28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

PRÁVO: Znovu tu máme ideozločin

Tak nám pražská policie zřídila oddělení pro potírání terorismu a nenávisti. Řečeno slovy Deníku N, členové týmu budou mimo jiné vyhledávat nenávistné příspěvky na internetu. Zase jsme tedy o krok blíž utopické budoucnosti, kde se všichni mají rádi a na vzácné výjimky

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Žůrek 4.5.2020 21:28

Slovo, které nemá akci, je zbytečné. Pravda má být pravdivá, není-liž pravda?

M. Krčmář 4.5.2020 21:00

Je třeba založit ministerstvo pravdy! Už dost tohohle bórdelu,kdy si každý říká a píše co se mu zachce.

J. Pankovic 4.5.2020 22:48

neboť komu patří minulost, tomu patří budoucnost!

K. Nový 4.5.2020 17:16

Svoboda slova by měla být absolutní.

A to včetně "šíření nenávisti" (obvykle to znamená, že názor čtenáře se liší od názoru pisatele), "fake news" (většinou se dají lehce odhalit a pisatel sklidí posměch), "verbálního útoku na státní orgán" (obvykle to znamená, že státní orgán někdo jen kritizuje) a konec konců i "šíření poplašné zprávy" (tady by úplně stačila občanskoprávní odpovědnost za škody způsobené lživou informací).

Slovem nikoho neporaníte. A pokud se čtenář urazí, tak buď má pisatel pravdu a nebo může čtenář pisatele zažalovat v občanskoprávním sporu a získat odškodné.

V. Braun 4.5.2020 18:06

Slovem nikoho neporaníte (míněno fyzicky) ovšem slovem vyprovokovaný jedinec, případně dav, už může i více než poranit. Nejedná se totiž jen o slovo psané, i když i to je někomu trnem v oku - viz zdejší výpady proti koránu.

K. Nový 4.5.2020 18:34

Musíte stíhat členy toho davu.

V. Petr 4.5.2020 19:39

ANO!

V. Braun 4.5.2020 18:08

Jen doplňek - takže kázání militantních islámských duchovních a vyzývání k teroristickým činům je dle pana Nového v pořádku, slovem nikoho neporaníte.

K. Nový 4.5.2020 18:37

Oni to budou dělat stejně.

A je lepší, když to dělají všem na očích a každý si o nich může udělat svůj názor, než když to dělají někde v soukromí, kde o nich ví jen jejich příznivci.

A. Holík 4.5.2020 23:23

Slovem rozhodne zabijete. Ideologie a nabozenstvi povrazdily miliony. Informace a desinformace jsou zbrane, a je treba bojovat. Je ovsem otazkou jestli mazani a perzekuce vesmes duchem chudych pisatelu je ta spravna cesta. Idealne by byl kazdy ctenar dostatecne chytry, aby to prokouk.

P. Victorin 4.5.2020 16:49

Některá zločinná tvrzení na internetu bych klidně trestal smrtí! Třeba za patologické zločinné lži, že prof. Ing. Václav Klaus, CSc., dr. h. c. mult., vykazuje chabý úsudek, protože podvodník Kožený byl "motorem" jeho privatizace a že v Chile čórnul protokolární pero, kterým se ještě měly podepisovat tři připravené mezistátní smlouvy...

P. Manda 4.5.2020 18:32

gumo

V. Církva 4.5.2020 16:38

Tak jednoznačně státně teroristické je to "oddělení pro potírání terorismu a nenávisti". K tomu "Státní postih verbálních projevů jakékoliv emoce či názoru je z principu naprosté svinstvo, stejně jako nebo státem uložená povinnost hlásit se k nějaké náboženské víře." Bohužel je to ještě horší. Pokud někdo nutil ke Křesťanství bylo to špatné, ale Křesťanství ve svém fundamentu alespoň pomáhá lidem chovat se harmonicky. Modernismus a multikulturalismus je jednoznačně destruktivní. Jasně jsou lidi, kteří na to mají jiný názor (ale přesto je to tak, pravda existuje, jen ji lidé vždy neznají proto je diktatura pravdy a povinné náboženská víra špatně), i proto má pan Kelichbar pravdu, že nutit někoho k náboženství je problematické.

K. Zelený 4.5.2020 16:18

Verbální zločiny jsou ožehavé téma, nesnadno uchopitelné a ještě nesnadněji posouditelné. Ovšem autorovo srovnávání s otrokářstvím a pálením čarodějnic a jedinou povolenou vírou je nekorektní a názor, že otrokářství, pálení čarodějnic a nutnost jediného vyznání vymizely proto, že se staly společensky nepřijatelnými je po mém soudu nepravdivý - jak upalování čarodějnic, tak otrokářství byly zakazovány a zakázány, svoboda víry pak povolována, to vše zákony, výnosy, patenty atd atp.

Vždy přítomná nenávist se stává v současnosti problémem proto, že je nyní tak snadné jí šířit a tak snadno jí ovlivnit nekritické duše až k dohnání k zločinům - viz u nás třeba vítkovské upalovače nebo chudáka starého pana Baldu. Po mém soudu ani v jednom případě nebyli potrestáni skuteční viníci i když uznávám, že jednoznačně je určit bylo těžké až nemožné.

V zásadě ani já nejsem zastáncem trestání verbálních projevů nenávisti ale velmi bych stál o to, aby byli jejich pachatelé identifikováni a zveřejněni, GDPR neGDPR.

F. Houžňák 4.5.2020 16:41

Zákony, výnosy a patenty týkající se upalování čarodějnic, otrokářství a nutnosti jediného vyznání ovšem reagovaly na to, že se dotyčné jevy staly společensky nepřijatelnými, že ano. Tedy "u nás". V zemích jiných společenských názorů, jako příklad si vezměme země islámské, se upalování čarodějnic, otrokářství a nutnost jediného vyznání provozuje stále a žádné zákony, výnosy a patenty proti tomu se v těchto zemích - až na několik výjimek - nevydávají.

K. Zelený 4.5.2020 17:02

Správně, zákony reagoval. Myslíte, že pokud by zákony nereagovaly, nikdy by už nikoho nenapadlo si někoho zotročit. A neděje se to jen v muslimských zemích ale i v křesťanských, nezaznamenal jste procesy s otrokářskými gangy v Anglii?

F. Houžňák 4.5.2020 17:35

Vy si zase myslíte, že by vrchnost reagovala nějakými zákony, kdyby si to "společnost" valnou většinou nepřála, ať už z jakýchkoli důvodů? Ale prosimvás. A v Anglii, kdože to byl, co provozoval - a nadále provozuje - otrokářské gangy? Židi, křesťani, Eskymáci, Indiáni? Co myslíte? A kdože to vykonával nátlak násilím na společnost, aby se tyto činy nepronásledovaly? Židi, křesťani, Eskymáci, Indiáni? Co myslíte?

K. Zelený 4.5.2020 18:03

Snažím se, zjevně marně, přesvědčit vás, že sama společenská nepřijatelnost bez zákonné opory jevy jako otrokářství nevymýtí.

V Anglii vím o Polácích, Češích, Slovácích a Cikánech, nevím o nátlaku aby se jejich zločiny nevyšetřovaly a pokud nějaký byl, byl zjevně neúspěšný neby byly vyšetřeny a viníci potrestáni.

F. Houžňák 4.5.2020 18:32

Aha, takže o žádném muslimském gangu v Anglii jste nikdy neslyšel, jenom o Slovácích, Češích a Polácích, dle vašich odkazů to ovšem zjevně byli všechno Cikáni. Chápu, jsou lidé, co slyší a vidí jenom to, co se jim hodí do krámu. Přesvědčujete pěkně, ale na špatném hrobě. Když si přečtete mé komentáře, dojde vám, proč. Pokud ne, já vám to vysvětlovat nebudu.

K. Zelený 4.5.2020 19:07

Ale slyšel, umenšuje to snad provinění ostatních? Že to byli všechno Cikáni je zjevné z čeho? Co by mi mělo dojít po vašich vesměs nesouvisejících komentářích?

Ne, vy mi nic vysvětlovat nebudete, protože to neumíte, chápu.

F. Houžňák 4.5.2020 19:10

No, takový inteligentní člověk by přece nechtěl, aby mu takový nevzdělaný hlupák jako jsem já něco vysvětloval, protože si na všechno přijde sám. Nafoukance jako vy, co všechno vědí líp, miluji.

K. Zelený 4.5.2020 19:12

To, že svou neschopnost schováváte za rádoby ironii a urážky na ní nic nemění.

F. Houžňák 4.5.2020 19:14

Ale, ale ... Tak se uražte a zase se slepte, to je jednoduché. A sípejte ptáčkům!

K. Zelený 4.5.2020 19:16

Dětinské.

F. Houžňák 4.5.2020 19:17

Ale vůbec ne, not a-tall, jak se říkalo na Divokém Západě.

J. Pankovic 4.5.2020 22:51

Pozor! Zelený!!

F. Houžňák 4.5.2020 18:35

Takže podle vás se ony cikánské otrokářské gangy tak chovaly s plným vědomím a podporou britské vlády?

K. Zelený 4.5.2020 19:11

To je jak u blbejch na dvorku! Chovaly se tak přestože je to společensky nepřijatelné, takže Kechlibarovo tvrzení, že otrokářství bylo eliminováno společenskou nepřijatelností je nepravdivé a jako návod k eliminaci nenávistných projevů nepoužitelné.

F. Houžňák 4.5.2020 19:12

Nemáte vy to, bez urážky, v kebuli nějak popletené? Zkuste česnek.

K. Zelený 4.5.2020 19:15

Bez urážky?! Viz výše - vaší neschopnost argumentovat ani vaše nesmyslné doporučení nezmění.