RECENZE: Juraj Červenák, Bohatýr - Bílá věž

19.3.2008 0:05

Bílá věž Bohatýr 3 Juraj ČervenákTOPlistHned na začátek, musím zklamat všechny fandy výše uvedeného autora. Ne, třetí díl bohatýrské trilogie ještě není na pultech knihkupectví a dle posledních zpráv by se mohl objevit tak na přelomu března a dubna.

První, co fanouška Juraje Červenáka překvapí, je tloušťka knihy. Přeci jen jsme u autora zvyklí na díla v rozsahu tří set stran, můžu vás však s klidem uklidnit, protože to není vůbec znát. Červenák je rozený vypravěč a příběh se ani na chvíli nezasekne. V Bíle věži se opět setkáme se starou známou bohatýrskou družinou a samozřejmě i knížetem Svatoslavem, který v Dračí carevně vlastně nevystupoval. Kromě starých známých přibudou i nové postavy, které se tak společně s bohatýry bez bázně a hany stávají hlavními tahouny celého příběhu.

Třetí a závěrečná část cyklu nám umožní ponořit se do dávných dob plných bitev, soubojů, magie a běsů, přesně jak jsme u Juraje Červenáka zvyklí, přesto však autor více zúročil své pečlivé studium doby devátého století a román spadá více do historického žánru než do fantasy, což zajisté uspokojí i čtenáře, kteří se z četby rádi něco dozvědí a přiučí.

Za zmínku stojí také autorův nadhled, neboť líčil příběh z obou stran. Čtenář tedy nebude odsouzen k jednostrannému pohledu skrze své oblíbené bohatýry a knížete Svatoslava, které jsme všichni považovali od prvního dílu za hlavní kladné hrdiny, neboť se z nich stávají i ti, kteří vraždí a ničí domovy. Větší rozsah pak obohacuje skvělé vykreslení charakterů jednajících postav.

S koupí by neměli váhat všichni fanoušci fantastiky. Za snesitelných 400 Kč dostanou napínavý příběh plný intrik, zrad, akce a lásky. To vše v pevné vazbě s dobovou mapou uvnitř a krásnou obálkou Michala Ivana na přebalu. Sečteno a podtrženo, Juraj Červenák opět literárně povyrostl, Bílá věž je důstojným zakončením Bohatýrské trilogie.

Hodnocení: 80%.

Červenák, Juraj: Bohatýr III - Bílá věž (Bohatier III - Biela veža)
nakladatel: Wales