28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Nás neohrožuje žádné vnější nebezpečí

Podle bývalého tajemníka prezidenta Klause Ladislava Jakla Václav Havel žádnou politiku na ochraně lidských práv nestavěl – jen na svých frázích o lidských právech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Štrobl 13.3.2015 0:10

Proruská propaganda je stále agresivnější

a prokremelští snaživci, kteří by jinak nevypotili ani větu dostali dobrého pomocníka - Sputnik. Jenom jsem zvědav, jestli jim na to Češi skočí. Tato goebbelsovská propaganda, vedená podle starého dobrého pravidla, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou, se stává již tak odpudivou, že i nepříliš moudrého člověka musí odrazovat.

B. Rybák 12.3.2015 20:52

S obsahem článku naprosto souhlasím!

Činím tak proto, že v něm není nic co by bylo možno objektivně vyvrátit, nic co by bylo v rozporu se zdravým rozumem ve všech jeho formách.

Přidám jenom smutné konstatování, že náš únik z EU je v tuto chvíli, kdy naše zájmy hájící politické strany a téměř všechny svobodomyslné politické osobnosti jsou masmediálně zničeny, zcela nereálný!

Jako každá říše. která pošlapává zájmy většiny svých národů, bude mít i EU slabou chvíli a my na ni musíme být připraveni!

P. Princ 12.3.2015 21:21

Re: S obsahem článku naprosto souhlasím!

Souhles.

J. Štrobl 12.3.2015 19:59

Docela dobrá proruská agitka.

Pan Jakl agituje sice o poznání sofistikovaněji, než obě hradní proruské loutky, nicméně čertovo kopýtko z jeho vpravdě jezuitské řeči očividně trčí. Snaží se nás přesvědčit, že se není proč bát Ruska. Opak je ovšem pravdou. Rusko je dnes jediný expanzionistický stát na světě. Po válce si přivlastnil 1 300 000 km2 evropského území a jenom během čtyřiceti poválečných let porušil nebo odvolal 45 z 58 smluv, které podepsal. Po nástupu Putina k moci Rusko napadlo nebo vyvolalo nepokoje u většiny svých sousedů. Pan Jakl říká, že o nás Rusko ztratilo zájem. K čemu tedy potřebuje oněch 42 českých a slovenských webů, které zde chrlí proruskou propagandu? Mínění, že nás Rusko osvobodilo je jen prachsprostá lež. Když někoho osvobodím, znamená, že mu dám svobodu. Rusko si nás sice vybojovalo na Německu, ovšem svobodu nám nikdy neposkytlo, stejně jako všem zemím střední a východní Evropy. Obchodovat s Ruskem? Proč ne, ale učinit nás na Rusku závislými zvláště ve strategických oblastech jako je např. energetika (dostavba Temelína apod.) považuji za vlastizradu. Pokud se nemýlím, tak se o tom za bývalého chlebodárce pana Jakla vážně uvažovalo.Jisté je ovšem to, že se Ruska musíme bát daleko méně než našich proruských politiků, kteří se jezdí klanět do Kremlu s takovými "demokraty" jako je Kim Čong-un.

V. Čermák 12.3.2015 21:02

Re: Docela dobrá proruská agitka.

Těch čertových kopýtek bude asi víc. Jedni říkají, že se Ruska bát nemusíme, jiní, že se bát musíme a další zase dokonce, že se máme bát USA. Váš názor je jen jeden z mnohých a ty Vaše ideologické fráze mnoho lidí neohromí.

J. Štrobl 12.3.2015 23:21

Re: Docela dobrá proruská agitka.

Já jsem žádné fráze nepsal, to jenom vy tady žvatláte fráze bez jediného argumentu. Ostatně Američani mne nikdy jako Rusáci neokupovali.

B. Rybák 12.3.2015 21:59

Re: Docela dobrá proruská agitka.

Plést si dnešní Rusko s bolševickým SSSR je přinejmenším stejně velká politická "chybička" jako zaměňovat zrůdnou nacistickou říši s dnešním Německem!

Pravdou je, že po neodpustitelné "Mnichovské zradě" jsme byli západem "prodáni" do sovětské mocenské zóny. Stejně jako to, že Gorbačovovo Rusko všem "satelitním" státům zcela dobrovolně svobodu dalo, protože jeho elity pochopili, že systém politických satelitů je v době technologických, ekonomických, kybernetických, masmediálních.. "válek" naprosto neefektivní a určitě se k němu nikdy nebudou chtít vracet. Gorbačov tak učinil, protože věřil (stejně jako např. Mitteran) ve vybudování "společného evropského domu" v němž i bývalé satelity sehrají zcela dobrovolně vzájemně výhodnou roli v modernizaci SSSR. Všechny sliby, o nešíření NATO, které Gorbačov od (Bakera, Kohla..) byly porušeny, Jelcinovo Rusko obklíčeno, s pomocí oligarchů západem drancováno a bezprecedentním, mezinárodní právo i statut NATO pošlapávajícím bombardováním Srbska poníženo, důvěru v současný "západ" oprávněně ztratilo...

Porovnejte to s probíhající přeměněnou EU na DEU, která nás skutečně ohrožuje! Jih EU je z hlediska sebeurčení svých národů v mnohem beznadějnější situaci, než Ukrajina (my přijdeme na řadu po něm)!

J. Štrobl 12.3.2015 23:51

Re: Docela dobrá proruská agitka.

Asi jste si neráčil všimnout, že pobaltské republiky a Bulharsko začalo budovat základny NATO na svém území teprve po napadení Gruzie Ruskem, tedy od roku 2008, z čistého pudu sebezáchovy. Patrně také nevíte, že motivem bombardování SRJ byla snaha přinutit jugoslávskou vládu vedenou Slobodanem Miloševićem k ukončení vyhánění, vraždění a provádění dalších násilných akcí vůči albánskému obyvatelstvu Kosova. A skutečně se dalšímu vraždění podařilo zabránit. A takový blábol, že Jelcinovo Rusko bylo obklíčeno a s pomocí oligarchů západem drancováno jsem opravdu ještě neslyšel, na to musí připadnout opravdu velký "myslitel". Že Putinovo Rusko není stejné jako SSSR je pravda. Ono je daleko nebezpečnější a agresivnější. Nebezpečnější právě proto, že je přeměňováno ve fašistický stát. Rusko se napadáním svých sousedů neustále dopouští zločinů proti mezinárodnímu právu a to je fakt, který nemůžete popřít. Můžete tady stokrát opakovat lži z prolhaných proruských webů skutečnou pravdu se vám umlčet nepodaří.Pokud jde o EU, tak k ní mám spoustu výhrad, ale rovněž vím, že ti, kteří ji tak vehementně pomlouvají nás ve skutečnosti chtějí nahnat pod ruskou knutu.

B. Rybák 13.3.2015 11:26

Re: Docela dobrá proruská agitka.

Neráčil jste si povšimnout, že vraždění v Kosovu zahájila náhle kýmsi vyzbrojená, "západem" za teroristickou organizaci prohlášená UCK, jejíž oprávněné zdecimování bylo povoleno Makedonii, ale ne tradičně proruskému Srbsku. Že stanovy NATO i mezinárodní právo bezprecedentně porušující politicky hlupácké bombardování Srbska nezabránilo genocidě Srbů v Kosovu a legitimizovalo ho i v ostatních částech bývalé Jugoslávie. Že teprve po této ukázce arogantní moci např. tradičně proruské Bulharsko dovolilo vybudování základen NATO na svém území. Že kýmsi "oblbnutá" Gruzie zaútočila na autonomní "jižní Abcházii"...

To, že "západ" Rusko obklíčil, Jelcinovi anarchie ve svůj prospěch zneužil, Rusko hloupě do protizápadní defenzivy zatlačil, tvrdí dodnes nejenom Gorbačov, ale i nestoři západní zahraniční politiky Kissinger a Genscher, nemluvě o slavných německých exkancléřích (Schmidt, Schroder - tvůrce současného německého hospodářského úspěchu). Doplňte si znalosti a vyhněte se politicko-korektnímu vymývání mozků, v masmédiích zaměřených na politické ignoranty!

bojovníků

B. Rybák 13.3.2015 11:40

Odkazy

http://nazorycz.cz/politika/clanek/

http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/amerika/kissinger-zapad-ma-spoluvinu-na-eskalaci-kolem-ukrajiny_324308.html#.VQK71Gw5Dct

http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/genscher-chape-putina-a-vyzyva-k-verbalnimu-odzbrojeni_318996.html#.VQK8NGw5Dcs

http://zpravy.idnes.cz/schroder-a-bombardovani-srbska-dz6-/zahranicni.aspx?c=A140410_212000_zahranicni_neh

http://www.blesk.cz/clanek/live-kultura/283661/helmut-kohl-ve-sve-knize-kritizuje-izolaci-ruska-i-schrodera.html

F. Matousek 12.3.2015 18:42

nejlepsí odpovedí

na názory pana Jakla a zde diskutujících , je dnesní clánek pana Drápala

"

Buďme raději připraveni"

V. Čermák 12.3.2015 17:47

Pane autore, pěkný a rozumný článek.

Proč jich je zde tak málo? Asi to bude potřeba rychle vykompenzovat údernými agitkami Zemanobijců mladého Mlejnka, či Hulíka, Putinobijce Jocha, či nositele jediného správného názoru, frajera v klobouku Vodvářky.

V. Mlich 12.3.2015 14:40

To by byl prezident!

Bohužel Svobodní nebyli pro něj schopni získat dost podpisů, tak nakonec nebylo koho volit.

R. Gramblička 12.3.2015 13:52

až mně překvapilo, že takhle uvažuje Jakl

Zajímavé a inspirativní

K. Luboš 12.3.2015 12:12

Tak tenhle článek je fakt tak dobře napsaný, že...

...to skoro vypadá, jakobych ho psal já sám! A také  se dost divím, že zatím nikdo nenadává p. autorovi do komoušů, socanů, bolševiků nebo kremrolí! Ale to asi ještě přijde!

V. Karda 12.3.2015 16:38

Re: Tak tenhle článek je fakt tak dobře napsaný, že...

Přečtěte si příspěvky co tady píše nějaká Baldová. Ale podle pravopisu je to nějaká školačka která propadá z Češtiny.

Z. Baldova 12.3.2015 12:08

Nefachcenko Jakl

Jako kazdy z Klausova institutu je Jakl zvyklej denat velke kulove v IVK jsou zamestnany jedine podvodnici a ti co kryji nejvetsiho mafiana a dnes jiz pro ruskeho kolaboranta Klause

K. Luboš 12.3.2015 12:18

Takže pí Baldová nebojuje s myšlenkami,...

...ale s nositeli těchto myšlenek? Ale asi návyky získané za ta léta fašismu a komunismu opravdu nelze tak rychle změnit. Takže co s tím Jaklem, pí Baldová? Pošleme ho do Dachau anebo rovnou do Buchenwaldu...?

D. Nováků 12.3.2015 14:20

Re: Nefachcenko Jakl

Jo, protože je velmi důležité co ten člověk dělá a s kým a ne jeho konstatní názory.

J. Kanioková 12.3.2015 11:49

Jak je vidno z některých komentářů,

zas je důležitější - KDO - něco říká, než - CO - říká..

Holt... "skuteční" demokrati..

P. Vaňura 12.3.2015 19:48

Mám tady jeden sloupek, jehož autorem je Joseph Goebbels

Je z r. 1937 a ujišťuje čtenáře, že žádná válka nebude, nikdo na ní nemá zájem a Německo už vůbec ne...

Budete se řídit tím KDO to říká, nebo tím, CO říká.

Pokud má někdo zájem, doporučuji brožuru Mírová politika Adolfa Hitlera. U fotografie Hitlera je tam popisek "První dělník svého národa..."

J. Kanioková 12.3.2015 10:50

Skvělý článek, díky autore,

vnímám to naprosto stejně.. Hlavně ten poslední odstavec ! Nenechávejme si vnutit nesmysly, šokuje mě lehkovážnost, s jakou politika žongluje se slovem válka a naivita, s jakou lidi řeči politiků akceptují.

...některé ideje jsou tak idiotské, že jim může uvěřit jen intelektuál. (George Orwell)

K. Frauknecht 12.3.2015 14:15

Re: :-)

Noam Chomsky: „Po celou historii jsou ta nejdrsnější a nejhanebnější opatření pravidelně provázena tvrzeními o ušlechtilosti záměrů – a rétorickými frázemi o svobodě a nezávislosti.“

K. Janyška 12.3.2015 9:39

Petříku, vy se doučte Kompozitivní teorii, Jakl také a pak

machrujte. Oba. Bez znalosti teorie spontánního řádu lidské interakce jste směšní. Všichni.. Dzp.

I. Mertl 12.3.2015 7:43

Co nám to ten Aston

zase předkládá - jen se podívejte na profil autora, kde publikuje a s kým. Ostatně to odpovídá současnému posunu profilace NP.

J. Kostelanský 12.3.2015 7:01

Súhlasím s každou čiarkou

Málokedy sa vyskytne článok, kde súhlasím so všetkým. Ale výnimkou potvrdzujúcou pravidlo je práve tento rozhovor.

Nádherne totiž vo viacerých pasážach analyzuje česko-slovenskú mentalitu: vždy sa prikloniť k davu, k tomu, čo je momentálne pri moci, a na tých s odlišným názorom hádzať blato.

Je totiž oveľa pohodlnejšie a bezpečnejšie mýliť sa s davom ako mať pravdu a byť v menšine... Povedané odborným termínom z psychológie - "stádovitý efekt" par excellence...

V. Vaclavik 12.3.2015 7:38

Re: Súhlasím s každou čiarkou

Neni to spatne, ale jsou tam mista kde je jasne, ze nepromlouva zadny hluboky myslitel, ale spis jde o hospodske reci.

"oni často celé generace žijí z dávek, které jim nabízíme. A pak z nudy vymýšlejí zábavnější atentáty."

Opravdu to mysli vazne? Je smutne, ze nejspis ano. Vrha to spatne svetlo na zbytek rozhovoru. Take si nemyslim, ze je spravne hledet na nase vztahy se svetem tak uzkoprse, ciste jen pres zajmove, zrejme ekonomicke bryle. Velikost zeme nemusi byt primo umerna jejimu mezinarodnimu respektu.

Socialisticke rovnostarstvi ale zadnemu statu na vaze neprida, jen ho stahne do nedulezitosti. Stava se to i rozlohou a populaci vetsim a bohatsim zemim.

J. Kostelanský 12.3.2015 7:45

Re: Súhlasím s každou čiarkou

Čo je na tom citáte špatného? Nehovorí, že VŠETCI takto žijú. Ale že ČASTO takto žijú celé generácie...

Moslimské ženy naozaj len zriedkavo pracujú - oproti ženám v Európe. Celé to potom vyzerá tak, že do Francúzska sa prisťahuje muslim, usadí sa tam, a potom sa za ním prisťahuje manželka a hejno detí. A je otázne, či takáto rodina viac do štátneho rozpočtu vo forme daní prispieva alebo z neho vo forme sociálnych dávok na manželku a deti berie. A ak náhodou príde muž o prácu, štát sa o neho postará. Vo Veľkej Británii mu napríklad poskytne dom na bývanie.

Na západe je to naozaj tak - ak makáš a si slušný, musíš sa riadne obracať, aby si si na seba zarobil. Ak si bez práce a máš rôzne problémy, potom sa o teba postará štát a množstvo kadejakých organizácií.

Človek, ktorý pracuje, maká a musí hľadať rôzne spôsoby, ako uživiť svoju rodinu, asi ťažko bude mať čas myslieť na teroristické útoky.

A. Alda 12.3.2015 8:02

Re: Súhlasím s každou čiarkou

Vidím to podobně, pane Kostelanský.

V. Vaclavik 12.3.2015 18:55

Re: Súhlasím s každou čiarkou

Ten citat je naprosto mylne vyjadreni motivace tech nepokoku, az teroristickych utoku. Dle vas je to ale popis dobry a nejste sam, jak vidno z diskuze - pak je ovsem na miste se ptat, proc je u nas a ve svete temer vsechno 'spatne', od deseti k peti. A odpoved je nasnade - protoze lide jsou jaci jsou, tedy jako vy pane Kostelansky, jako ti, kteri s vami souhlasi ohledne te spravnosti te citace, cim jsou ty nepokoje motivovane.

Myslel jsem, ze to bude kazdemu jasne, ale mylil jsem se, a neni divu, proc veci u nas a ve svete jsou jake jsou, jak jsem uz napsal. Proste lide jsou, jaci jsou, v tahu pomylenych idejich nasich kolektivistickych ideologu.