RECENZE: Petr Schink, Století páry

14.5.2010 0:05

Století páry Petr SchinkTOPlistMagický svět, který jen vzdáleně připomíná ten náš, je jevištěm, na kterém Petr Schink rozehrál svoji povídkovou sbírku Století páry. Jeho hrdina, netuctový pistolník van Hauten, se pohybuje, přežívá a bojuje ve světě, plném různých zajímavých udělátek, stylizovaných do řemeslné úrovně našeho devatenáctého století - století páry, ovšem doplněného o magii v míře větší než malé. Van Hauten bojuje, miluje a mstí se, ne nutně v tomto pořadí, a jednotlivé povídky jsou navlečené na úvodní pasáže, které jsou vlastně další povídkou, rozebranou na kousky a rozestřenou přes celou sbírku. Můžete se na tuto knihu stejně dobře dívat jako na povídkový román - je tu několik motivů, které se postupně rozehrávají, v jednotlivých textech se k nim autor vrací a dále je rozvíjí.

Petr Schink se pevným krokem pohybuje jak v SF (Špinavá práce), tak ve fantasy (Století páry) i v jejich mixu (JFK 008 - Kalibr .45, abych citoval jen jeho knižní tvorbu). Od svého vzoru Jiřího Kulhánka se oddělil už dávno, a stejně tak práce Mirka Žambocha jsou těm jeho sice podobné, ale to už tak bývá u dobrodružných příběhů, akce chce svoje, totiž krev a smrt, a tak se Petr Schink řadí k těmto autorům, aniž by je napodoboval. Prostředí Století páry vzdáleně připomíná steampunk, je ale posazené do vlastního světa, v němž se pouze objevují různé rekvizity vypůjčené z našeho devatenáctého století. Magie tu ale je určitě víc, než parních strojů či pepřenek.

Hodnocení: 60 %.

Století páry (ukázka, Siriova recenze, Henryho recenze)
Autor: Petr Schink