28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

PRÁVO: Naši neschopnost opět řeší v cizině

Francie pokutuje české řidiče za jejich nízké platy. Je to skandál, o tom žádná. Jistě existuje mnoho paralel, jak a kde to Francii oplácet, a také zemím, které se dříve či později k příslušným ochranářským opatřením přidají. Všemi deseti jsem pro to nějaké takové opatření zavést. Ovšem skandální jsou i platy českých řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Vaclavik 23.10.2016 20:01

Ta ilustrace ke clanku byla doufam prirazena redakci

Ty americke nakladaky tu na silnicich nevidam. To je jako clanek o nasich vojenskych stihacich letadlech, ilustrovany americkou stihackou F16 (nebo necim takovym), zatimco litame s necim svedskym, tak neznamym a proto tak neromantickym, ze si to ani nezaslouzi byt vybrano jako ilustrance clanku.

J. Chaloupka 22.10.2016 12:23

Na co máme ve Francii ambasádu? Měla by už z předstihem

hlásit, že se chystá přijetí takového zákona. Pak by stačilo v místních novinách zveřejnit zprávu, že naši zaměstnanci francouzských firem budou mít povinnost brát francouzské mzdy. To byste viděl tu rychlost s jakou by ten návrh stáhli. No a v Německu nebo jinde totéž. Jenže dokud bude ministerstvu hospodářství šéfovat "velká kapsa", tak se asi nic nezmění. Prostě budeme mít doma dost řidičů, už tak se jich nedostává a autobusy musí řídit důchodci.

M. Prokop 23.10.2016 16:15

Re: Na co máme ve Francii ambasádu? Měla by už z předstihem

I bez ambasády byla ta pitomost i v novinách.

M. Malovec 22.10.2016 9:42

A co na to

podržtaška Bohoušek?

J. Jurax 23.10.2016 0:10

Re: A co na to

Nic. A co byste čekal?

P. Manda 22.10.2016 9:18

No

já jsem přesvědčený, že tu pokutu dostal za to, že neměl u sebe POTVRZENÍ O VÝŠI VÝDĚLKU.

Z. Lapil 22.10.2016 11:05

Re: No

Je to možné, ale je-li volný pohyb pracovní síly, pak by měly být stejné i zákonné podmínky vykonávání práce. A rozhodně se svého času řešilo, lze-li v zemi (A) EU žalovat a soudit občana jiné země (B) EU podle zákonů země (A); jedním z argumentů tehdy byla pitomost možnosti, že by Irsko žalovalo českého doktora za provedení potratu české ženě. Ani nevím, jak to tehdy dopadlo. Předpokládám, že směrnicí EU o tisíci bodech, která posílila českou legislativní smršť.

Čili: má-li Francie právo pokutovat českém občana skrzevá Potvrzení o výši výdělku, má takové právo i vůči Vám, třeba když na Václaváku prodáváte buřty. Například, nechci Vás znectít.

Takže - možná - by bylo vhodným protiopatřením za absenci příslušného papíru popotahovat každého francouzského občana, kterého policajt potká. Nemá-li papír, musí mít bumážku, že ho mít nemusí (nezaměstnaný). Že je to pitomost? Pak je pitomost i ta pokuta ve Francii, i kdybyste měl pravdu. Což je klidně možné, pragrafy jsou zakroucené a pokutovat člověka za to, že bere málo peněz JE přímo esence hlupství, to jinak než skrz paragraf nezdůvodníte.

K. Janyška 22.10.2016 9:17

Nejsou ! Platy českých řidičů řídí trh a Francii zločinní

socialisté. Jde z nich a jejich zejména rudočerných kolegů po celém světě, hrůza... Dzp.

P. Zinga 22.10.2016 10:52

Re: Nejsou ! Platy českých řidičů řídí trh a Francii zločinní

Janyško, nevím, čím se živíte, ale o práci řidiče víte asi prd. A nemelte o (volném) trhu tam, kde vládnou domluvené korporace.. Asi by jste měl zkusit z platu řidiče žít. Možná by stačilo, kdyby jste souhlasil s tím, že banány budou za 40 a pomeranče za 50, pak by možní i řidič dostal více.

Z. Lapil 22.10.2016 11:15

Re: Nejsou ! Platy českých řidičů řídí trh a Francii zločinní

Možná vládnou domluvené korporace, ale:

A/ Řidič podepisuje pracovní smlouvu dobrovolně a může ji kdykoliv ukončit

B/ Autor v článku píše, že doprava i s řidičováním byl dobrej kšeft, tak to začal dělat kdekdo, a je to špatnej kšeft. Aktuální stav: nejsou lidi ochotní za těchto podmínek pracovat. Očekávání: pdomínky se zlepší a bude to lepší kšeft, než je.

Takže pan Janyška má pravdu: JE to trh. A všimněte si: je klidně možné tuto úvahu provést, i když slovo řidič/řidičování nahradíme jakýmkoliv jiným shlukem hlásek. O tom, co ta práce obnáší, není třeba nic vědět.

M. Prokop 23.10.2016 16:16

Re: Nejsou ! Platy českých řidičů řídí trh a Francii zločinní

Ovšemže, ale vykládejte to socanům a komoušům.

J. Vintr 23.10.2016 22:51

Re: Nejsou ! Platy českých řidičů řídí trh a Francii zločinní

To, že práce řidičů kamiónů už není prestižní zaměstnání, se pozná podle toho, jaká vemena často kamiony řídí. Počty havárií kamiónů tomu odpovídají.

D. Nový 22.10.2016 12:37

Re: Nejsou ! Platy českých řidičů řídí trh a Francii zločinní

Z platu řidiče, co jezdí zahraničí se dá vyžít velmi slušně IMHO. 40 tis. čistého zas není taková bída na české poměry...

B. Michal 23.10.2016 9:19

Re: Nejsou ! Platy českých řidičů řídí trh a Francii zločinní

Jenže to není plat. Ten zbytek nad minimální mzdu je nepojištěný, je to ostatně v článku napsáno. Jestli nechápete ten rozdíl, tak musí být radost vás zaměstnat, ale vy spáčete nad výsledkem.

P. Vaňura 23.10.2016 20:18

Ne, že by to bylo něco vynikajícího, ale za stejných pomínek

pracují/podnikají statisíce Čechů. Na ruku minimum a zbytek bokem. Žibnostníci většinou totéž. Představte si, že by byly diety zrušeny a příslušná hrubá částka převedena do platů. Patrně by se Vám to nelíbilo.

V. Váňa 22.10.2016 8:15

Vážený autore,

v mnohém máte jistě pravdu, ale stále musí platit, že utrácet mohu jen jak dovolí kapsa.

A s Francií a Německem se stále ještě ekonomicky srovnávat nemůžeme. Resp. můžeme, a o to mají naši občané nižší důchody, dávky, platy i mzdy. Také ovšem některé ceny.

Tak to je, a zákon, který nutí zaměstnavatele jiného státu vyplácet místním podmínkám neodpovídající mzdy, není nic dobrého. Pro nikoho ze zúčastněných.

J. Jurax 23.10.2016 0:14

Re: Vážený autore,

"Také ovšem některé ceny." - míněno nižší ... tedy konkrétně které a o kolik?

F. Lesniak 22.10.2016 5:59

Stát přece potřebuje úředníky a ne řidiče,

doktory, zdravotníky, učitele a další. Proto klotovým rukávům pravidelně přidává a zvyšuje jejich počty.