Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
.krTko. 6.12.2005 7:18

No neviem..

...ale ja mam par Heinleinoviek naozaj rad a rad si ich znovu precitam. Ale Friday som dokonca odlozil uz v prvej tretine bokom, lebo mi z nej bolo zle. Strasna blbost, predvidatelna, cakal som daco viac. Nakoniec som nemal na tej chate co citat, tak som sa k nej vratil a dorazil ju, ale uprimne, je to slabota. Ako keby to pisal preto, ze musi, nasilu. Tuto knizku si papierovo isto nekupim.
Rado1 5.12.2005 20:55

Zvlastnosti Heinleina

Este pred par rokmi som Heinleina dost "zral". Nejakych 5 knih stale este z nostalgie doma mam. Ale priznam sa, cim som bol starsi, tym mi vadil jeho "nenapadny" ideologicky podton v jeho knihach. Ano, pisete o "rovnosti obcanu bez ohledu na jejich puvod". S drobnym rozdielom. Heinlein za Obcana povazuje iba toho, kto presiel armadnou masineriou a dosiahol v nej urcite postavenie. Odmietnutie vojenskej sluzby povazuje nie len za zbabelost, ale priamo za neschopnost mat vlastny usudok a tym padom aj volebne pravo. Taky clovek podla neho sice nemusi platit dane, ale je iba obycajny prizivnik, mukl vhodny iba do tovarne, ktory dostava pridely, ale drzi hubu a krok. Uz nie cisto ideologicke, ale predsa len popisujuce pravdepodobne jeho osobnu filozofiu, su vychvalovania mnohopocetnych manzelstiev. Za zaklad manzelstva povazuje 5 ludi. 3 muzi a 2 zeny alebo opacne. S tym, ze akekolvek mimomanzelske zalety su tolerovane. Coz o to, predstava zaujimava :-))) Ale citat vo vacsine jeho knih neustale chvalospevy na tento sposob manzelstva? Opakovany vtip nie je uz vtip...
Tina 5.4.2008 11:53

Re: Zvlastnosti Heinleina

Mám Heinleina v oblibě a docela dost jsem s podobnými příznivci diskutovala na téma jeho mnohočetných manželství a zvláštních vztahů. Vždycky proti nim protestovali stejní lidé, nasáklí předsudky a tím, že chlap je vládce rodiny a žena vydělává méně, tudíž podřízená, atd..  Nesnesli pomyšlení, že by se o "svou" ženu měli dělit s dalším mužem, nebo nedejbože se dvěma. Přece manželé jsou jen dva a hotovo.

Mě naopak fascinovalo, jak to měl Heinlein promyšlené, skupinová manželství, manželství v řadě, atd...  Prostě velká rodina, která dorží pohromadě ekonomicky, ale především tam vždy vyzdvihoval lásku. Viz volný citát z jedné jeho knihy - že žena, která smí hřešit s povolením manžela, to v podstatě ani nedělá. Vždycky z toho na mě dýchala velkomyslnost, láska bez předsudků a majetnictví, zabezpečení dětí i koťat v rodině, soudržnost.  Pokud to někdo pochopil jako vztahy bez lásky a povolené zálety, pak nepochopil, co tím měl Heinlein na mysli.

A že to měl v každé druhé knize? No jistě, byl to jeho styl, já se na to těšila, jako na důvěrně známé prostředí. Není přece neznámé, že jeho knihy na sebe volně navazovaly a proplétaly se...  v jedné se mihla okrajová postava a v druhé knize byla hlavním hrdinou. Prostě to byl jeho svět, tak proč mu to vyčítat, že to měl všude. Žádný opakovaný vtip, ale promyšlený svět od techniky až po vztahy.

Henry 5.12.2005 17:33

Friday je dobrá

Taky mám Friday v brožovaném vydání, ale kvůli vazbě si jí určitě kupovat znovu nebudu. Tahle recenze mě ale navnadila k tomu, abych si jí přečetl znovu.
Martin 5.12.2005 8:57

Ne že bych..

..byl nespokojený to ne. Heinlein je super. Kniha Friday taky tak. Ale čistě náhodou není to krokem zpět? Friday už mám v knihovničce dobrých 5 let.
Robert Pilch 5.12.2005 11:17

Re: Ne že bych..

Jak se to vezme. Prakticky zároveň vyšla kniha Podkayna z Marsu, tedy Heinlein, který česky ještě nebyl. K tomu, že Friday máte v knihovně, Vám gratuluji, ale určitě ji nemáte vázanou. Navíc, vyrostli noví čtenáři a Friday je jedna z knih, které jsou už dlouho vyprodány a čtenáři si je žádají. A ještě jedna věc (teď hovořím jako šéfredaktor nakladatelství): postupně přibudou další Heinleinovy vyprodané kvalitní knihy - čili to není střelba nazdařbůh, ale jen první vlaštovka. Za nakladatelství Wales Robert Pilch
Henry 5.12.2005 17:30

Re: Re: Ne že bych..

Otázka pro Roberta Pilcha. jak se člověk stane členem Klubu čtenářů SF ?
Martin 6.12.2005 8:06

Re: Re: Ne že bych..

Tak za 1) nevim čim se můj přispěvek zasloužil o to že byl vymazán? Nic vulgárního tam nebylo ani urážejícího. Jen konstatování že Friday už jednou vyšla. 2)Mám ji v kvalitní TVRDÉ VAZBĚ -> UŽ TU JEDNOU VYŠLA VE TVRDÉ VAZBĚ. Takže vaše nakladatelsví není rozhodně první co Friday (a nejen Friday) vydalo ve tvrdé vazbě. Jinak souhlasím že Heinlein je obecně dost prodávaný autor a myslím si že právem. Redakce -> jestli se chováte takhle ke všem přízpěvkům no tak potěš koště :-(
Martin 6.12.2005 8:08

Re: Re: Re: Ne že bych..

Ups sorry. 2x měř jedno řež. Přehlédl jsem se. Můj přispěvek tam je. Omlouvám se redaci za nařčení z mazání přízpěvků :-(
Robert Pilch 6.12.2005 10:49

Re: Re: Re: Ne že bych..

Starší Friday v hardbacku v češtině? Tak to bych se moc divil. ohl byste, prosím, opsat tiráž a poslat mi ji na e-mail brokilon@sendme.cz? Děkuji. Robert Pilch
Martin 6.12.2005 12:57

Re: Re: Re: Re: Ne že bych..

Rád ji opíšu. Ale ne dříve než za 14 dní. Teď nejsem doma. Jedná se o starší vydání a myslím si že ta společnost vydala jenom Friday a pak už se do dalšího Heinleina nehrnula. :-(
Robert Pilch 14.9.2007 11:48

Re: Re: Re: Re: Re: Ne že bych..

Tak co? Jak to dopadlo s tou vázanou Friday? Docela by mě to zajímalo, na Heinleina jsem velký fanoušek a toto staré vydání nevlastním.

Robert Pilch 6.12.2005 10:47

Re: Re: Ne že bych..

Normálně v příspěvcích promo nedělám, ale když je to na vyžádání... "Jak se stát členem Klubu? Stačí si jen v Zásilkové službě Wales (Táborská 42, 140 00 Praha 4 - Nusle objednat jakékoli dvě knihy nakl. Wales. Tím se automaticky stanete členem KČSF. Od příštího nákupu Vám budou knihy KČSF prodávány za klubovou cenu + poštovné 60,-. Pokud jste z Prahy nebo sem máte cestu, stačí se u nás zastavit a koupit dvě knihy nakl. Wales osobně. Seznam knih, zařazených do KČSF najdete na www.wales.cz" Ještě jednou se omlouvám, snad to nebude vnímáno jako spam... Robert Pilch