29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Disciplína – klíč k úspěchu

Velká Británie patří mezi úspěšnější státy v testech PISA – ty měří úroveň znalostí patnáctiletých žáků. Na druhé straně je ale úroveň britských škol značně nevyvážená. Najdeme mezi nimi vynikající ústavy, ale i ty horší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Stoklásek 20.2.2020 8:18

Doufám, že si článek přečtou i pomatenci z Eduinu. Ta neziskovka dotovaná státem zaměřená na definitivní rozklad českého školství a mající monopol na vyjadřování se k tématu v České televizi.

P.S. Jako všechno v životě musí být i v tomto bodě rovnováha a přiměřenost, protože hrozí, že narušené učitelky mohou udělat za školy peklo.

V. Církva 19.2.2020 16:17

S tou disciplínou souhlas. S těmi muslimskými školami.... No nemám pocit že by to v tom Pákistánu či SA bylo s vědou nějak skvělé. Každá statistika se dá nastavit podle zadání. Typu co víš o koránu....?

Nicméně škola ve které nevstávají při příchodu učitele, který ja brán jako znalostně rovnocený žákovi - no zlatý Islám.

V. Církva 19.2.2020 16:19

Tak ne že bych se na ZŠ nesetkal s tím, že jsem něco znal líp než učitelka. Jenže to byla kombinace hloupé učitelky a mimořádného genia . A nebylo to mockrát.

Tedy výjimka.

J. Lukavsky 19.2.2020 13:51

"další kontroverzní názor: „Domníváme se, že učitel ví víc než děti." no to je neuvěřitelné, přeci platí, že čím méně toho někdo o věci ví (nejlépe vůbec nic) tak je přímo předurčen aby do toho kecal a rozhodoval, jak vidíme v TV pořadech. J.L. end

V. Novák 19.2.2020 12:53

Cákryš - mně z toho článku vyšlo, že v Británii mají nějaké srovnatelné měřítko na znalosti maturantů?!?

Doufám, že mi nebudete tvrdit, že tam mají něco jako státní maturity, navíc z matematiky - to v tak demokratické zemi přece není možné!!!

V. Církva 19.2.2020 16:24

Je to celé nějaké nedůvěryhodné.

F. Kusák 19.2.2020 12:49

Je třeba si uvědomit, že ne každý muslim je afgánský pastevec z hor. Rodiny muslimů na západě jsou mnohdy velmi vzdělané a ctižádostivé, a zatímco v původních končinách zuří války, západní společnosti jim nabízejí blahobyt, vzdělání a možnost dobře se aklimatizovat v nové domovině. A časem převzít moc. Pak se role otočí, původní obyvatelé, líní a nevzdělaní, budou muset pracovat na ty nové. Že to je xenofobní vize? Ne, není. A poslechněte si, co říká třeba turecký prezident Erdogan:"https://cs.gatestoneinstitute.org/11568/erdoganova-valka-zapade". Západ je docela v kleštích. Muslimské země, Čína, ale třeba i Indonésie a Malajsie, Rusko nebo některé africké státy, ti všichni mají zájem tradiční Evropu rozložit. A my jsme se bránit už dávno odnaučili.

M. Pechar 19.2.2020 20:41

„Je třeba si uvědomit, že ne každý muslim je afgánský pastevec z hor.“

O tom snad po útoku na Dvojčata nemůže být pochyb.

P. Zinga 19.2.2020 11:00

Nejen v Anglii... A myslím, že ani u nás to není lepší.

Ai Weiwei,lepšoidy honorovaný umělec z Číny, předčasně ukončil profesuru na Akademii umění v Berlíně:

„Vyučovat německé studenty je nemožné. Jsou líní, domácí úkoly nedělají. A systém je korupční, já měl ne chat ukončit tyto studenty s vyznamenáním. Ptal jsem se jak by to bylo možné a oni mi řekli, že oni to tak dělají vždy.Všichni profesoři pro to zvedli ruku. To je intelektuálně nesnesitelné a proto jsem odešel".

Kluk si to-asi nejem u mě-polepšil.

P. Lenc 19.2.2020 9:51

Za tento článek pouze dík!

J. Vágner 19.2.2020 9:32

Panu Kohoutovi poděkování za hlas rozumu v oceánu hlouposti, který ovládl západoevropský a aktuálně rozkládá český vzdělávací systém. Odmítám být islamofob, prostě proto, že mí arabští spolužáci a kamarádi z kruhu na VŠ byli bez výjimek vzdělaní, slušní a talentovaní lidé. Nicméně jsou-li dnes nejkvalitnější školy v Británii muslimské, tak je to předzvěstí jediného, jako Západ končíme. Prostě budeme vystřídání početnějšími, usilovnějšími, disciplinovanějšími a schopnějšími. Ostatně dopouštíme-li mít v čele elity, které si dovolí jako vizi budoucnosti vyprodukovat něco tak v pokrytectví odpudivého, jako je Grega, nic jiného si nezasloužíme.

R. Langer 19.2.2020 11:26

Otázkou je, jestli ty muslimské školy jenom tak čirou náhodou na tu "vzdělanost" nemají nějaký jiný metr. Moc by mě to nepřekvapilo...

J. Dobrý 19.2.2020 11:47

Myslim, ze se srovavalo podle zkousky GCSE, ktera zhruba odpovida nasi maturite.

Tento "metr" je stejny pro vsechny.

J. Jurax 19.2.2020 12:43

Ano.

Ale ono jsou i politické metry ... a taky mne napadá, že na muslimských školách se nejspíš nerozpakují vyžadovat kázeň, aniž by kázní postižení a jejich rodiče popuzeně řičeli, že jsou dítka omezována v rozvoji a týrána.

V. Novák 19.2.2020 13:03

Napadlo mě totéž.

A protože jsou muslimské, tak ani lidskoprávníci neřvou.

J. Jurax 19.2.2020 12:56

Jak to tak čtu, tak jsem svou základní i středoškolskou docházku, ukončenou arciť před dvaapadesáti lety, prožil v ovzduší výchovného teroru.

Učil jsem se nazpaměť nejen básně, musil jsem chodit do školy včas, nesměl jsem při si vyučování číst pod lavicí, ba ani jíst, ač jsem byl ve vývinu, celou hodinu jsem musel v té lavici vydržet a nevyrušovat, i lepanec jsem na prvním stupni ZŠ dostal, po škole jsem býval, domácí úkoly musel vypracovávat a dokonce - ó hrůzo - při vstupu pedagoga do třídy jsme jej museli zdravit povstáním!

V. Němec 19.2.2020 8:11

Říká se: spoj se s osly, staneš se oslem! .

J. Fridrich 19.2.2020 7:41

Ono těch vlivů na dnešní celkový úpadek znalostí i v těch nejzákladnějších znalostech, které se již v průběhu minulého století a dnes všeobecně považují za potřebné pro většinu populace je nyní v naší době VÍCE.. To, co nyní řeší socanka Maláčová je jen jedna část tohoto problému - ono se to skutečně týká těch PROBLÉMOVÝCH rodin - a my přece víme, že ty tu byly, jsou a budou v určitém rozsahu v každé době a každé společnosti.. Horší je snižování všeobecné úrovně znalostí ve všech předmětech zaváděním INKLUZE. Víme přece - i když se dnes dělá že to tak není - že schopnosti dětí jdoucích do našich škol jsou různé, tedy intelektové a z toho plynoucí inteligence je různá. To se od 19tého století řeší-bohužel ŘEŠILO - pomocí pomocných škol pro děti, které by znemožňovaly většině průměrných a nadprůměrných dětí a jejich kantorům normální požadované tempo a množství přednášených vědomostí předávat těmto žákům-studentům.. Tento vyučovací a výchovný proces ovlivňuje také úroveň našich učitelů a to, že je jim některými pravidly znemožněno udržovat při výuce klid a pořádek ve třídách který je NUTNÝ.. Žáky by to prý omezovalo v jejich rozvoji..

P. Lenc 19.2.2020 9:50

Děkuji pane Fridrichu, vidím to stejně.

J. Hlásný 19.2.2020 14:09

Myslím si, že většina z nás si pamatuje nějakého kantora, který pozitivně ovlivnil jejich život. A že ti žáci, kteří se dali na kantorskou dráhu mají často v bývalém učiteli vzor. Někdo jej nedosáhne, jiný i překoná.

Dnešní systém přebujelých, nenáročných středních a vysokých škol produkuje absolventy, kteří prostě dobré vzory nemají a tak jimi i sami těžko mohou být. Náprava takto způsobených škod bude trvat generace. Tady nalévání peněz do školství moc nepomůže - vytváří to sice předpoklady, ale bude to běh na dlouhou trať. Obzvlášť v situaci, kdy nástroje na urychlené zlepšení ( kázeň, systematičnost, náročnost, objektivita....) jsou zatracované a politicky nepřijatelné.

Ale hlavně, že na doporučení orgánů unie jsme zvýšili podíl vysokoškoláků. Jejich kvalita není podstatná.

V. Braun 19.2.2020 23:23

Tak za vysokoškoláka je dnes považován snad i absolvent vyšší odborné školy, což bylo i dříve, jen se tomu tuším říkalo nástavba. Další růst vysokoškoláků jde na vrub bakalářů. Takže celkově ten nárůst počtu vysokoškoláků nebude tak dramatický.

S. Pavuk 19.2.2020 7:30

Škola je prípravou do života v ktorom panujú tvrdé pravidlá. Najlepšie predpoklady uplatnenia majú potom tí, ktorí si to osvojili zo školských lavíc. Disciplína a systematičnosť sú predpokladom pre dosiahnutie dobrých výsledkov. Zvlášť to platí pre chlapcov. Z tohto dôvodu by školstvo malo byť oddelené podľa pohlaví.

Pre zvýšenie úrovne školstva je potrebné zrušiť blbosti, typickou je inklúzia. V zamestnaní nikoho kto potrebuje asistenta neprijmú. Osnovy je potrebné radikálne zmeniť. Pripraviť človeka do reálneho života znamená naučiť ho narábať s peniazmi a časom. Dať mu základy práva ! Minimálne v tom zmysle, že ľahkovážne čokolvek podpísať môže mať neblahé dôsledky.

Atď.

F. De Winter 19.2.2020 5:23

Paní Katharine Birbalsinghová je moudrá žena. Co se týká oněch islámských škol, to je zajímavá informace. Nicméně jsem rád, že to mohu sledovat z dostatečné vzdálenosti - co to s UK udělá.