16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

PRÁVO: V bydlení jsme o sto let nazpět

V devadesátých letech se, pokud jde o řešení problémů s bydlením, ekonomické, politické i justiční autority shodovaly: důvodem je prý regulace nájmů! Obecně bylo přijímáno tvrzení, že bytů je u nás v porovnání s ostatními evropskými státy dostatek a pouze stačí deregulovat nájemné a vše bude v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 9.2.2020 17:10

Pozor, tam, kde je ta socialistická mentalita říznuta racionalitou, stát je zabezpečí v pracovních táborech!

Naši předkové socialistickou mentalitou netrpěli. Parazitům nic nedali a pokud začali krást, tak je pověsili!

V. Petr 9.2.2020 17:06

Ano! Málokdo si uvědomuje, že bez regulace nájemného by byly restituce činžovních domů neprůchodné. Ostatně to celé by dnes spadalo pod paragraf "zvýhodňování věřitele."

K. Pavlik 9.2.2020 14:54

Bod 2 je jeste horsi nez pisete.

Š. Hašek 9.2.2020 14:19

No ....... tak nějak.

Obecně - buďmě rádi, že Halík nemůže stavět patentní sekyry na Letné. Pro vyvrhele nehodné. Zatím.

Nějak došlo k tomu, že "zlatý Křeček"! Zjišťuji, že křeček byl "pufrovací činidlo" v probíhajících reakcích stran bydlení v devadesátých letech. Každý chemik potvrdí, že "pufrování" není ani sabotáž, ani komunismus. Je udržováním reakce v mezích. Žádné výbuchy!!!

Šabatová je komunismus.

Š. Hašek 9.2.2020 14:11

Souhlas.

Plus poznámka:

Další kolosální vrtal do jednoduchých občanských vztahů byl "USA" ušatec s falešnými doklady. Vrabci na střeše mi dnes hlásili, že prý nějaký Hussein Barack ...... zde mě napadly i jisté ( již trestné) přívlastky.

Socialistům nebude stačit ani to, že vydělávající odevzdají 90% vydělaného na ty jejich plány! Příjemci jejich dávek je vždy rozcupují, protože "furt musejí šetřit"!!!

Zkráceno.

P. Čech 9.2.2020 11:31

Všude na světě jsou lidé, kteří jsou "na dně". Tam, kde nevládne socanská mentalita se tito lidé musí sami snažit se z toho dna dostat, pokud jim to dno nevyhovuje. Některým se to daří, jiným (lenochům a nezodpovědným jedincům) ne. A dobře jim tak.Co s nimi? N i c !!! Nechat je tam, kde být chtějí a zaslouží. Kdo na tom dně zůstat nechce, má nepřebernou škálu možností se odtud dostat. Stačí přestat chlastat, užívat drogy, mýt se a hlavně začít pracovat. To ovšem může každý sám a netřeba nikomu pomáhat.

V. Petr 9.2.2020 11:18

Těm, co nechtějí na tom dně zůstat je třeba nabídnout práci, zatím jí je dost. Když nechtějí pracovat, ať si třeba vykopou zemljanku!

V. Petr 9.2.2020 11:12

R^R^R^

J. Jurax 9.2.2020 10:47

No, víte, v jistém smyslu lze s Vámi i souhlasit.

Nicméně furt vyvstává otázka - co s těmi, co se octli na dně byť i vlastní vinou? Najmě s těmi, co nechtějí na tom dně zůstat.

Š. Hašek 9.2.2020 9:33

Souhlas!

Tutlá se, že 85% současných dlužníků neposlouchalo ve škole při procentech/neposlouchalo pozorně večerní debaty rodičů i financích/nezaložilo "obálkový system na příjmy a výdaje" /jsou mnohdy drze hloupí/nad ubytovnou obecní by se ušklíbli/dárky a dovolená na dluh lákají, ........

Zkráceno.

Možno zařídit tak, že každý politik, který je hází do jednoho pytle a dělá ze všech (!!!) chudáky ....... bude odevzdávat polovinu platu na "jejich pomocný fond". Z druhé poloviny (a diet) určitě šťastně vyžije (a nebude furt votravovat hákující, nezadlužené voliče!!!).

P. Čech 9.2.2020 9:27

"Všechny však pro obecné dobro". Potíž je v tom, že to "obecné dobro" je na štíru se zdravým selským rozumem většiny lidí. Je to sice problém politických stran a hnutí, ony za to však nemohou. Ponouká a žene je k tomu systém jejich moci nad občany, kterážto je zase závislá na volné soutěži politických stran a hnutí (čl. 5 ústavy) v součinnosti s volebním systémem podle zásad poměrného zastoupení podle čl 18, odst.1 ústavy.

Š. Hašek 9.2.2020 9:26

Nikoliv, pane Křečku, jsme "o sto let dále".

1. Za zničený byt se dostane náhradní (musím být ale šabatovská opálená menšina).

2. Na úřadech se řadí "osamělé matky", které chtějí 2 plus kk, s balkonem. Jako nárok. Jejich kamarád spokojeně bydlí s maminkou/někde s kámošema/momentálně nepracuje.

3. Vzhledem k možnosti domoci se práva stran chování se nájemníků (Šabatová a spol.) leží byty ladem a penzistka si nevezme studenta na pokoj. Raději si nechá poradit nějakou státní sociální dávku. Dále viz papírování kolem toho všeho.

4. Roste "počet pocitů", že bydlet kousek dál od města, sednou na autobus před šestou ráno a nemít v domku klimatizaci, je "nehodné modernospolečnosti". Variantně způsobuje celoživotní trauma (u modernodětí a modernožen u televize). Zatopit v kamnech a nemít vodu na povel je "něco jako genocida".

Proč mám tedy organizovat "státní byty", když je dostane ten nejdrzejší? Potřebný je nedostane. Kdo je dnes potřebný/modernopotřebný??? Až budou, tak si je rozeberou "láskyplní" radní, resp. jejich ťutínci svobodní/na psí knížku žijící.....

Zkráceno, jen takový povzdech. Nepopisuje určitě zcela sumárně dnešní situaci.

P. Čech 9.2.2020 9:22

Dávají-li mi státní socani peníze za to, že jsem na dně, že jsem líný pracovat a živit se smysluplnou činností (za takovou nepovažuji např. práci většiny neziskových organizací), nevidím sebemenší důvod, proč bych pracovat měl. Využívám-li tuto státní socanskou politiku, stávám se přizpůsobivým, nikoliv nepřizpůsobivým, kterýžto termín zde zavedli novináři.

P. Čech 9.2.2020 9:19

Jakákoliv pomoc těm, kdo se na dno potopili vlastní vinou a nebo vlastní leností a nezodpovědností (to jsou téměř všichni) je vždy kontraproduktivní a nic neřeší. Pouze dělá z lidí neschopné a líné jedince, stojící s nataženou rukou směrem ke státu. To je základ socanské politiky a jeden z hlavních aspektů volné soutěže politických stran a hnutí.

V. Petr 8.2.2020 21:16

No, já bych to rozlišoval. Špatné je, když někdo nemá možnost získat práci a podnikat neumí. Tomu je třeba pomoci, přednostně v získání práce. ALE neměla by existovat možnost, že by se někdo "rozhodl nepracovat," a ostatní ho živili.

Když se vrátíme k tématu článku, byt nepotřebuje více, než ten jdo pracuje a na něhož se nedostane.

Ty bouře za Velké války byly zase o něčem jiném. Lidé pracovali, ale potraviny si nemohli koupit ani na lístky! Pamětníci řílali, ža WW1 byla v tomto horší, než WW2, protože za 2. války byly příděly sice malé, ale lidé je dostávali. A rolníkům zůstávalo také dost, za WW1 jim pobrali, co se dalo.

V. Braun 8.2.2020 20:17

Přesně to mne také napadlo.

K. Pavlik 8.2.2020 20:05

Je zvlastni ze si nikdo nevsiml ze vzor kapitalizmu, USA, tyto problem nema.

Š. Hašek 8.2.2020 19:03

Přesně, pane Juraxi.

J. Jurax 8.2.2020 18:40

Jistě.

Ale myslím, že se trochu míjíme. Já spíš poukazují na to, že lotry lze i vyrobit nadměrným útlakem, zde sociálním. Chudoba je jedním z podhoubí kriminality.

Kdo nemá co ztratit, může se radikalizovat a stát se lotrem. Hladové bouře a rabování už historie zná. V našich krajích nemýlím-li se naposled za Velké války.

J. Jurax 8.2.2020 18:33

Přesně!

R. Dubravský 8.2.2020 17:44

"Nepozoruji, že by lidé byli ochotni sdílet obydlí dojíždět z velkých vzdáleností nebo se za bydlením a prací stěhovali."

Lépe pozorujte. To všechno já okolo sebe vidím v míře nikoliv malé.

V. Petr 8.2.2020 17:03

Možná znáte jméno kníže Takeda Šingen, což byl slavný japonský vojevůdce a politik 16 století. Ten si získal mezi obyvatelstvem velkou oblibu brutalitou, kterou trestal všemožné kriminálníky. Podařilo se mu totiž výrazně snížit zločinnost...

"Pokud se k vraždě přiznáš, bude soudce jistě shovívavý a budeš jenom pověšen. Jako písař jsi zapisoval do smolných knih a tak sám víš, jak jinak by jsi mohl být také odpraven" (románový Oldřich z Chlumu).

Oni v minulosti opravdu ty, kdo dneska tvoří komunitu recidivistů (ti spáchají většinu zločinů), prostě pověsili. Mimochodem, zloděj, chycený na tržišti byl většinou zlynšován na místě a k soudu se ani nedostal...

V. Petr 8.2.2020 16:52

Především jde o to, aby "potácet se na dně" nebylo pro někoho přijatelnější, než začít pracovat!

J. Jurax 8.2.2020 15:56

Opomněl jste ANO a SPD :-)

J. Jurax 8.2.2020 15:55

Lotry i vlky si můžete neuváženými činy i znovuvyrobit.

J. Jurax 8.2.2020 15:48

Jen věci komplikují a pomocí jejich zákonů a zásahů oddalují smysluplná řešení do nenávratna.

Ano. To je arciť problém všech politických stran, potažmo hnutí.

Každá to ovšem provádí podle jiných ideových východisek. Všechny však pro obecné dobro, jak jej jeden každý ten politický subjekt chápe. Myslí to zajisté dobře (přinejmenším pro sebe), ale dopadne to jako vždy.

A vždy to odséře obyčejný sprostný lid.

V. Petr 8.2.2020 15:40

"Od toho je tu královská spravedlnost, která přivede zločince na popraviště, aby nemohl dál škodit poctivým lidem," aneb "Mladý viselec k státu nepokrade." Aneb, vlci byli u nás kdysi vyhubeni, kriminálníky lze jen omezit.

Pojem 15x trestaný recidivista v minulosti neexistoval...

J. Jurax 8.2.2020 15:39

100 let nazpět už bylo tři roky po revoluci. To už probíhala následná řež zvaná občanská válka.

A Křečka by revoluce vyvrhla jako esera či menševika. A popravila, pokud by včas nezdrhl.

V. Petr 8.2.2020 15:34

ALE proč by měl stát nepřizpůsobívým, kteří NECHTĚJÍ PRACOVAT financovat bydlení třeba v Brně naprosto nechápu! Je tam dost mladých pracujících, kteří tu pomoc zasluhují více!

J. Jurax 8.2.2020 15:32

No, když přiměřeně neinvestujete do sociálna, musíte o to víc investovat do policie a represivních složek. Neboť chudoba z lidí lotry činí s vlky z lesů žene hlad. Na tohle přišli ti probudilejší kapitalisté už počátkem minulého století, možná i dřív.

Spor je jen o to přiměřeně.