28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ROZHOVOR: O co jde demonstrantům (1)

Původní rozhovor pro Parlamentní listy ze dne 4.5.2009 je pro čtenáře Neviditelného psa aktualizován po úterní demonstraci na Václavském náměstí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pokoutný 7.6.2019 9:29

S hodnocením demonstrací panem Vlkem vcelku souhlasím,

ovšem to, co píše o Habsburcích, prokazuje jeho pochybnou znalost dějin Evropy. Když totiž začala Osmanská říše s útokem na Evropu, porazila bez větších problémů "Srbské cářství", Bulharsko, Valašsko a Moldavsko, rozhádané Maďary - dle některých zpráv i proto, že k Moháči r. 1526 táhnoucí české posily se rozhádaly tři dny pochodu od místa bitvy, a pak už to byli na 200 let jen ti prokletí Habsburkové, kteří dokázali získávat peníze a vojáky z nezasažených území dnešního Beneluxu a Svaté říše římské, aby turecký pochod na sever zastavili. A my, hrdí Češi, i když tatarské oddíly v žoldu sultána zajížděly až na Moravu, jsme se v Praze dohadovali, kolik vlastně na válku s Turkem přidat. Obrovským štěstím bylo, že v době Třicetileté války měla Osmanská říše vlastní problémy se slabými sultány a Persií, a nemohla toho oslabení Evropy využít.

P. Janoušek 6.6.2019 21:37

Pane Vlku...

...mě stačí, že ten člověk je usvědčeným a soudně uznaným agentem STB. Na jeho Čapák vysoka kašlu. Jediná možnost je zrušení dotací. Všech.

V. Čermák 6.6.2019 21:45

Re: Pane Vlku...

Vám stačí opravdu málo, poněvadž nechápete skoro nic. Dotacím pak nerozumíte vůbec. Bez dotacé by např. nefungovala kulturní fronta a také neziskovky organizující demonstrace Chvilkám. Mimochodem, kdo ty Všechny dotace v celém světě, zruší? Jediná možnost pro vás je Učit se, učit se, učit se.....

K. Nový 6.6.2019 23:32

Re: Pane Vlku...

Ale hloupost.

Dotace jsou zlo a musí ze zrušit.

Kulturní frontu si musí zaplatit diváci. A pokud nezaplatí, ať klidně zkrachuje.

Neziskovkám už ani korunu dotací. Jsou přece neziskové.

K. Nový 6.6.2019 23:34

Re: Pane Vlku...

ze -> se

V. Čermák 6.6.2019 23:41

Re: Pane Vlku...

Musí se, hm, máte nějakou představu, Kdo to Nařídí a v kterém století to bude provedeno? Musí se akorát umřít....

P. Ashink 6.6.2019 23:58

Re: Pane Vlku...

vy nic nechápete nebo nechcete chápat. Dotace pomůžou vozíčkáři získat vozík, lidem pomáhajícím bez nároku na odměnu získat pomoc při krytí nákladů na pomoc potřebným,zamědělců k překonáním důsledků sucha atp., ale ne na podporu ukojení svých potřeb miliardářům

S. Pavuk 6.6.2019 21:15

Pekný článok

Bolo by dobré, keby organizátori tých demonštrácií zverejnili kto ich organizuje a kto to všetko platí.Je jasné, že sa jedná o pokus o oranžovú revolúciu, dúfam, že to nedopadne ako na Slovensku, kde sme upadli do chaosu ktorý potrvá roky.

T. Wiszniewski 6.6.2019 18:59

Skvěle napsáno!

Těšíme se na pokračování.

J. Pýcha 6.6.2019 16:52

Určitě nejsem přítelem Bureše, ale....

...ten zrzatý hašašíra, co se staví jakoby do čela toho milionového hnutí, je figura krajně podezřelá už sama o sobě. Já na zjevy, co po leta studují současně politologii a teologii jsem poněkud vysazen a pokud někdo chce definovat mindráky zatížený typ, tak v tomto případě má učebnicový případ.

L. Kubeš 6.6.2019 17:18

Re: Určitě nejsem přítelem Bureše, ale....

Výstižné

V. Kotas 6.6.2019 18:00

Re: Určitě nejsem přítelem Bureše, ale....

1*

P. Ashink 7.6.2019 0:05

Re: Určitě nejsem přítelem Bureše, ale....

je úsměvné hájit zloděje, lháře a podvodníka napadáním někoho, že je zrzavý. Ó, jak věcné a obohacující diskuzi účelnými argumenty

R. Tichý 6.6.2019 16:29

Realisticke.

A. Nový 6.6.2019 15:59

Pane Vlku, nejste neomylný

Pane Vlku, vy se tady vracíte ke své minulosti disidenta, jako by to měla být vaše morální záštita na věky a na všechno co kdy učiníte, či napíšete. Zrovna s tím Babišem jste trefil kozla.

Jste vzdělaný dospělý muž, tak by pro vás neměl být problém něco si zjistit o Babišově konání a jeho skutcích v jeho minulosti. Jsou to povětšinou dosti, mírně řečeno, nevábné věci.

V. Čermák 6.6.2019 21:50

Re: Pane Vlku, nejste neomylný

Éh, čo bolo, to bolo. Terazky je Babiš Premiérom a koná pro lidi velmi dobré skutky. Pan Vlk to chápe dobře, i když zrovna vám se to asi nelíbí. Kádrováky a Moralisty věšina lidí nemá ráda...

B. Hamal 6.6.2019 15:51

O co jde demonstrantům...

Chystá se snad nový Majdan? Kdo by měl být naším Porošenkem?

J. Jurax 6.6.2019 18:27

Majdan?

Zatím to vypadá jako mejdan, který někdo platí.

J. Růžička 6.6.2019 14:44

Jinými slovy

pan Vlk říká, že občan má o volbách hodit volební lístek do urny a čtyři toky čekat, aby mohl učinit totéž. Držel hubu a krok, nechal si od představitelů státu všechno líbit...No, děkuji, nechci. Kdybychom se všichni takto chovali v roce 1989, asi by pan Vlk do žádného Neviditelného psa své články neposílal. Ještě tak do Rudého Práva. Dále nám pan Vlk vzkazuje, že rád přispívá miliardářovi Burešovi na dotacích, které od roku 2017 nevyplácí EU, nýbrž pouze český stát. Pan Vlk už dočista ztratil rozum a silně senilní.

V. Vlk 6.6.2019 14:52

Re: Jinými slovy

Jo, jo pane Růžička. Já jsem se snažil jako disident a pak signatář CH 77 o svržení promoskevských komunistů už dávno před rokem 1989. Co jste dělal vy, že jste tak moudrý a morální? Ostatně peníze z EU jsou nárokové, a vy asi nevíte co to znamená. Jako Rudé právo píšete o mně vy. Nadávky a žádná fakta. Tož tak.

J. Růžička 6.6.2019 15:13

Re: Jinými slovy

Jo, jo, pane Vlku. Když někoho oslovujeme, používáme pátý pád, že? Tedy ne pane Růžička, nýbrž pane Růžičko. Nikde jsem ve svém příspěvku nezlehčil ani nezpochybnil Vaši disidentskou činost. Toho jsem dalek, neb si Vás i Vám podobných lidí vážím. Vy ale ve svých odpovědích nabádáte občany tohoto státu k lhostejnosti, k nevyjadřování jejich smýšlení a názorů, které nutně nemusí kopírovat názory a smýšlení vedoucích činitelů toho státu. Zlehčujete a zesměšňujete veřejné projevení vůle občanů České republiky. Smutné konce disidenta...

M. Valenta 6.6.2019 15:27

Re: Jinými slovy

Máte pravdu pane Růžičko, když zastávají podobné názory Klaus se Zemanem je to pochopitelné, ale u bývalého disidenta je to smutné a trapné zároveň a bohužel to není ojedinělý případ.

V. Vlk 6.6.2019 18:37

Re: Jinými slovy

Víte pánové, tomu se říká demokracie. Mít různé názory. Ono je to celé o jeden level výš, jak říká mládež. Ono vlastně vůbec nejde o Babiše. To jste nějak nepochopili. Jde o budoucnost Evropy a tohle je jedna z "barevných revolucí" či chcete-li Majdanů. Babiš není ani náhodou hodný chlapeček a duše bez poskvrnky. Ale kdo z politiků je? Kdysi vyprávěl Jan Werich, jak za války v New Yorku vedli složité politické diskuze a na ně bral jeden z vzdělanců svého poněkud "jak se říká v jednom filmu " momentálně zaostalého" židovského příbuzného. A ten se vždy nakonec dlouhé diskuze těžkých intelektuálů zeptal: "A je to dobrý pro nás pro Židy anebo je to špatný pro nás židy? " A jak říkal Werich, ta zdánlivě primitivní otázka mírně zaostalého pána byla tou otázkou základní. Takže otázka o celém tom dnešním Milionovém Majdanu zní: " A je to dobrý pro nás pro Čechy anebo je to špatný pro nás Čechy (židy)? Ostatně víte, že na Balkáně se už více než sto let říká, že Češi jsou bílí židi? A je to myšleno obdivně? Jediní Češi ze všech Slovanů tam už 150 let za všech režimů jezdí na dovolené k moři do hotelů, polehávají na plážích a vždycky mají (nějaké) peníze? Mimochodem Bulhaři byli jediný národ v Evropě, který nevydal Němcům své židy a Tito byl jediný partyzán, který židy chránil? A v Titově armádě bojovali Čechoslováci/ I. československá brigáda Jana Žižky z Trocnova s počtem 3500 bojovníků?

V. Čermák 6.6.2019 21:58

Re: Jinými slovy

Růžička se považuje za Lepšočlověka a vy se také snažíte povyšovat. Většině lidí jste ale oba k smíchu. Založte si stranu, vyhrajte volby, zvolte si svého premiéra a vládu a teprve Potom, vládněte. Teď musíte holt Poslouchat, proto Řvete....

R. Mladek 6.6.2019 18:39

Růžička..vy jste osel

J. Jurax 6.6.2019 18:46

"... veřejné projevení vůle občanů České republiky."

Inu, vůle mohou býti rozličné, spontánní, vyprovokované, řízené, stabilní i proměnlivé jak jarní počasí ...

To je tak - vyhovuje-li hlas bouřícího se lidu mým názorům, jde o svatý vox populi, jemuž je třeba popřát sluchu a ještě líp jeho přání bezodkladně vyhovět. Nevyhovuje-li, pak jde o řvoucí luzu v ulicích, jíž by se v žádném případě nemělo ustupovat.

A je to těžký - ono hlas spontánní lidu kdysi žádal smrt pro zrádce typu Milady Horákové i Rudolfa Slánského a o pár desítek let později zase konec vlády jedné strany.

Takže jsem stran té spontaneity trochu skeptik ...

M. Vondráček 6.6.2019 13:50

hodně slov

O spiknutí neúspěšných atd. Ale já bych na tu demonstraci šel proto, že se mi nelíbí fakt , že v čele státu je lotr a zloděj. Věřím, že bych tam s touto pohnutkou nebyl sám :-)

Řeči o snahách zvrátit demokratické volby , ty jsem slyšel i v roce 1989. A. Hitler též zvítězil ve volbách, takže ani ten fakt , že ho volila většina není záruku správnosti stavu.

J. Jurax 6.6.2019 18:59

Zajímavé je, že na skoro každém názoru zde vyjeveném lze nalézt větší či menší střípek pravdy. Tedy i na tom Vašem i na tom o snaze zvrátit výsledek voleb, neboť tato snaha je nesporná.

Jen skepticky soudím, že ty pohnutky k protestům nebudou tak ušlechtilé, jak se káže z tribun; zvláště pohnutky těch, kdož to vyvolali, řídí, organizují a v neposlední řadě financují.

A s tím lotrem a zlodějem v křesle premiéra - není první ani poslední, byť jistě jde i o míru lotrovitosti a zlodějství. Neboť taková je praktická politika. I když ovšem Babiš fakt není abych tak řekl můj šálek čaje ...

L. Čapatý 6.6.2019 10:52

Ištvanův a Šlachtův státní převrat

Pan Vlk připomíná Ištvanův a Šlachtův státní převrat jako ukázku útoku "výborů obecného blaha“ na naši demokracii, ale Ištvan a Šlachta přece výrazně Babišovi pomohli k moci :-(

M. Valenta 6.6.2019 9:28

Parlamentní listy

znám jen z doslechu a tak malá ochutnávka v podobě této, ani nevím jak to nazvat, jednou za čas neuškodí.