23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Strašák jménem inkluze

Českým školstvím obchází strašidlo, strašidlo inkluze, mohli bychom parafrázovat Karla Marxe. Sleduje-li člověk aktuální diskuze mezi učiteli, odborníky na vzdělávání a politiky, je překvapen mírou současné paniky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hanke 1.3.2016 18:53

sqělé řešení je na spadnutí

Hurráááá. Nejen školy základní a střední, ale budeme mít i Vysoké školy pro retardované.

Správně inkluzivní už jsou Plzeňská právnická fakulta a UJAK. Dokonce i Fakulta sociálně-právních "věd" UK nastoupila debilizačně inkluzivní trend, stačí se podívat jaký že to materiál tam učí)

A tak je to spravne, tak to ma byt.

Debilové celé země spojte se o inkludujte, inkludujte, inkludujte.....

V. Novák 1.3.2016 14:42

I kdyby to vše byla pravda a asistenti, speciální pomůcky

atd. atd. atd. by dokázaly překlenout rozdíly v inteligenci, přesto nepřeklenou. Proč? Protože nic z toho nebude - na nic z toho nejsou peníze! Nic z toho není připraveno. Nejsou vyškolení asistenti, už teď za ně zaskakují studenti pedgogických fakult - o nějakém zvláštním školení nemůže být řeči. Navíc za mizerný plat, takže se tam nikdo nehrne.

Přitom takový asistent by měl být vyškolen ve soeciální pedagogice - ale tu snad v rámci reforem někdo zrušil...

Z popisu jedné hodiny ve třídě s postiženou holčičkou, která se v lavici u okna s asistentkou učí doplňovat dny v týdnu, zatímco zbytek třídy se učí násobit víceciferná čísla, na mě působí jako že zbytek třídy má názornou pomůcku - třídní blbečku, předvádějící, že i tací se najdou. Je to nedůstojné pro ni a nepříliš přínosné po ostatní...

B. Rybák 1.3.2016 21:13

Re: I kdyby to vše byla pravda a asistenti, speciální...

Souhlasím s Vámi. Je to nejspíš cesta k multikulturnímu vyučování!

S. Ševeček 1.3.2016 13:51

Tzv. inkluze je toliko přípravou na "začleňování"

masy afrických architektů a pakistánských politologů, kteří směřují ve velkém množství do naší civilisace.

Je to otázka pouhých několika roků ... jen aby to mynystrině stihla vynámětovat a pozabezpečit k realizaci.

P. Dvořák 1.3.2016 14:29

Re: Tzv. inkluze je toliko přípravou na "začleňování"

Měl jste spíš na mysli inkluzi eritrejských kybernetiků, somálských konstruktérů, íránských atomových vědců, iráckých chemiků a pod. ne?

F. Žůrek 1.3.2016 13:34

Učitelé se nudí ve třídách, tak INKLUZE na ně!

Jsem dvojnásobný učitel (pro 1. a 3. stupeň škol). Za komunismu jsem raději neučil. (Chodím v neděli do kostela a soudruzi by mě ze školy vyrazili). Učil jsem až od r. 1993 do roku 1999. Stačilo mně to docela.

Ale tehdy skvělý ministr školství IVAN PILIP přišel s tím, že se zvednou učitelům úvazky a budou mít více peněz. Jasná logika: učiš více hodin, máš víc peněz.

Byla to však hovadina od tohoto skvělého ekonoma. Potom se to dalo zpátky. Úvazky učitelů jsou dlouhodobě odzkoušená věc! Učitel není jako pes, který vběhne do třídy a tam jednu vyučovací hodinu snad štěká. Učitel MUSÍ BÝT na každou vyučovací hodinu připraven - do jisté míry se vždy skutečně musí aspoň podívat, co má učit a jak to bude učit atd.

A ještě: učitel pouze neučí. Má i jiné činnosti. Připravit si například dobře písemné práce a dokonale je také opravit, aby poznal, čemu žáci nerozumějí, v čem se mýlí. Učitel vede různé záznamy, spolupracuje s jinými kantory, také s předmětovou komisí, připravuje někdy i mimoškolní činnosti atd.

Vždy jsem byl již 6.30 ve škole (v kabinetu) a ze školy jsem odcházel kolem třetí hodiny odpoledne. Ať jsem měl rozvrh jakýkoli, ať jsem třeba učil až od 8 či 9 hod. apod. UČITEL MUSÍ ŽÍT SE ŠKOLOU, NIKOLI UTÍKAT ZE ŠKOLY!!!

P. Vaňura 1.3.2016 13:08

Takže bych panu autorovi přiblížil

rozvrh prvního ročníku střední praktické školy. Matematika a český jazyk jsou tam po 2 hodinách týdně, přičemž ta matematika třeba v reálu znamená umět počítat do deseti a některé děti neumí číst a psát, dokáží se akorát podepsat tiskacím písmem. Zato jsou jedno nebo dvě dopoledne věnovány vaření od nákupu surovin po uvaření a nakonec mytí nádobí. To vaření děti platí a ten den k obědu snědí to, co si nakoupily a uvařily. Další 4 hodiny týdně jsou věnovány předmětu, který se jmenuje Drobná údržba a jedno dopoledne je praxe. Důraz je kladen na sebeobsluhu a maximální soběstačnost.

Rád bych věděl, jak by chtěl pan autor zaintegrovat tuto výuku do normální střední školy!

P. Joch 1.3.2016 14:15

Re: Takže bych panu autorovi přiblížil

Jak? No zcela jednoduše. Rozvrh praktické školy převezmou povinně všechny střední školy, včetně víceletých gymnazií. Přece nechceme, aby nám to vyrostly chytrolíni, kteří by mohli prohlédnout politiku EU.

M. Vondráček 1.3.2016 12:40

Není to zdvořilé

poukazovat na osobnost autora. Ale můžete mi někdo vysvětlit , k čemu je užitečný takový politolog ??

J. Hanzal 1.3.2016 12:47

Re: Není to zdvořilé

Já se Vám to pokusím vysvětlit - K NIČEMU.

K. Křivan 1.3.2016 15:02

Re: Není to zdvořilé

Dělá vědu z něčeho, co žádná věda není.

J. Brunner 1.3.2016 20:04

Re: Není to zdvořilé

Kibicuje u karet. Výjimky potvrzují pravidlo.

M. Polák 1.3.2016 11:35

Ať žije inkluze

Inkluze je, vážení, ten nejdokonalejší výmysl na zastavení rozvoje talentů. Očekávám, že už v rámci pilotních programů bude nutné zrušit všechny školy, které poskytují výuku zaměřenou na rozvoj nějakého talentu. V Česku se pochopitelně jedná o sportovní třídy od základních po střední školy. A tak u nás (jako jediného státu na světě) vyrostou noví olympionici v běžných třídách se dvěma až třemi hodinami "tělesné výchovy" týdně. Už se těším na sklizně medailí, křišťálových glóbů, zlatých míčů...

P. Joch 1.3.2016 14:19

Re: Ať žije inkluze

Ty olympioniky bych vydýchal, ale jak chceme vychovat generaci budoucích inženýrů a IT specialistů se dvěma hodinama matematiky týdně?

No a myslím, že inkluze se nezastaví na základních a středních školách. Bude pokračovat i na školy vysoké, hlavně technické, nebo medicínu, kde je dnes silně znevýhodněn každý mentálně hendikepovaný student. To musí skončit soudruzi!!

J. Hanzal 1.3.2016 10:51

Ouřada

To je tak když nějaký/á ouřada/nice, který/á nemá co dělat a musí vykazovat nějakou činnost. Vždy to dopadne tak, že vymyslí hovadinu větší než jeho předchůdce/kyně.

A. Reček 1.3.2016 10:59

Re: Ouřada

Autor je liberální zastánce multikulturní vize. Teď je aktivním prosazovatelem té tzv. inkluze. Před 10. lety horlil pro přijetí zákona o registraci homosexuálů, podporuje feminismus a další podobně potrhlé cíle.

J. Hanzal 1.3.2016 12:33

Re: Ouřada

Já nereagoval na autora, i když to je taky "persona", ale na ty co vymýšlí ty různé zákony, nařízení a kdeco.

V. Kolman 1.3.2016 9:39

KDE SE V NĚKTERÝCH LIDECH BERE TA DRZOST.....

....."opravovat" léty prověřené a dobře fungující systemy??? Neskloňujme ve všech pádech cizí slovo "inkluze", ale pojďme se raději bavit o tom, že žák, který z jakéhokoliv důvodu nezvládá výuku v běžné škole, má možnost přestoupit do "zvláštní" školy, kde se mu dostane větší a individuální péče.

Neoddiskutovatelným faktem také je, že žáci-cigáni nemají nižší inteligenci, nežli ostatní žáci. Nemají-li ale někteří z nich základní hygienické návyky, neovládají češtinu, jsou agresivní, odmítají se učit.... co jiného potom zbývá nebohým pedagogům, kteří na ně nemají žádné "páky", než aby je přeřadili do škol, kde mají větší šanci získat aspoň základní vzdělání. Čest těm jakýkkoli znevýhodněným žákům, kteří mají snahu se vzdělávat a bez větších problémů zvládnou běžnou výuku. K tomu se ale nemusí draze vymýšlet jakási "inkluze". Dobře fungující system tu přece už desetiletí existuje.

K. Janyška 1.3.2016 10:17

Re: KDE SE V NĚKTERÝCH LIDECH BERE TA DRZOST.....

Mají nižší inteligenci, o tom žádná. Do prostředí, do kterého se narodili, vyšší nezavítala... Dzp.

M. Červeňák 1.3.2016 11:17

Re: KDE SE V NĚKTERÝCH LIDECH BERE TA DRZOST.....

Nedomnívám se, že mají nižší inteligenci. Mají inteligenci rozdělenou podle Gaussovy křivky stejně jako většinová populace. Jejich jediný problém spočívá v tom, že vrchol jejich křivky je zhruba kolem 80 křivky bílých a 75 křivky Asiatů...

Z. Lapil 1.3.2016 15:31

Re: KDE SE V NĚKTERÝCH LIDECH BERE TA DRZOST.....

Aha, takže výsledek staleté prověrky systému "škola" je: ten systém tak úplně nefunguje. Školství je - doufám - systém, jehož úkolem je vzdělat každé dítě do míry tak vysoké, jak to jen jde. Souhlas?

Současná škola, ta klasická, s dětmi rozdělenými podle věku, nikoliv podle schopností, selhává v situacích dětí "okrajových schopností" (zvlášť schopných i zvlášť "méně schopných"). Proto jsou problematické děti ze systému vyčleněny a přesunuty do systému zhruba stejného, byť s jiným názvem a výraznější podporou (méně dětí na učitele; speciální učitel). A najednou je řeč o těch slabších, protože každý pozná, že dítě neumí číst (to není obvyklé), ale nikdo nepozná, že dítě nevynalezlo fúzní reaktor (to je obvyklé).

Abych nebyl špatně pochopen: naprosto souhlasím, že včleňovat do systému, který "vyvrhl nevhodné součástky", ty vyvržené součástky (současná ministerská představa inkluze), je naprostá pitomost. Co není úplná pitomost: upravit současný systém tak, aby dokázal svůj vliv aplikovat i na ty "okrajové součástky", to je aby byl schopný slabší děti naučit aspoň něco, a ty schopnější co jen lze. Samozřejmě - aniž by se nechal rozvrátit.

Obávám se ale, že prvně ze všeho by bylo nutno opustit dogma "žák má sedět v lavici, být zticha a učit se, co je mu řečeno". A obávám se dvakrát, že nutnou, leč nikoliv postačující podmínkou je mnohem víc svobody pro rodiče, děti i učitele. Proto ty tisíce námitek, že se dítě bude flákat. Nebude. Dítě JE zvědavé. Bohužel škola ne vždy tuto jeho zvědavost dokáže využít.

K. Janyška 1.3.2016 9:34

Vy jste člověk a těch skoro 100 % učitelů jsou idioti ?

A, kuuurwa. A který idiot je vyučil ? Dzp.

J. Brunner 1.3.2016 20:08

Re: Vy jste člověk a těch skoro 100 % učitelů jsou idioti ?

Dobré!

J. David 1.3.2016 9:31

Inkluze ve školství

je, jako lití vody do slušně vypálené slivovice. Bude to vonět jako slivovice, bude to vypadat jako slivovice, ale už to nebude slivovice. Bude to patok. Nebo inkluze řepné sacharózy do vinné fruktózy, či burčák s inkluzí jablečného moštu, bude to opravdu "celkově" kvalitní produkt, který nám pak "nezrychlí krok" a cílově neznehodnotí spodní prádlo? Nu nevím. Inkluze ve školství mi silně připomíná "sovětské metody" Mičurina, Filatova, Lysenka v oboru přírodních věd, zejména pak Antona Semjonoviče Makarenka, v oblasti pedagogiky. Také inkluze, pouze užití specifických nástrojů, ale "furt" metoda inkluze. Paní Valachová a její spolek, bych přiřadil k ideím těchto sovětských myslitelů, potažmo blbů v EU. Jak chceme naroubovat rajčata na nadzemní část erteplí, byť jsou oba "tribu" lilkovitých? Etc., etc.

Jsem technokrat, IT a matematik. Externě jsem i vyučoval na SŠ. Víte ale co udělá jeden prominentní blb s úrovní třídy (blb V.I.P. rodičů), který musí být inkludován k matuře úspěšně složené, neboť jeho rodiče jsou sponzoři školy? Nejenom příklad "ze z Plzně".

Budu upřímný, inkludujte dva tři Cikány do třídy (jakási komis to sponzoruje, tři asistenty a na průšvih je zaděláno, kantora klepne "Pepka", nebo si hodí "mašli"). Navíc, každý systém je výkonný tak, jak mu to umožňuje jeho nejslabší článek. Víte, teorie růstu systému upřednosťňuje "exkluzi", obvykle do chovů třeba hospodářských zvířat se vybírají chovní jedinci a nezačleňují se tam "bastardi"? Asi mi namítnete, něco jako Lebensborn, inkludovat a nechat se penetrovat příslušníky SS. Naše inkluze je něco, jako odnož lebesbornu v pedagogice, do každé třídy alespoň tři Cikány a tři jejich asistenty, aby jim bylo vysvětleno, že... do odpadkového koše se nedefekuje. Přeháním záměrně, protože inkluzi považuji ve školství za největší hovadinu. Tedy vliv destruktivního elementu na fungování celku. Asi jsem ten inkludovanej patok slivovice neměl pít, krkám. Valachová, nalej hydrouhličitan sodný, coby inkluzi kyselosti..

S. Ševeček 1.3.2016 13:42

Re: Inkluze ve školství

http://josefhavranek.blog.idnes.cz/c/497346/inkluze-skvele-fungovala-uz-za-komunistu.html

P. Joch 1.3.2016 14:25

Re: Inkluze ve školství

Fuj, to nevíte, že Eugenika je sprosté slovo? Je možné šlechtit cokoliv, ale lidská rasa je tabu. Všichni jsme si totiž rovni a každý člověk je stejně kvalitní jako jiný, není co zlepšovat, ani nelze degenerovat. Můžeme se pouze obohacovat jinou kulturou. A k tomu nám inkluze skvěle slouží. A pokud chcete slušnou dotaci z EU, funguje Inkluze jako kouzelné slovíčko, úspěch zaručen.

V. Novák 1.3.2016 14:31

Re: Inkluze ve školství

O Mičurinovi a Makarenkovi víte prd - jinak byste je nemohl jmenovat jedním dechem s Lysenkem.

Mičurin byl experimentátor od Pánaboha, který Lysenka nenáviděl, protože - ač neškolen (pro neúctu k autoritám ho vyhodili ze všech středních škol ruské říše) - pochopil, že v tom, co Lysenko dělá něco nesedí a čuchal podvod. Zcela oprávněně.

Makarenko se zabýval speciální pedagogikou mladistvých delikventů - a rozhodně je necpal do běžných škol mezi normální děti. Houby inkluze! Zato se mu většinou dařilo z nich vychovat dospělé nedelikventy.

M. Prokop 1.3.2016 8:30

"Společnost (školství) je o selekci."

Pokud je pan autor politolog se zaměřením na vzdělání, měl (mohl) by se naučit česky. "O tom" je otoman.

I. Babková 1.3.2016 8:17

Ocenila bych, kdyby někdo znalý

problematiky napsal, jak jsou ti naši kantoři na inkluzi připravováni. Nebo se jen po merkelovsku předpokládá, že "oni to zvládnou"?

Z. Švrček 1.3.2016 8:13

Vše v lajně Eurounijní ideologie

Inkluze postižených dětí - totéž co integrace muslimů - u obojího víme, že se z lůogiky věci nepodaří, ale nepřestaneme žvanit o tom, že to musíme dělat a hlavně to paltit. Chudáci děcka. Ty postižené i ty nepostižené.