16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

PRAHA: Stojím, stojíš, stojíme… v koloně

Doprava v Praze je běs. Celé to působí, jako by jednotlivé městské organizace mezi sebou nekomunikovaly, protože jinak si neumím vysvětlit, že v jeden okamžik je rozkopán téměř celý Žižkov, Vinohrady a vlastně celý příjezd z východu Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Kohout 31.8.2018 4:48

kope se separátně, věčně

V naší malé (staré) ulici se kope nepřetržitě. Plynaři, vodaři, elektrikáři, spojaři atd, kdo má motyku, tak kope, ale postupně. Když jsem se ptal nějakého nadšéfa všech těch kopáčů, proč se nedomluví a nekopou najednou pro všechny, tak odpověď byla, že plynaři, vodaři a všichni ostatní se nikdy na spolupráci nemohou dohodnout a tudíž je pro ně lepší, když si to každý rozkope separátně, pak zase zasype, za 2 měsíce přijdou další a tak to běží pořád dokola. Vím, že nějaké "plánování" je nepopulární slovo, ale tohle je vážně šílené, jak si každý kope jen na vlastním písečku.

J. Kalíšek 29.8.2018 16:17

Pane Nachere, po vymene kandidata ANO na primatora, ktera Vas osobne i profesne neprijemne dehonestuje, jste opet promarnil prilezitost MLCET.

A. Pakosta 29.8.2018 13:04

A pro třetí příklad, stejně úctyhodný, netřeba chodit daleko

Týká se stavby nového železničního mostu přes vltavu pod Vyšehradem, a to v roce 1901. Přebírám tentokrát plné znění textu z Wikipedie:

Na konci 19. století již přestal starý jednokolejný most vyhovovat, proto bylo rozhodnuto o jeho nahrazení novou konstrukcí pro dvojkolejnou trať. Stavba nového mostu proběhla v letech 1900–1901. Podílely se na ní tři libeňské firmy: První Českomoravská továrna na stroje, společnost Bratři Prášilové a Rustonova strojírna.[3] V říčním korytě byly vybudovány dva nové, kamenné pilíře. Tři příhradové parabolické nosníky, každý o délce 72 m a hmotnosti 560 t,[3] byly smontovány na dřevěné konstrukci vedle původního mostu, blíže k Vyšehradu. Vlastní výměna pak proběhla během dvoudenní výluky. Práce začaly 30. září v 6 h ráno, původní nosníky byly odsunuty na pomocnou konstrukci 7,5 m směrem po proudu[3] a poté byly na nové pilíře v ose původního mostu nasunuty nové nosníky. V poledne 1. října byl nový most usazen a v noci na 2. října byl obnoven železniční provoz.[4] Říční doprava nebyla přerušena vůbec.

Chápete to? Nový most vyměněn za starý, výluka na trati méně než dva dny! Za jak dlouho se dočkáme nové lávky v Praze - Tróji? Petřínská rozhledna byla v roce 1891 postavena za šest měsíců, vážený pane....

A. Pakosta 29.8.2018 12:55

Pane Nachere, uvedu dva příklady odjinud...

Příklad 1: Někdy v devadesátých letech jsem pobýval v Paříži po dobu aerosalonu v Le Bourget. Bydlel jsem v hotelu na rušné ulici, výhled z pokoje nic moc, ale viděl jsem toto: Jednoho rána začali dělníci kopat rigol podél chodníku přímo pod mými okny. Pracovali minibagrem, a vytěženou zeminu nakládali na auta a odváželi pryč. Zábor na ulici byl pak jen o málo širší než výkop samotný. Ve výkopu se pracovalo celou noc - vím to, světlo halogenových reflektorů i pracovní hluk mne poněkud obtěžovaly. Druhý den pak výkop zasypali dovezeným materiálem a třetí den byl na vozovce už jen tmavší pruh z čerstvé živičné směsi. Celková doba omezení provozu byla okolo padesáti HODIN.

Druhý příklad: Převzato z článku v časopise Svět motorů někdy v sedmdesátých letech (snažil jsem se jej najít, ale marně):

Generální oprava již tehdy letitého mostu zahrnovala výměnu celých segmentů konstrukce, které byly vyrobeny v pobřežní továrně, naloženy na loď adovezeny pod most, kde byly zdviženy na místo a upevněny. Práce probíhaly několik měsíců. Zajímavé jsou podmínky kontraktu, který vázal stavební firmu: Ani jeden den po celou dobu opravy NESMĚL BÝT ANI JEDINÝ JÍZDNÍ PRUH MOSTU JAKKOLIV OMEZEN OD ŠESTI RÁNO DO OSMI VEČER (ty časy si už přesně nepamatuji) a to pod sankcí v řádu deseti tisíc dolarů za každou minutu omezení dopravy v denních hodinách. Přihodilo se to údajně asi třikrát, že v šest ráno nebyly z vozovky uklizeny všechny použité stroje a pomůcky, a po několik minut byl provoz omezen.

Myslíte, pane Nachere, že v našich "malých českých" poměrech by nebylo něco takového možné? Je to jen a pouze o organizaci práce, a vaše ANO slibovalo všude odborníky a profíky - kdepak je jim konec?

A. Pakosta 29.8.2018 13:06

Re: Pane Nachere, uvedu dva příklady odjinud...

Poznámka s omluvou

Ten most o němž píšu, je slavný Golden Gate v San Franciscu, oprava probíhala v sedmdesátých letech minulého století.

z původního příspěvku mi tato důležitá informace vypadla, omlouvám se všem.

M. Vondráček 29.8.2018 11:06

proč tolik slov :-)

Vaše ANO za nic nemůže, zas Vám to kazí někdo jiný (Dolínek). Je to určitě zase nějaká účelofka :-

P. Krešňák 29.8.2018 10:36

Pane Nacher ...

... nezlobte se ale to co jste napsal je opravdu jak z Rudého práva. Máte (myslím tím ANO) primátorku a vládnete v Praze. Neudělali jste nic pro zlepšení dopravy a parkování v Praze. Na okruhu Prahy se ani nekoplo, metro na Libuš nic .... Jestli tedy považujete vaše (myslím tím ANO i Vás) učinkování na magistrátu Prahy za přínosné tak se mýlíte a doufám, že Vám to Pražané ve volbách spočtou. Vše co jste napsal jsou jen "keci". Nakonec, co je možné očekávat od člověka, který byl členem US, pak přesedlal na ČSSD a teď je v ANO. Krešňák

V. Pavelka 29.8.2018 20:54

Ńo

Pokuste se navrhnout takové pracovní podmínky a sankce METROSTAVU ,ti s vámi vyběhnou , naivky! .P.S.Primátor je jen kladeč věnců za prahu a ptřásač rukou .To je jen politický boj mezi stranami.

A. Alda 29.8.2018 10:21

Nesmyslné kecy.

Praha má dopravní problém proto, že Pražené úředničící v celostatáních orgánech po generace prosazovali, aby:

a) všechny cesty vedly do Prahy;

b) všechny instituce byly umístěny v Praze;

c) z krajů a okresů aby se kompetence přesunovaly na ústřední orgány v Praze.

Dnes tedy komunikačně vypadá Praha jako sluníčko s paprsky cest na všechny strany a také do Prahy všichni musejí jezdit něco vyřizovat a zařizovat. A proto má Praha problém s dopravou i s byty.

J. Lepka 29.8.2018 9:05

Milý machýrku Nachře,

primátorka je z vaší stáje a za ní ( a za vaším guru, snad se nesnažíte nám tvrdit, že je tak samostatná a dělá si co chce) jdou všechny pražské prů.ery. Kdybyste byl takový myslitel, za jakého jste se prezentoval v boji za bankovní poplatky, radši hodíte ručník do ringu, než dostanete výprask.

R. Dubravský 29.8.2018 9:04

Pan autor...

... podle mého názoru vychází z chybného předpokladu, že problémy jsou způsobeny špatnou koordinací. Já se domnívám, že koordinace je naopak výborná a rok od roku lepší. Koordinace toho, jak občanům co nejvíce škodit, jak jim znemožnit život a obživu. Promyšlené, propracované zlo.

P. Dvořák 29.8.2018 3:39

Jako v Rudém právu za komančů.

"Prostě není možné, aby se ulice rozkopala jednou kvůli kanalizaci, za rok kvůli kolejím, pak zase z důvodu položení optických kabelů, následující rok kvůli bezbariérovým úpravám zastávky nebo přechodu pro chodce či nově vybudované cyklostezce."

Jak je možné, že tehdejší staří komunisti, kteří byli ve vedení všeho včetně radnic, to plánovali úplně stejně blbě, jako to po "výběrové řízení" provedou dnešní frikulíni a mlamojové?

Nejspíš to bude tím, že tehdy opravdu jedna nevěděla, co dělá druhá, kdežto dnes to jedna strká do kapsy a druhá už je zase natažená.

P. Kmoníček 29.8.2018 8:28

Re: Jako v Rudém právu za komančů.

Ono to je tím, že tam jsou myšlením stále stejní, které si stále stejným myšlením volíme!