29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

RECENZE: Konzervativní revoluce

Kniha Andreje Duhana je dobře napsaným nefilozofujícím, na politiku zaměřeným dílem o řešení postmoderního morálního chaosu a krize identity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Polách 25.6.2022 0:54

Vážený pane Podracký, již několik let se vás snažím marně zkontaktovat přes komentářové sekce různých web. Budu rád, když si přečtete tuto velmi krátkou knížku: https://ulozto.cz/file/eq2QATAkU/e-knihy-krestanske-c-s-lewis-zniceni-cloveka-zip#!ZJRlZGR2Awp2AJV3AQDlZwZmMzR0Z1IeDIEkHH41M05FLJZ2LD== pevně věřím, že bude v mnohém souznět s vašimi názory!

F. Žůrek 24.6.2022 19:25

Mně osobně se již nelíbí samotný pojem "revoluce". Mám totiž pocit, že je v tom násilí. (A třeba také všechno zreformovat, lidé před námi asi nic neuměli a neznali... My všechno již známe a víme, že ano...)

L. Zídek 24.6.2022 10:23

Obžérství Evropy a Severní Ameriky vymazalo z většiny obyvatel pud sebezáchovy a uvědomění příslušnosti k národu. Jen nesmírné utrpení , např. během kruté války, může pomoci k návratu ke skutečným hodnotám a pravdám života.

V. Podracký 24.6.2022 13:13

Ona je také druhá možnost: dobrovolné vymření. Není proč plodit a vychovávat děti. Jsou přece jen přítěž. Nebo mít jen jedno místo pejska.

D. Laurencikova 24.6.2022 16:17

Dite zanechava uhlikovou stopu. Rikaji "pokrokovi", kteri nabadaji k bezdetnosti. Bohuzel jenom bile, na ostatni si netroufnou.

J. Nevrkla 24.6.2022 9:01

R^

J. Pavelka 24.6.2022 8:33

Ono s tím národním vědomím je to těžké....Když ho mají Vlámové stejně jako Valoni, Galicijci, Katalánci Baskové stejně jako Kastilci, Skotové a Walasané stejně jako Angličané, a třeba Ukrajinci jako Rusové...Kde je ten tradiční tnmel "národních států"...

K. Novák 24.6.2022 9:13

Kde je ten tradiční tnmel "národních států"... Je to EU!!R^EU

R. Langer 24.6.2022 11:46

;-D ;-D ;-D

I. Lyčka 24.6.2022 13:32

Vy vtipálku.

D. Laurencikova 24.6.2022 16:19

Narodni vedomi neni spatna vec. Narody jsou bohatstvim tohoto sveta. Respekt jednoho k druhemu by mel postacit. ;-)

V. Podracký 24.6.2022 17:55

Problém bývá s přechodnými územími a to i v rámci normálních liberálních států., nikoliv jen v případě fašismu apod. Kosovo, Donbas, kdysi i Sudety. Komu patří? Kde jsou ty správné hranice. Otázka je vždy složitá a jak vidět vítěz je ten silnější. Spravedlnost neexistuje ani ve světě, který prý dodržuje "lidská práva". Právo je jen pro někoho, pro jiného ne.

D. Laurencikova 24.6.2022 18:22

Ano, pane Podracky. Ale jestli si nekdo mysli, ze kdyz narody "zrusi", tak bude klid, tak je to omyl. Nastane tribalizace spolecnosti a bude se to mlit nejen na hranicich. Ten silnejsi, ten vitez, bude ten drzejsi, ten agresivnejsi...., priznejme si to.

V. Podracký 24.6.2022 20:21

Jasně, toho jsem si vědom a autor knihy také. Tribalizace je zajímavý pohled. Já bych spíše viděl typické univerzalisty jako je dnešní vláda, jako jsou Piráti a TOP. Tam nevidím tribalizaci, ale oportunismus bez hranic, prostě zapomenutím, že patří k českému národu a hájení čistě osobních zájmů podle toho, kdo více zaplatí.

D. Laurencikova 24.6.2022 21:29

Tak to uz bezi. Mame tady tzw. Anywheres, to jsou ti, kteri profituji z globalizace a nejaky narod je jim piepegal a Somewheres, to jsou ti "zaostali", ten Fußvolk. Ale s tou tribalizaci mam na mysli spis rozpad globalni spolecnost ruznych kultur a nabozenstvi zpet k jakesi kmenove strukture, nebo necmu podobnemu, protoze jak chcete ve svete bez narodnosti, hranic, tradic... a vubec nejakeho prehledneho, ochranneho ramce najit jakousi jistotu?? To je muj nazor.

J. Krásenský 24.6.2022 5:09

Děkuji za osvětu, za doporučení knihy.

Zmatek dnešní doby spočívá ve zmatení pojmů. Liberalizmus byl vždy levicovým hnutím a tím, jak totálně ovládl společnost a nepřipouští jiné než liberální myšlenky (totalita liberalizmu), zažal sám sebe dělit na liberální "pravici" - individualistický liberalizmus, a liberální levici - kolektivistický liberalizmus. Vše co je mimo toto hrací pole, nazývá hanlivými pojmy, nejčastěji fašizmem, nacionalizmem, šovinizmem, rasizmem, mnohdy s přívlastky extrémní, dogmatický či bigotní. To vše proto, že se ani nesnaží vykročit za své bubliny, ze svého omezeného liberálního světa. Nic než liberalizmus pro ně neexistuje, nemůže, nesmí, jinak by se pro ně jejich svět zhroutil. Liberalizmus je jednoznačně městským jevem, liberál vidí svět takový, jaký chce vidět. A nenaráží na realitu, jako lidé na venkově.

D. Laurencikova 24.6.2022 16:21

Realita uz je na ceste.

V. Podracký 24.6.2022 17:50

Já si to nemyslím. Jaké byly staré republikánské státy s kapitalistickým hospodářstvím? Přece liberální.

J. Krásenský 24.6.2022 20:16

Nebyly liberální. Zkuste Masaryka a jeho vztah k liberalizmu.

J. Krásenský 24.6.2022 20:18

Kapitalizmus vznikl ve státech s přísnou protestantskou morálkou, na hony vzdálenou liberalizmu. Liberalizmus ničí kapitalizmus.