28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vojta Čepelák 30.11.2007 16:25

Pro Martina: Recenzentská práce...

...je obtížná, ale co je moc, je moc, původně jsem nechtěl psát, Protože jsem Drsného spasitele hodnotil pro FP, ale... Autor recenze zodpovídá za svůj text jak po stránce obsahové, tak gramatické (a to ZVLÁŠTĚ když  NENÍ KOREKTOR). Nechci Martina odrazovat od dalšího psaní, nadšení pro tuto činnost je obdivuhodné, jen ho upozornit, že dobrý recenzent nikdy nesvaluje vinu za nekvalitnost na nějaké okolnosti. Jeho povinností a pýchou je psát dobře a odvádět stoprocentní kvalitu. Píše jen, když na to má energii (což v tomto případě dvě ráno nebylo), pak - zvláště když začíná a už udělal tu chybu, že psal v nestoprocentní kondici), si počká aspoň den, pak se na recenzi podívá znova s odstupem, aby našel svoje chyby. Jinak, korektury si musí provést aspoň třikrát (když není korektor i více krát).

A precizní čeština je nutnou podmínkou - když ji nezvládám, alespoň se na to nevymlouvám. A konečně - proč jsem sem původně nechtěl psát - musím se vyjádřit i k obsahu recenze. Ten zhruba odpovídá nedokonalosti gramatické. Chtělo by to menší popis děje a více rozebrat dílo, případně ho lépe zasadit do kontextu autorovy tvorby. Pro začátek tedy napsat toho více a pak kdyžtak zkracovat. Pokud vytrváš a nebudeš se omlouvat, čím nemáš, ale tvrdě zapracuješ, půjdeš kvalitativně nahoru a věř, že tě to potěší. Jsme zvědav na další tvoje recenze.

PS: Provedl jsem po sobě jen jednu korekturu, tak uvidíme:-) Nicméně u příspěvků k článkům se víc než jedna korektura nevyžaduje:-)

Martin Stručovský 30.11.2007 16:35

Re: Pro Martina: Recenzentská práce...

Ahoj, Vojto,

děkuji za rady. Fakt si jich vážím a pokusím se podle nich řídit.

Vojta Čepelák 3.12.2007 21:03

Re: Re: Pro Martina: Recenzentská práce...

ahoj napiš mi na cepelak@centrum.cz až ti vyjde někde další recenze, díky.

Marc 28.11.2007 21:50

recenze

JInak ke článku: Knihu jsem četl a je to přesně tak jak říkáš. A občas mě fakt štvalo to jak je hlavní hrdina občas nesmrtelnej a vzápětí slabej jako obyčejný člověk :-D

Ale knížka dobrá a tehle článek taky. Jako vždy pěkné Martine!

Marc

Jan Pechanec 28.11.2007 23:01

Re: recenze

Jestli je to tak, jak popisuješ, tak to vidím jako klasickou "kulhánkovinu", což je věc, co se většině musí strašně líbit.

Martin Stručovský 29.11.2007 7:57

Re: Re: recenze

Jo, je to Kulhánkovina. Bohužel. A musím vám říct (i když nerad) že mě to moc nebavilo. Jednu knihu mám tak na týden maximálně dva. Tohle jsem četl půl roku. To už něco značí...

DejF 28.11.2007 23:39

Re: recenze

na knihu se těším (možná si jí někdy v únoru mezi zkouškovým a letním semestrem stihnu i přečíst). z její "kulhánkovosti" mám spíš strach, poslední dobou sleduju, že nám mirek kulhánkovatí a vůbec se mi to nelíbí. na co 2 stejné autory na našem malém trhu?

Martin Stručovský 29.11.2007 7:57

Re: recenze

Díky za podržení, Marcu.

Marc 29.11.2007 18:50

Re: Re: recenze

Není zač, vždyt jsme kamoši ;-)

Jinak já tu knihu taky četl hodně dlouho... nadvakrát... dýl než je obvikle...

Martin Stručovský 27.11.2007 18:48

chyby...

tak za chyby (pokud tam jsou) se omlovám. Jednak jsem ten článek psal ve dvě ráno a za další nemáme korektory, jak už jsme tady několikrát říkali.

DejF 27.11.2007 19:03

Re: chyby...

Jestli tam jsou? Jenom v prvním odstavečku máš jednu gramatickou (čtenáři musely), jedno podezřelé slovo (duologie, dal bych dualogie, ale možná se mýlím) a jednu stylistickou příšernost (do žádného již ze svých vybudovaných světů). Což je opravdu přespříliš. To, že nemáte korektory, bych rozhodně nepoužíval jako argument ve svůj prospěch, házet to na jiné Ti spíš přitěžuje. A čas tvorby už vůbec není omluva, mohl sis článek ráno znovu přečíst, ten jeden den už by to nevytrhl.

A to se rozhodně nepovažuju za pravopisného hnidopicha a už vůbec nemám nic proti Tobě, ale tohle se nedalo.

...

Tak a teď jsem zvědavý na komentáře pod svým příštím článkem, budu ho muset dlouho přebrušovat ;-D

Martin Stručovský 28.11.2007 18:04

Re: Re: chyby...

Ježiš, takový prokotiny tu řešíš :-)

Mýlíš se - opravdu se píše duologie (stejně jako trilogie)

Články - si budu psát kdy chci, je to čistě má věc a co se té kontroly týče - určitě seš takový machr, že si najdeš všechny, opravdu všechny chyby v textech.

Jasně, já to chápu. Ani já proti tobě nic nemám.

Příští článek - do konce tohoto týdne (snad už zítra se tu objeví) a příští týden recenze na Nakažené.

DejF 28.11.2007 19:20

Re: Re: Re: chyby...

Všechny chyby si bezpochyby nenajdu, ale troufám si tvrdit, že takové základní prkotiny, jak říkáš, si snad ohlídat dokážu ;-)

Marc 28.11.2007 21:49

Re: Re: Re: Re: chyby...

Já sám říkám takové reakci, že chyby nejsou duležité oproti článku jako náplni.

Protože vždycky! A to je už strašný, někdo, kdokoliv napíše, že támhle je chyba a támhle taky a jak jsou blbý že si to nepřečtou atd... Ano mělo by se zmínit o pravopisných chybách, ale hlavně o recenzi jako takové, jestli je dobrá, kvalitní, reakce na knihu. A ne jako obvikle vypichovat chyby a dělat z autorů blbce ;-D.

Já sám mám problémy s Češtinou a přitom píšu, můžu si to přečíst x krát a stejně na tu danou chybu nenaratím. A jak vidíte je mi to celkem jedno. Né že bych nechtěl učetřit korektorům a těm co to po mě budou číst/opravovat práci, ale prostě jsem na češtinu levej.

A to jsem pravák ;-)

Tak jen jsem něco takovýho chtěl říct.

Jan Pechanec 28.11.2007 23:03

Re: Re: Re: Re: chyby...

Jakékoliv nářky na chyby a stylistiku posílejte

na mou hlavu. Nezvládám a přiznávám (což není omluva, ani vysvětlení). Každopádně musím přiznat, že chyby dělá i DejF (rozhodně však minimální). Martina i Marka za chyby "odmění" češtinářka. Za chyby na Sardenu byste měli odměnit neschopného šéfredaktora.

Martin Stručovský 29.11.2007 7:59

Re: Re: Re: Re: Re: chyby...

Díky za podržení, Honzo. A s tou "odměnou" od češtinářky máš pravdu :-)

DejF 28.11.2007 23:33

Re: Re: Re: Re: chyby...

Hej lidi, omluvte mě, já už fakt magořím z Pravopisnýho praktika jednoho ulítlýho profesora, kterej nás přesvědčuje o hyperkorektivitě českého národa. :-D

Jen mě mrzí, že si Martin za těmi chybami tak stojí. Obsah recenze ale schvaluji ;-)

Marc 29.11.2007 18:47

Re: Re: Re: Re: Re: chyby...

Pechy máš pravdu...mám a měl jsem češtinářku..a mám a měl jsem s ní problémy (s češtinou i češtinářkou:-D. A bohužel asi ještě mít budu. Ne že bych se na to chtěl nějak vymlouvat, ale čeština nešla (a nejde) nikomu z otcovy strany :-D.

Nedávno mi táta řekl, že až ted mu něco dochází z češtiny a teprve ted se jí začíná pořádně učit.(on je ted v posledním ročníku vysoký ekonomický v Brně :-) a tak mi řekl že na naučení češtiny mám ještě moře času ;-D

Jinak DejFe chválím že jsi chválil obsah recenze ;-) tak se mi to líbí.

Marc

Nicki 27.11.2007 17:32

:p

ja som si naopak nic zle nevsimla..

DejF 27.11.2007 16:05

Sakra, fuj čerte!!!

Tak strašně, strašně, strašně moc editorsky a korektorsky zanedbaný text už jsem hodně dlouho neviděl! Něco takového by rozhodně neměl sám autor předat dál! Styď se, Martine, psát opilý se nesluší! ;-€Rv

Robert Pilch 28.11.2007 21:51

Re: Sakra, fuj čerte!!!

Martin dozajista nepije, neb na to pravděpodobně nemá věk. Aspoň se snaží psát, místo aby seděl v té hospodě. A jednou (za několik let) to určitě půjde i bez chyb, uvidíte.

Martin Stručovský 29.11.2007 7:58

Re: Re: Sakra, fuj čerte!!!

Jako vždy díky za podržení, Roberte

Robert Pilch 29.11.2007 9:39

Re: Re: Re: Sakra, fuj čerte!!!

Ale já ti nepodržel :) Zkus občas přemýšlet nad přesnou formulací toho, co napíšeš...