19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Nemocnice je klasický měkký cíl

Řeknu jednu věc – my jsme si mysleli, že se to k nám nepřesune, jenže to tu už máme. Chci vyjádřit pevné přesvědčení, že se to tu nerozšíří tak, jako je tomu ve Spojených státech, kde k nějaké střelbě dochází přinejmenším každý týden, když ne rovnou denně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Šimáček 15.12.2019 4:17

rád bych viděl záznam té střelby, jestli to bylo jak říké pán Šándor raz, dva, tři,....... nebo jak dlouho to vlastně necvičenému útočníkovi trvalo a jak dlouho by to trvalo alespoň částečně vycvičenému zbrojnši (většina z nich výcvikem prochází jistě častěji než ten magor) zareagovat , zorientovat se a zlikvidovat útočníka

P. Dvořák 15.12.2019 7:49

1) Myslíte, že v čekárně byla kamera?

2) Máte nějaký střelecký výcvik (nebo jiný speciální), že víte jak zareagovat, zorientovat se a zlikvidovat útočníka?

3) Kolikrát jste byl v nějaké akci, kde se dala předpokládat střelba a tedy jste byl na to předem připravený?

4) Kolikrát jste nečekaně byl v akci, kde probíhala střelba nebo alespoň odzbrojování útočníka?

Při vší úctě k vám, v té čekárně prakticky nemáte šanci. Nebo u stolu v hospodě v Uherském Hradišti. Ovšem fakt je, že KDYBY třeba na onom ostrově měl každý desátý zbraň, nemohl by je tam Breivik desítky minut střílet jak králíky a nebylo by několik desítek mrtvých. A v Británii by se nemuseli bránit jen rohem z narvala.

A o tom to je.

P. Grigar 15.12.2019 10:33

..pane Dvořáku, pouze technická připomínka. Existují u nás lidé nebo dokonce skupiny lidí, kteří jsou na vámi uvedené situace připraveni a pravidelně je procvičují. Drží se stranou a neúčastní se planých diskusí. V současnosti je v parlamentu návrh zákona, který by jejich činnost zakázal.

P. Dvořák 15.12.2019 13:09

Já to vím, že takoví jsou a nejen z doslechu.

Jenže v čekárně je to naprosto specifická a nečekaná situace. Kolik vycvičenců, kteří jsou celé hodiny ve střehu, připadá na jednu čekárnu?

Znovu a lépe si přečtěte můj předchozí komentář.

P. Grigar 15.12.2019 22:25

..není třeba číst váš komentář znovu. Sktečnost, že moje vyjádření nekorespondují s vašimi představami ještě neznamená, že nechápu text. Zbytečně jste položil otázku, na kterou reálně existovala dostupná odpověď(kamera..) a současně se zabýváte nekalkulovatelným poměrem osob schopných obrany proti počtu nelegálně ozbrojených magorů. Vás možná baví tlápat o ničem, mě ne.

Dobrou noc

S. Donát 15.12.2019 12:15

Ano, v čekárně kamera byla. Nějaké video prý dokonce uniklo na veřejnost (neviděl jsem). Útok podle výpovědi jedné svědkyně trval asi půl minuty, útočník jednou zbraň i přebíjel. Takže teoreticky nějaký čas na obranu by byl. Problém je ta nečekaná střelba v uzavřené místnosti. Ten hluk je velmi silný, jsou to strašné pecky. Takže lidi asi ztuhli. Možná by někdo ozbrojený mohl účinně zasáhnout, možná ne. To se z dostupných informací dost těžko usuzuje. Mě tento incident jen utvrdil v tom, že budu zbraň nosit dál.

P. Dvořák 15.12.2019 13:02

Přebíjel, ale potom už nestřílel.

S. Donát 15.12.2019 13:10

Podle svědků vyprázdnil dva zásobníky. Takže po přebití střílel znovu.

P. Dvořák 15.12.2019 14:56

No vidíte, informace jsou různorodé.

D. Šimáček 15.12.2019 22:00

rozhodně bych se o něco pokusil, než tam sedět jak pecka a čekat kdy to přijde, jistě první jednu dvě nebo tři vteřiny bych byl ztuhlý a nevěděl co se děje, ale pak bych se snažil něco udělat, protože když nic neudělám tak z minimální šance je šance nulová

J. Kanioková 16.12.2019 12:39

R^R^R^

M. Přibyl 14.12.2019 22:56

Není pravda, že: "Dnes nikoho nezajímá nic jiného než prachy."

J. Jurax 14.12.2019 15:52

A technická - jenom nechápu, proč se v mobilním zobrazení momentálně nezobrazuje celá diskuze, ale jen prvních 10 příspěvků.

Tahle chyba se neprojevuje jenom tady a neprojevuje se pořád. A není to v mobilním zobrazení chyba jediná. Redakční systém lidovek po poslední inovaci zjevně ještě pořád není pořádně odladěn.

Š. Hašek 14.12.2019 16:48

Pane Juraxi, při vší úctě ...

já rozumím parnímu stroji a znám vlastnosti petroleje. Dokonce jsem si naštudoval absorpční/odrazný graf pro sluneční záření stran sodovkáren ......

Ale "Kolomaznika v mobilu"!!!!!????? Nechte toho, já si v klidu piju odpolední pivko .....

Neporadím, nevím, to je na mě moc. Mobilní připojení muší bejt u mě v hotovosti hlavně kvůli srazu s kámošema .......

P. Dvořák 15.12.2019 4:16

Obecně vzato vůbec nechápu, jak si autor tohoto systému diskuse odůvodnil zlepšení, které mělo nastat tím, že diskuse nejde (jako šla dřív) přečíst od nejstarších diskusních bloků, jakýchsi "balíčků".

A ještě mi uniká logika jakéhosi seřazení podle času od nejnovějších, kdy lze číst jednotlivé příspěvky, jak naskakovaly, aniž by byly zařazeny ke svému "balíčku" příspěvků.

D. Polanský 14.12.2019 11:52

Přemýšlím, cože nám tento expert vlastně sdělil. Řekl bych že nic.

Š. Hašek 14.12.2019 12:37

Pane Polanský,

sdělil. Domnívám se.

Minimálně zopakoval (i politikům přihlouplým) ...... "něco o náhodně se vyskytnuvších raplech s kradenou samonabíjecí zbraní". Občas se to přihodí ....

Opakováni je matka moudrosti ..... (neřekla Valachová!)

Tím chci ale také (mimochodem) naznačit, že určitá "opakování" s Hvížďalou/Mlejnkem ...... nemusejí automaticky být "matkou moudrosti".

P. Grigar 14.12.2019 13:07

.. pane Polanecký, sdělil nám toho dosti. Policie nemůže být všude, nemá jasno ve standardech postupů v takových situacích, nelegálně držené zbraně byly, jsou a zůstanou realitou našich dnů. Co s tím můžeme udělat? Jak kdo..

Můžeme trénovat běh, můžeme sedět doma, můžeme si najít nějaký kurs, ve kterém nám odborník objasní co všechno je možné a my si můžeme vybrat, co z toho jsme schopni zvládnout a co už ne. A doufat, že to nikdy nebudeme potřebovat..

Š. Hašek 14.12.2019 14:45

Dovolil bych si souhlasit.

J. Jurax 14.12.2019 15:47

I sdělil. I když v podstatě nic nového, nic, co bychom už nevěděli. Ale zopakovat to neškodí.

Š. Hašek 14.12.2019 16:49

Jo.

P. Dvořák 15.12.2019 3:45

Pane Polanský, ne všichni ví úplně všechno jako vy.

Takže pro ty toho pan Šándor sdělil hodně. Tedy pokud chápou psaný text.

Š. Hašek 14.12.2019 11:44

Zde si dovolím poznamenat (pana Šandora samozřejmě považuji za znalce z oboru), že jsem se domníval, že "měkký cíl" je slovo používané zejména v případech cílených, promyšlených útoků na občany, řekněme z politickým cílem. Tedy hodně mrtvých a pravděpodobnost, že "nebudu vyrušen z práce". Viz kamion, redakce novin.

V Ostravě nebyl terorista, byl to blázen. Ale samozřejmě ho napadlo, že nezačne střílet na hlavním nádraží v Praze - včera jsem tam šel a u odjezdů/východu z Metra stálo asi deset policistů v "plné polní". Pochopitelně jsem se jich neptal, za kolik sekund by byli schopni zneškodnit "ostraváka", pokud by začal pět metrů od nich. Cílů by měl tak 0.2 kusů na metr čtvereční (pátek 18:17). U východu z toho metra. Ale deset zbraní proti sobě ...... v čekárně, která ho spontánně (???) napadla ..... Je tam sakra náhoda, že strážníci se řídili cedulkou na dveřích ....... těmi cedulkami se blázni a teroristé neřídí ...... Pořád kolem dokola. Dále viz Zákon 119. Např.

Považuji "logiku" -použití nelegální zbraně znamená zabavení všech legálně držených zbraní- za logiku nevzdělance/nemocného. Nebo logiku politika toužícího ovládat stádečko bezbranných ovcí. V solidních zemích mohl/může bezúhonný a svéprávný občan vlastnit zbraň. Dokonce i na základě jednodušších zákonů, než v současnosti platí v ČR. Štve "je" to, co? Necháme se odzbrojit? 280 000 zbrojních průkazů, 900 000 zbraní ....... a najednou jeden pomatenec s ukradenou pistolí????

Viz současné iniciativy štrasbruselských protektorů.

P. Grigar 14.12.2019 13:12

.. měkký cíl je obecně vše, u čeho můžete předpokládat vysoký účinek násilného útoku současně s nízkou úrovní možného zabezpečení a obrany proti němu.

Š. Hašek 14.12.2019 14:51

Ale jasně pane Grigare. Vaše připomínka je bezchybná. Souhlas. Děkuji.

Uznávám, že jsem se neměl tolik vykecávat a napsat jen krátkou poznámku:

V ostravských událostech neprobíhala "klasifikace obtížnosti úkolu" někoho zastřelit v definičním oboru rozumu, zvažování situace, tam to "přeskočilo jinam".

P. Hofman 14.12.2019 11:15

Ozbrojení občané?

S panem Šándorem naprostý souhlas.

Jen dodám - umím si představit, jak takový (ozbrojený) pacient vstoupí do ordinace, lékař mu řekne, ať se svleče do půl těla, a uvidí jeho zbraň. Vůbec bych se nedivil, kdyby ho za takových okolností odmítl ošetřit.

Já sám kdybych viděl, že můj klient má u sebe zbraň, bych jednání okamžitě přerušil a už v něm nepokračoval s upozorněním, že ať příště takto "oděn" raději vůbec nechodí.

P. Grigar 14.12.2019 13:15

..a co myslíte, jak by se takový klient zachoval ? Já bych zdvořile poděkoval za upozornění a našel si jiného poskytovatele služby.

P. Hofman 14.12.2019 14:11

Tak je to taky správné.

Blb má chodit k blbovi a slušně vychovaný k tomu taky slušně vychovanému.

R. Langer 14.12.2019 18:58

A ke komu chodíte vy? :-P

P. Grigar 14.12.2019 19:11

.. jsem zmaten neurčitostí vaší klasifikace obého.

Já osobně nepovažuji za slušného člověka, který by si dovolil vznik nebo pokračování vzájemného obchodního vztahu(poskytnutí služby) podmínit svým požadavkem na omezení práv klienta.

Exemplárním příkladem takového jednání byla kauza majitele hotelu Brioni.