16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

PRÁVO: Policejní zvůle, nebo jak to vlastně je?

Napřed se nějaká asi padesátikilová dívka vrhla na záda zasahujícího policisty, který právě poutal jejího nevinného přítele. Nejdříve byla odsouzena, pak osvobozena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. David 5.5.2016 22:13

Docela prča

Hupsnout policajtovi na záda, a tvrdit, že ho s láskou objímáte? Nebo ze sebe dělat (Ixodes ricinus), tedy klíště z tribu roztočů (či klepítkatců? Chelicery má, tři páry nohou v mládí, čtyři páry ve stáří, nějak v tom mám bordel), a přisát se na policajta, je také juristicky zajímavé. Tak nevím, zdali je blbá ta "káča", nebo blbější osazenstvo odvolacího soudu. Na mne taková hrma by mohla skočit, tak by se se "zlou" potázala. Seřezal bych jí "oprdelí", neb i gender baba se do tlamy nebije, "šminky" hematomy nezakryjí. Genderová baba pak vypadá, jak nahnilý meloun. Jukněte na Marx-Leninovou ministrini, o tu bych si ani neopřel kolo, aby mi ho nechytil rez. Ale zpět, jen se musím tlemit, když si vzpomenu na mládí a pohádku o "Čertovi a Káči" (jak mu vehementně hupsla na záda). Video jsem neviděl, pouze fabuluji, takže tolerujte moji úvahu.

PS. Zkuste v Texasu z plezíru obejmout místního policajta. Nu, jiný kraj, jiný mrav.

M. Ahmadínežád 5.5.2016 11:46

takže..

Vážený autore, policie je zaprvé zaměstnanec náš všech, kteří jí platíme. Její úkol je, jak se dočteme na každém policejním autě, pomáhat a chránit. Jak pomáhaly policisté a koho chránili v případech, které uvádíte? Argumentovat policejním státem, tzn. USA, resp. New Yorkem, to si snad děláte prdel? Jestli vám to přijde jako ideální místo k žití, nikdo vám nebrání, přestěhujte se.. Nebo musíte stále žít v roce 1989, který zmiňujete a ve kterém jsme se mylně domnívali, že USA je synonymem svobody. Smířit se s tím, že policajt má nějaká práva?? Co se smířit policajt s tím, že je tu do toho, aby sloužil, pomáhal a chránil?? Vámi uváděný příklad bezdomovce na mých schodech byste si měl zarámovat, co takhle, kdyby měl občan zákonem stanovená práva jak s tou to situací naložit a nemusel by povolávat policii, resp. jen kdyby se mu chtělo? Jen jestli to trochu není o tom, že v této zemi se občan bojí bránit svých pár práv, které mu ještě zákonně zbývají.. Vy byste měl spíše něco napsat o tom, jaký máte názor na spoluobčany, kteří vypadají a žijí jiným způsobem, nežli vy, možná by vám ledcos došlo.. no a na konci výzva veřejnosti a ODS..no že já to nezačal číst od spoda..

R. Tichý 5.5.2016 17:59

Take alternativev,ze?

A ze jste z te policie tak na vetvi, ze se radeji podepisujete nickem a jeste k tomu tak hloupym.

Asi by vam vice vyhovovalo iranske mirumilovne zrizeni.

V. Patkoš 5.5.2016 21:55

Re: takže..

Dát si jako přezdívku jméno iránského prezidenta a pak tady blekotat o policejním státě, to se jen tak nevidí.

J. Jurax 6.5.2016 2:22

Re: takže..

Je-li policista zaměstnanec nás všech, pak my všichni jeho zaměstnavatelé bychom se vůči němu neměli chovat jako povýšená hovada. Chovejte se k němu tak, jak byste chtěl, aby se Váš zaměstnavatel choval k Vám.

A jinak - maminka a policajt mají vždycky pravdu a mají se poslouchat. Kdo neposlouchá, dostane lepanec.

Když se dívám na TV, vidím tam policisty, co musí krotit buranské fanoušky, oddělovat od sebe vlasaté alternativní anarchisty a různé hololebce (proč je na sebe nepustí, vymlátí se navzájem, což ve svém důsledku zlepší genofond republiky) a nezávidím jim - nechat si od buranů zleva a zprava nadávat.

Podporujte svého šerifa :-)

B. Rameš 5.5.2016 11:30

Polemiku o adekvátnosti

či neadekvátnosti reakcí policistů a občanů můžeme vést donekonečna, jsou to propojené nádoby a vždy budou excesy na jedné i druhé straně. Já se před třemi desítkami let vyskytoval na té špatné straně obušku, mám tedy tendenci stranit spíše těm neuniformovaným. Ohledně zákroku na Florenci celkem nemám problém, chlapec byl zpupnej, tak ho sebrali, to je celkem OK. Ohledně kauzy dívka už problém mám. Primárně došlo k nepřiměřenému zákroku na onoho mladíka, který nikoho neohrožoval. Že je "alternativní"? Co to sakra vlastně znamená - že nežere bůček a místo piva lemtá zeleninové šťávy? Že by zapaloval auta se mi nějak nezdá. Možná se mi alternativní styl nemusí líbit, ale, pokud vím, není to (zatím ještě?) trestný čin. Ten, kdo video viděl, asi těžko může napsat, že dívka skočila policistovi na záda a srazila jej na zem. To je čirá lež, pardon, dezinterpretace. A týdenní neschopnost pana policisty spadá do kategorie draků, jednorožců a elfů.

J. Vintr 5.5.2016 10:21

Je mnohem jednodušíí

než naučit policisty spoustu zákonů, naučit je dvě jednoduchá pravidla: Občan MUSÍ vždy uposlechnout a policista může VŽDY použít proti občanovi násilných donucovacích prostředků. A tohle se u policie důsledně uplatňuje, takže NIKDY nemůže dojít k tomu, že by policista porušil zákon, nebo se dopustil nepřiměřeného jednání.

P. Maleček 5.5.2016 10:10

Úctu k Policii nelze nařídit, musí si ji získat sama.

No já bych moc rád měl Polici a policisty v úctě a vážnosti, ale když pak vidíte jak se třeba v Brodu podělají jak alíci a naopak předvádějí svou sílu na rachitických sluníčkářských slípkách a přitom ani pohledem nezavadí o metrákové agresivní svalovce vyřvávající svou touhu po obnově vražedného nacismu, tak si před policií spíš uplivnu než bych ji obdivoval.

To nemluvě až o policejním patolízalství, s kterým odstraňovali vše, co by se nemuselo líbit čínským papalášům. S takovou policií si vytřete - však víte co.

J. Hruška 5.5.2016 9:57

V parku

Dobrý den. Policajt v parku nemá co dělat, tam uklízí zahradník. Bezdomovce z před dveří uklidí snadno domovník. Policajt nejedná na objednávku, ale na rozkaz. A to nejdůležitější,: policajt nemá žádná zvláštní práva, nanejvýš stejná jako běžný občan, má jen a jen povinnosti vymezené služebním poměrem a odpovědnost za splnění rozkazů. Ryba smrdí od hlavy. Připomeňme si tahanice kolem policejního prezidenta. A ještě za další: Považuji za skandální zneužití vojáků České armády (vojáků NATO) pro "zásah", ať jakkoli "oprávněný", tedy zásah proti občanu EU, tedy spojenci států NATO. Být já tímto vojákem, zasáhnu proti policistovy vší silou i zbraní a ponesu plnou odpovědnost s tím, že jsem vyhodnotil takové chování černooděnce jako teror, teroristický útok, kvůli zabránění čehož jsem byl nasazen jako hlídka pomáhat a chránit. Zdař Bůh. Josef.

Š. Hašek 5.5.2016 9:53

Obecně.

Pokud v akci, nikoliv "na představení vo sobotě pro školní dítka", někdo skočí policistovi na záda - tak si asi koleduje. Minimálně o vyražené zoubečky. Muži též o vytrženou klopu u saka. Ale saka se nosí dneska jen vo svatbě/maturitě/do banky, takže blbost.

V ČR se ale takto buduje (kopancem, skokem na záda) kariéra. I v parlamentu, aniž by dotyčná třeba ovládala učivo osmé třídy. Viz "slavná" KatkaJauJauBiomasa.

Dotyčný případ nesleduji, jen mě ta napadlo, co tak školí policisty, kteří jsou někde v akci u křičícího davu a někdo jim "jen tak skočí na záda". Já bych je školil: "pořádně se oženu", a pak se uvidí! Policista má i tvrdé lokty, pendrek a zbraň, kdo by to řek ́?

J. Hruška 5.5.2016 10:04

Re: Obecně. Blbost.

Pane Štěpáne, Vy máte kolik tříd "obecné školy"? Obecně!

Š. Hašek 5.5.2016 10:17

Re: Obecně. Blbost.

Zajímá Vás biomasa a kotle, nebo "vyjednávání" policisty s někým na zádech (v davu, křiku, akčně)?? Co konkrétně? Jsem k dispozici!

Ale přímo k Vaší otázce. Mám tolik tříd ZŠ, abych zvládal topení dřevem - štípaným i drceným, dřevobriketama, třískama, chrastím. Tak mě napadlo, že i uhlí bude "poněkud postarší biomasa". Přijde na to.

A po policistech abych požadoval "práci policisty".

J. Vintr 5.5.2016 10:23

Re: Obecně. Blbost.

Má minimálně maturitu, protože jinak by nemohl sloužit u policie ...

Š. Hašek 5.5.2016 10:31

Re: Obecně. Blbost.

Jste vedle, jak ta jedle. S tou policií.

Jen tak mimochodem, policisté jsou z našich diskusí vyloučeni? Zvláště při "škádlení" zezadu?

J. Vintr 5.5.2016 10:35

Re: Obecně. Blbost.

Nikdo nemůže být vyloučený, jen jde o objektivitu jejich názorů. A o otřesný vzorek jejich právního povědomí ...

J. Jurax 6.5.2016 2:27

Re: Obecně. Blbost.

No, otázka nezní, jak je pan Hašek vzdělán, nýbrž zda má pravdu. A tu má.

A Vy máte kolik tříd "obecné školy"?

J. Čapková 5.5.2016 9:31

Adekvátnost reakce

se mi nezdá být přiměřená když se členové vlády vodí k soudu v poutech, když je jasné, že neutečou, když je sekretářka předsedy vlády zatýkána celým komandem, voděná v poutech,jako nejtěžší zločinec . Slouží to jen k jejich ponižování a k živení nenávisti.Pasou se na tom duševní ubožáci.

Z. Lapil 5.5.2016 12:10

Re: Adekvátnost reakce

Obávám se, že akce plodí reakci. Když policista nemá jakous takous jistotu, že při zakročování nebude fyzicky napaden, zakročuje tak, aby NEMOHL být napaden.

Onehdy jsem kolem jakéhosi zákroku šel. Zřejmě pašeráci: dodávka zablokovaná v průjezdu vrátnicí areálu, kolem iks policajtů, jeden s pistolí a nepříčetně ječel (fakt nepříčetně, nepřeháním) takové ty věci jako Lehněte si na zem! Nehýbejte se!. Říkal jsem si, jak můžou takovému šílenci půjčit flintu, ale zpětně vzato já plánovat takový zásah, tak takového berserkra svoje lidi pečlivě učím. Tehdy z toho fakt šel dojem, že tomu klukovi stačí málo, a postřílí tam všechny.

Asi tehdy věděli co dělají: v klidné ulici najednou jezdily černé limuzíny s černými okny jedna za druhou.

J. Aspirin 5.5.2016 8:51

Když policajti to mají blbé...

... když je tvrdý, vyhraje a člověka zpacifikuje tak v médiích je to policejní zvůle. Když je lidský, předpokládá, že ten druhý bude taky a dostane na budku tak je toho plný joutube a v médiích je takový policajt za debila...

M. Šejna 5.5.2016 8:46

jde o adekvátnost reakce

Mladík odmítl předložit občanku. V té chvíli má policista právo nechat mladíka předvést na policejní stanici k prověření totožnosti. Jenže nemá právo toho mladíka srazit k zemi a spoutat. A to ani tehdy, když jim ten mladík sprostě nadává.

Mladá holka sedí na ulici se svým přitelem a policisté jim sdělí, ať tam odtud vypadnou. Oni se zvednou a odcházejí, ale neodpustí si pár ostřejších výrazů s dotazem, zda je sezení na ulici trestné. Následuje brutální útok na mladíka a spoutání. Mladá holka ho jde bránit a dopustí se napadení policisty. Jenže žalobce pro ni žádá trest za ublížení na zdraví a nikoli trest za napadení.

Něco v policejních sborech smrdí a ministr Chovanec za to nese jednoznačnou odpovědnost.

P. Lenc 5.5.2016 9:22

Re: jde o adekvátnost reakce

A vy jste u toho byl, že tak zasvěceně píšete?To, že v poslední době přibývá útoků na policii ze strany především různých levičáckých organizací a jednotlivců, fyzicky i verbálně a poté je za zásah proti těmto"demokratům" policie napadána právě těmito organizacemi za podpory naprosté ultralevičácké zrůdy Šabatové a některých také novinářů, svědčí pouze o jednom.Jde jim o rozklad společnosti, o vyhrocení napětí ve společnosti.V jednom máte pravdu.Něco ve společnosti opravdu smrdí.Ale není to policie, ani Chovanec, je to prostor pro ultralevičáky.Dík za článek.

P. Rada 5.5.2016 9:35

Re: jde o adekvátnost reakce

O obecném růstu extrémnosti ve společnosti svědčí např fakt, že procento světové populace vlastní víc jak polovinu surovinových zdrojů. Napětí ve společnosti takto v důsledku růstu extrémností či privilegií roste.

Máme se sice všichni zatím relativně nejlépe za celé věky - ale také se dostáváme do až otrocké tísně s toho, že už není kam jít a zdroje si uzurpovala hrstka. To vše není o kýženém rovnostářství - je to evidentně ve velkém kontrastu s přirozeným rozložením kterému zhruba odpovídá Gausova křivka.

J. Schwarz 5.5.2016 10:45

Re: jde o adekvátnost reakce

A co to znamená že "procento světové populace vlastní víc jak polovinu surovinových zdrojů"? Že těch 99% "světové populace" si o těch "surovinových zdrojích" může nechat jen zdát, zatímco ono "procento" je sežere, propálí, vystřelí z plezíru na Mars? V KLDR "milovanému vůdci" nepatří nic, jen "láska jeho lidu", zatímco onomu "Lidu" patří všechno. A že si toho užívají, což, pane Rado! A teď babo Raď!

M. Šejna 5.5.2016 9:54

pane Lenci

ty video-záznamy hovoří jednoznačně:

ta holka policistu napadla, ale v žádném případě mu nezpůsobila zranění, které by muselo být léčeno víc než týden.

A o to jde. Tedy o to, že měla být potrestána za napadení policisty, ale nikoli za ublížení na zdraví. Že Vy to nechápete, to mě ani nepřekvapuje.

Z. Lapil 5.5.2016 11:56

Re: pane Lenci

To je pro mě nový pohled na věc: byla-li žalována za ublížení, pak je nejspíš v pořádku, že ji pustili. A vůl (ne-li přímo nactiutrhač) je ten, kdo ji za to žaloval.

A třikrát volové novináři, že píšou tak, že si myslím něco jiného, než je pravda.

P. Rada 5.5.2016 9:25

Re: jde o adekvátnost reakce

Ono to "smrdí" nejen v policekních sborech ale v celé společnosti. Jedn ministr sám o sobě za to sotva může.

Pokládám podobné výjevy za projev ztráty smysluplnosti života či za ztrátu sebekázně s frustrace. Mnozí jaksi nevědí co se s nimi a jejich okolím děje a neumí se s tím adekvátně vypořádat... - tak se třeba až servou.

Ti bojovnější to řeší aktivitou až agresí - řádějí fotbalových fanoušků je snad dost známý jev. Ti vniřněji založení s toho mají depku - nezáleží přitom příliš na tom zda jde o civilisty či policisty.

Je ale fakt, že jakkoli jsou policisté cvičeni, vybíráni - tak je zároven uniforma a "klan" motivují zachovat se pod tímto převlekem radikálněji.

Pěkně o růstu vzdorovitosti až extrémnosti vypovídá např Koukolík v knížce "Vzpoura deprivantů". Dostaneli se takový člověk navíc k moci - třeba skrze uniformu - může to být zvlášt zlé.

J. Hruška 5.5.2016 10:21

Re: jde o adekvátnost reakce

Pane Šejno, policista nemá žádná zvláštní PRÁVA. Má jen povinnost (na rozkaz, nebo podle pokynů velitele) ověřit totožnost (prolustrovat) v odůvodněném případě, zdůrazňuji odůvodněném, který musí lustrovanému zdělit předem, např. páchání přestupku, (samotné odmítnutí lustrace není přestupek podle §§). Vlastní iniciativa (horlivost) je nepřípustná, každý policista je přece profesionál a plní snad rozkazy a je tím pod ochranou jako "veřejný činitel". Zdravíčko. Josef.

J. Vintr 5.5.2016 11:05

Re: jde o adekvátnost reakce

To, že policajt má právo kdykoliv kohokoliv perlustrovat, platilo za bolševika. Představte si že v civilizovaném světě je řada zemí, kde občan vůbec nemusí vlastnit nějaký průkaz totožnosti. Pokud policista násilím vynucuje prokázání totožnosti po občanu, který se nedopustil žádného protiprávního jednání, jde o porušení zákona ze strany policisty!

J. Jurax 6.5.2016 2:40

Re: jde o adekvátnost reakce

Pro hubu na hubu. Dělat ramena na policistu a hrubě ho urážet je pošetilé až blbé.

V obou případech po mém soudu policisté jednali správně a též výchovně. Na některé arogantní blby totiž nejlíp platí, když se jim názorně a důrazně předvede, že pochybili a nechovali se správně. Možná se poučí.

Ono je to úplně úchylné - kdyby k tomu mladíkovi přišel hromotluk v tričku a dmoucími se bicepsy a doporučil mu vypadnout - nejlépe s ruským přízvukem aspoň markýrovaným - mladík by fofrem vypadl, protože by mohl dostat po hubě a sbírat zuby po zemi a nějaké machrování by si asi odpustil; a to ten hromotluk nemá žádné zákonné právo. Ale když mu totéž doporučí policista, jenž na to má ze zákona právo, mladík držkuje. A pak se diví.

P. Khail 5.5.2016 8:42

S autorem

souhlasím ve věci respektu k policii při zásahu, do toho nemá nikdo nepovolaný vstupovat. Ovšem jeho příspěvek naprosto znehodnocuje tvrzení, že dotyčná skočila policistovi na záda, paní ho spíš objala pravou rukou a kolega policisty ji už v té chvíli zadržuje. Pokud by mu 50 kilová žena na záda skočila skončil by dotyčný policista nepochybně na zemi. Kdo chce může si záznam postupně rozfázovat pro lepší posouzení.