16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

PSI: Pořad ČT Psí život škodí psům i lidem

Od začátku roku 2008 můžete v nedělní podvečer sledovat na ČT1 pořad Psí život. Pořad, jehož cílem je dle stránek České televize pomoci všem, kteří milují psy, se setkal s ostrou kritikou odborné veřejnosti už během svých příprav (své připomínky poslaly 28. listopadu i Kočky-online.cz); první díl, odvysílaný v neděli 6. ledna, vzbudil nevoli i mezi diváky, útulkovou praxí nijak nepostiženými.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ina51-19 27.1.2009 2:12

snad - možnost vhodné změny ?

Když je tolik pro i proti....,(psí život) tvůrci pořadu v dobré víře jistě chtěli ukázat jak by se měl člověk zachovat a co nejvhodněji zajistit dobro svému čtyřnohému .....,.Jsou pořady v nichž se vyzývá veřejnost ...,.Pokud takovouto cestou vzniká pobouření nezbude nic jiného než...,.Chceme-li skutečně pomoci-ukázat jak nato....,.Herečka J.Bohdalová - diskuze , ukázky , atd.,   V pořadu - chcete mě - se žádá rozšíření, pořad ukáže,kde jsou potřeby-ať nechybějí city,aby se dalo mnohé k lepšímu. Oba programy by mohli být obohaceny.Psí život-tolik názorů.....,.Kdo pomyslí nebo se zastane těchto čtyřnohých?Co ti jež je nechávají rodit a rodit,-svědomí,finance-.Jsou takový jež nechají venku po porodu..no a jde to dokola.Jak těžké to má němá tvář,bez možnosti....,.Lidé s tak rozdílným  I Q a přesto by mohli pomoci.Tolik způsobů a možností jak ukázat.....držím palce(jak se říká).Kdyby pořad - psí život -  byl zrušen....,.Pak by měl  vzniknout nový -(jiný)-způsob... ,.Člověk a němý bezbranný tvor,kdo by mohl jinak pomoci.  Veřejná media , různí odborníci........,mějte sílu v dobrých citech.VVVV

kateřina halaštová 22.1.2009 15:34

pomoc pejskúm

pořad psí život se mi moc líbí a přijde mi spprávný protože když už se nekdo o pejska starat nemúže a to z jakéhokoli důvodu je rozhodne lepší udat pejska takhle než ho nekde uvázat a nechat ho napospas osudu rozhodne ten pořad nerušte

radanova 22.1.2009 17:03

Re: pomoc pejskúm

když už se někdo o pejska starat nemůže a jako řešení zvažuje, že by ho mohl uvázat v lese případně udělat mu nějakou jinou svi_ňárnu znamená to že je to člověk, kterému by vzhledem k jeho vlastnostem neměl nikdy žádnej pes přijít do ruky.  Nechat psa napospas osudu je pochopitelně nehorázné a pevně doufám, že ti kdo se v pořadu objevují nejsou ti kteří by psa někde uvázali. Že je fajn psu najít nový domov o tom snad nikdo nepochybuje. Nebo pro vás je to otázka  bud pořad "slzavý údolí" kde si vybírají v podstatě snadno umístitelný pejsky nebo uvázat v lese, nebo jak? Pokud jsou tvůrci  požádáni o pomoc někým ve skutečně složité situaci se skutečně špatně umístitelným psem, vykašlou se na něho a ani s ním záležitost neřeší a pejsek se v nabídce na umístění neobjeví. Produkci pořadu nezajjímají ti psi, ale tzv "lidské příběhy". Není prvotní snahou správně umístit psa a říct kde minulý pán udělal chybu, ale vyrobit "šou" s tzv obyčejným člověkem.I když musím říct,že s paní Černockou je pořad o mnoho lepší než byl na začátku. Řekla bych, že se už oprostili od boje -náš skvělý pořad versus útulky to největší zlo všech psů, se kterým začínali.  Taky si myslím, že zlobení se lidí na pořad hodně vzniklo kvůli tomu že o pořadu se začalo mluvit v době, kdy se ubral čas a prostor jinému pořadu na pomoc zvířatům, který je pojatý podstatně rozumějším způsobem.

Jarka 29.11.2008 11:07

Pořad Psí život je velmi užitečný - NERUŠTE HO, prosím

Vážená Zuzano Fenclová, je mi Vás líto.Pokud jste schopná dát zvíře do útulku místo toho, aby se ho ujal člověk, který ho bude mít rád a věnuje mu svoji lásku i čas, tak nemůžete být zdravá na rozum.Doufám, že se lidé nebudou přidávat k Vašemu  tak absurdnímu názoru a pochopí, že útulky ani stát na tohle nemají peníze, leda že byste se paní Zuzano obětovala a útulky zahrnula svými miliony, které jistě máte na rozdávání.Pokud ne, neblijte tu nesmysly.Děkuji.>-

Kolma Puši 29.11.2008 18:17

Re: Pořad Psí život je velmi užitečný - NERUŠTE HO, prosím

Jarko, podle všeho je pro vás paní Fenclová jen jménem osoby, o které prakticky nic nevíte. Paní Fenclová dělá pro opuštěná zvířata tolik, že by to stačilo jako aktivita pěkné řádky lidí. Zkuste pohledat - i na tomto fóru.

A ještě něco, Česká televize vysílá dva pořady na pomoc opuštěným zvířatům a zvířatům, které lidé musí či chtějí dát z rodiny. Pořad Chcete mě?, který v jednom vydání upozorňuje na problém několika psů či koček, a řeší i jiné závažné otázky týkající se zvířat,  je odsouván do časů, kdy jej mnozí lidé nemohou sledovat. Vámi chválený pořad může v jednom vydání pomoci jen jedinému zvířeti. Proto se mnoho lidí ozývá proti tříštění pozornosti diváků.

Jarka 1.12.2008 18:44

Re: Pořad Psí život je velmi užitečný - NERUŠTE HO, prosím

Vážený pane Kolmo Puši, Psí život je pořad , který v jednom díle pomůže jednomu zvířeti, to je pravda, ale lidé tak v těch 25 minutách vidí, kam bude pejsek umístěn a jak o něj bude postaráno.A vysílá se každý týden.Takže s Vaším názorem nesouhlasím a věřím, že ČT nedá na Vaše nesmyslné výlevy a bude dál pořad Psí život uvádět, protože  vidíme zvířátko až do konečného umístění a na konci je vždy radost.Vámi zmiňovaný pořad Chcete mě, je naopak pouhou inzercí zvířat, kde je pouze nabídka, která se dá jednoduše nabízet v novinách nebo na netu.To je pořad o ničem a nikdo neví, kdo si jaké zvíře vezme nebo ne.Takže se zmyslete nad tím, co vůbec děláte a nechte lidem naději vidět život pejska, který se předává pouze do jiné rodiny, nikoliv do útulku.Pokud máte s paní Zuzanou tolik peněz, věnujte je útulkům a nechte tento pořad vysílat, uděláte líp.Děkuji>-

radanova 22.1.2009 17:15

Re: Pořad Psí život je velmi užitečný - NERUŠTE HO, prosím

Vážená/ý Jarko, to vidění je taky jen na dobu pořadu, co vy víte jak se psům a novým majitelům nadále daří. A pokud si myslíte, že pořad Chcete mě je pouhou inzercí tak jste se na tento pořad nedíval správně, je ovšem pravda, už je mu věnováno tak málo prostoru, že jeho dřívější provedení se s dnešním jen těžko srovnává. Řekla bych, že těm psům je skutečně jedno jestli je lidi vidí 25 minut nebo 30 vteřin pro ně je podstatné získat novou šanci. Takových psů je bohužel velice mnoho. Potvrzujete, že pořad je pro "radost" lidí, umístění psů je podružné a využívané tema. To, že s někým nesouhlasíte neznamená, že vaše výlevy smysl mají. Nevím co víte o "předávání psů do útulků", ale zajímalo by mne, co Vás nutí stavět útulky bez souvislosti do negativní role? Děkuji za pozornost

Věra 29.11.2008 10:54

Zrušit Psí život ? nesmysl !!!

Nechápu, proč tento pořad vadí ! Útulky jsou plné a na jejich provoz peníze nejsou, jsou téměř odkázané na sponzory a těch také není tolik, aby to stačilo. Takže, proč rušit pořad, který pomáhá pejska dát zase do rodiny, kde ho budou mít rádi a ne do klecetoto bude tučně. Člověk, který už o svého pejska nestojí, tak nebude objíždět útulky, ale klidně ho vypustí někde v lese, kde ho první myslivec zastřelí, protože mu tam bude z hladu honit zvěř. Takže se ,, ochránci " zamyslete, co je lepší ?a kdo pomáhá a kdo škodí ? !!!toto bude tučně

JARKA 29.11.2008 10:29

JSEM PRO ZACHOVÁNÍ POŘADU PSÍ ŽIVOT - VELMI POMÁHÁ !!!:

DOUFÁM, ŽE ČESKÁ

TELEVIZE U POŘADU ZŮSTANE, ZACHOVÁ SI ZDRAVÝ ÚSUDEK I ÚROVEŇ , PROTOŽE

TO ZVÍŘÁTKŮM VELICE POMÁHÁ.PŘEDEM DĚKUJI. JARKAR^

JARKA 29.11.2008 10:29

JSEM PRO ZACHOVÁNÍ POŘADU PSÍ ŽIVOT - VELMI POMÁHÁ !!!

I PEJSEK SI ZVYKNE U JINÉHO ČLOVĚKA VÍC, NEŽ KDYBY SE

DOSTAL DO ÚTULKU.LIDÉ ZAMYSLETE SE NAD TÍM, CO PÍŠETE.

JARKA 29.11.2008 10:28

JSEM PRO ZACHOVÁNÍ POŘADU PSÍ ŽIVOT - VELMI POMÁHÁ !!!

NESMYSLNÉ ŽÁDOSTI O ZRUŠENÍ POŘADU JSOU ABSOLUTNĚ NESMYSLNÉ.LIDÉ, KTEŘÍ

SE Z RŮZNÝCH DŮVODŮ ROZHODLI PEJSKA PŘEDAT DO JINÉ RODINY, TO NAKONEC

TAK JAKO TAK UDĚLAJÍ .

barbora 24.11.2008 19:47

směšna pí Bočkova

;-D:-Djste tak strašně směšna ;-Dpí Bočkova zamyslete se trochu!!

Iveta Kováčová 13.11.2008 20:55

Zrušit pořad nebo nechat psa v utulku aby se trápil nebo skončil na taliři

!!pí Bočkova každy pes ktery je dán do rukou kde ho chtějí a není dán do utulku je ze70 procent zachraněn před lidni kteří si ho z utulku vezmou a pak ho sprominutim zežerou!!

Iveta Kováčová 13.11.2008 20:46

NEMA PROTO NECHAPE!!!!!

!Jak vubec mužete toto napsat!proč by pejsek ktereho někdo z nějakeho duvodu mít i nadale nemuže by ho nemohl dát pryč raději at pejska dá někomu kdo ho chce než aby se měl z nějakého duvodu trapit tam kde je!Pan Ivan má pravdu Váš článek je trapný!!

Ivan 11.10.2008 19:31

Psí život

Váš článek je trapný a směšný! Ohrazovat se zákony je nesmysl! Jeden už psa nemůže mít a druhý ho chce. Pak je vše v pořádku. Zeptejte se těch adoptovaných psů jak se jim daří v nových rodinách. Pokud zjistíte že ti pejsci trpí tak i já jsem pro zrušení. Měli by jste se radši zajímat proč mizí a kde končí psi velkých plemen v okolí ještě nefungující automobilky Hyundai. A to i já vím určitě, nikdo si žádného neadoptoval, skončili v asijských restauracích, ne jako hlídači, ale jako surovina. To ale žádného novináře z Prahy nezajímá. Jednodušší je, pěkně z tepla domova, s lahvinkou vína, zkritizovat nějaký pořad, a mám vyděláno! Vyjedtě na severní Moravu, udělejte si průzkum kolik velkých psů je v útulcích, a porovnejte to s údaji které byly než tady než se tady nastěhovali Korejci.

Toegdip 1.11.2008 19:16

Re: Psí život

Milý pane,

srovnáváte zde jablka s hruškami. Na jednu stranu jste postavil pořad, jehož etika minimálně kolísá na hraně a na druhou svou podrážděnost a evidentně i pocit méněcennosti vůči "novinářům z Prahy" (rozumějte Pražáci). Kritizujete článek za to, že je trapný a směšný, pak se ale nesmíte divit, že Vaše reakce je ještě trapnější a směšnější. V prvé řadě proto, že, jak jsem podotkl výše, srovnáváte jablka s hruškami, ve druhé řadě pak proto, že pokud Vás trápí Korejci, měl byste to psát jinam a ne do reakcí pod článek, se kterým to nemá souvislost a nekonec je tu kritika autora vycucaná z prstu. Psí život je kritizován z etického hlediska, ne proto, že by se psům posléze například nedařilo, ale proto, co se s nimi děje právě v průběhu pořadu a k čemu sám pořad, i kdyby nechtěně, odkazuje. A perličku na závěr. Odkdy je ohrazování zákony nesmysl? Asi od doby, kdy to pan Ivan napsal. Každopádně v občanské společnosti, za kterou alespoň částečně tu naši považuji, se musíme ohrazovat zákony, které tu slouží k tomu, aby společnost fungovala alespoň ve svém základě (protože etiku uzákonit nelze, ta by se měla vyučovat na školách, ale to je na jinou diskuzi).

Je jistě smutným faktem, že mizí psi na severní Moravě, ale opravdu, ale opravdu nevidím souvislost. Ano, někdo by se tímto tématem měl zabývat, proto Vám přeji mnoho úspěchů při zjišťování stavu velkých plemen psů ve Vašem kraji pane Ivane!

Jana 28.9.2008 18:55

Nechte psa žít!

Proboha, to jsou starosti!A co ta vážená iniciátorka "psí petice" jinak pro psy už udělala?Správný názor:když se ti pořad nelíbí, přepni na jiný kanál.Tvé starosti mít,budu v pohodě.

Petr z Kladrub n.L. 24.8.2008 21:26

Memento Vitae

Všichni jste na  sebe "jako psi" a to každý den. Ovšem, že budete rozhořčeni a tvrdit, že to není pravda a já  jsem drzý. Proč jsou právě psi dnes takový Boom a hlavně tak citlivé thema jako třeba cikáni nebo židé, tedy nedotknutelné ?! Proč je tolik ba stále víc lidí, kteří mnohem víc pečují  o svého psa, kterého si často pořídí v nějaké výrobně štěňat a začnou ho hned "milovat" ačkoliv  ten psík pro toho svého  majitele absolutně nic nevykonal?. Už se nad tím sakra někdo zamyslel?  

meg 29.7.2008 12:38

vzkaz

pí. Bočková doma psa určitě nemá, měla by hned větší radost ze života a nemusela vymýšlet takové nesmysly..

PS: Pořiďte si psa pí. Bočková!;-)

Mudr Tina Obstová 16.6.2008 0:26

Zamyslete se nad sebou, odpůrci!!

Nevidím důvod, proč někteří lidé mají potřebu neustále proti něčemu bojovat. Situace, vyskytující se v pořadu Psí život se dějou a dít bohužel budou dnes a denně. Každý den se lidé zbavují svých zvířat at už k tomu mají jakkoliv závažný či malicherný důvod. Tento pořad přece pomáhá. Lide, kteří již stejně jsou rozhodnutí psa se zbavit a přeci jenom je v nich svědomí a trocha citu a chtějí psa dát lidem, kteří o něj opravdu stojí. Zjistí, jak žijí, jak se psem kontaktují a jak na něj budou mít čas.

Pochybuji , že by převažovaly negativní stránky typu : nabádá to k tomu psa se zbavit. Celý díl je přeci o tom, najít pro psa vhodný domov.

Psí život už zachránil nejednu psí dusi před případným opuštěním v přírodě, uvázáním před útulkem případně darování KOMUKOLIV přes internet.

Tak se seberte a běžte si místo zachráněných nechtěných zvířat protestovat třeba proti neustálé inflaci v ČR a nepříjemným poplatkům a zdražování !!

Gumbirova Ivona 6.7.2008 18:22

Re: Zamyslete se nad sebou, odpůrci!!

VVV plne souhlasim

Zapletal František 9.10.2008 16:02

Re: Zamyslete se nad sebou, odpůrci!!

Plně souhlasím, mohu se pod příspěvkem bezvýhradně podepsat

eleriana 6.4.2008 23:26

Psí život

Na jednu stranu chápu důvody těch, kteří brojí proti seriálu, ale zdá se, že se tvůrci začali zaměřovat na závažnější případy (snad jsem to nezakřikla ;-P). Jsem pro zachování pořadu jen s větším apelem na zodpovědnost majitelů. Odpůrcům očividně ani tak nejde o zbavování se psů, jako spíš o to, že je to v televizi. Není důvod schovávat hlavu do písku a tvářit se, že problém nechtěných psů neexistuje, protože není vidět v televizi. Odpůrci se schovávají za slovem ,,zodpovědnost", ale neberou v úvahu důvody, proč musí někteří majitelé dát psy pryč. Mě se na pořadu naopak líbí, že majitele nabádá k zodpovědnému hledání nových majitelů, kteří budou schopn se o zvíře postarat. A že je odchod člena rodiny provázen emocemi? To plně chápu.

radanova 7.4.2008 18:20

Re: Psí život

Odpůrcům naopak jde o zbavování se psů. Psy co potřebují péči a nové pečovatele, nové prostředí, nové pány, nové rodiny je třeba v televizi ukazovat. Ukazovat jejich vlastnosti, schopnosti i případný povahový chyby-včetně návodu jak tyto chyby řešit a vyřešit. Takový pořad by mohl vzhledem k množství opuštěných pejsků běžet v TV 24 hodin. Třeba by lidem došlo jak to je - třeba by se lidi víc snažili zabránit zbytečnému množení psů, třeba by pak lidé co se "výrobou módních plemen psů" živí, našli jiný způsob obživy, kdyby měli denně na očích co se produktům jejich byznysu děje. Přitom by se mohlo nahlas říkat, že zbavit se psa po babičce a nechat si její majetek je svi_nstvo. Že zbavit se psa, když jsem si ho pořídil s partnerem jako takový ňuňátko, abychom se měli s kým mazlit, jakože máme "děťátko" a po rozchodu ho ani jeden nechce je hnus fialovej. Že pořídit mamince do domu speč. službou temperamentního psíka aby se měla s kým mazlit, když se jí nemůžu věnovat já je hloupost, že se to dá vyřešit tak, že pejskovi zajistím a třeba i zaplatím venčení. Že pořídit si štěňátko velkého plemene protože je to frajeřina - je zlej luxus co toho psa může stát 10 let utrpení, pokud ho následně nezvládnou, atakdále - příběhů je spousta a je třeba říct kde člověk co se psa "musí vzdát " udělal chybu a varovat před napodobením.Taky je potřeba poukazovat na to, že spousta věcí jde řešit bez toho, aby se psovi musel dělat binec v hlavě, vzít mu známé prostředí a pána. Pes dostává  změnou pěknou ťafku.Jak dlouho to zvíře žije? to se nedá na dobu jeho života najít schůdné řešení. Sama říkáte že dá. Vy jste ho našla. Hlavu do písku dle mého schovávají tvůrci pořadu. Ty falešný slzy by se prostě mohly vynechat. A v jednom pořadu by se mohlo představit dobře třeba 5 psů.

radanova 7.4.2008 18:21

Re: Re: Psí život

A pokud moderátorce vzhledem k ohlasům dojde, že se na tomto nechce podílet tak při její výměně by se mohla zvolit třeba osoba soudná. I když tohle asi dělají lidi co moc chtějí svůj honorář, tak se nechají rády přesvědčit o štvavé kampani jednotlivců. Nebo nemají čas zkoumat podstatu, nebo jim je to jedno. Odkroutí si díl poklepou si s lidma ze štábu po rameni, pohladí psíka, co během jejich akce utrpěl klíny do hlavy a jede se dál.:-(

eleriana 6.4.2008 21:58

Paní Bočkové a jí podobným

http://www.cira-a-lesan.estranky.cz/stranka/k-poradu-ct-psi-zivot

A @ B 6.4.2008 2:31

ŽIVOT

Po přečtení Vašich přízpěvků jsem dojata názory lidí kteří kolem mne každý den žijí a doufám,že s některýmy se neztíkám.Tuhle debatu jsem nepochopila,sama mám psa na kterého nedám dopustit a je pro mne vším.Když jsem ho poprvé měla v náručí,řekla jsem si nikdy tě neopustím a nikdy se tě nevzdám za žádnou cenu.Ale už byla i situace,kdy jsem neměla na výběr a musela jsem začít řešit kam Bártíkam dám,spíš komu.Situaci jsem za krátkou dobu vyřešila,jediné co na to řeknu je,že Bártíka mám stále.Takže jsem byla už v obou situacích,proto se nepřikláním k žádnému názoru,lidi kteří si ani jednu situaci s tím pejskem neprožily nemůžou vyvracet opačný názor.Pokud jde o pořad PSÍ ŽIVOT ten kdo to odsuzuje ať sleduje v tu dobu co pořad běží jiný program,nebo se raději věnuje svým čtyřnohým miláčkum a nekomentuje.Ti co pro vysílání pořadu jsou,ať drží palečky novým páníčkům a pejskům ať se líbí.Jen jedna změna,názor (tzv.psího psychologa) je opravdu scestný a ubohý,na to bych se v pořadu opravdu zaměřila,moderovat by to měl člověk který má alespoň nějaké zkušenosti a né  někdo na kom jde vidět,že se psů bojí,pokud se potřebuje ukázat,na to jsou tu jiné pořady...???

Nica 4.4.2008 15:09

je to lepší než pejska vyhodit na ulici - psi za to nemůžou, můžou za to lidi!!!

Ten pořad opravdu moc nemusím... ale zase je to lepší než toho pejska strčit někam do útulku nebo na ulici.

ari 4.4.2008 17:20

Re: je to lepší než pejska vyhodit na ulici - psi za to nemůžou, můžou za to lidi!!!

ÚTULKY TU NEJSOU OD TOHO, ABY ZA NEZODPOVĚDNÉ LIDI PŘEBÍRALY JEJICH ZODPOVĚDNOST. TENTO POŘAD JE BOHAPUSTÁ ŠARÁDA A LIDI, KTEŘÍ TO NEVIDÍ ANI PO ROZUMNÉ ARGUMENTACI A POŘÁD MELOU DOKOLA *HLAVNĚ,ŽE PES NEJDE DO ÚTULKU*, JSOU PŘESNĚ TI LIDÉ, KTEŘÍ SE NA PSA VYBODNOU ZA KOUSEK MEDIÁLNÍ SLÁVY A JEŠTĚ BUDOU MÍT POCIT DOBRÉHO SKUTKU! (Y) (Y)

eleriana 6.4.2008 22:00

Je to lepší než pejska vyhodit na ulici - psi za to nemůžou, můžou za to lidi!!!

Ty jsi nějakej chytrolín - tak vypiš ty svý názory a já ti budu ve všech případech oponovat. O tom, co je šaškárna můžem polemizovat dosti dlouho.