28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

PRÁVO: Nezapínáš si pásy? Do kriminálu!

Ministerstvo šikany řidičů a chaosu v dopravě zavedlo v roce 2006 úžasnou past na „problémové“ řidiče. Pod praporem páchání dobra na českých silnicích, zvýšení bezpečnosti a dalších populistických nesmyslů, které jen mají nasypat ovsa do koryt byrokracie a naplnit bezednou státní kasu při výběru silničního výpalného, spatřil světlo světa „Bodový systém“ made in ČR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 2.10.2014 23:59

Autor

s vaničkou vylévá i dítě.

Já zase viděl dvanáctiletého kluka, který nepřipoután vyletěl z předního sedadla přes přední okno, když řidič po nevinném smyku v malé rychlosti zastavil o kandelábr. Ve městě. Kluk přežil, ale obličej mu prý dávali dohromady podle fotky.

P. Manda 2.10.2014 17:27

je tu nebezpečný

diskutér J Hruška. Nejméně 14 let nečetl úpravu pravidel provozu na poz. komunikacích

J. Dvořák 2.10.2014 16:44

Recidivista jeden !

Trest smrti by zasloužil ! To Janoušek je jinej kádr, chtěl aby ubylo přistěhovalejch emigrantů ! Tomu dáme omluvu a diplom !

O. Horák 2.10.2014 15:20

Takže když opilec nic nenabourá

a bude dodržovat předpisy, tak taky bez trestu?

Nebo co to telefonování a nejlépe v křižovatce a odbočování doleva?

V. Vaclavik 2.10.2014 18:05

Re: Takže když opilec nic nenabourá

Pane Horaku, vy taky doma deti za vsechna provnineni vzdy a rovnou mlatite, nebo vseobecne nejak trestate, domluva u vas doma asi nema misto?

V. Kusý 2.10.2014 12:35

Celá tato diskuze by se dala shrnout do dvou slov.

"Vzájemný respekt". Jelikož u nás v Čechách je nedostatkovým zbožím, máme to, co máme.

V. Ondys 2.10.2014 12:07

:))))))))))))))) To má za to náš Franta, že si chtěl sobecky

sám polepšit, společensky příkladně neubytoval celou rodinu potřebných v domku a na své náklady nevozí v autě tým poradců i dozorců v ideálním složení s hloupou domněnkou, že mu stačí jenom :)))))) řádně platit daně v tom našem neochvějně úžasném :))))))))) socialistickém přerozdělování s vlivnými pravičáky, kteří se bez něho neobejdou :))))))) taky.

M. Hoblík 2.10.2014 10:57

Projedete Německo, Belgii, Francii, rakousko,

nikde žádný zbytečný policajt. Přejedete naši hranici a za každým bukem je schovaná mladá policajtka, která obsluhuje radar a po pár stovkách metrů další darmožráči. Stalo se letos, koncem srpna.

P. Čulík 3.10.2014 7:56

Re: Projedete Německo, Belgii, Francii, rakousko,

No nedávno jsem se vrátil z Francie a žádného policajta nepotkal ani tam, ani u nás, natož policajtku. Zato radarů mají Francouzi požehnaně, stejně jako Rakušáci a Němci, skoro v každé vesnici.

Pokud jde o mne, docela bych uvítal daleko více policajtů v silničním provozu, protože kultura řízení je u nás o řád horší než v těchto zemích.

A. Balun 2.10.2014 10:46

Chodci? Proč ne!

Ten nápad s kontrolou chodců se mi moc líbí. Přitom je to tak jednoduché. Stačí v nestřeženém okamžiku ( např. až se bude v PS řešit něco důležitého jako třeba kdo je a není fízl) přihodit k projednávanému zákonu, který podle předpokladu bude schválen, jednoduchý přílepek. /: par.č... Každý kdo vstoupí na veřejnou komunikaci či prostranstvi je povinem mít u sebe čistý kapesník rozměru 30x30cm z přírodního materiálu, obinadlo jakékoliv a dvě funkční náplasti :/ A je to. K dokonalosti je třeba ještě do prováděcích předpisů zapracovat pravidlo "třikrát a dost" se zákazem vstupu na veřejné komunikace a prostranství aspoň na 14 dnů. Proč? Každý už někdy v životě zakopl na veřejné komunikaci a odřel si třeba loket nebo koleno. Papírový kapesník je nevhodný, dáma vedle Vám svůj mohérový šatek nenabídne a distinguovaný pan vedle ní svoji kravatu za 1640,- Kč taky ne. A tak s takovou prkotinou obtěžuje zdravotní službu, která je právě teď potřeba jinde.

A je to! Zase je co kontrolovat, zase je co pokutovat a zase můžeme vykazovat činnost.

Cizinci? Neznalost zákona neomlouvá! To budou panečku výnosy z turistického ruchu. O tom si mohl Kalousek nechat jenom zdát.

Zákony se mají dodržovat! Že pane Čulíku! Konec konců co s gaunerem co chodí na veřejnost se špinavým kapesníkem. A když už má špinavý kapesník, nemá špinavého i něco jiného, třeba spodní prádlo, a má ho vůbec, atd.atd.

Abych nezapoměl. Je třeba navýšit stavy policie a jiných kontrolních orgánů. Proč? Víte VY, vůbec, kolik je jen v Praze chodců???

S. Donát 2.10.2014 10:36

Já bych toho Frantu rovnou na místě zastřelil

Evidentně je to rebel, opakovaným nepřipoutáváním se přímo vysmívá zákonům i Policii, je nenapravitelný, tak co s takovým... kdo ho má v kriminálu živit... :)

V. Kusý 2.10.2014 10:27

Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

přesvědčen o jednom.Kdo by pomohl vnést pořádek na silnice, jsou pojišťovny.Nevaž se, nenos přilbu, ale plať si potom ošetření.Pouze u dětských sedaček tvrdá policejní sankce.Dítě si nemůže vybrat.Alkohol a drogy? Z auta na půl roku do basy.Žes přišel o práci a rodinu? Tvůj problém.Zranils pod vlivem, či zabils? Plať až do konce života.Bohužel v našem "fungujícím" státě podle socialistů či jiných (Amnestovičů), je justice jen prodlouženou rukou těch, kdo mají peníze.A tak se pořádek na silnicích odsouvá na neurčito.

M. Starý 2.10.2014 10:50

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

To je stejné jako se zimníma gumama. Panáček boural v půli prosince na letních? Žádná havarijka ani povinné ručení ti nepomůže... Jenže to by pak bylo na rozhodnutí občana, jestli se připoutá nebo ne, jestli pojede sněhem na "letních", a co by dělala Policie, když by nemohla dělat "prevenci"?

S. Donát 2.10.2014 10:54

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

Bourat v půlce prosince na letních není nic proti ničemu, pokud je 5 stupňů, sluníčko a sucho :).

R. Langer 2.10.2014 11:52

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

Asi tak. :-)

M. Starý 2.10.2014 13:02

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

A, pán je chytrej. A co když byl sníh? To se obyčejně v prosinci stává...

P. Švejnoch 2.10.2014 13:37

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

Ale pan Donát jasně píše o situaci, kdy je 5°C nad nulou, slunečno a SUCHO. Takže Vaše úvaha "co když je sníh" je poněkud irelevantní... :-)

Celé tohle nařizování pásů, zimních pneumatik a podobných je pro blbce. Soudný člověk si totiž vyhodnotí, že je lépe se (většinou) poutat, že v zimě je dobré mít na autě něco jiného, než úplně zmydlené letní gumy a podobně. A přestože si například o inteligenci mnohých zde diskutujích nedělám iluze, nepochybuji, že drtivá většina i z nich soudná - tj. racionálně uvažující. A tedy jsou tito lidé schopni vyhodnotit benefity i případná rizika svého počínání.

Veškeré nařizování tuto soudnost a racionalitu lidí potlačují ba vylučují.

V. Kusý 2.10.2014 11:56

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

Jenže, když si nezapnu pás, ohrožuji sebe.Když jedu do Krkonoš na lyže na letních pneu, ohrožuji primárně sebe, ale TAKÉ ostatní.A zrovna u nás na Vysočině jezdit v zimě na letních není projev svobodomyslnosti, ale totální blbosti.

J. Schwarz 2.10.2014 11:48

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

dětské sedačky nejsou o nic účinnější než mnohem levnější pásy / i pro dítě / a jsou jen výsledkem úspěšného lobbingu výrobců. A "zranils či zabil pod vlivem"? Platit do konce života bude jen ten, kdo něco má či něco umí. Nezaměstnaný ožrala  v žigulíku nezaplatí nic, smůlu bude mít zraněný.  Miliony se dají vytřískat jen na bohatých. A jaký "vliv" reprezentuje 0.5 promile? Je to víc nebo míň než únava, hádka s manželkou či počínající chřipka?

R. Langer 2.10.2014 11:51

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

Přesně!

S. Donát 2.10.2014 11:54

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

Nesouhlasím. Dětská sedačka je účinější vždy, kdy je dítě tak malé, že by mělo klasický pás někde pod krkem. Dále velmi pomáhá při nárazech z boku, protože je lépe chráněna hlava. Ale s nesmyslnou démonizací alkoholu a drog souhlas. Lidé často řídí v daleko horším stavu z úplně jiných příčin. Tím samozřejmě nechci obhajovat ožralce a feťáky za volantem....

R. Gramblička 2.10.2014 12:59

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

hmm, pánové, takže z vaši diskuze tak nějak plyne: zrušme pravidla, ať si každý jezdí tak, jak uzná za vhodné... :-P

P. Švejnoch 2.10.2014 15:27

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

To je obvyklá demagogie zakazovatelů všeho druhu...

P. Čulík 2.10.2014 12:34

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

...dětské sedačky nejsou o nic účinnější než mnohem levnější pásy..

Svatá prostoto! Půlroční mimino "chráněné" pásem! A ještě pokud možno na předním sedadle:-).

A jaký "vliv" reprezentuje 0.5 promile? Budete se divit, v hustém provozu už dost. A pokud tím navíc léčíte únavu, hádku s manželkou či počínající chřipku, tak opravdu hodně.

K. Janyška 2.10.2014 10:21

Zapínání pásů v autě považuji dlouhodobě za šikanu.

Je věcí každého z nás, jak riskuje či neriskuje zdraví a život. Samozřejmě, že pojišťovny tohle zajímat může, s tím souhlasím a že výrobcům bych tuhle věc také nařídil pro zájemce. Za chvíli budeme jezdit v autech jako idioti v přilbách s takovou... Dzp.

M. Prokop 2.10.2014 10:14

Jo, souhlas.

Volte Svobodné, třeba to pomůže.

Š. Hašek 2.10.2014 10:01

Jsem také toho názoru,

že základem všeho jest osvěta (tedy znalost předpisů) a rychlý a důkladný štráf za následnou a závažnou (důležité) škodu na životech a majetku. Vopačně jest to na houno.

Myslím, že v ČR jsme nastoupili zcela opačný postup - tedy obecná preventivní buzerace, která samozřejmě jest pastvou pro pracovní výkazy policie, vysílání večerní TVNOVA a první tzv. veřejnoprávní. A ministři vnitra buzeračních stran se předhánějí v preventivních popravách řidičů (když předtím nekontrolovatelně ztloustli a moje prachy jim vyndávají bůček pro kafilerii)........

Zjednodušeno, ale aspoň v tomto smyslu jsem pochopil článek. Nezapnutý pás u jinak bezúhonného řidiče je dle mého jen na "přátelsko-úřední pohovor" strážce zákona s "pachatelem". To aby se dělala ta osvěta lidu a nikoliv policajtská buzerace. Tu buzeraci jsem zažil dříve, nějak se nám to vrací. Ať mašinerie šetří síly na předjíždění v zatáčce a rychlosti debila 130 km/h.

P. Švejnoch 2.10.2014 10:28

Re: Jsem také toho názoru,

Taková rychlost 130 km/h, to je něco zavrženíhodného, viďte? Někdo, kdo jede 130 km/h, to musí být debil a pirát.

No, já jsem zase toho názoru, že je debil ten, kdo na tříkilometrovém rovném a přehledném úseku jede 90 km/h a slepě dodržuje úplně nelogické předpisy.

Ale chápu, kázeň muss sein. Kam bychom došli, kdybychom přemýšleli nad logikou a opodstatněností (nejen dopravních) předpisů, že?

Š. Hašek 2.10.2014 10:56

Re: Jsem také toho názoru,

Nešťourejte se v příkladu a čtěte pomaleji. Byla tam písmenka "v zatáčce".

A celé to bylo o nebezpečnosti konání. Tedy, že nezapnutím" pásu ohrožuji sám sebe a nestrkám nikoho do škarpy při agresivní jízdě se závodními manýry pubescenta/zakomplexovaného majitele jakéhokoliv auta.

Příště budu psát rozvláčněji, omlouvám se. Ale nemám zas tak čas.

Nebylo tam ani slovo o nedodržování předpisů. Ale vidím rozdíl mezi pásy přes břicho a přejížděním plné čáry,  "s myškama", za deště a "co to dá"  (a dodám opět ve 130). Nechme těch "pomalých devadesátkových", o to se nejedná. Šlo jen o "preventivní pseudobezpečnost provozu". Pomocí milionu zbytečných kontrol nůžek v lékárničce. Třeba.

P. Švejnoch 2.10.2014 11:18

Re: Jsem také toho názoru,

Já si myslím, že šťourat se v příkladu je na místě. Protože úvaha, že 130 km/h (byť při předjíždění v zatáčce) je a priori rychlost debila, je zcestná.

Existují zatáčky, kde jistě můžu předjíždět i ve 130 km/h a naopak existují úseky, kde ouředníkem povolených(!) 90 km/h je nebezpečná rychlost.

Ergo - plošné omezení rychlosti je nesmysl a je kontraproduktivní. Bezpečnosti provozu nijak nepřispívá, spíše naopak - vytvářením stressových (a tím kolizních) situací bezpečnosti provozu škodí.

A jen bych podotkl, že 90 km/h bylo omezení zavedené v sedmdesátých letech minulého století (tedy téměř 40 let !!! zpátky), kdy vrcholem automobilové evoluce na našich silnicích byla Lada 1500. Jistě uznáte, že od té doby se vývoj automobilů (a tím i jejich ovladatelnosti) nezastavil...

To je to, co jsem chtěl na téma stotřicetikilometrového debila říct - v ostatním s Vámi souhlasím. ;-)