RECENZE: Gabrielle Lord, Spiknutí 365 - Únor

26.2.2010 0:05

Spiknutí 365 únor Gabrielle LordTOPlistPo necelém měsíci po vydání první části dobrodružství patnáctiletého Calluma Ormonda, kterého jsme opustili v plnící se naftové nádrži, vydalo nejenom nakladatelství Fragment další knížku Spiknutí 365 s podtitulem Únor. Jak se vyvinou další dny na útěku? Přežije vůbec Cal další okamžiky? Odhalí nám Autorka Gabrielle Lord další střípky vedoucí k rozluštění tajemství Singularity Ormondů? Na některé z otázek nalezneme odpověď právě ve výše zmíněné knize.

Při nedočkavém otevření dalšího výtisku jsem byl mile překvapen stručnou rekapitulací lednových příhod Calluma Ormonda. Pokud jste si mladíka v prvním dílu oblíbili, určitě jste nečekali a vyhledali si počáteční kapitolu Únoru na stránkách nakladatele. Z naftové nádrže byl Cal v posledních okamžicích osvobozen a na scénu vstoupila další postava. Mladičká svěřenkyně gangstera se představila jako Winter a stejně jako se objevila, tak snadno i mizí, aby překvapovala v následujících dnech.

Callum sice příliš nepokročil, ale díky skryté podpoře svého jediného přítele Bogese přežívá s dostatkem jídla a relativním bezpečí. Boges vůbec ukazuje, jak může inteligentní mladý člověk zajistit přežití na útěku a zmást dospělé. Calovi pomáhá seč může a společně zřídí webovou stránku, která má pomoct se změnou veřejného mínění, podle kterého může za zranění své sestry Gabči. Objevují se záporné i kladné postavy z předešlé knihy, aby posunuly několik střípků v Ormondově pátrání.

Autorka opět vrhá svého obyčejného hrdinu do víru nečekaných a napínavých dobrodružství, přičemž pravidelně zvolňuje, aby Cal nabral dech k dalším nečekaným zvratům. Do hry vstupuje nečekaná přitažlivost k tajemné Winter, přičemž k probuzení citů k jiné dívce se přizná i Boges. Trochu křečovitě pak působí dialogy, které objasňují evropské mládeži historii sfingy nebo Julia Césara (vivat Google). O zpestření se opět stará vizuální stránka publikace, ve které je webová stránka vysázena jako - webová stránka, stejně jako dopis ve Spiknutí 365 - Leden byl vytištěn jako dopis.

Pro staršího čtenáře prvotní opojení může začínat matnět, protože se stále objevuje stejný scénář, snad pouze dnové plynou dopředu. Cílová kategorie čtenářů však objeví sympatickou postavu nucenou řešit, kromě neuvěřitelného pronásledování, také obyčejné lidské starosti dospívající mládeže. Nehledě na to, že závěr knihy opět nechává Cala v ohrožení života, které nás nakonec donutí zjistit víc.