29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

PRÁVO: Domovní svoboda vs. úřednické šmírování

Vláda schválila na svém zasedání návrh novely zákona o ochraně ovzduší, jehož předkladatelem bylo Ministerstvo životního prostředí. Návrh zákona obsahující takřka stovku novelizačních bodů mimo jiné zavádí v ustanovení § 17, odst. 2 i dosud bezprecedentní omezení domovní svobody za účelem kontroly kotlů v domácnostech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 29.12.2015 15:30

Komunistické myšlení zelených magorů v zákoně

Současný stav techniky umožňuje získat vzorky spalin z komína a jejich analýzu bez nutnosti porušovat soukromí v bytech/rodinných domech. Kdo přednostně uvažuje bolševickým způsobem a stanovuje drakonické pokuty jen za neumožnění vstupu úředníka, patří do blázince, ne do parlamentu. Potíž je, že že ta tlupa voličů, kteří podobné šílence volí, by se do blázinců nevešla. :-P

P. Skřivan 28.12.2015 22:37

Žádná svoboda,

trávit sousedy spalováním pneumatik neexistuje. Takže ten, kdo si zvolil jako zdroj tepla kotel na spalování pevného nebo jiného emisně problematického paliva, celkem logicky musí být předmětem kontroly, zda alespoň spaluje kvalitní palivo a zda ho spaluje přijatelnou metodou.

Nevidím, na vstupu do domu za účelem provedení kontroly nic nelogického. Víte, že kominíka musíte pustit taky ? :-) ... a tam jde "jen" o prevenci požáru.

J. Jurax 28.12.2015 23:37

Re: Žádná svoboda,

No, a jak se to bude dělat konkrétně? Podvečerní vsí se bude plížit komando čichačů, při detekci podezřelého puchu vyrazí u sprostého podezřelého dveře i s futrama (nebezpečí prodlení) a vtrhnou ke kotli, kde komisionelně zajistí eventuální zbytky zakázaného paliva? Leda tak lze někoho chytit ...

"pokud v průběhu jednoho roku ode dne doručení poučení ... vznikne důvodné podezření, že tento provozovatel opět porušil některou z povinností podle toho zákona, je kontrolující oprávněn vstoupit do jeho obydlí za účelem kontroly dodržování povinností podle tohoto zákona." Jak se bude dokazovat vznik důvodného podezření, když bude nedůvodné? Soudy si užijí a obce budou platit odškodné jak mourovaté ...

P. Baubín 28.12.2015 21:54

Autor má zcela pravdu jenže...

Zákon tak, jak byl prosazen je to nejhorší řešení existujícího problému. Doposud neexistovalo efektivní řešení problémů nejrůznějších smraďochů, kteří zcela neomaleně pálí cokoliv co se jim zamane a na všechny okolo dělají dlouhý nos. Mám osobní zkušenosti s takovým sousedem, je to až na rozbití úst. Nakonec se po dlouhé době a mnoha tahanicích podařilo dosáhnout příměří. Tak teď je nástroj, který poškozuje samotné principy demokracie. Což takhle ústavní žaloba?

D. Švik 28.12.2015 17:33

Fašounský zákon

Tohle si nedovolili ani bolševici. Né, že by stbáci nelozili lidem po bytech, jak se jim zlíbilo, ale prolomit domovní svobodu zákonem si nelajzli. Tento fízlácký, fašounský zákon je naprosto nepřípustný a odporuje ústavě.

F. Lesniak 28.12.2015 15:48

Pro slušné a řádné občany

nebude problém někoho do domu vpustit. Navíc kontrola má přijít až po nerespektování upozornění.

D. Švik 28.12.2015 17:26

Re: Pro slušné a řádné občany

Ho.no. Já jsem slušný a řádný občan, nikdy jsem nic neukrad, nikoho jsem nepodvedl, nikomu jsme neublížil ani nazamordoval. Topím uhlím a dřevem, nemám co skrývat. Do baráku však nepustím žádného ouřadu, ani fízla už z principu. Můj dům, můj hrad, přes to nejede vlak. Z těmihle fašounskými zákony táhněte někam do Ruska, nebo Švédska.

B. Uhlich 28.12.2015 20:21

Re: Pro slušné a řádné občany

No nezlobte se, ale jděte už z tou děsnou kravinou, "že se poctivý nemá čeho bát" fakt do pebele. Proč by se mě měl po baráku kdokoliv bezdůvodně pohybovat a dokonce si něco dokumentovat a pod...??? Už trochu přemýšlejte, to, že se tady chystá něco, co se Vás netýká - neznamená, že se časem bude nebude něco chystat co se Vás týkat bude... Jestliže se domovní svoboda prolomí jednou ..prolomí se po druhý a klidně i potisící...

J. Šimek 28.12.2015 21:12

Re: Pro slušné a řádné občany

Bezdůvodně? To je v zákoně?

V. West 28.12.2015 21:34

Re: Pro slušné a řádné občany

Divím se vaší naivitě. Copak vám nestačí, že musíte napráskat vlastní rodinu, nebo zaplatit tučné výpalné, když vaše auto zachytí radar pro nějakou malichernost, obvykle v místě, kde dávají srnky dobrou noc? Myslíte, že tohle bude fungovat jinak?

B. Rybák 28.12.2015 21:01

Re: Pro slušné a řádné občany

A jak ta kontrola prokazatelně pozná, že upozornění nebylo respektováno?

A především: jak se zajistí, aby tato kontrola nebyla "bičem" především na politické odpůrce, jako se to stalo při kriminalizaci naší politiky pod záminkou boje s korupcí?!!!

Ústavně chráněnou svobodu nelze učinit závislou na rozhodnutí byrokratů, místních politiků nebo exekutivy. Byl by to precedent pro její úplné zničení a pro zničení všech svobod!

J. Kraus 28.12.2015 13:37

Jsou někde

definována „nevyhovující paliva, resp. věci, které nejsou určené ke spalování v domácích kotlích“? Snad ano, ale přenesme se do reálu.

Jsem ve svém domku a topím PET lahvemi – žádné škodlivější palivo, dostupné ve větším množství, mě teď nenapadá. Chodím si pro ně přes tři ulice do kontejneru, abych jich měl zásobu. Doma vypijeme tak jednu za tři dny a ta sblafne jako nic. Není to ale jednoduché, je nás takových v naší dvoutisícové obci deset, jedna dvoulitrová petka váží pět deka a i když se sešlapou, nic to neváží. Je to spíš na přívěsný vozejk, než aby to člověk tahal v tašce. A pak to shoří za chvilku. Kontejner bývá často úplně vybraný, petek přibývá pomalu a kolegové se o ně už párkrát poprali. Ale hlavně že je to zadarmo, i když se pak u kamen musí pořád stát, dávat pozor a přikládat s citem, aby to nevyhaslo nebo nebouchlo. Všichni jsme brzy zjistili, že jenom petkami samotnými se toho moc nenatopí. Musí se prokládat dřívím nebo uhlím, případně starými botami a podobně. Někteří zkoušeli i pneumatiky, ale zkuste ji rozřezat tak, aby se vešla do kotle. Včera jsme se potkali u kontejneru s Vencou Pazderou a že prý z Evropy jde nové nařízení, aby nikdo netopil všelijakým sajrajtem, jinak ho pošlou šupem do Bruselu do vězení. Napřed jsem se toho leknul, ale Venca říká, že stačí mít u kotle kýbl s uhlím a kýbl s dřívím a když zazvoní komise, honem na ty petky něco přisypat a pak ať kreténi zkoumají. A ty petky vedle, ty má přece připravené, aby je odnesl do kontejneru. No, nevím, nepřipadá mi, že by byli až tak blbí a tohle je nenapadlo, ale Venca má skoro vždycky pravdu. Taky říkal, že jim nejde o nějaký sajrajt, ale o to, aby mohli lidem lézt do baráků. To jsem moc nepochopil. Přece vědí, že Venca a já a my všichni, co spolu mluvíme, máme na takové hned za dveřmi připravené vidle. Nebo nevědí? Odsypal jsem mu za to do vozejku aspoň dvacet petek.

J. Šimek 28.12.2015 14:49

Re: Jsou někde

http://theses.cz/id/jxlrr4/downloadPraceContent_adipIdno_7335

Tady to máte i s množstvím karcinogenů.

V. West 28.12.2015 15:56

Re: Jsou někde

Pane Krausi, děkuji Vám za Váš příspěvek. To, co zde popisujete s notnou dávkou nadsázky a ironie bohužel koluje v hlavách mnoha lidí. A jako na potvoru zrovna těch, co vesnici znají jen z filmu Vesnička má středisková, nebo Troškovy trilogie Slunce seno .... a o topení v kotli nemají ani páru. I na té vesnici se najde blbec, stejně jako všude, ale většina lidí by raději otočilo knoflíkem termoregulace, než se pachtit s dřevem, uhlím, popelem a prachem, o pilinách v petkách ani nemluvím. Ale bohužel, to lidem typu věřících na chemtrails, podvodu s přistáním na Měsíci, (ne)úmrtí Elvise atd. nikdy nevysvětlíte.

B. Uhlich 28.12.2015 20:29

Re: Jsou někde

No on hlavní problém tkví v tom, že se budou perzekuovat lidé, kterým kouří komín...tedy poselství je jasné...když topit odpadky umíte...nic se Vám nestane... To je přesně důvod, proč je to celé k ničemu...navíc podle mých zkušeností je největším problémem venkova spalování na otevřených ohništích...nikoliv v kotlích...

J. Šimek 28.12.2015 12:44

Tak "svobodné" řešení tu je.

Nic neregulovat, nic nekontrolovat a nechat to na lidech. Jestli mě soused otráví nebo mi jen poškodí zdraví, tak se s ním budu soudit a je to. Sám si zaplatím soudy a důkazní měření. Zlášť důchodci za to budou šťastní a bude to pro ně bez nejmenších problémů, dostanou přece od ledna 40Kč k důchodu.

H. Balzám 28.12.2015 13:05

Re: Tak "svobodné" řešení tu je.

Nevím, na co reagujete, ale určitě ne na tento článek. Tam totiž o tom, že by nemělo být regulováno, co kdo pálí, není ani slovo.

P. Švejnoch 28.12.2015 13:58

Re: Tak "svobodné" řešení tu je.

Vrtíte se na omylu - cílem pana p.t. J. Spammera Šimka 066 z Trutnova nejsou reakce k věci, nýbrž vlastní exhibování a spamování... :-)

J. Šimek 28.12.2015 14:52

Re: Tak "svobodné" řešení tu je.

Zato Švejnoch jde pěkně po bolševicku po autorovi, obsah ho nezajímá ...

B. Uhlich 28.12.2015 20:31

Re: Tak "svobodné" řešení tu je.

Myslím, že u Tebe tu "rudá závisti a sprostoto" se už nic víc pokazit nedá... ty si blbej jako kdyby Tě udili v komínu od dětství...

J. Šimek 28.12.2015 21:14

Re: Tak "svobodné" řešení tu je.

Hlavně že jste předvedl sprostý, nenávistný a bolševicky tykající výblitek bez snahy o protiargument.

R. Szewczyk 28.12.2015 12:26

ha ha ha

každý zákon je o tom , že třeba lid obrat o peníze, tedy netop nezdaněným něčím, ale 100% zdaněným uhlím, nebo socialistickým plynem od Putina nebo Nora,

K tomu uhlí to je sranda jak vrata, napřed ho zdaní, a pak havířům nadávají že ho neumí prodat, ha ha ha,

J. Fleiszner 28.12.2015 11:19

Syrský doktor!!!

Tohle vstupování úředníků můsí být dost razantně zaraženo. Třeba i násilím. Časem by nám totiž lezli úředníci po baráku kontrolovat kdejakou blbost! Jestli třeba máme velké elktrospotřebiče v třídě AAA, jestli nemáme příliš výkonný vysavač a nebo jestli nám hajzl na jedno spláchnutí dává jen 6 litrů.

Pak už je jen otázkou času, kdy úředník vyhodnotí, že máme doma moc místa a přidělí nám do domu "syrského doktora" (svalnatého muslimského černocha z Afriky).

J. Šimek 28.12.2015 12:40

Re: Syrský doktor!!!

Jasně, syrský doktor bude z Afriky. Vás ten Konvička ale bere :o)

P. Švejnoch 28.12.2015 14:08

Re: Syrský doktor!!!

Jsou tam "uvozovky", pane J."S". Šimku 066 z Trutnova. Zdali chápete, co by tak mohly v tomto kontextu vyjadřovat - a proč je tedy Váš zeměpisný exkurs zcela zbytečný? :-)

J. Šimek 28.12.2015 14:50

Re: Syrský doktor!!!

Podle vaší logiky když do uvozovek napíšu, že jste "debil", tak bude všechno v cajku, že?

B. Uhlich 28.12.2015 20:32

Re: Syrský doktor!!!

Ty si Šimku debil i bez uvozovek....

J. Šimek 28.12.2015 21:16

Re: Syrský doktor!!!

Pasujete na moji ikonku, sprostý a tykající hulváte.

J. Jurax 28.12.2015 23:45

Re: Syrský doktor!!!

Zkuste jen tak cvičně popřemýšlet, pročpak asi je v textu termín syrský doktor uveden v uvozovkách. Třeba Vás něco napadne ...

K. Janyška 28.12.2015 11:03

Ano, smrdí socialistickou nesvobodou, ale já osobně

souhlasím s tím, aby byly vyvinuty prostředky na analyzování plynů na dálku a možnost kouř tímto způsobem testovat. Někteří lidé, jsou stejná hovada, jako kuřáci, kterým jsem byl asi 10 let také, ale už dávno a za kterýžto můj hnus se všem, které jsem kouřem trápil, dodatečně omlouvám... Dzp.