29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

ŘECKO: Grexit a německá nadvláda

Už sedm let zaměstnává řecká krize evropské politiky i většinu praktikantů chmurné ekonomické vědy po celém světě, kteří neustále spekulují, co by bylo, kdby…

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kostelanský 27.6.2015 22:11

Grécko je príliš slabučké na silné euro

Euro je ťažká, 100-kilová činka a Grécko je netrénovaný, pupkatý chlapík, čo nikdy necvičil. Čo s ním asi urobí 100-kilová činka?

Na druhej strane Nemecko je dlhé ruky cvičiaci kulturista, ktorý tú 100-kilovú činku zdvihne aj jednou rukou. Pre neho je tá činka slabá.

Vo fitness centre to všade riešia rovnako a všade rovnako jednoducho - nemajú len 100-kilové činky. Ale také činky, ktoré sa dajú prispôsobovať kondícii rôznych návštevníkov fitka.

Rovnaké je to aj so spoločnou menou. Pre niekoho je euro slabé (Nemecko), pre iného zase veľmi, veľmi silné - Grécko. Keby rôzne krajiny mali svoje vlastné meny, tak by si tie "činky", resp. meny, mohli prispôsobovať svojej aktuálnej kondícii. Ale vysvetľujte to politikom, ktorí sú presvedčení, že s funkciou automaticky prichádza aj rozum a múdrosť...

Z. Lapil 28.6.2015 10:31

Re: Grécko je príliš slabučké na silné euro

Pěkná metafora. Díky.

J. Kanioková 28.6.2015 19:04

1*

L. Křivan 27.6.2015 19:10

Problém Řecka je tvrdé Euro

a nízká produktivita spojená s nefungováním státu.

M. Prokop 28.6.2015 18:40

Re: Problém Řecka je tvrdé Euro

Problémem Řecka je neplacení daní, přemíra státu a jeho zaměstnanců a dlouholeté žití na dluh.

€ to vše jen urychlilo a znemožnilo nejjednodušší řešení, devalvaci.

P. Vaňura 28.6.2015 20:34

Pravdou je, že pokud by Řecko mělo drachmu, ta by

průběžně devalvovala a věřitelé by byli méně ochotní Řecků půjčovat. Ale mohlo by klidně i tak zkrachovat, jako např. Argentina.

M. Prokop 28.6.2015 22:00

Re: Pravdou je, že pokud by Řecko mělo drachmu, ta by

Ano, proto píšu, že € není příčina, jen katalyzátor.

L. Křivan 28.6.2015 22:12

Re: Problém Řecka je tvrdé Euro

Ano, řecký stát nefunguje, je nafouklý, s příliš mnoha zaměstnanci, kteří nic pořádného nedělají a práci jen předstírají.

K. Wimmer 27.6.2015 14:58

Pane Tomsky

Nemecko je nejvetsi a nejsilnejsi ekonomikou EU. a byla ji i pred Eurem.Mela tehdy nemeckou  Marku!

Jako takova prispiva z odstupem nejvice do EU a tim ma i nejvetsi zodpovednost! Tuto vsak nevyuziva a naopak dela vse proto,aby vedeni a tim i chod EU nebyl jenom v jejich rukach!!

Nevim jak si predstavujete vy vyreseni Reckeho problemu,ale je ocividne,ze recke komunisticke vedeni chce nechat odpustit vsechny sve dluhy ,aby mohlo delat nove a take ty ne zplacet a to v zemi ,kde kraluje ve vsech smerech chaos a absolutni neorganizovanost,coz nemuze bez drastickych zmen nikdy vest k uspechu.Je to vase predstava?

P. Götze 27.6.2015 18:12

Re: Pane Tomsky

Vyjste autora vubec nepochopil.

K. Wimmer 28.6.2015 8:56

Re: Pane Tomsky

ale pochopil,jen vy jste nepochopil mne

J. Kanioková 28.6.2015 19:27

Nevím, možná to jen já tak cítím,

že chcete svým příspěvkem dost hodně pochválit Německo (možná právě jen k tomuto konkrétnímu problému - Řecko). K Řecku nic nepodotýkám, máte pravdu. Ale to Německo.. s chválou šetřím. Ono (jako dobrý producent)je na tom opravdu nejlíp v Evropě. Jen by mě zajímalo, jak by na tom bylo např. kdyby si "nenadělalo" tolik levných subdodavatelů v přijímaných zemích při "rozšiřování". Kdyby si v těch zemích nezískalo slušnou míru odbytu. Kdyby přistupující země nebyly tak snadným soustem pro západní investory.

Nemám to Německu za zlé, ani nezávidím, jen to neberu tolik jako jejich dobrodějství, ale jen a jen jako čirý pragmatismus. Samozřejmě to pomohlo i nám, když jsme byli takový skanzen se stagnující ekonomikou. Pro ně to ale byla obrovsky plusová příležitost. Jen neberu, že to bylo z dobroty srdce, spíš naopak.

A navíc slabé Euro Německu moc a moc pomáhá v exportu, je to jeho velká výhoda proti konkurenci.

B. Rybák 27.6.2015 18:43

Re: Pane Tomsky

Ona byla ta "německá ekonomická lokomotiva" na konci devadesátých let úplně zadřená (konkurence neschopná). Z recese jí pomohla kancléřem Schoderem (nyní v Rusku žijícím) prosazená sociální reforma a především mohutná expanze do "bezbranných" států bývalé RVHP v ES, které musely přijmout pro jejich konkurenceschopnost zničující předvstupní (převážně německé) podmínky!

Problémy Řecka jsou především důsledkem euro-války vedené převážně německým "jádrem EU" proti jihu EU! Nástup radikální levice v Řecku je vyvolán jeho bezvýchodným a stále rostoucím zbídačením (25% nezaměstnanost)!!!

P. Mach 27.6.2015 21:12

Re: Pane Tomsky

Tuhle kravinu sis vycucal z kterýho prstu? Německá ekonomika v 90. letech rostla neustále. Problémy, které měla pramenily jen a pouze z toho, že staré spolkové země lifrovaly biliony marek na saturování hospodářství komouši zdevastované bývalé NDR. Hartzovy reformy omezily sociální dávky a deregulovaly pracovní trh a podpořily ekonomický růst Německa ale jen naprostý kretén může blábolit něco o "zničujících vstupních podmíkách do EU". Jestli něco zničilo konkurenceschopnost zemí střední a východní Evropy, tak to bylo 40 komoušské idiotské ideologie a diletantismu. Naopak německé investice vytáhly střední Evropu z toho největšího humusu.

Problémy řecka si samozřejmě způsobili jen a pouze samotní řeci. 40 let žili na dluh, nic neexportují, neplatí daně, průmysl nemají veškerý žádný. Jen naprostý kretén, si může myslet, že za jejich problémy může Německo nebo věřitelé.

P. Götze 27.6.2015 22:00

Re: Pane Tomsky

Zkuste si trosku nastudovat vyvoj nemecka po druhe svetove valce a vztah EU versus Nemecko. Treba na to prijdete sam, jak to je mysleno.

P. Mach 28.6.2015 11:59

Re: Pane Tomsky

Zkuste to doporučit rybákovi, který recykluje 50 let staré komunistické hovadiny. Mimochodem, máte něco konkrétního proti faktům, které jsem zde uvedl, či jste mimo mísu a jen jste potřeboval bezobsažným komentářem uklidnit ten ideologický opar, ve kterém se nacházíte?

B. Rybák 29.6.2015 1:08

Re: Pane Tomsky

http://trhy.mesec.cz/clanky/proc-je-ekonomika-nemecka-uspesna/

Místo aby západní Evropa poskytla po skončení studené války východoevropským státům, západem vydaným na pospas bolševismu obdobnou pomoc, jaké se jí dostalo v podobě Marshallova plánu a především otevřením trhu USA pro její export, uzavřela před nimi (s výjimkou NDR) své trhy pod záminkou ekologického(!!!) a sociálního(!!!) dumpingu... a donutila je přijmout pro jejich konkurenci zničující ekologické a sociální standardy! A v Maastrichtu se dohodla o jejich rozdělení do sfér vlivu původních členů ES (I např. Řecku byl přidělen kus Balkánu jako jeho kořist)! Němci neinvestovali do našich podniků, ale především do svých montoven!

Jen úplný kretén si může v rozporu s fakty myslet, že do neřešitelné dluhové pasti Řecko nepřivedla eurozóna a vypočítavý cynizmus francouzských a německých bank, které jeho situaci dobře znaly!

Vaše sprostota nenahradí Váš nedostatek argumentů. Ta je nezvratným argumentem proti Vám!

S. Netzer 28.6.2015 13:10

Re: Pane Tomsky

Ex kancléř Schroeder žije v Hannoveru.

Hannover je v Rusku?

To by měl pan Frýbort radost. :-))))

M. Prokop 28.6.2015 22:03

Re: Pane Tomsky

Žije možná v Hannoveru, ale co ten Gazprom a Nordsream?

L. Křivan 28.6.2015 22:21

Re: Pane Tomsky

"..mohutná expanze do "bezbranných" států bývalé RVHP.." no, škodovce to docela pomohlo a všem jejím zaměstnancům taky.  Jak se vám jezdí v Octávce ?  Je vidět všude v Evropě. To bylo s embéčkem  jiné.

J. Matuška 27.6.2015 11:51

Jak dál v řecké krizi? Tsipras vyhlásil referendum

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/315954-tsipras-vyhlasil-pro-reky-referendum-o-navrzich-veritelu-na-reseni-krize/

A tak si možná koupím klobouk a možná, že ho dokonce s chutí sním... Bunga bunga!?

J. Matuška 27.6.2015 12:05

Re: Jak dál v řecké krizi? Tsipras vyhlásil referendum

Řecký premiér Tsipras je vlastenec a demokrat. Držím mu palce! Rusové a Číňané by Řecko na holičkách nenechali. A když skutečně dojde ke Grexitu, zapiji to Metaxou!!!

J. Matuška 27.6.2015 13:08

Re: Jak dál v řecké krizi? Tsipras vyhlásil referendum

Našel jsem si na Googlu odkaz na You Tube: Greek music - Zorba the Greek. Věřím, že Řekové v referendu potvrdí, že vědí, co to je DŮSTOJNOST!!!

J. Matuška 27.6.2015 13:52

Re: Jak dál v řecké krizi? Tsipras vyhlásil referendum

Ŕekové: Co nám hrozí? Čas bez eura, možná i konec demokracie

http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/co-hrozi-recku-kratky-cas-bez-eura-nebo-konec-demokracie/r~7668604a1c1411e5bfa2002590604f2e/

Nehrozí dokonce konec světa? Eurozóna v této sestavě dříve nebo později stejně skončí. Pokud Tsipras neuspěje v referendu, agónie se jenom prodlouží...

V. Kusý 27.6.2015 17:27

Re: Jak dál v řecké krizi? Tsipras vyhlásil referendum

Jako řidič jsem často v Řecku nakládal a vykládal.Nevím zda Řekové mají důstojnost či ne, že však nemají ruce na práci, to je víc než jisté.Zřejmě také nečetli Švejka a neznají jeden z výroků polního kuráta Katze.

P. Mach 27.6.2015 14:40

Re: Jak dál v řecké krizi? Tsipras vyhlásil referendum

Řekové ztratili důstojnost už dávno. Desetiletí levičáckých vlád, které se držely u moci pouze rozhazováním obrovských prostředků zíkavaných z dalšího a dalšího zadlužování země odnaučily řeky pracovat. V okamžiku, kdy věřitelé přestali řecku půjčovat se z řeků stali žebráci. Vinu za to si řekové mohou přičíst pouze sami sobě.

B. Rybák 27.6.2015 19:19

Re: Jak dál v řecké krizi? Tsipras vyhlásil referendum

Vy si myslíte, že většina Řeků věděla o zhoubném zadlužování Řecka? Myslíte, že se jim s tím jejich EU-hujerská vláda, která šla na ruku cynickým EU-věřitelům chlubila?

To, jak byla řecká mentalita změněna muslimskou tyranií možná poznáme na vlastní "kůži". Řekové, kteří před ní uprchli mohutně přispěli k rozvoji evropské renezance!

P. Mach 27.6.2015 20:38

A to má snad být nějaká omluva?

To, že je někdo debil a nezjistí si základní a dostupná fakta opravdu ale opravdu neznamená, že si zachová důstojnost, když se z něj vlastní vinou stane žebrák závislý milodarech. Řekové se svými levičáckými, diletantskými vládami, kterým šlo o to jen zůstat u koryta, nechali zkorumpovat zcela vědomě. A samozřejmě doposud jako zkorumpovaní vyčůránci neustále natahují ruku a křičí "Evropo dej" - taky zcela vědomě.

Tak "evropská renesance"... ještě jsi zapomněl dodat, že s ohledem na antiku by Evropa měla řeky živit až do skonání věků.

P. Vaňura 28.6.2015 20:31

Evropská renesance? Je třeba vědět, že vznikla v Itálii

a celá staletí se opírala téměř výhradně o ŘÍMSKÉ dědictví (ač to už bylo ovlivněno Řeckem). Byli to Petrarca a Boccaccio, kteří ve 13 století prolézali klášterní

knihovny a hledali staré rukopisy v latině. Podotýkám, že mentalita

dnešních Italů má dost daleko k starořímské strohosti.O samotné Řecko se začali učenci zajímat až mnohem později. Existují dva důvody, proč nedat Řekům ani cent.

1) Policista, který vystřelil pro výstrahu, když na něj začali házet láhve s benzinem a odražená  kulka náhodně zabila jednoho z demonstrantů, byl odsouzen na doživotí.

2) Demonstranté, kteří zápalnými láhvemi zapálii pobočku banky, kde uhořeli tři lidé, včetně těhotné ženy, nebyli potrestáni vůbec. Řekové si musí uvědomit, že hodnoty vynikají prací, ne děláním brajglu v ulicích!

L. Novák 27.6.2015 11:21

Řecko má v bankrotech veřejných financí tradici

ne 200 let, jak tuhle uvedl babiš (5 bankrotů?), ale celá tisíciletí. Už ve starém Řecku přišli na slepou uličku demokracie, kdy hlasováním schválené rozfofrování veřejných peněz vede k bankrotu. Od té doby už se tento poznatek mnohokrát ověřil v praxi a Sobotka s ČSSD se jej snaží ověřit i v současné historické éře ČR.