus ve školství

Zlatá slova. Podepisuji.

Psí vrah Čumil 1.10.2007 16:16

Hm, možná více k tématu, než by se na první pohled zdálo: A žádná pravda, jenom fakta...

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=228&r=tema_dnesa&c=829737

:-/

Chris Kelvin 1.10.2007 14:01

Honzo42, žijete v omylu.

To že inženýři aj. nejsou vzděláváni v našem systému velmi raného kapitalismu, je věc jedna. Firmy na západ od našich hranic však mívají systém školení velmi dibře propracovaný. A on je opravdu rozdíl, jestli si firma dá školení do nákladů, nebo si ho dotyčný platí sám ze zdaněného příjmu. Kvalitní firma si nemůže dovolit mít neškolené zaměstnance, zaostávající ve svém oboru - mohlo by se jí to vymstít. A přijmout nového zamstnance znamená zpravidla dlouhou dobu, než začne podávat stadardní výkon. Ono "sebevzdělávání" by mělo být omezeno opravdu na četbu odborné literatury apod....

Honza42 1.10.2007 14:06

Já vím, jak to vypadá na západ od nás.

Škoda, že tu dnes není Honzak. Mohli bychom Vám vyprávět jak jsme se museli zúčastnit (každý jinde na západě) velmi dobře propracovaného kurzu chození po schodech. A fakt nekecám.

Chris Kelvin 1.10.2007 14:08

Re: Já vím, jak to vypadá na západ od nás.

No dobrá :-)

oakman 1.10.2007 14:16

Tohle platí možná v průmyslu - zatím

V komerci se nikdo nevzdělává, platí se za to, že to jedinec už umí. Ostatní vyplňují jen díry v trhu.

A školení "lidských zdrojů";-D - pár jsem jich organizoval;-D

1) Rychlokurz sociálních schopností pro "zadržené vývojáře databází" (jak se mluví se ženou NE o práci)

2) Hra "na schovku" s "nadrženými dealery národní sítě" - dvojice se tvořili již spontánně při příjezdu....

Ani v jednom případě nemělo školení žádný jiný než zmíněný důvod.....Jojo, couching je legra!!!!

h 1.10.2007 20:45

Re: Tohle platí možná v průmyslu - zatím

Podle toho asi ta školení vypadala! Máš se čím chlubit. Hlavně, žes za to dostal dobře zaplaceno. Ale zkus se postavit před tlupu puberťáků. Ne na jednu hodinu nebo půl dne, ale na celý školní rok.  

Schumacher 1.10.2007 13:42

lidských zdrojů....

Ano, nemáme Osobní oddělení, ale Útvar řízení lidských zdrojů.Nemáme lidi, ale lidské zdroje....

Honza42 1.10.2007 13:56

Re: lidských zdrojů....

Tenhle termín mne taky už dlouho rozesmívá. Vždy, když jsem měl do dveří s podobným nápisem vstoupit, bál jsem se, že vedou na porodní sál.

Kdyby alespoň ty ženský co tam většinou sedí byly v devátým měsíci, pak bych tomu snad i rozuměl.

Chris Kelvin 1.10.2007 14:02

Re: Re: lidských zdrojů....

Já bych se bál ještě něčeho horšího :-)

Honza42 1.10.2007 14:04

Re: Re: Re: lidských zdrojů....

Že by? A řízeně? Na veřejnosti? No potěš pánbu! (I když některé sekretářky by za to stály.)

oakman 1.10.2007 13:37

Úloha "Komenského" v teorii a praxi.

Všichni vzpomínáme na své učitele - byli to lidé, kteří definovali nejen náš přístup ke vzdělávání, ale mnohdy životní filosofii. Kromě rodičů jsou to lidé, kterým dal stát právo dokonce i antagonizovat rodinu a respekt k ní, bohužel ovšem zapomněli na to základní - učitel vždy musí mít respekt v tom, co učí.

Celá naše "socialistická" společnost ustrnula v normalizaci díky neúspěšné gnereační vzpouře v systému mazáctví a gerontokracie, vývoj nebyl povolen, protože ohrožoval "dosažené úspěchy" a hlavně nebylo možno připustit generační obměnu - "Mládež 68" holt nebyla spolehlivá. Došlo k zadržení přirozené gnerační obměny, došlo k fixaci dogmatu, protože "velící" generace nepřipustila nijakou odchylku od dogmatu Bible Jakešovy. Tento pamflet z dílny Prešovského krejčovského tovaryše a současně "hlavního ideologa normalizace" byl potom klackem, který válcoval hřbety inteligence.

Naši "učitelé" celkem bez odporu přijali totálně lživý a úchylný "krejčovský" obraz světa, dvacet let ho odhodlaně tlačili do hlav dětí a já jsem z vlastní zkušenosti poznal, že ti nejusilovněji angažovaní ve lži byli zároveň lidským morálním a intelektuálním odpadem. Učitelství - to je jako lékařství, dědí se to, stojí to více úsilí než to přináší "plodů" a ne každý s proletářským původem a vzorným kádrovým dotazníkem se na to hodí.

Dnes jsme svědky "přirozeného vývoje" v mé generaci - jedni nespoléháme na školu a ta zůstává jistou složkou NAŠÍ výchovy našich dětí - většinou platíme tu školu, která naše děti "neničí", druzí, rezignovaní svou vlastní zkušeností ze socialistického "pedagogického lhaní obyvatelstvu", preferují nejkratší cestu k prachům. Školství ztratilo právo naše děti vychovávat - to budeme s dovolením dělat sami, tím se ovšem otevřel prostor pro vzdělávání, který tito "vychovatelé socialistické mládeže" nejsou schopni zaplnit vědomostmi, které nikdy neměli.

Krak 2.10.2007 0:32

Re: Úloha "Komenského" v teorii a praxi.

Já bych velmi uvítal, kdyby se opravdu už s tou výchovou vlastních dětí začalo...

Honza42 1.10.2007 12:14

Školství je virtuální realita.

Technik a specialista IT bez VŠ. Skvěle učil IT, protože to dělal jako bokovku a IT dělal aktivně jako správce sítě. Neměl VŠ. Odešel. Učí to učitelka, která toho umí méně než ty děti. Všichni se jí smějou a ona se nestydí za to brát peníze. Ale má VŠ a dokonce pedagogického směru. Co na tom, že je tam k ničemu, že je to neschopná hysterická úča.

V průmyslu je to jinak. Máš VŠ ? Je to plus při nástupu. Po pár týdnech nebo měsících to už nikoho nezajímá. Máš výsledky ? Nemáš? Odchod i s diplomem.

Školství to je jiná. Zatímco průmysl a komerční sféra stojí na dosažených výsledcích, školství stojí na vykázaných výsledcích. Takže místo dobrého učitele IT mohou klidně na tabuli přibít hřebíkem ten diplom té neschopné učitelky.

oakman 1.10.2007 13:18

Re: Školství je virtuální realita.

R^ shrnuto a vypáleno s excelencí!!

portwyn 1.10.2007 13:52

Re: Re: Školství je virtuální realita.

"Skvěle učil IT, protože to dělal jako bokovku a IT dělal aktivně jako správce sítě."

Jako bokovku můžete učit, ale děti musí být při výuce ze zákona pod dozorem pedagogického pracovníka. Učitel z hodiny nesmí odejít (ani na WC). Tudíž pokud ten dotyčný neměl pedagogické vzdělání (= papír) a na hodině se cokoli stalo, jde si ředitel(ka) školy s vysokou pravděpodobností sednout. Tohle si nevymyslely školy, těm to silně komplikuje život.

Samozřejmě by to šlo řešit tak, že by kromě dotyčného ještě na hodině seděla dejme tomu vychovatelka z družiny. To je ale poněkud uhozené, ne?

Jinak příklad je typickou ukázkou toho, jak problémy vnímá neučitel, který nemá neustále zodpovědnost za 25-30 nezeltilých. Nezlobím se na Vás, že jste si to neuvědomil. Jen se zkuste vžít do role ředitelky, která nepedagoga ve třídě samotného nechat de iure nesmí. Že se to občas riskne, třeba při besedě s psychologem, je druhá věc. Ale kdyby byl problém, tak se škola veze.

Honza42 1.10.2007 14:02

Re: Re: Re: Školství je virtuální realita.

Už zase máváte papírem (zákonem) místo použití zdravého rozumu. Zákon je idiotský jako mnoho jiných což má vést k jeho změně a ne k jeho naplňování. Ještě pár let podobného vývoje a budou rodičům bez pedag. vzdělání odebrány jejich vlastní děti.

Honza42 1.10.2007 14:16

Re: Zdravy rozum, tak, tak. Mate dite?

Alespoň vidíte, že může být i pedagogicky vzdělaný pedofil. Nebo myslíte, že to zákon nějak může vyřešit? Skoro bych řekl, že mezi těmi diplomovanými jich bude více než v běžné populaci.

portwyn 1.10.2007 15:58

Re: Re: Zdravy rozum, tak, tak. Mate dite?

Co třeba psychotesty na pedagogických fakultách, případně při nástupu do práce?

Policie si otestuje, zda dotyčný není patologicky agresívní jedinec. Stejně by školy nebo PF mohly testovat patologickou náklonnost k nezletilým.

Způsobů, jak by pedagogické fakulty mohly - a měly! - zlepšit kontakt s realitou je celá řada. Bohužel se o ně veřejnost nezajímá... Veřejnost nechce lepší učitele, veřejnost chce na učitele nadávat. Uvítám jakýkoli návrh, který by zlepšil moji práci, stejně jako vítám návrhy řady lidí (obvykle techniků) z praxe.

portwyn 1.10.2007 15:44

Re: Re: Re: Re: Školství je virtuální realita.

Honzo, já přece jako řadový učitel nemůžu o své vůli změnit zákon. Ani ředitelka nemůže... Tlučete do nás učitelů kvůli zákonům, které vymysleli poslanci a kvůli nařízením, které vymysleli úředníci. Jste si jist, že za to opravdu můžeme my?

Zdravý rozum je opravdu něco, co ve školství nefunguje - jenže možná nejvíc to dopadá na učitele. Když nedodržím nějaký zákon/nařízení, který je evidentně na hlavu a něco se stane, budu to já, kdo dostane přes hubu. Pokud zákon dodržím, jsem ten zkostnatělý hlupák, co dětem nic nedovolí.

Pokud chcete změnit nesmysly v zákoně, milerád Vás podpořím. Pokud je to ale pro Vás jen záminka pro kopání do učitelů, nemluvte prosím o špatných zákonech.

Honza42 1.10.2007 18:53

Re: Re: Re: Re: Re: Školství je virtuální realita.

Však do učitelů nikdo nekope. Já myslím, že jsme na jedné lodi a po krátké debatě bychom našli řiť, kterou bychom nakopali s rozkoší oba. Domnívám se, že bychom to vzali přes parlament a skončili na ministerstvu školství. A že by nás z toho nohy opravdu večer docela bolely, co je tam řití k nakopání.