RECENZE: Christie Golden, Zrod Hordy - World of WarCraft

29.9.2010

Zrod hordy Christie Golden World of WarcraftVyhnání z Ráje je v tomto příběhu ztvárněno hned několikrát. Velen prchá před Zlem, které se zmocnilo jeho vlastního lidu, ale jakkoliv si svůj úkryt vybral dobře, jen odložil nevyhnutelné. Zlo se zmocnilo celé planety, na níž se skupinkou svých věrných nalezl útočiště, převrátilo naruby hodnotové žebříčky orků, kteří před jeho příchodem byli všechno, jen ne zlí, a využilo je k frontálnímu útoku na uprchlíky.

Příběhy ze světů počítačových her často dost závisí na jejich znalosti, postavy tam mnohdy jsou vrženy i se svojí historií. Tady tomu tak naštěstí není. Příběh je samonosný, vše, co potřebuje čtenář vědět, se dozví v textu, a to je docela plus této knihy, mající víceméně charakter spin-offu světa Warcraftu, či spíše úvodu k němu. Autorka sama je náruživou hráčkou WarCraftu, a z toho i vyplývá její pečlivost a konzistentní přístup. Příběh této knihy víceméně předchází jejímu předchozímu románu WarCraft 2 - Vládce klanů. Kapitoly jsou uváděny krátkými texty, odhalujícími, že jde o vzpomínky na dávné časy, kdy orkové sice pracně, ale víceméně šťastně žili na své původní planetě, a obsahujícími narážky na mnohem novější děje a na postavy, které hráči dobře znají, především samotného vypravěče Thralla. Bohužel právě tyto vstupy mi dost vadily, bez nich bych příběh vnímal mnohem intenzivněji. Také překladatelské poznámky, především zpětné překlady některých názvů orckých kmenů, přerušovaly tok textu.

Zrod Hordy je řemeslně dobře napsaný dobrodružný akční příběh, určitě velmi zajímavý pro hráče WarCraftu, ale i jinak přesně vyhovující definici vlakového čtiva. Autorka často píše příběhy do sdílených vesmírů, zdaleka nejvíc pro Star Trek, ale také pro StarCraft a jednu knihu pro StarWars. Má vypsaný styl a umí zacházet se zápletkou, jakkoliv její rozuzlení v této knize je dané příběhem hry.

50%

Christie Golden: Zrod Hordy - World of WarCraft (Rise of th Horde)
překlad: Jan Netolička