28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Platy učitelů stále a dokola

Neustále slibované astronomické zvýšení platu učitelů se uskutečňuje. Tak hlásá i šéf vlády. Vzniká tak dojem, že učitelé mají nabité peněženky pětitisícovkami a nadýmají se jim konta v bankách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Chaloupka 28.6.2019 17:29

Každý učitel by měl mít tzv. respirační dobu jako u

roentgenu. Po 15ti letech by měl jít asi na pět let dělat něco jiného, mimo školství. Pak teprve by se mohl vrátit. Myslím, že by si učitelé více školství vážili.

M. Pechar 1.7.2019 20:17

Re: Každý učitel by měl mít tzv. respirační dobu jako u

Nemusel by nutně opustit školství, ale měl by mít po x letech rok volno. 5 let je imho moc.

Jen, prosím, zapracujte na formě. Nikoli respirační (respirace je dýchání), nýbrž exspirační. Nadto čeština nezná flexi číslic, takže nikdy ne „15ti“, nýbrž 15 – čtenář si to vyskloňuje sám.

J. Lukavsky 28.6.2019 15:45

Kristova noho!

"Učitelka, když se brání proti sprostému napadení spratkem, je potrestána." Kdybych se doma jen špitnul, že jsem dostal ve škole facana od učitele/učitelky tak by to táta během 10 sekund dorovnal na 10 ks, vyšetřil za co, odepnul pásek a vykonal příslušnou exekuci. To není problém školy či ministerstva, ale rodičů! Jistěže by děti neměly být trestány tělesně za bagatelní prohřešky, ale "v pravý okamžik je facka lepší než dlouhá přednáška". Škola by měla mít právo vyloučit sprostého spratka ze své školy a rodiče by měli být popotahováni za nedostatečnou výchovu. Takto si vychováváme generaci grázlů co perfektně znají svá práva a nároky ale na slovo povinnosti reagují cóóóóóó? V životě to neslyšeli! J.L. end

J. Kanioková 28.6.2019 18:15

Naprostý souhlas ! 1***

J. Jurax 28.6.2019 23:00

Přesně!

P. Portwyn 28.6.2019 15:37

Poznámka 3

Mně osobně můj plat k životu stačí.

P. Portwyn 28.6.2019 15:36

Nabídka a poptávka

Chcete kvalitní lidí? Zaplaťte je. Tak praví trh.

Pokud nabídka kvalitních pracovníků nedostačuje nabídce, a pokud na některá místa nelze sehnat ani pracovníky průměrné, tak je asi cena práce stanovena příliš nízko.

No a teď jsem zvědav na vysvětlení, že můj komentář je "socialistický".

Poznámka 1: Výkony vyučujících nelze porovnávat tak jednoduše, jak píše autor, i když se ziskem prvních šesti míst v okrese v letošní Pythagoriádě bych na tom docela vydělal. Faktem je, že mám štěstí na výborné děti. Kdybych učil na základní škole, nemám šanci stejného výsledku dosáhnout.

Poznámka 2: Ve školství nejde primárně o peníze. Mnozí učitelé by v pohodě snesli výši svých platů, kdyby neměli pocit, že jsou za fackovací panáky pro asociály. Ovšem protože k řešení asociálního chování není politická vůle, zbývají ty peníze.

J. Kanioková 28.6.2019 18:17

:)))))))))

M. Veleba 28.6.2019 12:38

podle mě

Jako každá státní instituce to stojí a bude stát za prd. Obrovské náklady a mizerný výsledek. Doporučil bych uvolnit pravidla a umožnit volnou soutěž mezi školami. Jenomže se obávám, že většina učitelů na takový krok nemá koule a raději vezme zavděk stávajícím paskvilem, kde mají svoje jisté.

R. Hanuš 28.6.2019 13:23

Re: podle mě

Vážně? A v čem by a volná soutěž měla spočívat? Jak by se měřila? Počtem žáků přijatých na vysoké školy? Takže každý učitel, který by se uvolil učit v problematických lokalitách, kde by důraz na vzdělání měl být mnohem větší než kdekkoliv jinde, by doživotně paběrkoval na platovém dně?

P. Brich 28.6.2019 11:34

Všechno je to jen otázkou peněz

Učitelé nemohou dobře učit, protože mají málo. Soudci nemohou spravedlivě soudit, protože mají málo. Lékaři nemohou dobře léčit, protože mají málo. Fotbalisté nemohou dobře hrát, protože mají málo. Policajti nemohou pomáhat a chránit, protože mají málo. Poslanci nemohou dobře poslancovat, protože mají málo, atd. ...

PS: Týdenní pracovní úvazek učitele je asi 20 h. 2 měsíce prázdnin a různá další pracovní volna. Přesto jim peníze nezávidím. Je to odměna za odvahu vstoupit bezbranný do jámy lvové.

PSS: Kolik bylo rozdáno dvojek z mravů za neomluvenou absenci v Grétopátcích? A kolik bylo rozdáno výstrah nebo výpovědí za porušení zákona o povinné školní docházce za účast na témž?

PB

J. Hejna 28.6.2019 11:39

Re: Všechno je to jen otázkou peněz

Těmi dvaceti hodinami týdenního úvazku jste, pane Boháči, svůj jinak dobrý příspěvek degradoval.

P. Brich 28.6.2019 11:43

Re: Všechno je to jen otázkou peněz

Kolik hodin týdně tedy musí učitel odučit?

PB

J. Hejna 28.6.2019 11:55

Re: Všechno je to jen otázkou peněz

Tolik, kolik má předepsáno.

Myslíte-li si, že počet odučených hodin je pracovní doba, pak je mi vás jenom líto.

P. Brich 28.6.2019 12:21

Re: Všechno je to jen otázkou peněz

Očekával jsem číslo, ale beru i tu šalamounskou odpověď.

A teď tvrdě do mne, neznalého tohoto řemesla - co je vše pracovní doba učitele?

PB

M. Veleba 28.6.2019 12:59

Re: Všechno je to jen otázkou peněz

No já osobní zkušenost nemám, ale v rodině máme učitelku na gymplu. Odchází cca. v 7:00, doma je nejpozději v 15:00, někdy dříve, občas má třeba jen do 12:00. Doma jsem ji neviděl pracovat nikdy. Čímž jen dodávám suchý čas práce, nehodnotím náročnost nebo zda to je málo nebo hodně. Ale 40 hodin týdně to není ani omylem.

Z. Roller 28.6.2019 16:24

Re: Všechno je to jen otázkou peněz

U nás na střední škole 21 vyučovacích hodin. Plus třídnictví (řeším omluvenky i večer, kdy mi volají rodiče), povinnost účastnit se porad, dozorů, školních akcí a suplovací pohotovosti. Plus přípravy. Doba na přípravy může být velmi různorodá. Kdo "jede" podle jedněch příprav celé roky a zadává minimum písemek s hlasováním ano-ne, má vystaráno. My ostatní rádi pořád vymýšlíme něco nového a já třeba zadám a opravím třináct písemek různého typu z téhož předmětu za pololetí, aby bylo známkování objektivní. Tož tak. Těch poctivých čtyřicet hodin to asi fakt není, ale o tolik míň taky ne.

M. Mikulec 28.6.2019 12:37

Re: Všechno je to jen otázkou peněz

Proč, pane Hejno? Pravdy bývají šeredné, že učitel má poloviční hodiny než 40 hodin týdně těch ostatních?

P. Brich 28.6.2019 11:47

Oprava:

A kolik bylo rozdáno výstrah nebo výpovědí za porušení zákona o povinné školní docházce učitelům za účast na témž?

J. Jurax 28.6.2019 23:35

Abychom se nedožili toho, že učitelé budou buzerováni za NEÚČAST na shlukování greténů.

J. Jurax 28.6.2019 23:30

Myslim, že neomluvit absenci na výuce danou pátečním shlukováním greténů si žádný učitel netroufne. A kdyby náhodou ano, bude urychleně umravněn.

V. Petr 28.6.2019 11:14

Pokud jdou peníze "na žáka" ("na studenta"), tak to lepší nebude. Musely by sed ZRUŠIT místa na výuce nepotřebných/škodlivých oborů a ty ostatní omezit podle skutečné potřeby. A líné/neschopné nepustit dál.

No a na nižších stupních musí být disciplína! Zkuste si najít učebnice z 50 let, jak tam byly děti instruovány, že musí v lavicích sedět s rukama za zády, to je ovšem už extrém.

M. Mikulec 28.6.2019 10:55

Jak to má učitelka těžké,

když trvá na tom, že 2+2 = 4 a ne 22.

:-)))

https://www.youtube.com/watch?v=Zh3Yz3PiXZw

J. Hejna 28.6.2019 11:53

Re: Jak to má učitelka těžké,

To je dnešní Amerika.

M. Mikulec 28.6.2019 10:44

Správně píšete,

že hodnotitel by měl být schopen hodnotit výkony. Je to ale také o osobní odpovědnosti, ke které naše čím dál více levicová společnost není vedena. Ono se to vždycky nějak kolektivně zašmoulí, a nějak se zase jede ve starých kolejích. Přitom i manažerské platy jsou postaveny tak, že člověk musí dělat zásadní rozhodnutí a nést za ně zodpovědnost.

Z. Frys 28.6.2019 10:00

Plat učitele

zcela přesně a neomylně určí volný trh. Tedy je třeba úplná deetatizace školství. Školné v plné výši na jakémkoliv stupni vzdělávání, tedy už od základní školy. Zrušit povinnou základní školní docházku, tam dochází k největší indoktrinaci etatismem. Vzdělání je komodita (vzácná a cenná) na volném trhu a státu vůbec nepřísluší se do toho míchat. Ať si každý na volném trhu to svoje optimální vzdělání najde. A učitel si vydělá přesně tolik, kolik si zaslouží...

J. Vintr 28.6.2019 10:43

Re: Plat učitele

Problém je v tom, že se těžko hodnotí kvalita vzdělání. To jde většinou jenom zpětně a po delším čase. Takže "zákazník" se nemá podle čeho rozhodovat.

P. Brich 28.6.2019 11:42

Re: Plat učitele

Správně! Zavání to pozdním středověkem a začátkem novověku. A děti se nejvíc naučí, když dělají jen to, co je momentálně baví. Jak se to na nich podepíše, děti zjistí, bohužel, až s odstupem času v dospělosti, když se přestanou živit poctivou prací rukou svých rodičů.

PB

J. Lukavsky 28.6.2019 15:54

Re: Plat učitele

"Školné v plné výši na jakémkoliv stupni vzdělávání, tedy už od základní školy" No již Marie Terezie nazdala, že poddaní nezalí čtení, psaní a počtů jsou neschopní kvalifikovanější práce. Když zpoplatníte i základní školství tak musíte připustit, že hodně procent dětí vůbec do školy nenastoupí.... a na čem člověka naprosto negramotného zaměstnáte? Dneska těžko najdete profesi kde nepotřebujete umět číst, psát, počítat.... Čili prudce se zvýší procento pobíračů sociálních dávek. A vezmete mu i volební právo když si ani neumí přečíst volební programy stran? No investice do školství jsou pro stát zásadní, národ blbečků by asi velmi rychle skončil. J.L. end

V. Petr 28.6.2019 19:48

Zrušit sociální dávky pro nemakačenky a krádeže

třestat výpraskem ratanovou holí!