28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Čulík 6.4.2011 12:04

Mám úplně stejnou zkušenost jako autor,

jak z USA, tak z té civilizované části Evropy. To nelze přehlédnout, jak se změní chování řidičů po přejetí našich hranic směrem na západ nebo jih. Agresivita u nás, ohleduplnost tam.

S. Ševeček 6.4.2011 10:12

A proč, pane Čermáku

jezdíte po české dálnici pomalu, a v levém pruhu? Máte přece sledovat situaci před sebou a za sebou a jezdit v pravém pruhu, ne? Předjížděcí manévr pak provést co nejrychleji a bezpečně pro všechny vůkol.

P. Čulík 6.4.2011 11:58

Re: A proč, pane Čermáku

Pane Ševečku, co to proboha melete? Kde jste přišel na to, že pan Čermák jezdí pomalu? Je snad zákaz jezdit v levém pruhu? Pochopil jste vůbec článek? Přečtěte si ho ještě jednou a raději nahlas.

S. Ševeček 6.4.2011 12:53

Re: A proč, pane Čermáku

Jak jinak, pane Čuláku, než jízdou pana Čermáka v levém pruhu, byste vysvětlil to, že nějakej vopruz v tédéíčku suv v plný palbě na hlýnách se za něho zavěsí, torubí a bliká ... kam by jako Čermák měl uhnout - toho do levého pruhu, ve kterém, podle Vás, nejede??

Pochopil jste vůbec slova jako taková?

P. Čulík 6.4.2011 13:14

Re: A proč, pane Čermáku

Pane Ševečku, už mi to dochází. Když nejste schopen přečíst nebo napsat moje jméno, jedno jediné slovo, tak asi těžko pochopíte smysl jakéhokoli příspěvku.  Proč by pan Čermák měl uhýbat, například pokud sám předjíždí, případně pokud navíc před ním jede další auto? Takovou situaci nepochopí pouze ten váš vopruz a Ševeček.

S. Ševeček 6.4.2011 14:00

Re: A proč, pane Čermáku

Pane Čulíku, za chybu va Vašem jméně se omlouvám.

Já sám považuji za velký prohřešek proti bezpečnosti provozu na našich dálnicích něco jiného - to když levým pruhem jede vůz, řízený takyřidičem, rychlostí (tachom) 129 - aby ho PaCH nechytil, což znamená, že reálně jede 123, a "předjíždí" tři čtyři kilometry skupinku vozů, jedoucích v pruhu pravém (obvykle tak do 125 tachom - což odpovídá reálným 120), takže některým z těch vpravo, kteří dojíždějí pomalejší před nimi (třeba kamiony) a rádi by třeba výrazně zrychlili a proto bezpečně předjeli, výrazně brání a ohrožuje je. A další takyřidiči, jedoucí v pravém pruhu, svých stopět, kteří "prudce" zrychlí na stodeset - protože jim to ani víc nejede a voni přece jezdí bespečně, aby "předjeli" ten kamion, ke kterému pomalu, s rukou na koleni spolujezdce, dojeli (causa Vrah Lacina). Bezpečné předjetí je předjetí rychlé, i za cenu, že na ten manévr překročím povolenou 130 - tachom skoro 140. Nejhorší je, když dojíždíte skupinku aut před vámi a zezadu vlevo se blíží vopatrnej. Zrychlí, nebo ne a "zavře" vás vpravo; co dělat?

P. Čulík 6.4.2011 14:13

Re: A proč, pane Čermáku

Ano, jsou i tací, kteří občas v levém pruhu poněkud zdržují, třeba, když jedou 130 podle tachometru a ne reálných 130. To jistě může někoho otrávit, ovšem ne ohrozit a závažnost takovéhoto "prohřešku" se nedá srovnat s agresivitou těch magorů, co se musí lepit na nárazník a blikat a zuřit. Ovšem kolonu kamionů má právo předjet i ten, komu to jede jen 110, buď že se bojí, nebo má kola na střeše nebo mu to víc nejede. Dálnice není nafukovací a když je plná, tak se prostě víc jet nedá, s tím se každý musí smířit, zůstat v klidu a neotravovat a neohrožovat ostatní. A to je to, o čem píše pan Čermák: jsou země, kde to řidiči pochopili, chovají se slušně a ohleduplně. Jak jsem psal, sám jsem si toho všiml už dávno na svých cestách a plně s ním souhlasím. A je mi vždy milejší louda přede mnou než šílený psychopat metr vzadu za nárazníkem.

K. Janyška 6.4.2011 9:01

Jděte do háje s tou společností ! Nic takovéhp neexistuje ! Je jen spontánní řád lidské interakce ! Dzp.

P. Čulík 6.4.2011 12:00

Re: Jděte do háje s tou společností ! Nic takovéhp neexistuje ! Je jen spontánní řád lidské interakce ! Dzp.

Co je tohle zase za blábol? Nejdřív Ševeček, hned za ním Janyška, jedna perla stíhá druhou, to se nám to dneska urodilo.

J. Mrkvička 6.4.2011 8:53

respekt

Nemáme nejen respekt k cizímu majetku, ale i k majetku společnému. Odhodit cokoli, co nepotřebuji, na chodník, trávník parku nebo v lese, považují mnozí za normální a reakce na upozornění je: co je ti do toho?

J. Měrka 6.4.2011 4:31

O zemi i společnosti hodně prozradí to, jak se lidé chovají za volantem.

Možná by bylo přesnější: ...jaké chování si lidé (nejenom) za volantem mohou dovolit. Myslím tím nezpůsoby, které jsou nejenom trestné, ale též odsouzení hodné. Nezpůsoby, jež u nás nikdo otevřeně neodsoudí, neboť se to ani leckdy nesmí...

L. Písařík 6.4.2011 4:02

Stačí přijet vedle do Rakouska.

A je to jiný svět. Jak na dálnici, tak i v obchodech. Sotva potkáte nadlidi. Asi za 30 let začne tady fungovat "Kinderstube" a za dalších 20 let se projeví v praxi. Jen aby to tak bylo. Psal o tom již Masaryk.

S. Sedlák 6.4.2011 4:15

Re: Stačí přijet vedle do Rakouska.

Nevím, koho ti Rakušáci posílají v autech s jejich RZ na D1. Analýzou bychom získali informaci, zda opuštěním Rakouska se z nich stává stejný dobytek, jako jme my nebo to jen máme propachtované. Osobně to vidím na tu první možnost.

J. Polivka 6.4.2011 0:36

No nevim

Pan Cermak asi videl co videl. V Kalifornii je situace hlavne na silnicich zjevne daleko podobnejsi Cesku. Tlaceni a ohrozovani na dalnicich je neco co potkavame denne a spise vicekrat. Kdykoli uvidime BMW, Jaguara ci Lexus, znamena to -pozor! To jsou kreteni, kteri nedbaji niceho- nestavi na stopkach, nezablikaji, nedaji prednost a zasadne ohrozuji okoli. Bohatci si to mohou dovolit, maji na pravniky, kteri je "vysekaji". Podobne se cini ridici firemnich vozidel, hlavne velkych pikapu.

  Defenzivni zpusob jizdy mozna zachranuje zivoty, ale tem kretenum, kteri kaslou na rozum a slusnost, to spise nahrava.

 V davnych dobach patrili ridici a majitele aut k vyjimkam. Museli na to mit, bylo jich nemnoho, a chovali se jako v dobre spolecnosti. Dnes ma auto kazdy- a chova se jako kazdy z ulice. Kdo se chce branit, poridi si velike bachrate auto s kouli v zadu. Hned se citi lip, a brzy zacne ukazovat svaly.

J. Kunes 6.4.2011 5:51

Re: No nevim

Me by zase zajimalo, kde v Kalifornii jezdite Vy. Par let jsem tam zil a mam uplne stejnou zkusenost, kterou popisuje pan Cermak v clanku. Agresivni ridici jsou tam sice take, ale jejich pocet a mira agresivity se naprosto s Ceskem neda srovnavat. Dobre si pamatuju, jak jsem mel pri navstevach Ceska na silncich neprijemny pocit. Kdyz jsem se vratil, tak jsem si po case zvyknul, i kdyz treba v dodryovani rozestupu mezi auty uvidite znatelny rozdil uz pri prejezdu zapadni hranice.

S. Ševeček 6.4.2011 10:13

Re: No nevim

Pán je možná členem vyloučené komunity ...

J. Polivka 7.4.2011 20:33

Re: No nevim

Jo, ta vyloucena komunita sluje Santa Barbara.

Vy moudri, prijedte se pokochat, jen se mejte na pozoru! Ridici jsou tu zrejme jako Vy, vsichni Cesi...