28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

PRÁVO: 1184 aneb Z bláta do louže

Název článku nemá připomenout nějaké historické výročí, ale je číslem označujícím jedno z ustanovení občanského zákoníku, které mělo přispět ke slušným poměrům v bydlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Vrána 24.3.2019 15:27

spoluvlastnictví

Občas citované rčení, že spoluvlastnictví je od ďábla, a proto v něm vzniká spousta problémů. Spoluvlastnictví jako jedno z dobře maskovaných chapadel kolektivistické zhouby.

Česko: zástupce SVJ nerozumí spoluvlastnictví, zástupce majitele bytu nerozumí spoluvlastnictví. Soudce nerozumí spoluvlastnictví - tak to ani raději nečte.... a soudní řízení trvá a trvá a trvá....

Hergot! Neudělali někde naši noví soudruzi z 90. let chybu, když ten kondominální paskvil přejali od těch správných soudruhů ze Západu? Mám představu, že za 1. republiky byl jeden pan domácí a když někdo dělal v jeho baráku bordel nebo neplatil, tak ho pan domácí pěkně srovnal. A nájemník vyletěl z domu i s lidskými právy.

V. Petr 23.3.2019 12:38

Chce to jediné - zrušit příspěvek na bydlení NEMAKAČENKŮM

Pak ten problém z větší části zmizí sám. Kdo nechce pracovat, ať nebydlí a nejí!

Elementary, dear Watson.

I. Hendrych 23.3.2019 12:24

No comment .....

Vlastníci ze států bývalého SSSR, to nepotřebuje dalšího komentáře...obohacení z východu bylo a bude vždy skvělé.

Z. Lapil 24.3.2019 9:51

Re: No comment .....

Ne stoprocentně. Byl jsem na jedné takové coby "řemeslník". Celé to zřejmě je ubytovna od počátku - centrální chodby a dveře do pokojů.

Panu majiteli jsem vyslovil poklonu, že na "ubytovnách" to vypadává výrazně hůř. Rozpovídal se, co to dá práce a organizování. Ubytovna v zemědělském kraji někde u Neratovic, takže tam bydlí hlavně sezónní nádeníci z východu - Moldávie, Rumunsko... Oblíbeným problémem je, že ten člověk neumí používat splachovací záchod, protože doma chodil na dvůr. Mj. tam má jakousi "karanténu" - ratejnu s postelemi a skříňkami, kde člověk musí nějaký čas prokazovat, že se nepere, nadměrně nechlastá a tak.

Mimochodem: prý se snese každý s každým, od sebe je nutno držet jen Rusy a Gruzínce.

Mimochodem: při tom rozhovoru jsem zjistil, že i nepřizpůsobiví cikáni jsou proti onomu Rusovi, bez debat slušnému inteligentnímu člověku, víc "naši", než on.

Netvrdím, že jsou všichni takoví, jen varuji před nemístným zobecňováním. Je to pohodlná cesta. Vím to, taky se ho s oblibou dopouštím.

J. Minarčík 24.3.2019 20:38

Re: No comment .....

To jako vlastnici ze západu nedělají? naivko

P. Zinga 23.3.2019 9:01

Novák 475 je blb.

A ještě jednou: je to blb.

M. Prokop 23.3.2019 11:25

Re: Novák 475 je blb.

Možná jo, spíš ne, ale hlavně má, na rozdíl od vás, pravdu.

L. Novák 23.3.2019 3:18

Stop bolševickému zestátňování, STOP Křečkovi!

Na jeho bolševické návrhy se nic jiného napsat nedá. Kdo může za to, že majitelé domů či bytů využívají vysokých příspěvků od státu na bydení za to, že ubytovávají jinak obtížně ubytovatelné existence? Za komunistické totality by jim soudruzi přidělili státní byt do úplného vybydlení a vystěhování "normálních" nájemníků v nejbližším okolí. Pro takové jenom nouzovou ubytovnu s vojenským režimem a policejním dohledem.

A. Pakosta 23.3.2019 7:27

Re: Stop Novákovi 475

Člověče, buď jste se ještě nevyspal z páteční opice, nebo vůbec nevíte, o čem je řeč. Pan Křeček nevolá po žádném zestátňování, jen chce, aby společenství vlastníků bytových jednotek fungovala k tomu účelu, k němuž byla vytvořena. To jest k důstojnému a pohodlnému bydlení občanů ve vlastních bytech!

L. Novák 23.3.2019 8:55

Re: Stop Novákovi 475

JUDr. Křeček píše:

"Příklad z litvínovského sídliště Janov: dům, ve kterém je 73 bytových jednotek, ale jen 9 z nich je vlastněno těmi, kteří zde skutečně bydlí. Ostatní vlastníci, z nichž většina pochází ze států bývalého Sovětského svazu, své byty pronajímá způsobem, který nazýváme již zmíněným „obchodem s chudobou“. ..."

JUDr. Křeček je ze své minulosti znám jako člověk, který používal titul JUDr. neoprávněně - viz kauzy tzv. "lžidoktorů". JUDr. Křeček je hlavním představitelem socialistické bytové politiky ČSSD, kdy všemi možnými prostředky bránil(i) odstranění nesmyslné regulace nájemného a nutili majitele domů účtovat nájemné pod úrovní nákladů. Sám bydlel ve státním/obecním bytě s regulovaným (sociálním) nájemným, přestože jeho příjmy byly vysoce nadstandardní. Do politiky vstoupil jako předseda Sdružení na ochranu nájemníků (SON) a tím začala i jeho politická kariéra po roce 1989, která jej vynesla "za politické zásluhy pro ČSSD" až na místo ombudsmana.

Někteří majitelé bytových domů uspěli u soudu ve Štrasburku s požadavkem úhrady ztrát vzniklých politikou JUDr. Křečka a komunistů z ČSSD (a nejenom jejich zásluhou) , které jim pak musel uhradit stát (daňoví poplatníci). JUDr. Křeček je hlavním ideovým představitelem naprosto šílené bytové politiky a vývoje práva, které samozřejmě celou dobu po roce 1989 ovlivňoval a jako člen ČSSD a poslanec za tuto partaj ideově vedl...

Křečkovy články "k věci" uvedené skutečnosti nezmiňují. Proč taky, že?

L. Novák 23.3.2019 9:09

Re: Stop Novákovi 475

PRÁVO: Kapitalisté a nájemci (JUDr. Stanislav Křeček)

http://neviditelnypes.lidovky.cz/pravo-kapitaliste-a-najemci-df9-/p_spolecnost.aspx?c=A170302_204325_p_spolecnost_wag

J. Jurax 23.3.2019 14:35

Ano.

A co říkáte na teze článku, pod nímž diskutujete? Má zde JUDr. Křeček recht?

L. Novák 23.3.2019 15:26

Re:

Křeček má pravdu v obecné závěrečné větě: "...Zapotřebí jsou promyšlená opatření odpovídající realitě, ve které se nachází nejen právní řád, ale celá společnost, pokud jde o bydlení."

Potíž je v tom, že Křeček sám nikdy nebyl představitelem podobných řešení, naopak převážnou část své kariéry po roce 1989 věnoval "boji" proti vlastníkům domů nebo i bytů, kteří se pokoušeli z bytu vystrnadit neplatící nájemníky a sociálně nepřizpůsobivé nájemníky znehodnocující bydlení ostatním, civilizovaným uživatelům.

Sám nese velký podíl na současném stavu, protože jako "expert ČSSD pro oblast bydlení" se podílel na znění zákonů předkládaných parlamentu ke schválení. Tady je už 15 let starý článek Lenky Zlámalové (HN), který charakterizuje Křečkovo počínání:

Dvojrole poslance Stanislava Křečka: volič je zároveň jeho zákazník (Lenka Zlámalová 22. 3. 2004, Hospodářské noviny)

https://archiv.ihned.cz/c1-14129580-dvojrole-poslance-stanislava-krecka-volic-je-zaroven-jeho-zakaznik

A. Pakosta 24.3.2019 23:12

Re: Stop Novákovi 475

Ano, máte pravdu, proč taky? Ten článek se politickým pozadím JUDr Křečka vůbec nezabývá, ten text je o něčem docela jiném - a v tom má pravdu ON a nikoliv Vy.

J. Kratochvíl 23.3.2019 11:35

Stop antobolševikům

Jen na okraj za komunistické totality zde žádné vyloučené lokality nebyly a ve výjimečných případech ne takového rozsahu jako je tomu dnes.

V. Petr 23.3.2019 12:42

Ale Chánov byl postaven právě za komunistů!

Ovšem, za komunistů, kupodivu, NEEXISTOVALY SOCIÁLNÍ DÁVKY PRO NEMAKAČENKY!!!!

KAŽDÝ musel být zaměstnán, jinak ho zavřeli. To zaměstnán nemuselo vždy znamenat pracoval, ale většinou ano.

V. Petr 23.3.2019 13:24

Mimochodem, vyloučené lokality tu nebyly ani za Hitlera!

L. Novák 23.3.2019 13:45

Re: Stop antobolševikům

Jiří Kratochvíl napsal:

"... za komunistické totality zde žádné vyloučené lokality nebyly...

Vy jste nejspíš přiletěl z Rudé planety. Jinak si vaši nevědomost vysvětlit neumím...

K. Horák 23.3.2019 18:03

Re: Stop antobolševikům

Bylo tu míň Cikánů. Po roce 1992 jich mnoho přišlo že Slovenska a později i z Balkánu.A to je jiné kafe :-(

Z. Lapil 24.3.2019 9:27

Re: Stop antobolševikům

Nejméně jedna byla. Žádný Chánov, jedna ulice. Ale já chodil v Bílině ze školy oklikou, abych se jedné takové vyhnul. Ne z předběžné opatrnosti, po několika incidentech.

J. Jurax 23.3.2019 14:30

A což kontejnerový systém Čunek?