28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Yarda 19.3.2008 19:16

Relativně nedávno jsem se kolem památníku prošel

Konstatoval jsem že tam chcípnul pes. Bylo by dobré to místo nějak oživit, aby tam začali chodit lidi, ať už na nějaké akce nebo jen tak se projít. Máte někdo nějaký nápad?

Yarda 19.3.2008 19:20

Re: Relativně nedávno jsem se kolem památníku prošel

Teď mne napadlo přímo v hlavě: Nebylo by možné ten objekt použít pro Národní knihovnu místo strašáku co by měl být na Letné?

I. Laengsfeld 19.3.2008 19:51

Re: Re: Relativně nedávno jsem se kolem památníku prošel

Taky bych mel tenhle navrh.  Tedy postavit tam ten blob !  Udelat  lanovkou pripoj  od metra  (i pro maminky  s kocarky z  Karlina  apod.)  Plan je to velka  a pekna, pomerne pusta  protoze  stavajici  pristup pres zeleznici a do kopce je  nepohodlny

Pavel 19.3.2008 17:45

Nikomu kdysi nevadilo, že

blízko  hrobu neznámého vojína ležela i mumie Gotwaldova. Až teprve když zčernala, dali ji do nějaké jiné pyramidy. Teď ji asi zase hledají archeologové KSČM. Zatím našli jen posvátného ptáka, bohužel se neví, komu patříval.

Herakleitos 19.3.2008 20:02

Re: Nikomu kdysi nevadilo, že

Vždyť ptáka už našli. Zmodral a je na Jánském vršku. Ještě chybí gule, ale to už není pro ODS problém, protože v AHA psali, že je Talmanová vydá.:-D

Frank 19.3.2008 16:38

Ano, peníze jsou až na prvním místě.

Nevím, čemu se autor diví? Začalo to podivnou privatizací Václava Pružinského a pokračuje to dalším rozkrádáním /chcete-li -privatizováním/ majetku. Koho dnes zajímá neznámý vojín? Pružinský nám neustále vtloukal do hlav, že zodpovědný jedinec se musí sám postarat o sebe. Tak se každý stará, jak umí. A nebyl to náhodou Topolánek a jeho nohsledi, kteří si nedávno udělali párty  na hřbitově? Moc jsem se nasmál při jedné televizní debatě, kde byla otázka, jestli by byl někdo ochoten bránit republiku se zbraní v ruce. Výsledek byl přes 70%. Ti pitomci, co hlasovali, neuběhnou v teniskách ani 200 m. Natož v plné polní. To by byla obrana. A takový jsme to my národ.

ubu 19.3.2008 23:13

Re: Ano, peníze jsou až na prvním místě.

tebe číst je utrpení. Co furt votravuješ s nějakým Pružinskym? Jestli je ten národ s kterým se tak oháníš jako ty, tak potěš pánbůh.

Xaver 872.117 19.3.2008 16:29

Už zase chce někdo regulovat podnikání a kriminalizovat podnikatele?

;-)

František 19.3.2008 15:07

Prachy jsou důležitější než nějaký hrdina, tak co

U nás je již běžné, když někdo upadne na ulici, tak ho nejdříve okrademe. Co co co?

Ano, to jsme my hrdinové! Nějaká nebo lépe řečeno něčí čest, to je blbost. Prachy jsou hlavní.

ubu 19.3.2008 23:14

Re: Prachy jsou důležitější než nějaký hrdina, tak co

Kolik lidí jsi už okradl? Pochlub se.

Sýček 19.3.2008 15:03

Připadá mi komické

budit pohoršení v budově, kde se s mrtvými šoupe jak na nákladním nádraží. V budově ošklivé, kterou hlídá masový vrah, válečný zločinec, barbar a lapka na kobyle. Nemám k tomu místu žádný kladný vztah, vyrůstal jsem v období, kdy nájemníky této nechutné stodoly byli samí zasloužilí zločinci soudruzi. Stává se, že pietní místo je znectěno natolik, že je třeba je zbourat, spálit a pomočit. A pak najít jiné, vysvětit ho a vybudovat nový památník.

Milada 19.3.2008 18:20

Re: Připadá mi komické

obávám se,že jste se o zneuctění toho pohřebiště v době nacistické a komunistické vyjádřil až příliš slušně

to ale nic nemění na tom, že kromě popela zločinců, zde byla pohřbena i celá řada lidí, kterých si vážím

tak jako bylo možné posvátná místa znesvětit tak i lidé více nábožensky založení měli způsoby jak taková znesvěcení zneutralizovat

snad by stálo za úvahu, se na takové téma pobavit s někým, kdo se ve spiritualitě vyzná více než my zde ... ?

Karel 19.3.2008 13:20

A co na to Neznámý vojín?

Kryl v hrobě rotuje

horny 19.3.2008 13:00

A nejakej link na tu hambarnu by nebyl?

nejak si to porad nedokazu predstavit...

jk-jiny 19.3.2008 11:45

a neznamy vojin

chce spis truchlivou dechovku a venec od Klause, nebo se podivat na nejaky prciny? Ze stat rekne, ze si mam neceho vazit a neco uctivat... jaky stat? Cunkuv, Bursikuv? Jdete nekam, ucta vznika jinak.

Pavel 19.3.2008 10:48

památky na anonymní utrpení

Nějak se nemůžu zbavit dojmu, že Hrob neznámého vojína je pitomost, která měla sloužit akorát k tomu, aby se někde mohly pokládat věnce při různých výročí.

Na druhou stranu má skutečný smysl si připomínat místa a dobu skutečných a v drtivé většině zbytečných masakrů - třeba Mohyla míru u Slavkova, Verdun a podobně. Mám na mysli skutečná místa, kde lze spojit s hrdinstvím a utrpením řadových a tím neznámých vojáků, ale i civilistů. Stejně tak si myslím, že by se obce měly starat o památníky mrtvých z první světové války, které jsou bohužel v každé české vesnici.

Na Vítkově byc nechal akorát sochu Žižky, zbytek bych vyboural a na tom místě bych nechal postavit zahradní restaurace a dětská hřiště.

MArtin 20.3.2008 9:59

Re: památky na anonymní utrpení

No ale vždyť je tam třeba gen. Eliáš. A další. A proč je neznámý bojovník pitomost. Je to padlý z Dukly, ten si poctu nezasluhuje ?

Michal 19.3.2008 10:29

musime se smirit s tim,

ze jsme narodem, kde se moc hrdinstvi neosvedcilo.

Honza42 19.3.2008 10:15

Mně to až tak nevadí.

Ta obludnost na Vítkově pro mne už navždy bude spojena se shnilým masovým vrahem Gottwaldem. Žižka je podle mne ( a nejen podle mne) lapka, který vydrancoval co mohl, pročež si žádné úcty nezaslouží. Jestli husitské drancování bylo vrcholným obdobím českého národa, tak potěš pánbůh. Takže ty děvky, to je už je třešinka na shnilém dortu. Akorát ten neznámý vojín je tam chudák tak nějak navíc.

Já bych tam postavil ten americkej radar. Byla by to docela hezká dominanta Prahy a ty děvky by tam taky utržili víc než jen pouhým pózováním. No a neznámýho vojína bych dal na nějaký lepší místo, aby měl konečně klid.

Láďa 19.3.2008 11:16

Re: Mně to až tak nevadí.

Jasně, Honzo, neznámého vojína do Brd!

Honza42 19.3.2008 12:10

Re: Re: Mně to až tak nevadí.

Docela dobrej nápad. Být neznámým vojínem, beru to hned.

bezocasý obojživelník 19.3.2008 15:33

Re: Mně to až tak nevadí.

A co takhle, kdyby magistrát to natáčení na Vítkově zpoplatnil? Zpoplatnit parkování o pár metrů pod kopcem dokázal velmi snadno, možná by výběr poplatků mohla zajistit i tatáž firma.

A za vybrané peníze by mohl tu obludnost nějak využít. Třeba do ní umístit Národní knihovnu, která je témuž magistrátu osinou v zadku na Letné (? )

žaba(k) na prameni 19.3.2008 10:06

namýlím-li se,

Někdy ve 20-tých létech existovala žena, která požadovala od státu Československého vyplacení důchodu po neznámém vojínovi. Tvrdila, že je manželkou neznámého vojína a soudila se řadu let (její manžel bojoval u Zborova a od té doby byl nezvěstný). Pokud vím, měla ta paní značnou podporu hlavně v recesistických kruzích. (její snažení podporoval např. T.R.Field /Bohdan Šumavanský/)

Pikantní je, že se ta dáma zřejmě nemýlila a její nárok byl oprávněný........

Neví o téhle kauze někdo něco víc??

Dnes už  je tohle passé, neboť současný neznámý vojín (ten první od Zborova byl za WW2 Němci zlikvidován) bude nejspíš nějaká ta kůstka od Dukly. Stejně je to zajímavé. Máme, pokud je mi známo vlastně 2 neznámé vojíny, ale jen jeden hrob, jeden památník...

Není to čudné ???

MArtin 20.3.2008 10:01

Re: namýlím-li se,

Není, ten od Zborova byl pohřben. Ten v pořadí druhý už je pravda od Dukly.

Těžko mohl někdo vztahovat nárok na někoho z masového hrobu. Ale i to svědčí o našem čecháčkovství, asi je nám vrozené i souzené.

Honza 19.3.2008 9:57

Kovanic, starý a vyžilý deprivant,

nemůže pochopit, co každý normální jedinec spolehlivě citem vyhodnotí jako věc nepatřičnou. Což se deprivantovi, navíc blbému, stát nemůže.

jirka.s. 19.3.2008 10:31

Re: Kovanic, starý a vyžilý deprivant,

Copak, copak, honzíku!!! Pan Kovanic tě nepustil v šalině hačnout? :-(

J.M. 19.3.2008 16:22

Re: Kovanic, starý a vyžilý deprivant,

Není znakem jisté deprivace spíše váš komentář? A to deprivace základního vzdělání a slušného vychování?

Adolf 19.3.2008 8:29

Pietní místo českého .....

Vzdyt to je nejen typicke ale i charakteristicke.....Vetsina ceskych vsi i mest zacina a konci nevestincem...

I-Worm 19.3.2008 8:17

Mohlo by to být i horší

kdyby nějaký sprejer napsal na hrob to slovo, které je mezi vojáky nejfrekventovanější... Anebo jinak;  čím více se do houna šťárá, tím více smrdí.

Josef Schweik 19.3.2008 8:01

Klasický pokrytectví lidu

Dvacet let hledíme na ten kopec a dvacet let náš velectěnej stát nemá potuchy, co s tim monstrem. Tatíka Masaříka tam už pohřbívat nebudem, komunistickej ksindl byl vyvezenej na skládku, dneska je to "plac neznámýho huliče a skejťáka".

Pan Havel to vostartoval tvrzenim, že se mu barák nelíbí, asi jako název Česko. Tim byl stanovenej trend. Dneska, sem kdesi slyšel, je to monstrum pod rekonstrukcí, poněvádž tyeprve loni dostalo Národní Muzeum prachy na vopravu, ale koliduje to s počínající vopravou hlavního baráku na Venclu, tak to rozhodně rychle hotový nebude.

Takže pane Kovanic, až lidi sami budou mít ánung, co s tim, nebudou muset takhle pindat vo pomalosti inštitucí, keejm vodevzdávaj vládu nad svejma životy. A posociálisticku budou hledat toho ouředníka, kerej má bejt tyrestanej za to, že lidi maj cosi na háku. Eště že i na tu národní hrdost máme konšela, na kerýho to svedem.