28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

PRÁVO: Komu dát výpověď?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Haf 28.4.2006 21:53

Polygon

Tam jste psal poutavější fejetony !

Saša 27.4.2006 17:24

Kocoure a Lojre,

já si dovedu představit i volbu soudců. Přímou volbu lidem, který je dle naší Ústavy zdrojem veškeré státní moci, tedy i její složky justiční.

Za předpokladu vhodně nastavených censů zejména pasivního volebního práva do justičních orgánů (vzdělání, praxe, věk, bezúhonnost trestní i občanská, zdravotní stav, duševní vyzrálost, stav rodičovský), ale i aktivního (věk, bezúhonnost trestní, neexistence účastenství v neukončeném sporu ke dni volby...) si dovedu představit dobrý výsledek a zlepšení stavu justice.

Porotní soudy by mne až tak moc nenadchly.

A jednačky? Proč nesoudit na náměstí. Vždyť soud má probíhat veřejně. A klidně ve stoje a klidně v dešti - aspoň se s tím nikdo nebude uměle párat.

jízlivec 28.4.2006 20:34

Re: Kocoure a Lojre,

Trochu OT, ale o "vhodném" nastavení censů by asi hnedle vypukl veliký spor... Tak třeba mně se vůbec nelíbí kritérium věku (je-li dán požadavek jistého vzdělání a odpovídající praxe, je eo ipso dán jakýsi minimální věk) a silné pochyby ve mně vzbuzuje požadavek rodičovského stavu. A jiní by jistě kategoricky požadovali aúnebo odmítali spoustu dalších.

gerontusinza 27.4.2006 17:02

Pane Beneš, tam je přece dost věcí na trestní oznámení.

Protože mám podobné zkušenosti s našimi soudy divím se že nejste adresnější, ale na policii.

Karel 27.4.2006 16:50

výpoveď státu

Máme to už promyšlené s kamarádem. Stačí padělat úmrtní list na vlastní jméno a máte vystaráno.

Lájoš B. 27.4.2006 15:14

Omluva za vložení do jiné diskuze.

Lájoš B. 27.4.2006 15:13

Naprosto chybné zobecnění

na jednom konkrétním, specializovaném případě. Totiž dvě další masivní oblasti uplácení je silniční policie a zdravotnictví. Tam je zobecňující téze o trhu naprosto na prd.

Ivan 27.4.2006 15:02

Je to pán spíše k politování.

Od bratra p. Beneše jsem se už před mnoha lety (ještě v době, kdy se o Benešovu dceru starala její babička a Benešův bratr) dověděl historii o tzv. jeho domku v Praze poněkud jinak, než jak ji Beneš líčí.  Už  z toho mně bylo jasné, že je článek zřejmě celý výmyslem.

Bratr p. Beneše byl vojákem z povolání, pracoval ve zpravodajské službě (nevím, jestli skončil jako podplukovník nebo plukovník, už si přesně nepamatuji, nepovažoval jsem to za důležité). Když ho komunisté po útěku Beneše do USA vyhodili z armády, měl velké problémy s nalezením zaměstnání. Protože se ale jednalo o velmi inteligentního a poctivého člověka, přiměřené zaměstnání nakonec našel a jeho bezprostřední okolí mu pomohlo naučit se vše potřebné.

O svém bratrovi si myslel svoje.

xpc74 27.4.2006 14:43

nelže autor náhodou?

Kouzlem nechtěného nám pan Beneš sdělil, že se jeho manželak velmi pravděpodobně dopustila trestného činu úplatkářství.

Já ale spíše věřím tomu, že si to pan Beneš vymyslel a jeho článek je lživý. Dovozuji to s toho, že pokud by jeho manželka obdržela pokutový blok, byla by na něm uvedena výše pokuty, a paní Benešová by stěží státnímu policajtovi zaplatila pětistovku, činila-li by pokuta stovku.

Pokud jde o to usnesení o vrácení věci, souhlasím s tím, co napsal výše LOJR. Pan Beneš (ač spisovatel a jistě osoba znalá českého jazyka) čtenáře poněkud mate když uvádí, že soud rozhodl, že dotyčná pistole mu byla vrácena (minulý čas), ač ve skutečnosti soud nepochybně rozhodl, že se mu pistole vrací, a je nepochybné, že fyzicky vrácena mu bude až po právní moci rozhodnutí.

Nechci se pana Beneše dotknout, ale u lidí jeho typu, např. i u pana Hučína a dalších, jde o kverulantství. Tito lidé přišli o nepřítele (starý režim), v podstatě nikoho nezajímají a tak na sebe upozorňují. Vzbuzují tím spíše lítost.

dulcibelka 27.4.2006 14:55

Re: nelže autor náhodou?

Ano, diagnóza "paranoia kverulans" byla komunisty proti jejich odpůrcům často používána...Vidím, že se ještě najdou pokračovatelé.

xpc74 27.4.2006 15:06

Re: Re: nelže autor náhodou?

...a nějaký argument? Já jsem konkrétní agrumenty uvedl, vy nikoliv.

dulcibelka 27.4.2006 15:17

Re: Re: Re: nelže autor náhodou?

Konkrétní argument? Plivnout na někoho, že je kverulantem, neb nikoho nezajímá, není u mě argument.

Mě spíš než to slovíčkaření o pokutě či vrácení kvéru zajímá ten případ - kdy je obstarožní a nezajímavý kverulant obviněn a souzen, protože se bránil napadení (asi mladým a zajímavým) hulvátem...

xpc74 27.4.2006 15:30

Re: Re: Re: Re: nelže autor náhodou?

Vážená paní, to, že bude obviněn a obvinění bude sporné, se může stát komukoliv, i vám, i mě. Důležité je, aby soudní systém zabezpečil řádné objasnění veci a konečné rozhodnutí se o toto objasnění opíralo. Panu Benešovi se nápravy dostalo, byl zproštěn obžaloby a bude mi vrácena i ona pistolka. Jde o standardní mechanismus. Pan Beneš byl někým nařčen, toto nařčení se u soudu neprokázalo. Konečný verdikt soudu je tedy OK. Celý proces netrval ani nijak dlouho. Vznikldy-li panu Benešovi nějaké výdajre (obhajoba), bude odškodněn. Tak co v tom pořád hledáte? V každém justičním systému bude určité procento obžalovaných následně zproštěných a budete se divit, v tom anglosaském je toto procento díky tomu, že tam prakticky absentuje důkladné přípravné řízení, mnohem vyšší.

dulcibelka 27.4.2006 16:52

Re: Re: Re: Re: Re: nelže autor náhodou?

Nápravy dostalo....No, všimla jsem si, že u nás policie ODKLÁDÁ závažnější věci, které se tudíž k soudu ani nedostanou...

Jerry 27.4.2006 16:03

Re: nelže autor náhodou?

Když jsem loni při čištění naší ulice zapomněl přeparkovat, výše pokuty na lístku, který jsem měl za oknem, nebyla. Pouze vyrozumění ať se dostavím na policii a vyříkám si to s nimi.

Sch.glosátor 27.4.2006 14:43

Jo Příbramsko, Rudé příbramsko. Smrdí to dalším trestním stíháním.

Pro pomluvu nebo křivé obvinění z trestného činu zneužití pravomoci veřejného činitele a přijímání úplatku, jak bude tvrdit onen nevyčištěný policajt nařčený z roztrhání pokutového lístku. A zase bude soudnie klanie a porubanie. Pokud jde o onen kvér, měl by být vydán po nabytí právní moci.

ticha@dohoda 27.4.2006 13:24

no kdyz uz jste u te pravnicke diskuse panove kocoure a Lojere

v USA je mozne ziskat pravnicke vzdelani dokonce pomoci tzv. korespondencich kursu/stale velice popularni/ a vzpominam, ze kdysi v souvislosti s umrtim soudce nejvyssiho soudu USA psali v novinach, ze dotycny byl absolventem prave takoveho kursu/studia. Jednalo se o cernocha, takze se domnivam, ze i pozitivni diskriminace zde mohla/nemusela sehrat roli. Jinak ta pozitivni diskriminace je dost podobna tomu, jak se do soudni praxe dostavali tzv delnicti pravnici.

Kontrola 27.4.2006 13:07

Praseci justice ve sluzbach bolsevika

REPORT ON CZECH POST-COMMUNIST JUSTICE

Jambrož Buberle 27.4.2006 12:19

pan J.Beneš

Pan Beneš se jeví jako zatrpklý,ukřivděný člověk,se kterým cloumá uražená ješitnost.

Sch.glosátor 27.4.2006 14:44

Ne jako ukřivděný, ale ukřivděný.

A ne zatrpklý, ale důvodně nas*aný !

Jambrož Buberle 27.4.2006 12:17

pan J.Beneš

Pan Beneš se jeví jako zatrplý,ukřivděný člověk se kterým cloumá uražená ješitnost.

kocka ema 27.4.2006 11:20

piste dal

Pane Benesi, dekuji, ze pisete, vzbuzujete vasne a je to dobre. Piste dal!

Marat 27.4.2006 11:00

Jan Beneš má co chtěl a co si zaslouží.

Sakrýš,proč se Beneš vracel do takového bordelu? Četl jsem tehdy  v dvouměsičníku Západ paján,když Jan Beneš dostal US občanství.Nebylo američtějšího Američana nad Jana Beneše.Proto mě překvapil bleskoví návrat Bneneše do země toho ráje na pohled.Tak když chce v takovém bordelu žít,tak ať neštká.Mohl zůstat v USA.Kdys měl nějaké spory s Škvoreckými,že mu nepaltí za těch několik výtisku jeho knížky,sotva několik dollaru.Jenže Škvorečtí nebyli superkanaďané ale zůstali Canadě,své přísaze věrní.Superameričan Beneš chvátal do země kopřiv a bodláčí a na svůj tehdejší paján naplil.Má co chtěl.

Pidras 27.4.2006 17:58

Re: Jan Beneš má co chtěl a co si zaslouží.

Správně ! A Havel měl v cele televizi !

Emilka 27.4.2006 10:29

Manzelka prece nemusela

davat Vopickovi 500 Kc do jeho kapsy za roztrhani listku. Mohla rict, ze chce pokutu radne zaplatit oproti potvrzeni - prislo by se na to, ze prisla zaplatit na spatnou adresu a Vopicka by ostrouhal. To by ale svoji poctivosti riskovala, ze zaplati treba o 500 Kc vic, ze ?

Wednesday 27.4.2006 11:53

Re: Manzelka prece nemusela

To by asi riskovala, ale i tak na tom evidentne prodelala. Nicmene jsem presvedcena, ze na onom "radnem zapleceni" mel trvat predevsim ten policajt, jelikož od toho tam je a za to je nami placen. A jako strazce zakona a poradku mel pani poctive upozornit, ze chce platit na spatnem urade a ne si jeji prachy nacpat do vlastni kapsy. Mam dojem, ze uz ani civilisti nemaji paru o pravem vyznamu policie v pravnim state.

Emilka 27.4.2006 12:52

Re: Re: Manzelka prece nemusela

Ze mel policajt trvat na radnem zaplaceni, neni pochyb a ani ho neomlouvam. Nicmene nakonec to byla pani Benesova (jestli se tak manzelka p. Benese jmenuje) kdo se rozhodl dat mu "vydelat" ty penize , protoze si myslela, ze se ji to vyplati vic, nez zaplatit spravne pokutu. A shodou okolnosti se ji to nakonec nevyplatilo, zrovna v tomhle pripade by se ji vic vyplatila poctivost. Bohuzel, policajtovi se to vyplatilo tak jako tak, k cemuz sama pani Benesova prispela.

mak 27.4.2006 15:55

Re: Re: Re: Manzelka prece nemusela

Emilko spatne ctes, pani Benesova sla spatne zaplatit na statni policii az kdyz ji manzel rekl ze pokuta byla od mestske, tak sla na mestskou. Tam zadna vychcanost nebyla. V normalnim state by ji na policii rekli, ze je tam spatne a poradili by ji adresu policie mestske. Vubec v normalnim state by existovala moznost jak zaplatit pokutu na jednom miste, treba i bankovnim prevodem na internetu. A pokuta by nezavisela na libovuli policisty, ale byla by presne stanovena.

Emilka 28.4.2006 11:26

Re: Re: Re: Re: Maku

 Pani B. sla omylem na spatnou policii, ale prece kdyz ji tam policajt rekl, ze listek od pokuty za 500 Kc roztrha a tim to bude vyreseno, si nemohla myslet, ze je to spravne reseni pokuty (tzn. ze penize pujdou statu) ?  

Martin Š. 27.4.2006 9:04

V policii výrazně převažují Vopičkové

a v justici Jurečkové. To je největší tragedie současnosti. Bublan a Novák (po něm jistě přijde ještě větší blbec). Opět totáčový policejní prezident s nomen omen.  Jistá naděje jest, že tací Benešové zatím ještě nesedí v base. Tak Vás zdrtavím, JABE!