RECENZE: Mark Millar a Bryan Hitch, Ultimates 2: Bohové a monstra

1.9.2010 1:14

Tento text naleznete i na www.sarden.cz, kde můžete bez registrace diskutovat a využívat mnoha dalších výhod.TOPlist

Zelený problém a vidiny jednoho boha

Zemi sužují záplavy a požáry. Teroristé chystali celou škálů zákeřných útoků, ale s tím je teď konec. Z kriospánku se opět probudil nejslavnější hrdinský tým – Ultimates, který všem nepravostem zatne tipec. Jenže než se tak stane, bude se muset vypořádat s problémy ve vlastních řadách. Na veřejnost se totiž provalilo, kdo je ve skutečnosti Hulk a lidé si žádají za masakr osmi milionů obyvatel New Yorku jeho hlavu. Aby toho nebylo málo, Thorovi se zjevují ostatní bohové Asgardu a všichni z týmu jej považují za blázna, což vyústí v konec s téměř masakrálním konfliktem, při němž budou létat vzduchem superhrdinské pěsti.

Lepší kresba, temnější příběh

První věc, která vás po otevření druhé sezóny Ultimates trefí do očí, je kresba Briana Hitche. Pokud bychom ji měli srovnat s předchozí sérií, je na vyšším levelu a srdce každého komiksového fanouška se při pohledu na ni hlasitě rozbuší blahem. Příběh je pak o poznání temnější. Mark Millar také sází na to, že čtenář je dobře obeznámen s událostmi předchozí sezóny, takže se nezdržuje s žádným složitým vysvětlováním, ani představováním hrdinů. Sází na stůl další karty a opět o něco přitvrzuje. Ovšem na scénáristův pověstný humor se tentokrát netěšte, protože se hraje na vážnější notu a na vtípky tak dojde jen ojediněle. Sólo tu hrají ze začátku vybroušené dialogy a akce příjde ke slovu zhruba uprostřed knihy, kdy to ale stojí opravdu za to a Millar s Hitchem vše čtenářům plně vynahrazují. Fandy univerza nakladatelství Marvel pak Millar jistě potěší cameem nejedné slavné postavy. Největší radost by mohli mít fanoušci Daredevila, protože se tu objeví jeho alterego Matt Murdcok. Docela by mě zajímalo, zda si v druhé polovině nasadí masku a obleče kostým.

Ultimates vs…

Na jakékoliv soudy je zatím ještě příliš brzy. Pokud bychom měli i přesto srovnávat, je první polovina druhé série Ultimates o chloupek slabší než ta první. Pokud do srovnávací hry vložíme ještě Millarův další komiks - Kick-Ass, pak pubertální hrdina s přehledem nakopává obě sezóny slavné týmovky do citlivých partií těla, protože je mnohem lepší a osobitější. Ale jak říkám, na soudy je ještě brzy. Věřím však, že se druhá polovina grafického románu ponese v o něco zábavnějším a akčnějším duchu a že nám Miller ještě ukáže, zač je toho loket.

Závěr

I když se jedná teprve o rozjezd druhé sezóny, je to pořád superhrdinský komiks se vším všudy. Takže pokud vás Iron Man, Captain America, Thor a další členové party nenechávají chladnými, rozhodně po komiksu sáhněte. Určitě nebudete litovat.

Ultimates 2: Bohové a monstra /The Ultimates 2: Gods and Monsters/
Millar, Mark a Hitch, Bryan

Vydal: BB art, Crew