28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Jak z toho Pavel vybruslil

Novému prezidentovi se vyčítá, že ve středu 8. března, kdy návrh zákona prošel Senátem, slíbil vyjádřit svoje rozhodnutí ohledně ne/podepsání onoho zákona hned den po inauguraci, tedy v pátek 10. března.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Malovec 20.3.2023 9:00

Tatíček generál udělal dobře. Nyní víme co od něho čekat. Vybruslování. "Já neříkám ani tak, ani tak, ale na moje slova dojde".

P. Hatina 19.3.2023 17:37

Když ono se to jinak než vybruslením nazvat nedá. S tím musel gen.Pavel počítat, že mezi vládní koalicí a opozicí je ohromný rozpor, a že jeho předvánoční (ehm předvolební) sliby že bude prezidentem všech, moderovat politické diskuze a nabádat ke společnému (nutně kompromisnímu na obou stranách) řešení, byly zcela naivní, zcela jako většina volebních slibů i jiných politiků.

Takže, jakékoliv návrhy zákonů které pan prezident bude dostávat k podpisu, budou návrhy vládní koalice, a opozice je bude odmítat a mediálně kritizovat. Když je bude podepisovat, bude (nejen tou opozicí) obviňován že je na straně Fialovo vlády, a jeho nimbus "prezidenta pro všechny končí" .

Tomu se nedalo vyhnout, ale dalo se to o pár měsíců odložit, pokud by se to týkalo běžných zákonů, které se řadu měsíců i připravují projednávají. Ale s takovou rychlovkou, kterou mu připravili Fiala a spol, asi nepočítal.

Ovšem, otázka je, co s takovou zkušeností pan generál prezident udělá...

V. Loula 19.3.2023 12:39

Samane, fascinuje mě jedna věc. Když Babiš a ANO předložili návrh, aby se na usporách podíleli všichni, tedy i politici, tak to pětikoalice označila za čirý populismus a odmítla se tím zabývat. Když za 14 dnů v podstatě totéž řekne nový prezident, tak je to státnický čin, a je třeba se tím zabývat.

Volám bravo, konečně je vláda předvídatelná, vše co řekně oposice, je svinstvo, populismus a snaha o poškození státu, a když totéž řekne prezident, je to zásadní postoj, který je třeba respektovat a začlenit do činnosti vlády.

Bravo.

J. Prikner 19.3.2023 10:29

Nezklamal 5tikolku, okrádání důchodců pokračuje .

F. Kusák 19.3.2023 10:09

Jsem pacifista, ale také pragmatik, který ví co je armáda a odkroutil si základní vojenskou službu hluboko v totalitním režimu. Je zřejmé, že ty státy, které nebudovaly rozsáhlý vojenskoprůmyslový komplex doznaly obrovského ekonomického rozmachu. Ale jsou i výjimky, např. Izrael a Tchaj-wan, ale vždy to bylo z rozmyslem a ve vazbě na ekonomické možnosti a zahraničně politické vazby.

Nějak nedokážu pochopit, proč jsme se právě teď v naší zoufalé ekonomické situaci rozhodli nastrkat do zbrojení obrovské částky, a to dost nesystémově. Nejsem ani přesvědčen, že ta naše armáda je zas až tak podfinancovaná. Spíše se ty peníze utrácely za nesmyslné projekty a mise, na které nemáme, a že si zbytečně vydržujeme rozsáhlý důstojnický sbor s neefektivním zázemím. Alespoň to říkají vojenští analytici už dávno. Ale národ je masírován válečnou propagandou a vytváření strachu tu z Ruska tu z Číny.

M. Pivoda 19.3.2023 10:22

Neobhajuji ani nekritizuji. Pouze připomenu, že 31. století je především o technologiích. Ve vojenství to platí především.

Takže kdo zbrojí jako poslední, dostává tu nejmodernější technologii. Jenže!

Jenže nikde není psáno, že armáda ČR bude vůbec někdy aktivní v budoucí velké válce.

M. Pivoda 19.3.2023 10:23

Aha, zatím jsme ve 21. století.

F. Kusák 19.3.2023 11:47

Ano, myslím si to také. Jenže.... Nikdo neví jak bude vedena válka za třicet nebo padesát let, vše je to na úrovni spekulací. A jde také o to, zda-li má být naše armáda obranná nebo útočná, součástí nějakého vojenského systému nebo pokud možno suverénní. Myslím, že NATO přestává plnit svou roli. Tak jak to bude? Alespoň v náznacích by měli vojáci budoucí strategii objasnit. A pak, za každým systémem je člověk a na bojišti jsou vždy ranění a mrtví. Nepřijde mně civilizačně rozumné, zahrávat si takto s osudy lidí. Já vím, mnozí namítnou, že my sice budeme rozumní a jiní nikoliv, takže se musíme nějak bránit. Je to složité, ale je to také věcí politických ambicí, priorit a ekonomických možností.

M. Pivoda 19.3.2023 12:50

Připomenu, že hned po 1. světové válce se našli jedinci, kteří úspěšně předvídali, že v důsledku toho, jak byly "rozdány karty po 1. světové válce", se nutně dočkáme 2. světové války.

F. Kusák 19.3.2023 13:31

Ano, znám ty názory, a s odstupem doby, nelze jinak než souhlasit.

P. Hák 19.3.2023 13:33

Myslím, že co bude za 30 nebo za 50 let, u nás nikdo ve vládě nebo vedení armády neřeší. Že se svět rychle mění, přesouvají se geopolitické a ekonomické síly, je jasně patrné, ale naše politické elity žijí rokem 1968, v lepším případě rokem 1989. Řeči o "perspektivě na 40 let" u letadel jsou jen předstíráním, skutečné důvody zbrojních nákupů jsou evidentně zcela jiné.

F. Kusák 19.3.2023 15:24

No právě, a o tom je tu řeč.

Z. Lapil 19.3.2023 23:06

Jestli mají útočit nebo se bránit, to musejí říct vojákům politici.

P. Diviš 19.3.2023 15:28

Podle téhle myšlenky postupovali Frantíci před druhou světovou. Pořád zkoušeli nová a novější letadla, až během pár měsíců dostali na prdel od mezků a štuk. Což nebyly výkřiky moderny, ale Němci jich měli dost, i postupy použití.

Extra pro Pepíka montovnu vyvoslím: Technologie jsou důležité, ale musí být reálné a v dostatečném počtu.

M. Pivoda 19.3.2023 19:06

Docent ekonomických věd 19. století, Karel Šebesta, si nechce připustit, že dnes už žijeme ve 21. století.

A že člověka, jeho inteligenci, dnes (ve 21. století) nahrazuje umělá inteligence, AI. Ve vojenských aplikacích to hlavně znamená samořídící drony.

Připomenu pro zde stydlivého demokrata, Karla Šebestu, Prokopa Diviše: Já jsem byl v roce 1991 mafií vyhozen z VUT Brno (z důvodů nadbytečnosti), bych tam nemohl rozvíjet byznys aplikaci AI doc. Václava Poláka. Nikdy jsem si kvůli tomu nestěžoval, protože právě tímto postupem, jsem se dostal na americkou univerzitu.

P. Diviš 19.3.2023 20:35

Asi chtěli uchránit toho Poláka, pokud byste se do něj pustil tak jako tady nebo na tom americkém učňáku. :-P

I v 21. století platí ekonomické souvislosti, o nichž hoνno víte.

Samořídící drony už jsou, ale vás by nahradila i nějaká levnější automatická pračka. :-P

M. Pivoda 20.3.2023 13:49

Stydlivý demokrat Karel Šebesta se neumí představit svým jménem. Sarkasticky: No to jsme si tedy pomohli po tzv. Sametové revoluci 1989.

Z 19. století je daleko do 21. století. Generálové se obvykle připravují na tu minulou válku, nikoliv na tu budoucí. Takže žádné velké překvapení.

Občané vězte: Otec moderního managementu, P.F. Drucker (který si posmrtně nepřál být zařazován mezi ekonomy) asi tak už před cca 40 lety tvrdil opak toho, co kvákal Václav Klaus. Ekonomie nestojí nad podnikáním. P. F. Drucker tvrdil, že podnikání a inovace ovlivňují ekonomiku země výrazněji a rychleji než makroekonomická opatření (Václava Klause).

Američané toho ví o podnikání mnohem více, než čeští Pepíci, jako je právě Karel Šebesta (zde Prokop Diviš). V USA jsem nakupoval u odborníků. Takže klid, prosím.

P. Diviš 19.3.2023 15:24

A ten strach z Ruska je jen vytvářený, nebo reálný? Ruské útoky na sousedy jsou reálné až až.

F. Kusák 19.3.2023 15:34

Může být i reálný, možná. Jsem ovšem přesvědčen, že tak, jak je vyzbrojována naše armáda, totiž proti eventuálnímu pozemnímu útoku Rusů, to stejně žádný smysl nemá. Pokud nás někdo vojensky mocný napadne, pak to bude moderními zbraněmi hromadného ničení, raketami, a nejen s jadernými hlavicemi, nebo případně z kosmu. Proto se také budují jak v USA tak v Číně a Rusku specializované útvary pro boj z kosmu nebo v kosmu. Nejsou to žádné fantasmagorie, ale zbraně tohoto typu už existují. Jsou extrémně přesné a obrana proti nim moc neexistuje. K čemu nám pak budou drahé F35, to fakt nevím. Ale nejsem vojenský expert.

P. Diviš 19.3.2023 18:12

Koukněte na Ukrajinu, jak vypadá napadení. Od druhé světové se to moc neliší.

Existují státy bez letectva, ale těm musí oblohu hlídat někdo jiný, třeba my na Islandu i v Pobaltí. A na to bych moc nespoléhal.

F 35 proto, že Česko je malé a proto je potřebná interoperabilita se sousedy. Německo i Polsko F 35, Slováci zatím F 16,

P. Nemec 19.3.2023 19:22

bože, vy jste stratég...co takhle zkusit mnohem levnější strategii - nenasírat sousedy a pak nežebrat po celém světě o pomoc

P. Diviš 19.3.2023 21:33

Nechte to koňovi (nebo Pivodovi)! :-P

M. Pivoda 19.3.2023 9:42

V článku je příliš mnoho slov k tématu, nadbytek citací nevýznamných aktérů (ač viditelných). Podstatné je následující:

Současný prezident ČR, určitě Petr Pavel, ví, že

- "Kde nic není, tam ani smrt nebere". Takže současná nekonkurenceschopná ekonomika ČR nemůže vyprodukovat více - a navíc, jako generál ví, že velká válka je na spadnutí. Takže z toho mála peněz může být ještě méně. A možná, jak to ve válkách obvykle chodí, nakonec může být i méně občanů ČR, pobíračů zaslouženého důchodu.

- "Padni komu padni!" Takže ať ten zamotaný případ posoudí a rozhodne Ústavní soud, když už ho daňoví poplatníci ČR platí. Samozřejmě neradostná ekonomická realita bude v důsledcích silnější, než ústavnost, i v době eventuálního budoucího míru (což nelze vyloučit).

I. Patta 19.3.2023 9:35

P. Pavlovi jsem poslal 13. 3. 2023 prostřednictvím KPR audit státního důchodového systému (slideplayer.cz/slide/13563954). Dále korespondenci s M. Jurečkou a trestní oznámení na jmenovaného podané 2. 2. 2023 na VSZ v Praze. Prezident měl díky tomu podklady k rozhodnutí a já Pavlovo ujištění z inaugurace, cituji: "Jsem připravený hledat řešení s kýmkoliv". Bohužel, skutek utek.

L. Novák 19.3.2023 11:33

Už zase chcete napařit bezdětným vysoké daně jako za komoušů? Rv :-/

I. Patta 19.3.2023 16:25

Ta Volská daň o které se zmiňujete, ta se hodí přesně k Vašemu zkratkovitému myšlení. Navíc myšlení člověka, který na jedné straně umí číst a psát, na straně druhé nedokáže vyhodnotit obsah přečteného textu z odkazu na audit státního důchodového systému. Takže zpátky do školní lavice a doučte se, co jste na ZŠ zameškal.

J. Kudrnová 18.3.2023 23:48

Měl svým podpisem krásnou příležitost potrestat ty co ho převážně nevolili(důchodce) a udělal tak. Akorát k tomu vypustil takovou nějakou limonádu jak se mu to nelíbí, aby to tak blbě nevypadalo. Je to pokrytec první třídy, rovný člověk by se takto nezachoval. Ale v jeho případě vidíme, že je v tom cvičený. Udělat co se po mně chce a je pro mne výhodné a pak to nějak pěkně vysvětlit a okecat. Myslím, že nezklamal nás, co jsme od něj nic moc nečekali.

P. Diviš 19.3.2023 0:08

Zajímavá by byla odpověď, od koho jste něco čekala (pokud čekali, tak kdo?), z dané nabídky?

Věříte na pohádky?

J. Farda 19.3.2023 12:40

Věčná škoda konce moudrého prezidenta spodních deseti milionů, před nímž jsme se v hluboké úctě skláněli, věčná škoda - jen kdyby ti, co se měli držet jeho doporučení ústa držet čili shut up, na jeho moudré doporučení nedali a nedali ... a dnes by žádný problém nebyl, bo za Andyho bylo přeci líp! :-P

P. Mach 18.3.2023 22:21

Máčo Jakl nedokáže pochopit, že kdyby čekal oněch 15 dnů tak sice zákon začne platit, ale protože nebyl zveřejněn ve sbírce do 22.3. tak marně:-(