28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Formelák 29.6.2008 11:42

Přirozený vývoj osobnosti dítěte

To je pořád řečí o chybách a schopnostech učitelů a systému školství. Ale o rodině a její podpoře školy při vzdělávání i výchově dětí nic. Kdybych si před lety stěžoval , že jsem dostal od učitele facku, tak dostanu od táty druhou. A dnes ? ... ano , jsou to rodiče, kteří při něčem podobném učitele zažalují za napadení a týrání dítěte. Za "poškolu" má učitel na krku omezování osobní svobody. A mimo školu se nesmí učitel na žáka téměř ani podívat, natož aby mu vytknul třeba cigaretu , protože to je přece obtěžování. Bohužel , dnešní společnost chce po učitelích pouze podporovat přirozený vývoj osobnosti dítěte. Vše ostatní je špatně, tak se nedivme.

Eva D. 29.6.2008 19:25

Re: Přirozený vývoj osobnosti dítěte

Kdyby přirozený, v době, kdy je ještě nepokřivili, tak by to ještě šlo. ;-) Jenže některé děti jsou už z domova tak trošku zmršené.S prominutím.Ale co si myslet o prolhaném hajzlíkovi, jehož potěšením je dohnat postarší pracovitou uklízečku k slzám a učitele k infarktu, co si myslet o zkušených podvodnících, co si myslet o dětičkách, pro něž jste kr...., ku.... už preventivně, jen kvůli tomu, jakou práci děláte a že nejste v balíku jako táta. ( A proto jste zákonitě hloupý/á.)

Naštěstí takové často nepotkávám.

David 29.6.2008 19:50

Re: Re: Přirozený vývoj osobnosti dítěte

Na hrubý pytel patří hrubá záplata. A zoufalá situace, kam různá super-korektní hovádka dovedli tuto společnost vyžaduje zoufalá řešení. Stát či společnost si tak utkvěle hraje na to, že jsou všichni hodní a milí, až ztrácíme možnost (legální) obrany proti grázlíkům. Pak je nejlepší takovému grázlíkovi oplatit stejně. Ostrakizovat ho, poštvat na něj jeho vrstevníky, srážet ho, dělat mu pakárnu. Vím - odporně zneužijete své postavení kantorky. Ale ude jasně a férově účel světí prostředky. Buď přestane nebo ho rodiče šoupnou jinam. Vím, je to vlastně nechutné, ale fungujete. Jinak skončíte v situace, že si každá den po škole budete říkat, proč si mám nechat sr@t na hlavu?

Dcerka už ve školce nafasoval do třídy hajzlíka, který verbálně (velmi sprostě) i fyzicky napadal všechny včetně učitelek. Ze začátku to učitelky řešili snahou útoky zastavit a domlouvat rodičům. Když zjistili, že rodičům to je jedno (minimálně; možná mu i fandili, aby byl "silná" osobnost), tak děti lehce poňoukli, co mají jako skupina dělat - a takovou náhodou se dívali jinam. Když ten zmetek postupně pochopil, že nedostal nabančíno náhodou, tak se jakž-takž uklidnil. Rodiče ho pak stejně po čase šoupli jinam.

Druhá dcera měla takového výtečníka ve škole. Jeho rodiče byli vystaveni tak silnému soustředěnému tlaku rodičů ostatních dětí, že v půlce roku spratečka čapli a přestoupili na jinou školu.

Nemyslete si, že na typy, které popisujete, platí laskavé slovo či logický argument. Jak jsem začal, tak skončím. Na hrubý pytel patří hrubá záplata.