RECENZE: Tomáš Němec, JFK 12 - Stín legendy

24.9.2007 0:05

Stín legendy Tomáš NěmecTOPlistČtenáři této první ryze české sci-fi/fantasy série vědí, že se agent Kovář ocitl na konci Podhoubí smrti ve vazbě a nyní čeká na odchod do vyhnanství. K tomu dochází již na začátku dvanáctého dílu, místo původně plánovaného světa složeného z pouští se však ocitá ve světě, kde je kolem Země obehnán prstenec, lidé zažili čtyři světové války a probíhají ukrutné boje s rasou emzáků.

Jak se brzy ukáže, JFK nebyl do tohoto světa poslán náhodou, ale za účelem pátrání po muži, který se stal pro Kováře rovnováhy legendou. Jeho dalším úkolem je potvrdit existenci ničivé zbraně, která by dokázala zničit podstatu metauniverza. Současně s Kovářovým pátráním, sestaví Ljuba Bytewská tým „nejvěrnějších“ kteří v Agentuře hledají nastrčené špehy lorda X-Hawka…

Stín legendy má na triku Tomáš Němec, který se tak po Chladné hře vrací do světa vytvořeného Jiřím Walkerem Procházkou a Miroslavem Žambochem. S čistým svědomím mohu konstatovat, že je to návrat skutečně povedený. Němec opět zdařile mísí thriller a detektivku americké drsné školy se sci-fi. Věřím, že je jen otázkou času, než se dočkáme románu z Němcova vlastního.

Příběh na 154 stránkách uteče jako voda a čtenář si během četby uvědomuje, že Kovářova dobrodružství nabírají vážnější podtón a že v Agentuře nastávají těžké časy, které možná vyvrcholí válkou mezi Kováři rovnováhy a lordem X-Hawkem, jehož minulost je stále zahalena tajemstvím.

Velice pěknou obálku, která zdařile podbarvuje nadcházející počtení, má na svědomí Marek Hlavatý, jenž se stává dalším členem týmu JFK a bude dělat obálku i k dílu 13.

Na Stín legendy přímo naváže Mirek Žamboch Prokletím legendy (JFK 13), které bude rozděleno na dvě části: Dámská hra a Hra gentlemanů. Přesto si předběžně dovolím hodnotit Stín legendy jako samostatnou knihu a ne jako první část většího celku, ale kdo ví, čím nás tvůrci ryze české legendy dokáží překvapit.

Hodnoceni: 88%

Agent JFK 12 - Stín legendy
Němec, Tomáš