28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

PRAHA: Proč si to všechno nechají Pražáci líbit?

Většinu času trávím ve městě, kde jediný zrušený přechod pro chodce vyvolal demonstraci a přispěl k politickému zemětřesení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rameš 21.3.2018 13:50

Problémy s dopravou

tu jsou, ne že ne, a jsou mimořádně otravné a leckdy nepochopitelné. Na druhou stranu, do Prahy dojíždí za prací cca 200 tisíc lidí, plus dalších cca 50 000 jako turisté, do škol, na nákupy... Asi jako by se každý den stěhovaly dvě třetiny Brna. Plus samozřejmě veškerý dovoz a tranzit zboží. Možná jsme měli opravit mosty, dodělat okruh, modernizovat příměstské a městské tratě namísto budování cyklostezek (po kterých jezdí pár stovek lidí) a bezbariérových přechodů v každé řiti, kam invalida zabloudí jednou za dekádu? Ne, na to nejsou dotace a nedá se tam pořádně nakrást... Demonstrace jsou k výkalu, jak autor dosvědčuje výčtem politických stran a jiných spolků zastoupených v průběhu let na radnici, všeci kradnů (andrejovce v to počítaje).

R. Tichý 20.3.2018 17:21

Mozna je problem v tom, ze Prahu ridi naplava? Nebo ze rozhoduje nejnizsi cena za provedeni dila?

Uredniku je moc a nikdo z nich nechce nic rozhodnout a uz vubec ne sam. Vsechno dlouho trva.

A. Alda 20.3.2018 14:23

Problémem Prahy jsou Pražáci.

Dokud se neprovede teritoriální rozmístění ústředních orgánů státní správy mimo Prahu, situace se v Praze nezlepší.

K. Šoumal 20.3.2018 15:43

Re: Problémem Prahy jsou Pražáci.

Souhlas! Zeman na Špilas!

P. Rudolf 20.3.2018 13:46

Problémem Prahy

byla skutečně, jak níže píše pan Krutý, ona pražská Oposmlouva mezi ODS a ČSSD, které zajímalo jen to, jak z pražského rozpočtu ukrást co nejvíc a nějaká Praha jim byla u pr... První, kdo s tím začal něco dělat, byl Tomáš Hudeček z TOP09, kterého bohužel Kalousek s knížetem zařízli. V současnosti snad svítá na lepší časy, ale soudit je ještě brzy. Každopádně Krnáčová za ty problémy s dopravou zcela jistě nemůže.

J. Brožek 20.3.2018 14:15

Re: Problémem Prahy

Pchá, sice se říká že kdo nic nedělá nic nezkazí, ale v tomto případě to neplatí. Lávka přes Troju spadnout nemusela, kdyby se vzal projekt na opravu 4 roky starý a začalo se opravovat. Libeňský most - kdo může za to, že se poslední 4 roky s tím nedělalo vůbec nic? Kdo změnil před 3 roky stavební předpisy (a ještě za velkého humbuku), takže nyní nejde nic stavět? Atd......

Nebýt Béma, tak dnes nebyla ani ta Blanka, ani metro do Motola a ani návrh na trasu D. Tehdy se projekty připravovaly a hlavně se začalo s realizací. Za poslední 4 roky nic, předtím několik let taky nic.

P. Rudolf 20.3.2018 15:19

Re: Problémem Prahy

Blanka je neskutečně předražená a nic moc neřeší. Metro končící v Motole je nonsens. Prostě se hoši chtěli napakovat. Hudeček a ti další se to po nich snaží napravit, ale je to cesta na dlouhou trať.

Škoda, že nevyšla ta olympiáda, co?!

K. Šoumal 20.3.2018 15:42

Re: Problémem Prahy

Blanka nic neřeší? Jezdím po Praze de facto denně a je to poprvé co je alternativní trasa z jihu na sever města pro osobní dopravu. Nezapomenutelné kolony na Průmyslové ve směru z Hostivaře jsou minulostí, zrovna tak se nemusím při cestě z Kobylis na Smíchov nebo na letiště proplétat přes Malou Stranu nebo po nábřeží. Povídáte nesmysly. Blanka sice byla pravděpodobně dost drahá, ale dopravě pomohla velmi. A co se týká ceny - níže jsem psal, že Praha postavila za 40mld nejdelší městský tunel v Evropě (cca 5,5km) a Brno postavilo KP tunel za více než 8mld a ten má jen něco málo přes 1km. A o předraženosti se v současnosti nikde nepíše ....

J. Brožek 20.3.2018 15:46

Re: Problémem Prahy

Jen ten, kdo tomu nerozumí, může tvrdit že Blanka je "neskutečně předražená" nebo že "nic moc neřeší". Ačkoliv v tom druhém je to částečně pravda - totální neschopnost stávající garnitury cokoliv udělat znamenala, že jsou naprosto špatně udělané všechny výjezdy z okruhu (a to není jen Svatovítská) a že se na další části okruhu nic nedělalo.

Motol je druhá největší nemocnice (a hned vedle Homolka) a má víc cestujících, než další konečné stanice, třeba Hostivař. A pokud by se podle původních záměrů pokračovalo, tak dnes už vedlo až na letiště - opět neschopnost všech dalších od Hudečka dál, že nic nedělali.

Jo, kdyby se realizovaly alespoň nějaké projekty, které by musely být pro něco podobného olympiádě, tak by už třeba dnes stála severní část D0 - vnějšího okruhu, včetně všech na něj potřebných radiál a běžela by bytová výstavba (olympijská vesnice) a nemuselo dojít na katastrofický nedostatek bytů atd. Nejsem zrovna příznivcem takovýchle megaakcí typu olympiády, ale doprovodné programy a investice by určitě městu prospěly - stejně tak, jako třeba Riu, Atlantě atd.

J. Schwarz 20.3.2018 19:57

Re: Problémem Prahy

Chtěl jste tam závodit ve skoku na lyžích?

J. Kočí 20.3.2018 13:35

Předvolební agitka

Praha má problém s dopravou. Zcela souhlasím. Ale házet to na Krnáčovou není fér. Za její éry se to tiž Blanka zprovoznila, což minulé vedení absolutně nezvládlo. Konečně územní plán, konečně se začalo vážně s trasou D, konečně se zadalo dokončení okruhu atd. Prostě se něco začalo dít a ne jen krást.

J. Brožek 20.3.2018 13:39

Re: Předvolební agitka

Nejde o to, že se něco rozestavěného zprovoznilo. Zprovoznění by přišlo bez ohledu na to, kdo tam sedí. Jde o to, že se za celé 4 roky nezačalo nic dalšího (trasa D - tímto způsobem se s ní začalo už před 8 lety - tedy na papíře). A dokončení okruhu se nezadalo - zase se jen vybírají varianty. Taková Radlická radiála se měla začít stavět před 6 lety - a nikde nic a opět za celé 4 roky jen kecy.

Změna stavebních předpisů, které prosadil tento ansámbl, naopak vše zkomplikovala a znemožnila spoustu staveb rozběhnout.

Sumasumárum - jediné co poslední 4 roky dělají je házení klacků pod nohy.

J. Brožek 20.3.2018 13:01

Autor je zjevně nějaký "ekoblb".

Hlavní problémy, které má Praha, jsou špatná infrastruktura a s tím související problémy s pohybem po Praze - a ty právě vyplývají z toho "zklidňování". Tím, že se z víceproudé ulice udělá jednopruhová do které se navíc nastrká na každých 100 m semafor a ještě třeba rozbíječ aut, se skutečně doprava nezklidní - jen je tam víc kolon a víc hluku a víc splodin z toho, jak se auta neustále rozjíždí a opět brzdí. A protože infrastruktura je špatná a stále víc a víc se doprava omezuje, tak samozřejmě stačí pak jedna uzavírka (jako nyní Husitská) a prostě je průšvih. V době, kdy se dalo projet Sokolovskou, byla bez problémů objízdná trasa. Sokolovskou můžou nyní použít jen tramvaje - a výsledek je při jakémkoliv problému nebo opravě na Žižkově tady. A stejně to vypadá na dalších a dalších místech, kde se naprosto nesmyslně omezuje a "zklidňuje" doprava - aby pak docházelo k problémům.

Ano, za poslední 4 roky se pro Prahu nic dobrého neudělalo - ale to se snad od koalice pitomců a prazitů (Krnáčová se Stropnickým) ani nedá čekat.

R. Dubravský 20.3.2018 12:43

Včera jsem byl v Brně...

...a věru se nemá čím chlubit. Třičtvrtěhodinová kolona jen z důvodu zlomyslně seřízených semaforů. Další půlhodinová kolona v místě sbíhání tří pruhů do jednoho s nejasnou předností.

M. Krutý 20.3.2018 12:26

jenom faktická

V porovnání s ostatními Evropskými i východoevropskými metropolemi má Praha jasně nejlepší MHD a také nejlevnější, sem bych tedy asi úplně nestřílel.

Co se týče kritiky magistrátu, zásadním problémem jsou léta společného vládnutí ODS a ČSSD, kdy v své sítě roztahovali Bémové, Hrdličkové, Hulínští či Březinové a toto dědictví se zatím nepodařilo (a je otázka, zda se někdy podaří) zlikvidovat.

R. Dubravský 20.3.2018 12:49

Re: jenom faktická

Pražská MHD je opravdu dobrá, ale jen v okruhu širšího centra. Pokud bydlíte na okraji, představuje pro vás MHD jeden autobus za hodinu, jedoucí zcela nezávisle na jízdním řádu a ráno nacpaný tak, že už v zastávkách ani nestaví. Takže třeba cesta MHD z Prahy 4 do Prahy 5 představuje jeden a čtvrt hodiny se třemi přestupy a výstupem do schodů odpovídajících celkem 6. patru.

K. Šoumal 20.3.2018 15:57

Re: jenom faktická

Tak to by mě zajímalo odkud a kam byste chtěl z Prahy 4 na Prahu 5 jet jeden a čtvrt hodiny. I ze Sapy dojedete na Smíchov nebo do Radlic do hodiny, pokud opravdu nejedete mimo standardní časy.

K. Šoumal 20.3.2018 11:40

Trochu soudnosti

S autorem se dá částečně souhlasit, co se týká hlavně investic v době vedení ANO a Krndy. Na druhou stranu je evidentní chucpe brát si na paškál pražské hlavní nádraží a tunel Blanka, který (údajně) nepřispěl ke snížení dopravní zátěže a přitom vychvalovat rozvoj Brna, kde nádraží je opravdu ekl se kterým se nic neudělalo desítky let. Tunel Blanka se stavěl dlouhých 8 let a stál 40mld Kč, při 5,5km délky. V Brně se postavil naposledy Královopolský tunel, který při délce 1,3km stál přes 8mld Kč a stavěl se "pouhé" 4 roky (6 let s dokončovacími pracemi). A je fakt, že od té doby je doprava v Brně úplně na pohodu :DD

P. Kubáč 20.3.2018 10:35

Prožíváme retro

Ženské v práci vykládaly : "cesty jsou rozbité, omítka z radnice zase opadává, V televizi nadšení svazáci, noviny lžou, jako když tiskne - prostě osumdesátky jako vyšité" - takže "duch doby" dostihl i Prahu a též i pana Kašpárka ?

B. Hančl 20.3.2018 9:43

Kašpárku

Konečně mi přítelkyně dovolila, že si mohu nechat udělat tetování na nějakém bezvýznamném místě. Tak jsem si ho jel nechat udělat do Brna.

J. Chaloupka 20.3.2018 9:38

Možná proto, že všichni, kdo nežijí v Praze, tu Prahu

nenávidí. Zejména Moraváci, který je tu jako hnoje.

K. Janyška 20.3.2018 9:32

Proč ? Protože ANO.

Lidé si myslí, že za naší konjunkturou stojí Babiš. Mistrně si ji přivlastnil a tak ho lidé, pozor, jen 18 % Čechů však v posledních volbách, volí... Dzp.

J. Anděl 20.3.2018 9:05

Jo i ne

Příliš zobecněno, byť problémy tu jistě jsou. Některé zmíněné ale nejsou tak vážné a jsou zmíněny, zdá se mi, spíš do počtu, aby to vypadalo, jak je toho moc. Navíc se to netýká všech čtvrtí.

P. Rudolf 20.3.2018 8:26

Praha

je jediné české velkoměsto světové úrovně, byť pořád snad ve všech bodech za západními metropolemi zaostává. Každý, kdo v ní žije, možná denodenně nadává na Magistrát a většinou oprávněně.

Na druhé straně, ještě nikdy v historii nebyla Praha tak krásná a je čím dál krásnější. Asi vás autore ovládly emoce, neb vyjádřit se o Praze, přes všechny její viditelné problémy a nedostatky, že "vypadá a funguje jako orientální slum" je navýsost pitomé.

A zajeďte se někam do třetího světa na ty slumy podívat, abyste příště věděl, o čem to vlastně píšete.

F. Egerer 20.3.2018 7:25

Mám stejný pocit i z Karlových Varů

Když zavítám do našeho krajského města, Karlových Varů, mám stejný pocit. Nevím jestli, to místní radní potěší, ale město už se začíná blížit evropským metropolím. Zejména stavem vozovek připomíná Bukurešť před 25 lety. Mám dojem, že se zde vozovky opravovaly naposledy, když tudy měl projíždět Závod míru. Prostě to bude tak, že v menších obcích mají lidé k samosprávě nějak blíž a ta pak také musí doopravdy fungovat.

A. Hrbek 20.3.2018 7:06

nevím jak by se tvářili Slováci,

kdyby předsedou vlády byl Čech a primátorkou Bratislavy Češka.

V. Novák 20.3.2018 9:51

Re: nevím jak by se tvářili Slováci,

Kdyby si je zvolili, tak se můžou tvářit jak chtějí.

A. Hrbek 20.3.2018 10:21

Re: nevím jak by se tvářili Slováci,

Předseda vlády se volí?

M. Prokop 20.3.2018 10:31

Re: nevím jak by se tvářili Slováci,

Nepřímo.

J. Ko var 20.3.2018 0:35

Brno taky na prd...

Pár dobrých věcí v Brně přibylo... ale žádný velký pokrok to teda taky není... v zácpách se stojí pořád, nádraží taky stojí pořád, v podchodu bezdomovců sto jí pořád, atd...