FILM: Souboj titánů (Clash of the Titans)

12.4.2010 9:05

Recenze: Souboj titánů [Clash of the Titans] - 30%

TOPlistDěj? Děj asi tak:

Původní Souboj titánů (1981) je samozřejmě dnes z leckterého hlediska k smíchu (a z leckterého hlediska byl k smíchu už v době svého vzniku), ale má neoddiskutovatelnou atmosféru a občas nefalšovanou epičnost (bez ohledu na technickou kvalitu triků).

Nová verze, režírovaná Louisem Letterierem, nic z toho nemá - přestože má drahé digitální triky a třetí rozměr. Především v této nové verzi vůbec, ani v nejmenším nefunguje žádná motivace postav nebo lidská interakce. Většina postav je ve filmu jen proto, aby stála v pozadí, tvářila se sexy/drsně, pak řekla dvě věty a umřela. Kdykoliv někdo o čemkoliv mluví (včetně bohů), je to naprosto nefungující scéna. Perseus je nesympatický spratek, který je naštvaný, že mu zabili rodinu (nevlastní), tak chce všem rozbít huby. Není to chyba Sama Worthingtona, je to chyba scénáře a režie.

Tudíž jediné, co zbývá, je útrpně čekat až začne nějaká akční scéna. Máme škorpiony, medůzu a krakena a pár drobností mezi tím. Z technického hlediska akce a CGI potvory ujdou, ale není to nic, co bychom neviděli stokrát jinde, a hlavně je toho v celém filmu maximálně tak 20 minut.

Kdybyste si přes to všechno říkali, že na to stejně do kina zajdete, protože chcete vidět pár minut pořádné brutální mytické řežby, pak mám pro vás lepší řešení: Pusťte si na YouTube v HD kvalitě osmihodinový playthrough videohry God of War III, který je v tomto ohledu lepší než většina nového Souboje titánů (včetně takových aspektů jako kamera nebo hudba).

P.S: Film je navíc zničen tím, že byl natočen klasicky dvojrozměrně a dodatečně převeden do 3D. V lepším případě to vypadá jako dětské dioráma (kdy placaté postavy stojí v různých vzdálenostech od kamery), v horším případě vznikají nechtěné optické klamy jako od Eschera a bolí z toho hlava (především u vlasatých - fousatých postav, jejichž vlasy/fousy jako kdyby pluly ve vzduchu několik metrů za nimi). Pokud půjdete na 2D verzi, připočtěte si 10%.

Převzato z filmového blogu Františka Fuky FFFILM.fuxoft.cz. FFFilm, jehož autorem je František Fuka, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nezasahujte do díla 3.0 Česko.

František Fuka