Diskuse
BLACKOUT: Tma a co bylo potom
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Paia
K románu Tma
Když jsem Tmu kdysi dávno nadšeně po jejím prvním vydání (předcházela mu reklama na Neviditelným psu) četl, vadil mi v něm jeden technický rozpor - tramvaje sjeté z kopců a nabourané do sebe pod nima. V reálu by se to nestalo. Ony totiž mají mechanické čelisťové brzdy přitahované pružinami do brzdícího stavu a teprve pomocí elektromagnetu se odbržďují, aby se tramvaj mohla rozjet. Takže při zániku elektřiny, potažmo elektromagnetismu, by nic ty čelisti nedrželo odbržděné, takže by se znovu sevřely a tramvaje by se prostě postupně zastavily, pravda s relativně dlouhou brzdnou dráhou, protože ty čelisti nejsou určeny pro zastavení tramvaje, ale pro její udržení po zastavení, aby se znovu nerozjela.
To platí hlavně pro klasické vozy T3 a KT8D5, které jezdily v době vzniku románu, byl jsem v té době řidič-brigádník a v rámci kursu tramvajáka nás učili i technické záležitosti T3.
Také jsem tehdy tohle technické upozornění panu Neffovi napsal...
Šaman
Druhý obrázek
Druhý obrázek je nepřijatý návrh obálky. Autorkou je Tereza Kovanicová. Takhle vypadá Útébéčko - vypadalo by, kdyby v něm nekolovala žádná elektřina...
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz