Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
PRÁVO: Restituce – nekonečný příběh
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Harabaska 7.2.2018 13:32Upřímně řečeno, on to docela dobrý nápad je! Nechápu, proč by stát měl platit provoz dobrovolných organizací, jako jsou včelaři nebo čeští bratři nebo snad dokonce česká obec muslimská. Ať církve vybírají od svých ovček příspěvek na provoz, stejně jako např. církev československá. Každý rok chodila obálka mé ženě i dceři, kterou jsme neprozřetelně nechali u nich pokřtít. Naštěstí jsme se přestěhovali, aniž jim manželka sdělila novou adresu. Oba věříme v Boha. Zda také ještě dcera, nevím. Víme však také, že k Bohu máme stejně daleko z cesty v lese jako z kostela. |
M. Prokop 7.2.2018 14:06Re: Upřímně řečeno, on to docela dobrý nápad je! K tomu stavu se to pomalu blíží. |
V. Pavelka 7.2.2018 18:55Re: Upřímně řečeno, on to docela dobrý nápad je! Páter Kolář, Jezuita , říká jak se Francouztí katolíci zřekli přehnaného bohatství , a jak je tam církev vážená, přímočará .U nás se ještě soudí,ještě pořádá sbírky .Je to obyčejná hamižnost.p.s. Josef II,dal zpět církvi majetek "v léno" tedy v užívání,a léno se neprodává , jak to dělá církevní věrchuška v Čechách . Bůh vás nakopne ... |
V. Pavelka 7.2.2018 19:29No Katolická církev , není žádné demokratické združení veselých košiláčů !Je to hierarchická struktura , která si dělá co chce , bez kontroly státu ,v Polsku pomalu předvádí, jak se mají občané chovat , a až přijde čas ,spojí se s musulmany , kdo jiný může být za tou snahou o tak NEukončené přistěhovatelství ta okamžitá snaha o integraci a bez ohledů . P. Merkel a mnozí jsou reformovaní a NEůstupní... |
J. Kanioková 7.2.2018 21:16"až přijde čas ,spojí se s musulmany" bolí paranoia ? |
P. Harabaska 8.2.2018 11:36Re: Upřímně řečeno, on to docela dobrý nápad je! Eklatantním případem církevní arogance bylo prohlášení opata tepelského kláštera F.Z. Lobkowicze (již to jméno samo o sobě říká mnohé), který na dotaz novináře, proč církev z prostředků, jež dostává z restitucí, neopraví kostel v obci Mnichov u ML, kde věřící nemají kam chodit na bohoslužby, odpověděl, že restituce církevního majetku nejsou určeny na opravy církevních staveb. Patrně mají sloužit k vytváření dalších finančních prostředků nutných pro pohodlný život katolického kléru. Kristus, který mluvil o chudobě, by nad nimi musel zvracet. |
B. Michal 7.2.2018 18:58Re: Upřímně řečeno, on to docela dobrý nápad je! Kdyby ty restituce neprošly, tak by podle tehdy platného zákona, který by platil i nadále, získala již další rok právo na financování státem i ta muslimská obec. To jaksi kritici opomíjejí. Dále, pokud někdo má dojem, že šlo uzavřít lepší dohodu, proč to nikdo za těch 25 let ani nezkusil? A dodám ještě, že faráři nikdy z daní placen nebyli, byli placeni z části výnosů ukradeného církevního majetku (ty výnosy ovšem významně převyšovaly náklady státu). A zbytek těch výnosů zůstával státu. Možná i proto se těch 25 let nikdo do vyřešení církevních restitucí nehrnul, ty cca 2 miliardy ročně, co státu zůstaly, se hodily. |
V. Pavelka 7.2.2018 20:18Boha jejich No platy ,sociální a zdravotní, opravy budov, kostelů atp.Mají obrovský majetek a je jich pár tisíc a staví nové kostely . Nemají faráře ani k starým kostelům živíme tady 15O Polských farářů , a za nimi jdou polští věřící ,těch tam mají haldy, ta hra na" velkého Iluzionistu který je spasí ,mravenci... |
V. Pavelka 7.2.2018 20:50jelizah Jak můžou správně věřit , když nevědí že Bůh je žena! |
J. Kanioková 7.2.2018 21:17Kde se staví nové kostely ?
|
P. Harabaska 8.2.2018 11:31Re: Upřímně řečeno, on to docela dobrý nápad je! Máte pravdu s těmi muslimy. To mi uniklo. Nicméně, pokud jde o ten "ukradený" církevní majetek, již Josef II zavedl do státního práva ustanovení, že "církevní statky nepřestaly být statky státními". Majetek ze zrušených klášterů byl převeden do zemských náboženských fondů, později sloučených do Náboženské matice. Rovněž František II r. 1809 zabavil církvi značný majetek. O původu církevního majetku lze vést diskuse, nakolik byl vytvořen z darů panovníků, z různých církevních daní a ofert nebo poplatků. Církev by dnes, jak dokládá řada neúspěšných restitučních sporů, po laické republice chtěla, aby jí nahradila to, oč ji připravili představitelé státu ještě monarchistického. Ať si církve platí jejich věřící tak, jak je to v jiných státech. |