29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Trestat většinu, která dodržuje opatření?

Je pravda, že země s autoritativním režimem jako Čína a Vietnam jsou na tom lépe, ale to je pravda tak z půlky. Jižní Korea je sice demokracie, ale lidé tam poslouchají a šlapou jako v Číně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 30.10.2020 0:27

Velmi kvalitní rozbor současného stavu koronavirové krize i české vlády a společnosti. TOHLE opravdu stojí za přečtení a zamyšlení.

Díky! ;-) R^

V. Petr 29.10.2020 18:11

No, kdyby se za soudruha Stalina dělala nějaká, nedejbože násilná, demonstrace proti karanténě, její organizátoři by se následně přiznali, že v žoldu reakce chtěli způsobit co největší rozsah epidemie. Následně by byli na vlastní žádost zastřeleni!

R. Benýšek 29.10.2020 15:33

Nějak nechápu, v čem je lepší, když jsou restaurace otevřené, ale nikdo do nich (zodpovědně) nechodí, než když jsou (povinně) zavřené. Výsledek je v obou případech tentýž - nulový obrat restauratérů (u nás tedy by to ještě byl ten rozdíl, že jen při kompletně zavřených restauracích mají majitelé nárok, snad, na příslušnou státní rentu). Smysl této stále vzývané údajné zodpovědnosti mi uniká. Mají pak takoví lidé ze sebe lepší pocit, nebo co? Kdo ale vychovává své děti ve stylu: Nebudeme ti to zakazovat, ale očekáváme, že to nebudeš dělat sám/sama od sebe , vyrábí z nich v lepším případě neurotiky, v horším schizofreniky.

J. Kulheim 29.10.2020 16:01

Pro někoho individuální svoboda nic neznamená. Problém je v tom, že svoboda= zodpovědnost za sebe, svou rodinu a své spoluobčany. Pokud se octnou nedopatřením v situaci, kdy by měli vzít na sebe odpovědnost za své chování, jsou bezradní.

J. Jurax 29.10.2020 19:05

"Nebudeme ti to zakazovat, ale očekáváme, že to nebudeš dělat sám/sama od sebe , vyrábí z nich v lepším případě neurotiky, v horším schizofreniky."

Naprostý nesouhlas.

Vychová z nich naopak lidi znalé mantinelů. Lidi, kteří si ty mantinely zamlada osahají, přemýšlejí nad nimi a vezmou je za své byť i v modifikované formě. Lidi, kteří mají zažito, že něco se mezi slušnými lidmi nedělá, i když to není zakázáno.

Tohle není zákaz, při jehož porušení musí následovat trest, aby byla zachována autorita, nýbrž doporučení, jehož porušení nemusí nutně být trestáno.

J. Kouk 29.10.2020 15:17

Nemyslím, že má autor pravdu. Pokud je mi známo, tak vláda, konkrétně ministerstvo zdravotnictví, výsledky coronavirove nákazy, vyhodnocují každý den. Dále hovoří o tom, jak je náplavka důležitá na důvěře k vládním opatřením, když je otevřený Kaufland. Nemůžu si pomoct, ale ani u nejvíce obsaženého pultu, u uzenin a lahůdek, není tolik lidí, jako na Náplavce uprostřed cesty... Ani jednou od něho nezaznělo, té se mají opatření vlády důsledně dodržovat, jako se dodržují ve státech, které vyjmenoval. Má prý trestat za nedodržení, u těch, co to nedodržují, určitě, v tom se shodném. Stavět to na důvěře k vládě je nesmysl, když by Babiš podal demisi a premiérem byl Fiala, nebo Bartoš, to jako ti, kteří nesnáší oba jmenované, pak mohou dělat to samé, jako ti, co to dělá nyní ti druzí? Řeknu to rovnou, coronavirove nákaza slouží k politickému boji a to je HNUS!!! Ať si to každý přebere.

J. Kulheim 29.10.2020 16:08

Pan Babiš a jeho tým spolupracovníků, opakovaně řekli, že to nezvládli, podcenili apod. Plukovník zavelel a virus se, k jeho překvapení , nepostavil do pozoru a dělal si co se mu líbí.

Vidím jak pan Orbán vyvaloval oči, když mu ministerský předseda říkal, jak jsme to všechno zvládli a jak jsme najlepší.

Co s tím má společné Fiala?

V. Petr 29.10.2020 18:17

Fiala 21.8. napadal vládu, že příkazem roušek "lidi otravuje," protože "situace je výtečná" a teď jí zase vyčítá, že "udělala málo." Vláda byla pod šíleným tlakem opozice a médií aby karanténu nevyhlašovala. V ČTV byli každý den! alespoň dva hospodští, kteří brečeli, jak jim zákaz prodeje po 24 h působí neúnosné ztráty!

P. Moravčík 29.10.2020 12:25

Pán Šándor je často hosťom na TA3, jeho názory sú vždy dobre podložené a vyargumentované. Škoda, že nevstupuje do českej politiky, ale v šedi priemeru by asi zanikol tak, ako zopár výrazných osobností na Slovensku, ktoré si však, žiaľ, mysleli, že pre úspech v politike stačí slušnosť a zdravý rozum:-/.

Z. Roller 29.10.2020 12:01

Pravidelně chodím na nákup, do tohoto týdne jsem třikrát týdně dojížděl do práce a přitom za poslední necelé dva měsíce mi e-rouška nahlásila pouhá dvě setkání s nakaženou osobou, z toho jedno až po deseti dnech a druhé po odběrech krve na velké poliklinice. Tak nevím, je to k něčemu?

P. Milan 29.10.2020 15:19

Není.

J. Jurax 29.10.2020 19:11

No, je.

Víte, že pokud máte příznaky, může to být koronavirus s větší pravděpodobností, poněvadž jste nablízko potkal nakaženého.

Mně zatím e-rouška nevarovala.

V. Kain 29.10.2020 11:18

Možná,že kdybychom jim tam do těch asijských zemí půjčili naše politiky kteří melou každý den něco jiného a porušují to, co sami nařizují,tak by na tom tak dobře nebyli.Mimochodem Billa Gatese vykopli z Indie asi věděli proč.Tento velice prachatý zločinec bez žádného lekařského vzdělání určuje co se kde bude produkovat za vakcíny.Jejich cílem je snížení stavu zemské populace.

M. Valenta 29.10.2020 11:08

Je to jednoduché autore. Mladé demokracie v Asii těží stále ještě z navyklého drilu nedávných časů. A v případě Česka a některých jiných zemí to mají na svědomí i nezodpovědní politici cíleně rozdělující národ k vlastnímu prospěchu, kázající vodu a lemtající víno. Těžko pak mohou od té druhé půlky (žumpa, idioti, zloději, pražská kavárna....) očekávat větší vstřícnost. So geht das.

J. Vlček 29.10.2020 11:30

Pane zahraniční dopisovateli, díky za vaše zkušenosti a rozhled, získané z vašeho pobytu v cizině.

Místo strefování se do představitelů naší země, budou tu vítány zkušenosti z vaší domoviny, jak tam děláte všechno nejlépe. ;-)

M. Valenta 29.10.2020 13:10

Kdybych psal pane domácí přispívateli permanentně nesmysly asi byste se stále neobtěžoval. Přesto bych Vám na tom vašem malém písečku rád trochu ulevil a tak Vám prozradím , že do Česka jezdím celkem rád a vcelku pravidelně.

V. Petr 29.10.2020 18:20

Milý pane, pokud někdo obětuje lidské životy, protože se cítí vládou uražem, patří bez pardonu ke zdi!

J. Ptáček 29.10.2020 10:14

Číňané jsou pracovití a ukáznění. Dosáhli velkých úspěchů kam se podíváme. I ti z Wu-chanu převálcovali se svým produktem Evropu i Ameriku. Tady mají prvenství jasné. Je kde se učit. Co jim takhle nabídnout, teď už bez výběrového řízení, dostavbu Dukovan?

V. Kain 29.10.2020 11:12

Vogel ty by jsi měl odletět.Natáhnout sem číňany? Nejsi náhodou rozumu mdlého?

M. Sedláček 29.10.2020 11:28

Nebyla to náhodou ironie?

J. Ptáček 29.10.2020 11:39

Bohužel byla. Smutná, ale byla. Pod pojmem produkt samozřejmě míním veleúspěšný koronavirus.

V. Petr 29.10.2020 19:50

Není!!! Francouzi nebo Američané už dnes prakticky nejsou schopni funkční jadernou elektrárnu postavit!

M. Kanda 29.10.2020 8:25

Evropskou a asijskou mentalitu přece nemůžete srovnávat. Navíc to není o poslušnosti, ale o důvěře. A tu prostě naše vláda nemá.

Vláda apeluje na lidi, aby si instalovali eRoušku. Ovšem tato aplikace vyžaduje minimálně Android 6.0. Já mám 4.0, takže instalovat prostě nelze. Dost velká část starších lidí (kteří by to potřebovali nejvíce) má ještě tlačítkové telefony bez internetu.

Jak pak chcete splnit vládní apel? A je ta vláda opravdu tak hloupá, že toto neví? A jak potom chce mít důvěru?

P. Milan 29.10.2020 9:47

eRouška nic neřeší, to je jen pěkná hračka.

M. Sedláček 29.10.2020 11:29

nebo sra*ka

J. Vlček 29.10.2020 10:49

Pane Kando, a kterápak vláda bude ta důvěryhodná? Že by snad ta, kterou vytvoří pan Fiala, nebo paní Němcová? :-)

J. Jurax 29.10.2020 19:16

No jo no, a zažil jste někdy vládu, která by měla masovou důvěru?

I. Pávek 29.10.2020 6:54

Na rozdíl od pana Šebka a Kohouta jsem bohužel žádný důvod k nějaké připomínce k obsahu článku nenašel. Kdyby se pan generál odhodlal se zašpinit politikou, bez přemýšlení bych ho podpořil. Vysoce přečnívá všechny, kteří mluví česky. Pane generále - R^

J. Šebek 29.10.2020 8:36

Mohu vás ujistit, že v názoru na pana generála jsme v podstatě zajedno. To ovšem neznamená, že nemůžu mít občas výhradu. Pořád se říká, že nemáme osobnosti. K tomu bych dodal, že zrovna pan Šándor jí bezesporu je.

J. Šebek 29.10.2020 5:41

Ač s panem Šándorem skoro vždy a ve všem souhlasím, tak tentokrát ho beru tak napolovic. Je fakt, že vláda (hlavně pan Babiš) po první vlně vyměkla, dala na podrazácké výkřiky opozice a začala jednat chaoticky což jí stálo ztrátu důvěry a v budoucnu i asi vyhrané parlamentní volby. Ale na druhé straně ruku na srdce. Kdo si myslí, že by že strany současné opozice zvládly tuto kritickou situaci lépe, je bloud.