24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

FILM: Underworld Evolution

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ďuro Červenák 18.3.2006 15:16

žánre...

Ja mám 32. Prcičky som pozeral včera, asi piaty krát a zase som sa dobre bavil. Nikdy by som nepovedal, že je to kvalitný film, ale je to skoro kultová teen komédia a tak ju treba aj brať. Treba zostať v kategóriách, hodnotiť v rámci žánru. Nemá zmysel porovnávať Prcičky so Schindlerovým zoznamom a Underworld 2 s Blade Runnerom či s Interview s upírom.
jhm 18.3.2006 19:13

Re: žánre...

Já mám momentálně 3 (skleničky vína).
Darth Zira 20.3.2006 13:58

Re: žánre...

Slovy OPRAVDU líbí (jak víc mám to "opravdu" ještě zdůraznit?) jsem myslela právě to, že to někdo považuje za kvalitní film. Jenže to nejspíš někteří (a tím nemyslím zrovna teď Tebe) nepochopili - no, pokud někomu pohled na sexy kočičku v latexu zatemní mozek natolik, že nejen, že mu nevadí helikoptéra padající v rozporu s fyzikálními zákony, ale nepostřehne ani v mé recenzi několikrát použitý ženský rod (což u mne vyvolává otázku, jestli vlastně nečetl něco úplně jiné, než na co reaguje) a dokonce zapomene vyjmenovaná slova po p... tak co pak vysvětlovat?
Pokud jde o "Prcičky", tak bavit jsem se u toho svého času bavila taky, jsou tam některé docela dobré hlášky - ale nikdy bych se neodvážila to nazvat kvalitní komedií, to už bych pak musela začít číst Blesk a sledovat TV Nova  
Jinak nevím, proč by se Underworld neměl porovnávat když už ne s "Interview s upírem", tak třeba s "Matrixem" nebo s "Horizontem události" - žánr je to přece stejný.
NAPOSLEDY: nevadí mi, že se od klasických kánonů pojetí upíra jako takového Underworld poněkud odcyluje, to beru spíš jako plus. Vadí mi na první pohled viditelné voloviny (jako třeba ta helikoptéra - ta byla asi nejmarkantněšjí), to, že tvůrci postavy nechají jednat tak, jako by potřebovaly do jedné léčení na psychiatrii (že potřebují neprůstřelné hlavní hrdiny a pokud možno téměř nezničitelného záporáka je sice hezké, ale dá se to řešit i jinak) a hlavně že  se nesnaží porušení původních "pravidel hry" aspoň nějak logicky zdůvodnit. Třeba nevím, co by se stalo, kdyby byla ta urychlená evoluce lykanů zdůvodněna tím, že s genetickým materiálem Williama dělali několik desetiletí upíři pokusy, až se jim podařilo vyšlechtit "vylepšenou" rasu vlkodalků. Být tam zmíněno tohle (a nebýt tam ta helikoptera), tak bych to třeba i velmi chválila...
viktor 17.4.2006 1:58

nic ve zlym

ale ty se musis asi hodne doma nudit, zes tam vychytala vic much nez by clovek s maturitou a logikou nasel za tri zivoty. Nenapadlo tvoji logiku, ze jsi tu jednicku treba ubec nepobrala, a ne ze je nedomyslena....

jhm 17.3.2006 18:38

Kate v kuzi

Film jsem videl, uprimne receno pribeh je mirne ujetej. Kate v kuzi (vlastne v latexu) je ovsem uchvatna. Samozrejme je pribeh mimo upiri "tematiku" at uz podavanou white wolfem, riceovou, nebo drakulovskou tradici, jenze to ze autori filmu se nedrzi techle pravidel jeste neznamena ze film je spatny. Videli sme jak skoncila Troika (autor Vampire the Masquerade:Bloodlines) ktera se drzela hernich pravidel White Wolfa, ac pekna hra neprimela dost fanousku k jejimu zakoupeni. Kdyby autori Underworldu chteli natocit neco tradicniho tak rovnou muzou hodit kameru do zita. Pro vetsinu divaku by totiz jejich dilo bylo nesrozumitelne komplikovane.
Me by zajimalo jaky zvire kouslo autora komentare, ze muze usuzovat na to co se z "cloveka" stane po kousnuti netopirem ci vlkem. Skoro mam chut si zajit do moravskyho krasu, treba se to konecne povede. MUHEHE.
Darth Zira 20.3.2006 14:00

Re: zkazím ti radost

ale kousnutí čímkoli (včetně netopýra) ti přinese leda otravu krve a maximálně tak ještě vzteklinu
Ďuro Červenák 16.3.2006 0:31

nesouhlasím s Pravdou :-)

Ako si prišiel na to, že tento film sa berie vážne? Je to podľa mňa omnoho väčší úlet než trebárs tí Piráti Karibiku. Film o upírke v lesklej koži, ktorá bojuje s obludami. Čistokrvné béčko. Nepovedal som, že teen publikum musia byť blbci, ale kedy si bol naposledy v kine na filme typu Rýchlo a zbesilo či Prci, prci, prcičky a sledoval reakcie divákov? Pre publikum takýchto filmov je Underworld 2 ešte špičková sofistikovaná zábava.
Darth Zira 16.3.2006 11:12

Re: možná jsem až příliš velká optimistka

ale stále předpokládám, že ve fandomu (a tím pádem i mezi čtenáři Sardenu) se slušně řečeno póvlu, kterému se opravdu líbí filmy jako "Prci prci prcičky", vyskytuje naprosté minimum, limitně se blížíci nule.
vladimírek 17.3.2006 18:13

Re: Re: možná jsem až příliš velká optimistka

Drahá Ziro, mně se Prcičky hodně líbili a to je mi 26 a mám IQ vyšší dokonce i než zítřejší datum!
Darth Zira 20.3.2006 14:03

Re: čtětě, co píšu

a ne co si myslíte, že jsem napsala. Děkuji
1. Zde o IQ nebyla řeč, pouze o vkusu
2. co myslím slovy opravdu líbí vysvětluji výše
Václav Pravda 15.3.2006 20:54

Nesouhlasím s komentáři

Není pravda, že film pro mládež 12-18 musí být blbý a s chybami, aby byl zábavný. Jednak mezi mládeží mezi 12 a 18 nejsou jen blbci, kteří si nevšimnou kravin, jednak by tvůrcům mělo jít o co největší tržbu a je blbost si ji snižovat kravinama, jednak by aspoň některé ty kraviny šlo v řadě případů odstranit úplně snadno, bez prodloužení filmu, bez negativního dopadu na zábavnost, bez vyšších nákladů. Ale to by nesměli ty milióny vyhazovat na poradce, kteří v podstatě problematice nerozumí, nebo by museli schopným poradcům naslouchat. Kdyby chtěli, tak mají ke každému filmu deset zažraných fanoušků zadarmo, kteří jim film rozeberou předem a při natáčení a upozorní na největší pitomosti. Hlavní problém je ale samozřejmě u tvůrců - když jsou scénář  nebo dialogy blbý, tak s tím ani lepší režisér nic neudělá a naopak. Jenže filmů se točí tolik, že těch lepších tvůrců se evidentně nedostává. No a spousta lidí se u blbých filmů prostě nedokáže bavit právě proto, že je tlučou do očí nesmysly. Nevadí to u filmů, které se neberou vážně a kde režisér s vámi hraje hru a vy ji přijmete. Třeba u Pirátů z Karibiku nikomu se smyslem pro humor snad nemůže vadit to přestoupení z potápějícího se stožáru lodi na přístavní molo, přestože je to nesmysl a nadsázka. V bondovkách je takových věcí spousta a jsou tam účelně. Ale v řadě případů a evidentně tady to není hra, úmysl a nadsázka, neplní to žádný účel, ale je to prostě jen neschopnost, odfláknutí a úplně zbytečná, nikam nevedoucí, nijak nezdůvodněná pitomost.
Ďuro Červenák 15.3.2006 17:45

načo toľko riešiť???

Zbytočne veľa textu a úvah k filmu, ktorý si nekladie vyššie ambície než byť zábavným béčkom pre publikum vo veku 12 - 18 rokov (a pre všetkých ostatných, ktorí sa na to cítia). Neriešime predsa nový román Anne Riceovej, toto je film, ktorý má hlučne prehučať divákovou mysľou a zanechať mu tam spomienku maximálne tak na rozopínaný Katin zips, zopár odtrhnutých hláv a nejaký ten vrtuľník padajúci do útrob starého hradu. Týmto analytickým spôsobom by sa dal zničiť trebárs aj Dracula. Načo?
Darth Zira 16.3.2006 11:02

Re: načo toľko riešiť???

Mým úmyslem bylo varovat všechny, co mají IQ vyšší včerejšího data, aby za tuto slátaninu nevyhazovali těch nehorázných 120 až 150 korun českých v multiplexu, protože za to nestojí ani omylem. Mezi námi já sama, kdybych neměla polovinu ceny vstupenky hrazenou z FKSP jisté nejmenované instituce, bych na to za plnou cenu určitě nešla   A pokud náhodou bych tuto chybu udělala, tak bych si ty vyhozený prachy opravdu dost dlouho vyčítala, protože toto "dílko" hodnotu vyšší, než je padesátikoruna, zaručeně nemá.
Zkrátka a dobře účelem této recenze bylo, aby si všichni ti shora uvedení, co však mají-li dojem, že tohle opravdu z nějakého důvodu musejí vidět, raději počkali, až se to bude v ceně vstupného promítat na nějakém conu nebo třeba o pár měsíců později někde v letním kině za pár kaček, případně aby si inkriminovaný film stáhli na netu
Bulma 18.3.2006 14:50

Re: Re: načo toľko riešiť???

Nevim o co tady jde...ale za posledni dobu ( pokud budu resit filmy s upiri/vlkodlaci tematikou,horor) se natocilo spouta kravin az sracek (Blade,Dracula 3000 a spousta dalsich radoby horor filmu). A konecne  se objevil UNDERWORLD ktery sice neni dokonaly,ale uz je to filmecek na urovni,na ktery se da koukat (atmosfera,akce snad i to story...myslenka),kazdy mame jine predstavy jak by mel upirsky film vypadat a o cem by mel byt...a nehodnotim 1 nebo 2 dil jesti je lepsi nebo horsi...jako celek UNDERWORLD (oba dily) je velmi dobry...a pokud nekdo lituje vyhozenych penez,proc an neho sel (ze by reklama,komerce??? nechal se zlakat)...a sleduje PRCICKY...nechapu kde bere odvahu takovy film (UNDERWORLD) soudit...specializuju se na horor,fantasy,sci fi,alternativa...(tim myslim i hroror film pocinaje NOSFERATU 1922)..a vim ze temto fimum uz odzvonilo...zmenila se mentalita tohoto zanru,ale budme otevreni  a nebrat nejaky uspesny titul (napr pro nekoho KRUH apod) jako modlu..a co neni v tomto duchu odsuzovat.....taky se podivam na nejake komedie jako odreagovacku...ale nedovolim si soudit/posuzovat zanr komedie. 
Darth Zira 20.3.2006 13:38

Re: Re: Re: načo toľko riešiť???

Asi mi nerozumíš, resp. mám pocit, že tady vůbec nikdo nečte, co jsem napsala, ale to, co si MYSLÍ, že jsem napsala. S prcičkami to srovnával Ďuro, nikoli já. Stejně tak je mi naprosto neprávem podsouváno, že mi na Underworldu vadí, že nevychází z "klasického" či "tradičního" pojetí upírů. To už vůbec není pravda - četla a viděla jsem toho s upíří tématikou hodně, od naprostých parodií až po Stockera, a nikterak mi nevadí, že skoro každý autor upíry pojímá odlišně. Jsou (literární či filmoví) upíři, které Slunce během okamžiku spálí na škvarek a proti nim tací, kteří se v klidu procházejí v pravé poledne v tropech, jsou upíři, které jakákoli "běžná lidská" potrava či nápoj spolehlivě zabije, i upíři, kteří vesele korzují na recepcích s kaviárovými chlebíčky v ruce jedné a se šampaňským v ruce druhé, jsou upíři, kteří mají těžkou alergii na stříbro i upíři, kteří chodí ověšení stříbrnými šperky, upíři, kteří mohou létat, upíři-mágové, upíři, kteří nemohou lhát... a tak by se dalo pokračovat. K žádným z nich nemám kladnější vztah proto, že to někdo napsal dřív nebo že je to více v souladu s "tradicí". Když si nějaký autor vymyslí upíry, co žijí pod vodou, nic proti tomu nemám. Ale ať už si kdokoli vymyslí jakékoli upíry a vůbec jakýkoli fantasy nebo hororový svět, tak po něm chci tři věci:
1. aby když už jednou stanoví nějaká pravidla, tak aby ta pravidla platila pořád a pro všechny (tedy jestliže upíra něco zabije, tak to musí zabít KAŽDÉHO UPÍRA)
2. aby pokud je něco z toho, co se v tom světě děje, ve srovnání s naším světem hodně divné, tak aby to bylo nějak - pokud možno logicky konzistentně - vysvětleno, a stejně tak pokud nějaké pravidlo na nějakou postavu neplatí, byť by mělo, tak aby bylo nějak jednoznačně zdůvodněno, proč tomu tak je
3. aby se postavy pokud možno nechovaly jako uprchlé z cvokhauzu.
A všechny tři zásady jsou v Underworldu porušeny.
Bulma 20.3.2006 14:07

Re: Re: Re: Re: načo toľko riešiť???

V tom co pises mas pravdu,ale bohuzel to je jen komercni film...takze po nem nemuzes chtit dokonalost...to by tam musel na ty lidi kdyz to tocili dohlizet osobne nejaky arci vampire (jako treba Hičkok a jeho Psycho....ne ze by Hičkok byl upír :))...a kdyz by jsem to bral do detailu a podival se zpet na filmy ktere se toci/li...snad neexistuje poradny (atmosfera apod) upír film ktery je superni az do dneska...takze je to i vyhoda ze se upirsky PECKA BOMBA film teprve (doufam) natoci.
Darth Zira 20.3.2006 14:13

Re: Re: Re: Re: Re: načo toľko riešiť???

To jsme dva, kdo doufají
Ale právě proto je zbytečné, za podobné béčko (ne-li "céčko") vyhazovat přes kilo, když se to bude stejně promítat na FF v ceně vstupného. Víš, kolik je za 120 Kč piv?
Darth Zira 20.3.2006 14:09

P.S.

Šla jsme na něj ze dvou důvodu:
1. viděla jsem jedničku a právě ta zápletka (válka upírů s vlkodlaky, které se vůdce lykanů snaží vlastně zabránit stvořením mutanta = sjedonocením původních krevních linií) mě docela zaujala, tak jsem byla zvědavá na pokračování. To bylo ovšem (naneštěstí) o něčem úplně jiném a podle mého to pokračování celou věc spíš zabilo (podobně jako se tomu stalo u pokračování Matrixu)
2. měla jsem náhodou dva volné lístky za poloviční cenu a musela jsem je spotřebovat do 31. 3., jinak by mi propadly
Renata 20.9.2006 17:33

Re: P.S.

Až teď a zcela náhodou jsem narazila na tuto recenzi a tuto diskuzi, takže asi "pozdě bycha honit", ale musím říct, že kdyby jsi se, Darth Ziro, na tu jedničku dívala pořádně, viděla by jsi, jak se z Marcuse stal mutant. Na konci filmu do jeho hibernační komory a tudíž i vyschlých žil nateče krev zamordovaného lykana - doktora a badatele - a právě poslední záběr filmu je záběr na "nové" Marcusovy mutantské oči...

Fanda 15.3.2006 17:19

Hehe

Móóc pěkná recenze. Mám jen dvě poznámky:
1. Kdyby autoři důsledně "řešili" všechny naznačené logické problémy, tak ten film trvá 5 hodin a je nezáživný.
2. Ten film byl udělanej aby se lidi BAVILI a ne aby vysvětloval co kdo jak kdy a proč. Just have fun.
Jo a za třetí: Kate je v tý kůži naprosto úchvatná