29.3.2024 | Svátek má Taťána

Diskuse k článku

ROZCESTNÍK: Javoří hory – Broumov – Hejšovina, září 2016

Aneb druhý letošní pokus o dobytí rozhledny Ruprechtický špičák a v pořadí třetí pokus o dobytí Javořích hor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Matyášová 14.6.2018 7:32

k tomu kouzelníkovi..

když jsme někam jeli, vždycky jsme hledali,co je na tom místě zajímavého, ale není to v "bedekrech" a tak jsme se snažili hledat,jestli se tam něco nenatáčelo nebo o tom místě někdo nepsal a když jsme někd eodpočívali , tak jsme o tom vypravovali těm unaqvenejm děckám a starším, oni si odpočinuli a neměli pocit,že nás zdržují...a pohádky měli rádi všichni...a tak tu Doktorskou pohádku o kouzelníkovi Magiášovi z Hejšoviny, mám prostě pod kůží... byla i zfilmovaná v roce 1982 jako studiovka,kouzelníka hrál Vlastimil Hašek a jeho pomocníka Vincka, již zesnulý Michal Pešek. Doktorská sestava byla taky výživná...

Z. Hanča 13.6.2018 19:47

Broumovsko

je krásný kraj, strávili jsme tam před pár lety týden dovolené, s ubytováním přímo v Janovičkách. Broumovský klášter jsme absolvovali jen zvenčí, toho jsem trochu litovala, ale se psem dovnitř nelze a střídat se nám nechtělo. Rozhlednu na Ruprechtickém Špičáku jsme taky zdolali a pamatuji si, jak nás fascinovaly mohutné kostely v malých vískách (ano, některé trestuhodně zanedbané) stavitelů Dientzenhoferových. Jo tenkrát byl pes mlaďoch a vzpomínám, jak jsme na téhle dovolené páníčka tak trochu uštvali. :-))

Z. Maw 13.6.2018 20:06

Re: Broumovsko

Není nad to si zas připomenout pěknou dovolenou:) u nás by páníček o uštvání mluvil pořád, takže se s Feri pěkně hlídají doma v posteli :D

některým těm kostelům by fakt slušelo trochu zapracovat, ale kde nejsou lidi, nejsou peníze, bohužel... Hodně se mi tam líbilo. Doufám, že z rozhledny jste měli tenkrát parádní výhled, aby ten krpál stál za to

M. Crossette 13.6.2018 18:57

Maw, moc krásné fotky !!!

ale žasnu nad tvoji odolností, protože na některých extra strmých "cestách" jste určitě víc šplhali než normálně stoupali (a u některých to musel být naopak pořádný sešup s náporem na "brzdící nohy"). A pak vstát další den a pochodovat dál. No ale zase to musí být skvělý pocit, když se pak někde na louce ohlédneš a vidíš v dálce dlouhé hřebeny, po kterých jste právě přešli! Moc se mi líbí ty věchny křížky, Boží muka a kostelíky (i presto, že jsou povětšině ve špatném stavu).

Z. Maw 13.6.2018 19:10

jo, odolnost je pravda jedna z mych dobrych vlastnosti :D co nedam rychlosti dozenu tou houzevnatosti :D ale fotka prudkeho bahnosvahu, to teda i me vstavaly vlasy hruzou a su stastna, ze jsme nasli jinou, prijemnejsi cestu :)

Z. Vave 13.6.2018 16:36

Trošku mě nejdřív zmátly

ty Ruprechtice, kdysi tam bydlela teta. V Liberci tedy. :)

Takové výšlapy nedávám, ani po nich netoužím. Myslím, že kromě vrozeného peciválství za to může jeden výlet (chtěla jsem tedy původně napsat pochoid smrti), kdy mě, netrénovanou a nepřipravenou, vytáhli na trasy 28 km. Bylo horko, měla jsem hlad i žízeň a toužila jsem po tom, aby mě nechali v lese spolu s muflony. Ono to mimo prostý fakt, že to na mě bylo moc, mělo ještě další nepříjemné souvislosti, takže k velkému výletování jsem zůstala velice nedůvěřivá. :)

Proto jsem vděčná všem, kdo za mě různé štrapáce odchodí, nafoí to, popíší, a já si počtu pěkně v klidu u kafíčka. :)

Z. Maw 13.6.2018 19:08

28km je tak pro me fajn vylet, takze pro netrenovaneho jedince to muselo byt cire utrpeni :D taky rada ctu u kafe zas o tech vetsich strekach, nez jsou ty moje. A su rada, ze vim, ze tam nikdy nemusim sama :)

Z. Yga 13.6.2018 14:24

Milá Mawenzi

Krásné potouláníčko - a hlavně ty fotky! Ty teda opět jsou - asi nejvíc mne chytil za srdce (pominu-li klasické přírodniny) pomník obětem Zla - jistě, je to myšleno jako obětem minulého režimu, ale já to beru souhrnně pro všechny oběti. Dále mne opět překvapila celková zchátralost kostelů - tohle v našem kraji se vidí minimálně. Buď je zde více lidí zainteresováno v církvi nebo jsou štědřejší anebo bohatší ...

Z. Maw 13.6.2018 19:06

"muj" pomnik obetem zla dokonce zdobi knihu, ktera letos vysla Tajemna mista komunismu :D

ale treba kostel sv markety v sonove je opraveny, coz je cestna vyjimka a je opravdu krasny, ale jinak je to asi i chudobou kraje...

V. Glover 13.6.2018 13:11

V Kamenickém Šenově taky zataženo

Ale stejně už jedeme zpátky do Anglie, měli jsme jenom krátkou dovolenou. Mawenzi to jste se pěkně prošli, takové kopce. Tuhle oblast vůbec neznám, ani jménem. My jsme včera vzali psíky na procházku kolem Máchova jezera a napadlo nás že bysme mohli na Bezděz, ale pak jsme si radši šli sednout do Ajeto v Boru, aby nás ty nápady přešly.

Z. Maw 13.6.2018 13:28

prave to ani tak kopcovite neni - jakoze jo, je jich dost ale lehce nahoru a dolu :)

na dovolene je treba i odpocivat :)

Z. Matylda 13.6.2018 12:53

Hm,

mně se Ruprechtické cokoli spojí s Libercem, tak jsem se nejdřív zmátla, ale pak dobrý :) Broumov neznám, velký klášter jsme viděli v Teplé a samozřejmě u nás v Rajhradě, nemáme to tam daleko. Parádní fotky!

Z. Maw 13.6.2018 13:25

tak ja zas beznam ruptechticke cokoli na liberecku :) nojo klaster v rajhrade jectaky super:) diky za pochvalu :)

Z. Xerxová 13.6.2018 15:08

Re:

já bydlím v Ruprechticích - část Liberce směr Jizerky :o)

T. Zana 13.6.2018 12:07

Milá Maw

To je báječné povídání z míst, které mám moc ráda.

Broumovský klášter je úžasný a navíc jsme tam v sezoně měli štěstí na úžasný varhanní koncert - fakt zážitek, navíc krátký, snad 20 minut (jsem trochu barbar a tohle je pro mne tak akorát :P).

Na Hejšovině jsme byli, když tam ještě ležely zbytky sněhu a dodnes si pamatuju ten pocit, jak se prostě tu uzoučkou mezerou mezi skalama musím procpat, protože co jinak???

Z. Maw 13.6.2018 12:20

to je vyhoda piskovce, dycky casem zrnko pisku povoli a prodres se dal :D a z par tisic let se tam vejdou dva vedle sebe :D

varhanni koncert musel byt nadherny zazitek v takovemprostoru

A. Lex 13.6.2018 11:19

Tam musí být krááásně!

Trošku jsem se s Vámi prošla na mapě. Fotky jsou poutavé i s popisy a to je skvělé. Mrkla jsem i na Tvé webovky a zjistila jsem, že nedávno jsi šla okolo nás :-).

Z. Maw 13.6.2018 12:17

to je celkem siroky pojem " nedavno okolo" :D ale zatimketos bylo hezky vsude :)

Z. Xerxová 13.6.2018 15:09

Re:

když jsi šla stovku kolem Brna - musela jsi jít kolem Alex :o)

Doufám že z těch sta nonstop kiláčků dáš Lice článek

Z. Maw 13.6.2018 19:01

Alex uz mi dokonce opravila popis fotky ze 100, cimz dekuju a doma to hned spravim :D a clanek bude, hejsovinou konci rok 2016, takze musim zpracovat 2017 a pak 2018 :D a pak to bude online :D

Z. Maya 13.6.2018 10:53

Hezký fotky

i povídání, jako vždy. Jako Broumov to už člověk slyšel, ale Hejšovina, natož nějaký její kouzelník, to je pro mě fakt novinka.

Z. Maw 13.6.2018 12:18

kouzelnik na me vypadnul pohadkovej,vubec to beznam

Š. Matyášová 14.6.2018 7:23

Re: Hezký fotky

vždyť je to Čapek.....

Z. Maw 13.6.2018 9:48

uzij si volno :)

Z. Xerxová 13.6.2018 9:56

Re:

užívám - v lese bylo krásně, mokro, zataženo... to já ráda :o)

Z. Lika 13.6.2018 9:25

Do upršeného dneška

se tak pěkný výlet velice hodí - venku hezky prší, a přitom se můžu dívat na jasné obzory, modrou oblohu a zelené lesy. Ty krásné křížky mě velice zaujaly. A moc hezké kostely jste potkali. Díky, Maw, za pěknou cestu.

Z. Maw 13.6.2018 9:51

je to paradni kraj na dovolenku, lidi tak akorat i v sezone a pritom priroda i pamatky, ze si kazdy najde neco :)

Z. Yga 13.6.2018 10:41

Re: Do upršeného dneška

Ech liko - prší?! Není to od tebe nějaká provokace?! My ze subsaharské oblasti se stále pečeme ...

Z. Lika 13.6.2018 11:16

Včera to vytopilo barák, a to je na pětipatrovou budovu na vysokém kopci co říct... A dnes prší dál, ale už zahradnicky, jak se říká.

To je divné, že to nedosáhlo k vám, myslela jsem, že když mělo pršet v Hodoníně, taky se dočkáte. Jo a ochladilo se na patnáct.

Z. Yga 13.6.2018 11:41

Re: Do upršeného dneška

U nás taky se ochladilo na patnáct - ale v noci :):)