28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

PRÁVO: Odškodné podnikatelům

Podnikatelé sdružení v Unii podnikatelských a živnostenských spolků chtějí po státu, respektive po ministerstvech vnitra a zdravotnictví přes 12 miliard korun jako odškodnění za omezení či znemožnění podnikání kvůli vládním restrikcím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Novák 23.6.2021 13:55

Až bude autor článku ležet s nějakým zraněním na ulici a ten, kdo by mu mohl pomoci bude listovat v zákonech a nařízeních, zda na tu pomoc podle zákona musí mít rukavice, sterilní oděv, jestli je v souladu se zákonem roztrhnout oblečení před použitím laického defibrilátoru apod. a autor tak utrpí exitus, třeba na to potom jeho dušička přijde, co ti dnešní bojovníci po bitvě jsou vlastně zač.

V. Petr 21.6.2021 21:52

Soudci jdou evidentmě na ruku živnostníkům, kteří své podnikatelské riziko přehazují na daňového poplatníka!

R. Langer 21.6.2021 23:03

Aha, takže zákaz podnikání je "podnikatelské riziko"? Pro různé soudruhy rozhodně. :-P

J. Novák 23.6.2021 13:57

Kosmetické služby například hodně lidí jednoduše přesunulo domů "pro zvané" a příliš tak netratili.

P. Szirotný 21.6.2021 20:30

Prapříčinou těchto problémů je postoj opozice která se i v době nejsilnějšího nápadu covidu zdráhala prodlooužit nouzový stav, příp. byla ochotna ho prodloužit jen o týden či dva. Často byl prodloužen jen díky komunistům. V jiných evropských zemích byl nouzový stav prodlužován bez problémů o tři měsíce a myslím že někde i o půl roku. Vláda musela namísto toho kývnout na kompromis ve formě pandemického stavu, který je zjevně paskvilem a který neumožňuje vládě omezit skoro nic. Výsledkem jsou ty rozsudky NS. Pokud nebude přijat nový zákon a pandemie na podzim znovu udeří, bude mít jakákoliv vláda naprosto svázané ruce. A ještě k tomu "zdůvodňování". Prostý selský rozum velí, že v době masívního komunitního šíření pandemie je nezbytné radikálně a bolestně omezit veškeré zbytné kontakty lidí. Jíst se musí a koupit si léky taky. Proto zůstaly otevřené supermarkety s potravinami (byť bezpochyby taky hodně rizikové). A taky lékárny, čerpací stanice, apod.

V. Petr 21.6.2021 21:52

R^R^R^

R. Langer 21.6.2021 23:05

Prapříčinou je, že opozice jsou stejné svině jako ty vládní. :-P

V. Bok 21.6.2021 15:02

No, autor je zřejmě nějak zmatený či neinformovaný. Pak by totiž věděl, že soudy ( tedy jediný, že) opatření prohlásili za nezákoné z důvodů nedostatečného zdůvodnění. Což tedy v době sílící epidemie snad každý myslící člověk pochopil, že je to nutné a oficiální zdůvodnění byla jasná a srozumitelná snad každému (ano, jsou výjimky).

Tento soud rozhodl tak jak ve všech žalobách týkajících se vlády Babiše a Zemana. Jeho rozsudek je opravdu podivný. Holt je důležité si vybrat znalce.

Celoživotní zkušenost .. právníci se považují za jakousi kastu, nedřazenou všem. Pamatuji si třeba na vyjádření jednoho z autorů nového občana, jak na námitku nesrozumitelnosti pro běžného občana prohlásil, že tomu občan rozumět nemusí, na to má právníky.

Takže se mi zdá (jistě mylně, neb jsem pomýlený) že kdosi přihrává komusi s jejich bratrstva nádherné případy a zároveň tak troch hodně pomáhá občanům s rozhodnutím, koho mají volit. Jo jo, demokracyja má různé podoby. Tomuhle se říká soudcokracie.

L. Novák 21.6.2021 15:58

Aha, takže to množství žalob na vládu si vymyslela "soudcokracie"... :-P

A. Jaroš 21.6.2021 16:07

Ne, ne pane Nováku, to si vymysleli jasní Sokolíci, na javori sedící a těšící se na svoje palmáre. Příběh z Mého blbého života: pracovní úraz, právník , specialista na tyto causy, vejda pravil, budu vás zastupovat grátis, ale z toho co vysoudím, pudeme fiftyfifty. Příběh je to pravdivý, i když mi ho nevyprávěl J.T.Taxis, kdo si ten song pamatuje?

V. Petr 21.6.2021 13:03

Zdraví občnů, resp. "Právo občanů na život" MUSÍ mít přednost před vším ostatním. Pokud to soudci nechápou, je třeba je odvolat!

L. Novák 21.6.2021 13:16

8-o Nechápu, proč se navážíte do soudců. Už jsme tady nejednou psali, že na vládu a její nezákonný postup podali žalobu blíže neurčené osoby a jejich právníci. Vláda si platí dostatek právníků na to, aby dokázali zkontrolovat vládní aktivitu, zda je v souladu se zákony či ne. A jestli jich Babiš nedokázal nebo nechtěl využít, není to zcela určitě chyba soudců. :-P [>-]

J. Chaloupka 21.6.2021 14:37

Na co studují lékaři, když o tom rozhodují soudci?

V. Bok 21.6.2021 15:03

Soudce je nejlepší lékař, ne?

L. Novák 21.6.2021 16:02

Lékaři určitě nestudují práva vyhlašovat vládní opatření. Na to má vláda dostatek právníků. A ne právě špatně placených. ;-)

A. Jaroš 21.6.2021 12:55

"I jeho nezletilý syn rozezná rozdíl mezi omezením a zákazem." Já bych zase jako značně zletilý vtipně poznamenal, že : zákaz je omezení s prahovou hodnotou činosti nula a je to tedy vlastně jen omezení, čili je to v richtiku.

L. Novák 21.6.2021 13:18

Tyhle nesmysly by vám ovšem u soudu těžko uznali...:-P

P. Sura 21.6.2021 13:54

Pane Jaroš, jo, ale v richtiku není, když jste hnidopich.

A. Jaroš 21.6.2021 16:11

Pane Suro, nejsem hnidopich, ani hnidopyšný, ale to vím zcela jistě, že soudit se má nejenom podle litery, ale i a to a hlavně podle ducha zákona

P. Sura 21.6.2021 18:07

Já myslím, že jste. Ostatně dávám to k posouzení plénu. Protože pokud tady máváte "duchem zákona", tak to je myšlenka, která vystihuje, že litera nikdy nemůže postihnout všechny kombinace. Ale pokud si VY literu pomocí uměleckých transformací upravujete tak, aby vyšlo to, co se líbí Vám, bez ohledu na "Duch zákona", hnidopichem dle mého názoru JSTE.

A. Jaroš 21.6.2021 18:23

Ano pane Suro, myslím, aspoň ein trochen, tedy jsem

J. Hajský 21.6.2021 9:49

A neměli by podnikatelé žádat odškodné přímo od Číny? Podle toho, co jsem četl je jisté, že covid unikl z čínské laboratoře, zda lajdáctvím čí úmyslně je pro odškodné irelevantní. Vláda by totiž žádné zákazy či omezování podnikatelů nevyhlašovala nebýt covidu.

Ś. Svobodová 21.6.2021 9:57

Kdyby v právu neplatí.

S. Rádl 21.6.2021 9:39

Krach neúspěšných nebo nepotřebných firem by měl být součástí a dokonce i hnacím motorem kapitalismu. Pan Pánek uvízl někde mezi socialismem a mateřskoiu školkou.

Ś. Svobodová 21.6.2021 9:53

Způsobit krach firem politickým rozhodnutím opravdu nemá s kapitalismem nic společného. Mnohem blíž má k roku 1948.

J. Novák 23.6.2021 14:01

Reakce na stav epidemie není politické, ale praktické rozhodnutí.

J. Jurax 21.6.2021 12:38

Ano.

Když Vám z moci ouřední zakážou pod hrozbou sankcí podnikat, rychle se stanete neúspěšným nebo nepotřebným podnikatelem. Váš krach pak bude zajisté součástí a dokonce i hnacím motorem kapitalismu.

R. Langer 21.6.2021 23:07

Jasně. Hlavně když vám ZAKÁŽOU podnikat, co? :-P

R. Meišner 21.6.2021 8:39

pane bože do čeho jsi to duši dal...autor ať se nezlobí, ale evidentně žije v představě, že někde stojí obří káď se zlaťáky, která je nikoho, a z té se bude nabírat a odškodňovat. // ve skutečnosti odškodňujete jednoho z peněz druhých. každé podnikání je riziko, autore--to jste nevěděl? vraťte se do školy-a možná rovnou do té základní. -socialismus už tady přece byl,ne? 8-o

Ś. Svobodová 21.6.2021 9:36

Nechápete podstatu. Živnostnící nechtějí nějaké dotace na to aby přežili. Chtějí náhradu škody, kterou jim způsobil stát svým neodborným a nezdůvodněným zásahem do jejich podnikání. Státní zvůle není předpokládaným podnikatelským rizikem.